/spanien/barcelona/forum/18811.aspx/spanien/barcelona/forum/18811.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona NoGo™
2009-04-06 22:55
Ämne: Vampiro.

Varför s....
Han är bra på att tippa :D
Barcelona HugoBoss
2009-04-06 22:52
Vampiro.

Varför står det RESPEKT efter ditt namn?
Barcelona Gud är störst!
Dani Alves#20

"Vi borde starta med sylvinho tycker jag. Puyol måste vara i mitten så är det bara. Pique Marquez är båda sega."

Luca Toni kommer de få möta och han är en av världens segaste(om inte den segaste) fotbollsspelare. Men jag vill ändå ha Puyol i mitten, känner mig mer säker då.
Barcelona Dani Alves#20
Off toppic

är det någon här som vet hur man gör en fotbolls film på youtube. Skulle vara kul och göra en.
Real Madrid Sherko
2009-04-06 22:35
Sylvinho har varit rätt bra denna säsong, men senast mot valladolid var han inte alls bra alltså.

Tog många felbeslut osv, men men.
Han borde definitivt vara kvar om ni frågar mig.
Abidal funkar 2-3 år till på den positionen, skadas han finns Sylvinho. Men en yngling kanske borde köpas in, som får hoppa in då och då, och sakta ta över Abidals position.
Barcelona Dani Alves#20
2009-04-06 22:31
Har varit upptagen idag så inte kunnat skriva mycket här eller läst men läser alltid varje kväll och läst dem 2 senaste sidorna.

Dani Alves 20 skrev att barcas mittfällt med fabregas skulle vara oslagbart. Vårt mittfällt är redan oslagbart. Ingen knäcker vårt mittfällt. Men xavi börjar bli lite gammal och fabregas skulle vara den perfekta ersättaren. I sommar är det lättast att få han tror jag eftersom arsenal (troligtvis) inte vinner någon titel i år. Så jag är inte emot fabregas eftersom det finns något som heter rotation.

Vi borde starta med sylvinho tycker jag. Puyol måste vara i mitten så är det bara. Pique Marquez är båda sega. Peta Pique starta med sylvinho. Men med pique så skulle vi vinna mycket inlägg/hörnor.
Barcelona Vampíro
2009-04-06 22:22
Tycker helt klart att Sylvinho ska starta på onsdag, hade varit lite fegt av Pep att inte våga satsa fullt ut på hemmaplan. Vi har tidigare sett hur offensiven drabbats när Puyol fått ta hand om vänsterbacksplatsen, han kommer sällan på överlapp då han inte slår inlägg med vänstern och samarbetet med Henry funkar inte riktigt. Låt Sylvinho starta, han gör sällan en dålig match, gammal är äldst.
Barcelona BlueRed.
2009-04-06 22:20
Okkapokka

Han har varit ruggigt bra faktiskt. Har varit på rätt plats vid rätt tillfälle 2-3 gånger i eget straffområdet för att rensa bollen. Som vanligt så är han duktig i offensiven och defensivt tycker jag han har skött tillräckligt bra.
Barcelona Okkapokka
2009-04-06 21:58
Intressant att Sylvinho inte begått ett enda regelbrott under alla hans matcher i La Liga än så länge, d.v.s inga orsakade frisparkar åt det andra laget.
Barcelona ihefsu
2009-04-06 21:49
Ämne: Grabbar! Jag var på ....
Han kanske har någon hemlig kärlek för Gefle? Vem vet?
Barcelona ihefsu
2009-04-06 21:48
Robin van Persie är inte den spelartyp och saknar dessutom de spetsegenskaper som offensiva spelare i Barcelona behöver för att vara nummer ett på sin position, som jag ser det. Dock är han absolut än väldigt hygglig backup, men det tror jag varken att han vill eller kan vara. En backup MÅSTE vara pålitlig, det är inte Robin. Han är skadad för ofta.
Barcelona pokke
2009-04-06 21:45
MessiFP

Njaa, inte sjukt lik men likt var han ju men synd att han inte hade svart hår som Leo :P
Barcelona joninho__90
2009-04-06 21:43
Ämne: Grabbar! Jag var på ....
haha han är fan lik honom, lite ljusare hår bara :P
Barcelona MessiFP
2009-04-06 21:39
Grabbar! Jag var på Gefle-Kalmar idag och fick syn på en kille som var så SJUKT lik Messi!

Kolla min bild och bedöm själva.
Barcelona Okkapokka
2009-04-06 20:48
Klint

Givetvis är det så. Precis som Henry och Eto'o växlar positioner emellan under matchens gång.
Barcelona Saman.
2009-04-06 20:47
Klint

Haha inga problem. Tänkte mest varna dig så du inte sitter där med dina öl och nachos när Villareal - Arsenal dyker upp helt plötsligt :P
Barcelona Klint
2009-04-06 20:42
Saman.

Du har så rätt så. Måste dock reservera mig och säga att jag faktiskt har vetskap om detta, men att det ibland skrivs utan någon vidare reflektion över vad som de facto har skrivits. Ber om ursäkt =).
Barcelona westinho | "Akta er för El Madridismo"
2009-04-06 20:41
"Jo mot liverpool var vi nonchalanta, konstigt nog, hade vi spelat på vår fulla potential hade vi slagit ut dem."

Ah men ge dig. Ni blev totalt utspelade och tillochmed vi barcafans skämdes över hur ni representerade spansk fotboll. Det hade ingenting att göra med att ni var "nonchalanta". Ni var helt enkelt flera klasser sämre än Liverpool.

Svårt att erkänna?
Barcelona Saman.
2009-04-06 20:37
Klint

Matchen spelas väl på onsdag?
Barcelona Klint
2009-04-06 20:31
Okkapokka

Utgångspositionen är väl till vänster, men av det lilla jag har sett Bayern har jag fått intrycket av att han och Schweinsteiger byter kant ganska ofta under matchens gång?
Barcelona Okkapokka
2009-04-06 20:29
Ribery spelar på vänsterkanten, alltså kommer han stångas mot Alvés och inte Sylvinho/Puyol.
Barcelona pokke
2009-04-06 20:26
Klint

Tror nog det blir den elvan. Sylvinho har ju varit riktigt stabil men jag hoppas Pep väljer tarzan på vänsterkanten så att han kan neutralisera scarface. Känns säkrare med Puyol där.

Tarzan Vs Scarface, vilken fight :)
Barcelona Klint
2009-04-06 20:22
Enligt Sport så kommer Guardiola ställa upp med följande elva på onsdag: Valdés; Alves, Márquez, Piqué, Puyol; Xavi, Yaya Touré, Iniesta; Messi, Eto'o, Henry

Vad säger ni? Själv tycker jag det är den optimala startelvan för tillfället. Möjligt att Puyol borde spela i mitten tillsammans med Márquez och att Sylvinho spelare ute till vänster. Den gamle brassen har övertygat nu när han väl fått chansen. Guardiola känner nog hotet från Ribery varav att den normalt stabile Puyol får ta hand om fransmannen.
Barcelona pokke
2009-04-06 20:14
Ganska konstigt att obbe fortfarande kommer in hit med sina dryga ''Jag-har-rätt-ni-har-fel'' kommentarer. Är jag hatad någonstans så lämnar jag och inte går tillbaka.
Barcelona Viva El Messi
2009-04-06 20:04
haha Nicce tv 6 :D
Barcelona pokke
2009-04-06 20:00
Haha vilken miss av TV 6 som skrev:

''Snart, 20:00 Villarreal-Arsenal UEFA Champions League''
Barcelona D_ALVES_20
2009-04-06 19:52
obbe

Så långt jag har förståt hur du resonerar om fotboll, ni har ert sätt och vi har vårt eget. Vi vann CL med attraktiv fotboll, Barca behöver inte skaffa sig galacticos. Barca föredrar underbar kollektiv fotboll. Det får räcka så långt.
Real Madrid obbe
2009-04-06 19:34
D_ALVES_20 //

Det kan vara en kombination, både vackert på fotbollsplanen och stabil ekonomi, ultimalt!.
Barcelona D_ALVES_20
2009-04-06 19:24
obbe

Så du menar att Real är inte en fotbollsklubb, som spelar för att representera sitt namn eller spansk fotboll på ett värdefullt sätt. Du menar att Real värvar spelare som Beckham, Figo, Ronaldo, Zidane, Robinho, för att sälja så många tröjor som möjligt.

Är det så fotboll innebär för dig och för Real?
Real Madrid obbe
2009-04-06 19:20
D_ALVES_20//

Va inte så seriös, ja skojar bara. Sen tror jag generellt att de flesta människor har en frestlese för pengar, tragiskt men sant. Mycket handlar om pengar och har man mycket pengar och ser en god investering, varför inte ta den? bara dumt om man inte gör det.

Skulle en man komma fram till dig på stan och ge dig en väska full med 1 miljon kr, skulle jag gärna vilja se dig ha moralen att neka den.
Annons: