/spanien/barcelona/forum/18797.aspx/spanien/barcelona/forum/18797.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barça-fan
2009-04-08 09:14
Jag håller inte med om att Bayerns pakering av bussen skulle vara positivt ur Barca-synpunkt. Vi har sett gång på gång hur den taktiken har skapat stora problem för denna upplaga men även tidigare upplagor.

Barcelona gillar när motståndarna vill spela fotboll och bråkar om att få innehava bollen; det är då vi är som bäst. Delvis pga. att vi - i mitt tycke - är världens bästa lag när det gäller att vaska fram målchanser när större ytor ges. Men även för att vi är så duktiga på att sätta hög press och erövra bollen från motståndaren. Sedan att effektiviteten inte alltid är den bästa är naturligtvis en annan sak men vi brukar faktiskt vinna den typen av matcher.
Barcelona PILMÀ (Kärlek & Respekt)
2009-04-08 08:45
Det är dagen vi ska visa världen vilken mäktig klubb FC Barcelona verklgen är.
Taggad som aldrig förr.:D
Barcelona Viva El Messi
2009-04-08 08:41
Idag gälller det grabbar. Idag vinner vi :D :D
Barcelona kallesiete
2009-04-08 08:15

På tal om ramsor.
"Lö lö lö lö futbol club barceloooona" är riktigt härlig och i förra el classico när eto'o blir utbytt ekar den RIKTIGT högt och mäktigt.

Titta på det om ni har matchen inspelad.

IDAG gäller det.
Barcelona PILMÀ (Kärlek & Respekt)
2009-04-08 07:08
Bra video med El Clássico från nära håll.
Barcelona tarrak
2009-04-08 02:57
Nu fattar jag vilken ramsa du menar. Ditt klipp innehöll även delar av en annan klassiker som är gångbart oavsett vad motståndet heter. *Länktips*
Barcelona pokke
2009-04-08 02:12
Snacka om att den där k31-fc bayern som sitter inne på Puerta forumet och skriver att Busquets och Piqué är alkholister och att Barcelona är en smutsklubb är löjlig. Bara att se hans inlägg på Bayern forumet där han snackar om Barcelona.

Han skriver bla att obbes inlägg är konstruktiva.

Barcelona basaric
2009-04-08 02:08
Jag kan kan inte sova, helvete vad pepppad jag är.

Hur känner ni inför matchen?
Vad tror ni om matchen?

Själv så tror jag att vi kommer dominera bollinnehavet som vanligt, och dessutom skapa massor med chanser.
Det Bayern kommer göra fel det är de att dom kommer försvara sig genom att anfalla, eftersom dom har en sån dålig backlinje.. och dom kommer lämmna massvist med yter bakom sig.

Vad tror ni om dessa möten? Messi VS Lahm, Ribery vs Alves?

Själv så tror jag att Messi kommmer ha lekstuga imorgon, inte bara mot Lahm utan med hela backlinjen.

Jag tror även att Ribery kommer komma förbi Alves många gånger, sen är det slut med det.
Barcelona Jo no soc polac
2009-04-08 01:54
Fan, nu hittade jag just en video med sången som jag snackade om och det var visst bara "Lelele lelele/.../ futbol club Barcelooona". Om nån annan är intresserad så är den i slutet av detta clip: http://www.youtube.com/watch?v=wx90-dfxKCA
Barcelona Gud är störst!
2009-04-08 01:49
basaric

Var itne orolig, det kommer länkas många streams med kvantitet och kvalité imorgon.
2009-04-08 01:44
Tack, tarrak! Jag har aldrig hört den ramsan, men det är kanske för att jag inte varit uppmärksam! :)Däremot den andra som slutar "....futbol club Barceloooonaaa" har jag hört flera gånger, du känner inte till den?
Barcelona basaric
2009-04-08 01:40
Någon som vet vart man kan se matchen på internet med bra kvalitet?
Barcelona tarrak
2009-04-08 01:26
Ämne: Tja, är det kanske n....
Den populäraste ramsan jag känner till, har du i läntipset.
Barcelona Sersari
2009-04-08 01:20
Hetfield

GABRIEL "BATIGOL" BATISTUTA!
2009-04-08 01:08
Tja, är det kanske nån som har koll på (de få) Barça-ramsorna som finns? Jag har hört en som är ungefär LALALALALA FUUUTBOOL CLUUUB BARCELOOONAAA. Hehe, det ser lite fult ut så utskrivet, men med melodin är det bättre. Jag har inte riktigt kunnat höra om man säger nåt innan "FUTBOL CLUB BARCELONA", så jag skulle gärna vilja hitta nån sida med texter till lagets ramsorna/sångerna, eller om någon möjligen vet vilken jag pratar om..
Barcelona kallesiete
2009-04-08 01:06

Nervös man börjar bli..
Tror ni på:
Xaxi, Touré, Iniesta
Messi, Eto'o, Henry

?
Barcelona Frodo
2009-04-08 00:55
Personligen tror jag att Chelsea tar sig vidare. Alla hyllar Liverpool så mycket och därför tror jag att underdog-stämpeln passar Chelsea bra. Dessutom skulle jag inte vilja möta Pool i en eventuell semi för att de nästan alltid har flyt med domarna.
Barcelona Pep.G
2009-04-08 00:53
A.Gaudi

Dem kommer säkert att producera fler talanger. När Quaresma lämnade Porto trodde jag att dem skulle pajja helt, men kolla vad som hände. Nya talanger hela tiden :)
Barcelona Hetfield
2009-04-08 00:40
Fan va stort om vi skulle slå ut Liverpool i semi, sen ta krossa Man U och vinna Cl...
Barcelona A.Gaudi
2009-04-08 00:39
Fruktansvärd skräll ifall det blir Villareal - Porto i semifinalerna. man kan ju inte annat än att hålla tummarna alltså. vore fantastiskt roligt med ännu ett "outsider år" som 04-05.

Drömmen vore ju villareal - Barcelona i final men en match mot porto skulle inte heller vara helt fel. Det enda tråkiga för porto är väl att deras trupp riskerar att plundras i sommar.
Barcelona Qanii
2009-04-08 00:35
Tycker bara det är onödig folk snackar strunt! Jag gillar arsenal som lag, tycker de spelare attraktiv fotboll och det är de laget ja gillar bäst i PL. Sak samma nu det barcelona forum här och ja tycker vi ska hålla oss till barca ämnen och hålla de andra utanför.

Trode verkligen att united skulle leka med porto men så va inte fallet. Det finns verkligen inga "svaga" lag kvar nu. De mindre lagen som porto och villarreal är de lagen som verkligen visar fram fötterna det har absolut inget att förlora. Hoppas verkligen vi håller nollan och vinner imorgon. Som man säger i goal "Forget Barcelona, Manchester United Should Fear Porto"
Barcelona Hetfield
2009-04-08 00:19
Förlåt för mina inlägg, kanske lite sur för att Villareal kryssade...

En fråga: Vilken fotbollspelare saknar ni mest?

För mig så är det 3 spelare som poppar upp direkt: Ronaldo, Ronaldinho, Batistuta
Barcelona BlueRed.
2009-04-08 00:17
Andreas (Aris/Brasilien Red.)

Tackar. Jo det där med hans bror och kusin hade jag koll på men läste "Kanon bloggen" inne på Arsenals sida och där hade dem skrivit att dem var bröder. Jag tyckte det var lite konstigt då Ayrton inte var mörkhyad.
Barcelona Hetfield
2009-04-08 00:16
Shit..visste inte att det fanns så många Arsenal fans här...men seriöst, ni fattar väl själva att det är fan komiskt att eran "lagkapten" är en cule som skulle byta klubb utan att tveka, ni har ju inte ens en frontfigur i laget. Men nåja
Barcelona LeoMessi10
2009-04-08 00:02
är lite orolig inför matchen imoron haha mest för att luca toni är så stark och bra i luften och för att schweinztiger(stavningen) eller ribery drar på skott utifrån och det blir tufft för valdes. det enda jag oroar mkig för e deffensiven offensiven e hur bra som helst
Barcelona Jay-z
2009-04-08 00:01
Hetfield // Riktig ärt hjärna, lär dig lite mer om fotboll gosse tror du jag håller på Arsenal på grund av spelarna?

Gud är störst!//

Jag vet inte men de beror på de är från tid till tid just nu är de Arsenal eftersom de är i en LÅNG svacka. Under 02-03-04 så var jag nästan bara Barca eftersom Arsenal dominera de beror på vilket lag jag får sympati för hehe.
Barcelona Okkapokka
2009-04-08 00:00
Nu kommer säkert ett storbråk brytas ut här så jag passar på och logga ut nu.

Bona nit, damer och herrar!
Barcelona Gud är störst!
2009-04-07 23:59
Ämne: Ämne: No offe....
Oj, ett till Arsenal fan.
Barcelona Qanii
2009-04-07 23:57
Ämne: No offense, men hur ....Vad vet du om de har klubbkänsla eller inte?Snacka inte om saker som du inte vet om! Vadå hur kan man gilla arsenal för att de betstår av utlänningar? Tror de lite för sent för dig dags för lägg dags va! Sluta snacka skit snack!

Toure, Keita,Etoò,guddy,messi,sylvinho,caceras,Henry,Millto,Abidal är inte dessa spelare utlänningar. So what om arsenal har majoriteten utlänska spelare. Kolla bara på inter.
Barcelona Okkapokka
2009-04-07 23:54
Hetfield

Aj, ta inte det här för långt nu, tagga ner.
Annons: