/spanien/barcelona/forum/18790.aspx/spanien/barcelona/forum/18790.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelonisto
2009-07-06 16:40
36mille är priset på forlan enligt goal.
Barcelona Dizzy
2009-07-06 16:38
Rambla - K9

Sjukt synd om han går till Zaragoza ser hellre Caceres i Valencia eller Sevilla.

Barcelona Xavi O Iniesta=bäst
2009-07-06 16:38
Tror inte att Barca går över till Forlan på direkten men avaktar nog o ser vad som händer me Villa.
Läste på Goal att han ska pressa Valencia att sälja honom till Barca.
Sen om man misslyckas så tror jag att man går för Forlan som jag tycker förskännar all respekt.
Han är 2 år äldre än Villa men han kostar mindre o han gjorde fler mål förra året men visst vill jag se Villa i Barcatröjan hellre än Forlan:)
Forza Barca
Barcelona Rambla - K9
2009-07-06 16:35
Usch, av alla klubbar i Spanien så måste det just bli Zaragoza?
Barcelona Dizzy
2009-07-06 16:32
Sägs att Cáceres är väldigt nära nu Zaragoza.

Skulle inte han och Kerrison ingå en deal med David Villa? Etoo drar till City eller United.

Hit med Villa! Ingen Forlan tack.
Barcelonisto
2009-07-06 16:31
petersays

Forlan är gammal onödigt att köpa en spelare vid den åldern.Villa 24/7 dagar om veckan. är 4-5 år ungre än forlan och är en bättre spelare.
Barcelonisto
2009-07-06 16:28
Barcas anfallstrio

Måste få en breddare trupp till nästa säsong.Blir betydligt fler matcher då, så det är viktigt att rotera ordenkligt.Men just nu så värkar ledningen vara på hall is...
Barcas anfallstrio
2009-07-06 16:27
Om ni ska prata om real så gå in på deras lek&lär forum..

AVGÅ::
Barcelona petersays
2009-07-06 16:26
"Vem tror ni skulle passa bäst av forlan eller Villa om de var så att Eto'o drar."

Jag vill inte se någon av dom, emn tvingas jag välja blir det Forlán alla dagar i veckan. Killen vann ju ändå guldskon utan att filma till sig straffar till höger och vänster.
Barcas anfallstrio
2009-07-06 16:26
Tycker ni att det måste stärkas upp på nån plats i truppen???

Just nu ser jag inget som tyder på detta att det måste in flera spelare.
Barcelona Dizzy
2009-07-06 16:24
Allt här handlar om Real Real. Real är PENGAR.
Prata om Barca i stället.

Jag läste på sport.es att Barca går nu för Forlan.
Real Madrid Armin [TheJoker]
2009-07-06 16:23
Criff

Han är inte riktigt lika mycket som Becks. Dock är han riktigt populär, speciellt i tonårs-världen.
Barcelonisto
2009-07-06 16:22
Barcas anfallstrio

Om nu Eto skulle lämna då är det bara villa som kan ersätta han centralt.Forlan är en grym spelare me men han har minst 2år kvar på toppen...
Barcelona supermac
2009-07-06 16:20
Sex av de senaste 40 inläggen handlar om FC Barcelona. En väldigt stor majoritet av inläggen handlar om Real Madrid.

Det är oerhört tråkigt och gör att jag kommer hit mer sällan.

Moderatorerna borde göra något åt detta. Orkar man inte moderera ett forum så det blir ett relevant innehåll så kanske man ska stänga ute användare från andra forum så man slipper det här, alternativt ta in fler folk som modererar.

Tråkigt är det att komma in här numera i alla fall.
Barcas anfallstrio
2009-07-06 16:20
Tja allihopa mina blå-röda vänner..
Vem tror ni skulle passa bäst av forlan eller Villa om de var så att Eto'o drar.

Real satsar bara på världsstjärnor medan vi har ett spelande lag..
Behöver inte alltid bli bra med bara *stora namn* i truppen.

Forza BARCA
Barcelona PILMÀ★Kärlek★Respekt★
2009-07-06 16:18
Bjuder på de bästa stunderna från förre säsongen.
Kolla länken.
Barcelona Criff
2009-07-06 16:09
Armin [TheJoker],

Så du tror alltså att Ronaldo är lika kommersiell som Beckham?
Inte en chans säger jag.

Sen kan man tillägga att ronaldo ska ha 60% utav sina reklamintäkter, alltså inte det vanliga 50/50.
Barcelonisto
2009-07-06 15:44
Kolla länktips!

Messi har lekstuga med real madrid som vanligt :)
Barcelona nylén
2009-07-06 15:38
ashley toung till barca kanske?? vad tror ni han är ju hypersnabba och bra en mot en. han är ett annat alternativ till henry positionen
Barcelona nylén
2009-07-06 15:38
ashley toung till barca kanske?? vad tror ni han är ju hypersnabba och bra en mot en. han är ett annat alternativ till henry positionen
Real Madrid Fredrik R
2009-07-06 15:31
Barcaloni

Jag fattar precis vad han skriver, han skriver att det är okej att köpa små lags bästa spelare men inte de stora lagens bästa spelare. Dessa små lag har också fans, dock inte lika många, men de vill också behålla spelare som fostrats i klubben, men har ej råd när bra bud i förhållande till klubbens ekonomi kommer. Ett bud på 30 miljoner Euro kan för en klubb som exempelvis Everton vara betydligt mycket mer pengar än vad 94 miljoner Euro är för Man Utd. Alla klubbar lever i olika ekonomiska verkligheter. Skulle ÖSK få ett bud på 6 miljoner Euro för en av deras spelare så skulle det vara mer än vad som är klubbens budget, för flera år. Vi sätter inte priserna, det gör den säljande klubben. Finner vi att det är ekonomiskt försvarbart att betala dessa priser som klubbarna sätter utifrån de beräkningar vi gjort, då gör vi affärer. Gör vi det inte så gör vi inte affärer, som i fallet Villa, där ligger det antagligen ganska stora kalkyler bakom ett beslut om att inte höja budgivningen. Utan Valencia övervärderar spelaren.
Barcelonisto
2009-07-06 15:27
Läste på sport att barca kommer gå för forlan...
Barcelona Barcaloni
2009-07-06 15:24
Ämne: Barcadinho.

Så de....
Fredrik R//

Försök att fatta vad Barcadinho snackar om här, det är inte köpen som stora lagen gör av mindre lagen, cause that's the circle of football.
Utan ÖVERPRISER som förstör marknaden för så väl stora som små lag.
Barcelona nylén
2009-07-06 15:22
bercelonista

här är något nytt om villa

Länktips
Barcelona Barcaloni
2009-07-06 15:19
Ämne: Barcadinho

Du dr....Sherko//

So what??? Många av er blancos INSER hur Perez agerande förstör marknaden. Men jag har inte sett EN ENDA blanco som är kritiskt eller vågar åtminstone ERKÄNNA att det Perez gör är fel.
Real Madrid Fredrik R
2009-07-06 15:16
Barcadinho.

Så det är moraliskt eller fair play mässigt mer korrekt att köpa de bästa spelarna utav ännu mindre klubbar? Vad säger du till de fansen som stödjer klubbar som exempelvis Everton då? När Man Utd köper deras största talang Rooney för ett belopp som de inte kan tacka nej till?

Barcelona gör ju precis samma sak med Keirrison, köper en av världens största talanger av en mindre klubb som inte har råd att säga nej.

Real Madrid gör samma sak som alla klubbar gör, det är bara det att vi behandlar stora klubbar på samma sätt som dessa behandlar mindre klubbar.

Jag tycker din lilla fair play historia är oförsvarbar ifall man inte vill påstå att alla klubbar förutom de stora i Europa inte är värda något.

Anledningen till att Real Madrid får fler fiender är att de klubbarna vi köper av har fler fans än de klubbarna som andra köper av.
Barcelonisto
2009-07-06 15:13
Något nytt om eto/villa?
Real Madrid Sherko
2009-07-06 15:12
Barcadinho

Du drar verkligen alla los blancos över en enda kam. Det är klart att många av oss blancos inser hur Perez FM-spenderande påverkar andra lag negativt.

Sedan förstår jag inte vad du menar med super-egoistisk mentalitet, vad förväntar du dig? Ska dem sluta köpa för andra lags skull?
Barcelona Barcadinho.
2009-07-06 15:04
Och kalla mig inte för avundsjuk nu.

Min kärlek till fotbollen som sport är större än vad ni tror och därför är jag kritisk, inte annat.

ha en bra dag
Barcelona Barcadinho.
2009-07-06 14:58
Jag läste våra inlägg här från olika fans och kommentarer i artiklar som handlar om Perez (mest pga av brist av fräscha nyheter från vår klubb just nu).

Det finns en poäng i hela den här historian som många har missat.

Poängen är något som jag kan kalla för Fair-Play.

Oavsett om Perez ekonomiska äventyr lyckas eller inte, så har han utan tvekan brutit ner den här oskrivna regeln så kallas fair-play.

Det finns oskrivna regler för hur man ska bete sig, utan att man ska betraktas som en galning, idiot, egoist i vilken form av verksamhet som helst.
Och det finns såna också inom fotbollen.
Jag vet att också Barca o United t ex köper spelare av mindre klubbar, men bland de stora klubbarna finns det också oskrivna regler av ärlighet.

Och nu kommer plötsligt en enda person som spenderar summor som är långt ifrån rimliga bland de stora klubbarna med.
Jösses, 200 milj euro hittills. Det är ju ett världsrekord som är oslagbart.

Och sportligt då.

Det är inte alls enligt de fair-play oskrivna reglerna att medvetet plocka alla joker kort från alla kortspelare. Real suger in alla superstjärnor som finns i närheten och de skiter totalt på "världsordningen" som fanns fram till den här summaren.

Och det är därför de är ännu mer hatade av konkurrenterna. De blandar upp alla kort på ett sätt som andra spelare inte vill och detta för att vinna hela putan.

Jag har sett många gånger kortspelare som blev helt rasande (minst sagt) på en annan spelare som plötsligt gör en penginsats som är orimligt hög.

Sen kommer maränger och säger att samma sak händer överallt som t ex microsoft som härskar totalt sin egen marknad.

Vill man verkligen ha fotbollen som data-företag?

Det finns ju regler eller acceptans för vad man kan göra för att vinna.
Man ska spela fair, om man vill ha respekt.

Tyvärr är det så att Real förstör fotbollen för att nå sina egna mål. Det är en klubb som inte bara innehåller superstjärnor, utan också en super egoistisk mentalite.

Deras fans fattar det inte, men andra fans gör det.
Annons: