/spanien/barcelona/forum/18788.aspx/spanien/barcelona/forum/18788.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Mojito
2009-04-07 08:47
Upp till bevis var det ja.
Nu gäller det för laget att se kommande period med glädje. Det blir stora påfrestningar fysiskt och psyksiskt, så nog kommer det bli spännande alltid. Ett positivt tänk och målmedvetet handlande är faktorer för framgång.

Oavsett, Barca är och kommer alltid vara bäst!

Och självklart, vi är "in it to win it", det gäller alla pokalerna.

Sen är det ju alltid kul att läsa inläggen från marängerna. Nu var det visst Obbe som med sedvanlig hybris kom in och spred sin propaganda.
Om ni inte vill gå in i Puertan kan ni läsa mer om Obbe och hans äventyr i följande länk
"www.tappad-bakom-en-vagn.nu"
Barcelona Rafael
2009-04-07 00:38
Förutom tippandet av kvartfinalerna i CL så vill jag bara påpeka att det är nu upp till bevis för Baracelona att visa fotbollsvärlden hur bra vi egentligen är och hur vi klarar av den pressen som vi bär på våra axlar.

I första riktiga utmaningen är CL ställs vi nu äntligen mot ett riktigt bra motstånd Bayern. I liga cupen ska vi försöka slå Athletic Bilbao och i ligan ska vi försöka komma undan våra ärkerivaler Real Madrid.

Personligen tycker jag att vi har alla förutsättningar att ta alla tre titlar.
Men vad tycker ni?

Villarreal - Arsenal = 2
United - Porto = Klar 1

Barcelona-Bayern = 1
Liverpool- Chelsea = 2.håller med pokke att även om Liverpool är i en hysterisk form så kommer Chelsea att knipa semifinalplatsen.
Barcelona BlueRed.
2009-04-07 00:20
Gud är störst!

Om dem väljer och spela med 4-5-1 så får vi verkligen hoppas på att Xavi samt Touré är på spelhumör.

God natt.
Barcelona pokke
2009-04-07 00:15
Men vi måste komma ihåg att Toni är en väldigt duktig huvudspelare och Piqué i mittförsvaret hade varit väldigt viktigt.

a l b

Villarreal - Arsenal = 1
United - Porto = Klar 1

Barcelona-Bayern = 1
Liverpool- Chelsea = 2, även om Liverpool är i hysterisk form så tror jag Chelsea tar det.

Barcelona a l b .
2009-04-07 00:07
Så skönt med Champions League nu igen. Har verkligen saknat det.

Hur tror ni veckans CL matcher slutar.. ?
Barcelona Gud är störst!
2009-04-06 23:59
haeger

Nej, men Bayern kommer förmodligen köra 4-5-1 så det kommer bli Luca toni däruppe.
Barcelona Okkapokka
2009-04-06 23:36
En bättre Alvés video, av min finska polare ;)
Barcelona westinho | "Akta er för El Madridismo"
2009-04-06 23:32
Dani Alves#20

Här finns en video av Dani Alves i Barca denna säsongen. Vill påstå att det är världens bästa högerback, sen får marängerna och Dunga säga vad de vill.
Barcelona Frodo
2009-04-06 23:27
Jag tycker att Puyol ska starta som vänsterback. Ribery och Schweinsteiger huserar på kanterna och man vill inte att de ska komma i en-mot-en situationer mot Sylvinho. Det är viktigt att vi håller nollan på hemmaplan. Dessutom är inte Toni särskilt snabb men grym i luften och Pique med sin storlek är bra lämpad för att möta honom.

Man skulle kunna argumentera med att Sylvinho ger en bättre offensiv men jag tror att det kan vara farligt att släppa in ett mål på hemmaplan och därför bör Puyol ta hand om Ribery.
Barcelona Barcelona #7
2009-04-06 23:22
Westinho | "Akta er för El Madridismo"

0-0 betyder kanske att du inte har tippat på matchen/matcherna?
Barcelona westinho | "Akta er för El Madridismo"
2009-04-06 23:18
Men de tipsen han gjort stämmer ju inte. Det står att han tippade rätt mellan Barca - Depor (2-0). Det blev väl 5-0?. Aja inte för jag bryr mig, men det systemet funkar inte då hälften av mina matcher står att det slutade 0-0.
Real Madrid Radikalt
2009-04-06 23:18
Ämne: obbe

Jag menar in....
Haha, no offense, men jag är ganska säker på att det inte ens är möjligt för dig att skriva på Puertan.

"Men Real är inte PENGAR KÅTA alls?
Real sålde inte över en miljon beckham tröjor? "

Det är väl ändå inte Reals "fel" att folk köper Beckham tröjor? Var ni pengakåta när folk köpte Ronaldinho tröjor då eller?

Lycka till mot Bayern. Hoppas ni tar er till final så det inte blir en helengelsk final igen! Men ni ska förlora i finalen såklart ;-)
Barcelona Dani Alves#20
2009-04-06 23:15
Dani alves är helt underbar. Ser en film på honom.

Det är i sevilla.
Barcelona Qno
2009-04-06 23:12
Tjena.

Tänkte höra om någon har en länk till där man kan ladda hem Barcelona låten?

Tack på förhand.
Barcelona Squez
2009-04-06 23:10
Dani Alves#20
Såvitt jag vet så är Youtube endast till för att ladda upp filmer :) Vill du göra ett eget klipp så får du använda dig av något annat filmredigerarprogram.
Barcelona haeger
2009-04-06 23:09
Gud är störst!

Sedan har de även Podolski, tror inte han är så seg.
Barcelona HugoBoss
2009-04-06 22:56
Såg det när jag tryckte på hans profil.

Tack för svaret.
Barcelona NoGo™
2009-04-06 22:55
Ämne: Vampiro.

Varför s....
Han är bra på att tippa :D
Barcelona HugoBoss
2009-04-06 22:52
Vampiro.

Varför står det RESPEKT efter ditt namn?
Barcelona Gud är störst!
Dani Alves#20

"Vi borde starta med sylvinho tycker jag. Puyol måste vara i mitten så är det bara. Pique Marquez är båda sega."

Luca Toni kommer de få möta och han är en av världens segaste(om inte den segaste) fotbollsspelare. Men jag vill ändå ha Puyol i mitten, känner mig mer säker då.
Barcelona Dani Alves#20
Off toppic

är det någon här som vet hur man gör en fotbolls film på youtube. Skulle vara kul och göra en.
Real Madrid Sherko
2009-04-06 22:35
Sylvinho har varit rätt bra denna säsong, men senast mot valladolid var han inte alls bra alltså.

Tog många felbeslut osv, men men.
Han borde definitivt vara kvar om ni frågar mig.
Abidal funkar 2-3 år till på den positionen, skadas han finns Sylvinho. Men en yngling kanske borde köpas in, som får hoppa in då och då, och sakta ta över Abidals position.
Barcelona Dani Alves#20
2009-04-06 22:31
Har varit upptagen idag så inte kunnat skriva mycket här eller läst men läser alltid varje kväll och läst dem 2 senaste sidorna.

Dani Alves 20 skrev att barcas mittfällt med fabregas skulle vara oslagbart. Vårt mittfällt är redan oslagbart. Ingen knäcker vårt mittfällt. Men xavi börjar bli lite gammal och fabregas skulle vara den perfekta ersättaren. I sommar är det lättast att få han tror jag eftersom arsenal (troligtvis) inte vinner någon titel i år. Så jag är inte emot fabregas eftersom det finns något som heter rotation.

Vi borde starta med sylvinho tycker jag. Puyol måste vara i mitten så är det bara. Pique Marquez är båda sega. Peta Pique starta med sylvinho. Men med pique så skulle vi vinna mycket inlägg/hörnor.
Barcelona Vampíro
2009-04-06 22:22
Tycker helt klart att Sylvinho ska starta på onsdag, hade varit lite fegt av Pep att inte våga satsa fullt ut på hemmaplan. Vi har tidigare sett hur offensiven drabbats när Puyol fått ta hand om vänsterbacksplatsen, han kommer sällan på överlapp då han inte slår inlägg med vänstern och samarbetet med Henry funkar inte riktigt. Låt Sylvinho starta, han gör sällan en dålig match, gammal är äldst.
Barcelona BlueRed.
2009-04-06 22:20
Okkapokka

Han har varit ruggigt bra faktiskt. Har varit på rätt plats vid rätt tillfälle 2-3 gånger i eget straffområdet för att rensa bollen. Som vanligt så är han duktig i offensiven och defensivt tycker jag han har skött tillräckligt bra.
Barcelona Okkapokka
2009-04-06 21:58
Intressant att Sylvinho inte begått ett enda regelbrott under alla hans matcher i La Liga än så länge, d.v.s inga orsakade frisparkar åt det andra laget.
Barcelona ihefsu
2009-04-06 21:49
Ämne: Grabbar! Jag var på ....
Han kanske har någon hemlig kärlek för Gefle? Vem vet?
Barcelona ihefsu
2009-04-06 21:48
Robin van Persie är inte den spelartyp och saknar dessutom de spetsegenskaper som offensiva spelare i Barcelona behöver för att vara nummer ett på sin position, som jag ser det. Dock är han absolut än väldigt hygglig backup, men det tror jag varken att han vill eller kan vara. En backup MÅSTE vara pålitlig, det är inte Robin. Han är skadad för ofta.
Barcelona pokke
2009-04-06 21:45
MessiFP

Njaa, inte sjukt lik men likt var han ju men synd att han inte hade svart hår som Leo :P
Barcelona joninho__90
2009-04-06 21:43
Ämne: Grabbar! Jag var på ....
haha han är fan lik honom, lite ljusare hår bara :P
Annons: