/spanien/barcelona/forum/18779.aspx/spanien/barcelona/forum/18779.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona The Reporter
2009-04-08 18:01
Pratade nyss med en kompis (bayernfan). Sa till honom att Lahm är osäker till spel, då sa han att lahm missar matchen likså Lucio och Buyten.
Barcelona a l b .
2009-04-08 17:55
Klint

Det där med Lahm är dock inte helt säkert.. Det kan ju också vara någon sorts "psykning".

Kommer i alla fall att bli en underbar match att se ikväll. Synd bara att München har några duktiga spelare skadade..
Barcelona Messi4321
2009-04-08 17:55
Rambla:

vadå insuera motsatsen.barca behöver inte vara avundsjukt av något lags ekonomi vi har pengar så det räcker ,tycker inte du det?
Barcelona Klint
2009-04-08 17:53
a l b .

Det är antagligen för att Bayern har fått ännu ett avbräck i form av Lahm.
Barcelona a l b .
2009-04-08 17:52
Någon mer än mig som har märkt att Bayern München's odds har höjts lite..

Intressant... :D
Barcelona Tompa
2009-04-08 17:38
Braxingen:
Jag instämmer till fullo!
Barcelona Klint
2009-04-08 17:36
Braxingen

Mycket väl sammanfattat.
Barcelona Braxingen
2009-04-08 17:32
Är helt med Rambla i diskussionen som Obbe provokativt startar. Som svar till Obbe:

"Det kommer bli en tuff match, tyska lag är alltid som en maskin när det väl gäller, disiplinerade, taktiskt drillade."

Då har du inte tittat tillräckligt på årets upplaga av B München. Årets upplaga har sina styrkor offensivt och är inte särskilt taktiskt drillade. Faktum!

"Nu blir det första lilla utmaningen för er i CL, och ska bli intressant och se hur det går."

Lyon var en utmaning, definitivt i klass med B München. Barcelona har ingenting att bevisa. Icke att förglömma när vi är inne på utmaningar (trots att du skriver CL) är Everest-perioden där Barcelona stötte på de fyra största ligarivalerna på raken och vann samtliga.

"Bayern är förvisso inte i så bra form i ligan, men i cupspel kan det alltid vara en annan femma, fråga liverpool."

Liverpool är Liverpool och Bayern München är Bayern München. Någon ekvivalens däremellan råder ej. Det är trots allt så att de flesta som går dåligt i ligan också gör det i CL. Undantag kan man alltid peka på, men någon rättvisande bild ger det ej.

"Nyckeln är självklart att D.Alves vinner kampen mot Ribery som mest håller till ute till vänster."

Eftersom matchen spelas på Camp Nou är nyckeln primärt hur München skall stoppa Barcelona massiva offensiv, när de dessutom inte är särskilt framgångsrika defensivt. Sekundärt kommer sedan andra faktorer, såsom den du nämner.
Barcelona Tompa
2009-04-08 17:29
Bara 3,5 timmar kvar nu. Vad gäller försvaret tycker jag inte Puyol ska spela vänsterback utan i mittförsvaret. Sylvinho har gjort ett utmärkt jobb som ersättare för Abidal.

På mittfältet hoppas jag och tror att Pep väljer Yaya som pivote och att Xavi och Iniesta tar hand om de andra platserna. I anfallet är givetvis H.E.M. - trion given.

obbe:
Jag tror inte det finns en enda culé med fötterna på jorden som underskattar Bayern München eller tror att det blir en enkel seger. Det är ett lag som har kapacitet att slå vilket lag som helst.
Barcelona Rambla
2009-04-08 17:20
A.Gaudi:

Jag "hettar" inte på någotvis. Ingen sansad culé tror på en enkel match, så är det bara. Det borde vår historia ute i Europa har lärt alla vid det här laget.

Jag föstår bara inte vad Perez och Madrids ekonomi är av intresse för någon en kväll som denna när klubben spelar en så viktig match? Obbe får skriva precis vad han vill, jag har inga problem med det, och då lär han inte ha några problem med motkommentarer gissar jag?
Barcelona Ciao-V
2009-04-08 17:17
Varför skulle inte Lahm kunna spela, är han skadad?
Målvakten kan jag förstå på grund av hans slarv i den senaste matchen i ligan, om det är det som skulle vara orsaken.
Barcelona Smogen
2009-04-08 17:16
Ja, enligt kicker verkar det onekligen som att Lahm missar matchen. Otur för Bayern i så fall...

i övrigt har jag en känsla av att Iniesta kommer göra en fantastisk match idag. Hoppas det blir han, Xavi och Toure på mittfältet. Då kommer barca ha mycket boll, och det kommer gå undan....
Barcelona Jr. Honken
2009-04-08 17:12
Läste någonstans att David Beckham tjänade ungefär 363 miljoner kronor på fotbollen under fjolåret. Notera att det är nästan 1 miljon per dag!

Då vet vi iallafall vad som har orsakat finnanskrisen...
Barcelona A.Gaudi
2009-04-08 17:11
Rambla. det är inte direkt så att han säger något kontroversiellt i det där inlägget. förstår inte varför du hettar även om jag håller med om att obbe ibland trycker på för många ömma punkter ^^..

Sedan "ingen cule tror på en enkelt match". även om majoriteten av oss kanske inte gör det så är det bara att titta igenom forumet.

Läste på Bayerns forum att de kommer spela med sin andre målvakt i den här matchen då Rensings dagar i klubben verkar vara räknade. Sedan går det rykten om att Lahm skulle missa match men det verkar inte finnas några bra källor på det så vänta er inget!
Barcelona Okkapokka
2009-04-08 17:11
Som jag fattat det så kommer även Lahm missa matchen idag. Helt ofattbart hur många skador som drabbat Bayern inför denna match.

*Länktips.
Barcelona Saman.
2009-04-08 17:10
Varför inte bara banna Obbe på livstid härifrån? Det är ju inte så att han tillför något till skillnad från Sherko och andra trevliga madridfans.
Barcelona Rambla
2009-04-08 17:10
Jonas M:

Det samma till er!

Oavsett resultat i kväll, dåligt eller bra för Bayern eller Barça, så finns det även en retur som ska spelas om 1v på Allianz Arena. Ingenting är avgjort efter i kväll.
Barcelona Rambla
2009-04-08 17:08
Ämne: Messi4321//

Vi ha....
Det finns inte en culé i hela världen som tror att det blir en enkel match i kväll. Trots det känner du att du bara måste komma in här och insinuera motsatsen, eller hur? Det måste vara jobbigt för dig och dina gelikar att fotbollseuropa i dessa dagar inte talar om er klubb? Självklart så kommer du då hit in och påminner oss med dina klyschor. Underbart!
Real Madrid Sherko
2009-04-08 17:05
Även ni barcafans måste se denna video, på zidane.
Kommer vi någonsin att få se en lika vackert spelande fotbollspelare? Dagens moderna spelare har inget emot honom enligt mig, även om dem öser in över 40 mål per säsong. Kommer alltid att ranka Zinedine etta...

Kolla 2.50, vilken fint! :)
Real Betis Jonas M
2009-04-08 17:03
Lycka till mot mitt kära Bayern, kommer att bli en sprakande match, har på känn att den som går vinnande i denna strid kommer till final.
Real Madrid obbe
2009-04-08 17:00
Messi4321//

Vi har inga direkta skulder, ligger på pluskontot. Det framhävde b.l.a Bolouda.

Men lycka till i kväll annars, säger bara att ni inte ska tro att ni ska krossa Bayern, så att ni har för höga förhoppningar och sen iokmed detta blir besvikna, trots en del småskavanker, så har de fortfarande ett slagkraftigt lag, men vi får avvakta att se.
Barcelona Puyi_5 (D.E.P. Puerta)
2009-04-08 16:52
Tack för svaren! :)
Då är det bara att rivstarta med 3-0 ikväll.. :P
Barcelona Okkapokka
2009-04-08 16:46
Och om vi går till final så räknas vi som hemma lag.
Barcelona joninho__90
2009-04-08 16:46
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2009-04-08 16:36
Ämne: Varför börjar vi hem....
Det lottades så. Om Vigår vidare så börjar vi nästa match mot LPool/Chelsea på hemmaplan också
Barcelona Pep.G
2009-04-08 16:33
Puyi_5 (D.E.P. Puerta)

Det har absolut inget med vilket lag som är sämst seedat. Det blev bara så :P
Barcelona Puyi_5 (D.E.P. Puerta)
2009-04-08 16:30
Varför börjar vi hemma?
Är vi sämre seedade(stavning?) eller spelar det ingen roll så här långt i turneringen?
Barcelona Messi4321
2009-04-08 16:27
obbe!
Men barca är inte långt efter på att va rikast och glöm inte era skulder.
Barcelona joninho__90
2009-04-08 16:26
Ämne: Ämne: Koeman_....
atdhe.net är en gryym sida!
Barcelona joninho__90
2009-04-08 16:26
Ämne: Ämne: Koeman_....
atdhe.net är en gryym sida!
Annons: