/spanien/barcelona/forum/1877.aspx/spanien/barcelona/forum/1877.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona FCB_Messi
2015-11-13 22:08
Varför tar inte den fete grisen del bosque ut någon bara spelare ? Ska dom spela 90 min eller ?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Sentuary
2015-11-13 21:17
Thiago skadad igen.. När han väl kommer igång så skadas han, samma med Rafinha, vad är det med bröderna?
Barcelona Stright outa Barca
2015-11-13 21:12
England fans sing: "Ole Pique" and cheer him
Barcelona Barcadinho.
2015-11-13 21:03
Lion - dilemmat är inte så svårlöst. Han är inte en sån som bygger spelet, CR är mer en avslutare. Och som en avslutare är han bland dem bästa nånsin.
Barcelona neymar JR
2015-11-13 21:01
Nu får faktiskt pique skylla sig själv, han fortsätter hälla bensin i elden. No comments repliken borde han lära sig Går ju knappast att snacka vett i maränger, utan ignorera dom. Men fortsätter pusha på i media
Barcelona Stright outa Barca
2015-11-13 20:59
Vilken idioter Spanska landslagets fans är. de buar ut Pique, och sen driver Pique bollen framåt och han skjuter. de försätter bua och efter skottet klappar de. wtf
Barcelona DM1982
2015-11-13 20:54
[QUOTE=the cameroonians]...but as expected he was outshrined by his fellow comapanion Gerard Gumbau who, as usual, made the Argentinean look lika a small club player [Sport] [/QUOTE] Jag litar inte på Sport ; ) Kraftiga burop när Pique har bollen, det är inte hållbart. Något måste hända med det där beteendet.
Barcelona the cameroonians
2015-11-13 20:26
@DM1982:
[md] ...but as expected he was outshrined by his fellow comapanion Gerard Gumbau who, as usual, made the Argentinean look lika a small club player [sport]
Barcelona DM1982
2015-11-13 20:12
First team player Lionel Messi, who is recovering from an injury, trained with Barcelona B today. He showed a good physical level. [md]
Flavía
2015-11-13 20:10
Arda Turans assist till 1-2 målet vs. Qatar
Flavía
2015-11-13 20:10
Arda Turan's 1-1 mål vs. Qatar
Barcelona Maestro Xavi - Tito Etern
2015-11-13 20:04
@Flavía:

Länk tips? =)
Arda Turan med både mål och assist för Turkiet ikväll. Positivt :-)
Flavía
Vilken jävla kung Arda är!

Turkiet låg under med 0-1 mot Qatar men lyckades vända efter att han gjorde mål och assist för sitt lag.
2015-11-13 19:59
Spaniens startelva i träningsmatchen mot England med avspark 20.45. Alla Barcelona-spelare startar; Casillas M. Gaspar, Bartra, Piqué, Alba Cesc, Busquets, Thiago, Iniesta Alcácer, Diego Costa England; Hart Walker, Jones, Smalling, Bertrand Delph, Carrick Llallana, Barkley, Sterling Kane Stream i länktips.
Barcelona Lion24
2015-11-13 18:09
På vissa ställen har jag läst saker som att Cristiano Ronaldos form för tillfället beror till stor del på att han får spela med mindre begåvade spelare som Jesé och Lucas Vasquez. Dom är helt enkelt inte världsklass och kan inte skapa chanser så som James, Bale eller Benzema kan göra, vilket är helt rätt. Det är en enormt stor skillnad på vilka spelare man spelar med, full logiskt. Ju bättre spelare ju bättre blir man. Jag tror knappast att Messi hade vunnit ligan med Levante eller tagit dom till CL. Det är så det funkar.

Men det är nånting som saknas. Har Jesé vunnit 3 Balon D'Ors? Har Lucas Vasquez vunnit 3 Balon D'Ors? 3 Nej och nej. Cristiano har alltså blivit utsedd till världens bästa fotbollsspelare 3 (!) gånger. Vet ni hur mycket det är? Det är i klass med Ronaldo (brassen), Zidane och självaste Johan Cuyff!!! Är Jesé och Lucas landslagsspelare? Inte ens det!

Men nånting som fortfarande saknas. Någonting som ''slår mig''. Om Cristianos medspelare (Jesé och Lucas) är mindre talangfulla än stjärnorna och har svårare att skapa målchanser åt honom, varför tar inte Cristiano tag i saken och skapar målchanser åt dom? Jag fattar inte. 3 fucking Balon D'Ors! Varför tar inte Cristiano större ansvar och kommer ner och hämtar boll, bygger ett spel och gör spelet lättare för Jesé och Lucas som är mindre begåvade? Ska han inte större ansvar när han är en spelare på den absoluta eliten medans dom två är nybörjare?

Varför gör han inte så? Kan han inte? Är det inte hans uppgift? Kan han då ''bara'' mål? Men hur kan man vara komplett då? Om man gör mål på olika sätt, så är man väl en komplett målskytt. Eller är det jag som är tokig? Jag förstår inte, help a brother out. Jag förstår att när James, Bale och Benzema är tillbaka så vill Cristiano kanske fokusera mer på att göra mål då det är lättare att få framspelningar men varför inte ta tag i saken och SKAPA chanser själv åt de andra spelarna som är mindre talangfulla och unga? Varför inte typ ''hey Jesé och Lucas, det ordnar sig, när jag har bollen så du (Jesé) spring direkt bakom motståndaren så får du en boll'', nånting så. Myten...
Barcelona Josep "Pep" Guardiola Sala
2015-11-13 17:58
@the cameroonians:

han spelade iaf me dom jämfört med LE haha.
Barcelona Barcelonistas
2015-11-13 17:17
Bästelona - puertans nya layout e gay. Våga säg saker. Tycker vi har den bästa designen på hela SF.
Barcelona Barcelonistas
2015-11-13 17:16
Intressant. Han erkänner att han har varit delaktig. Så bra detta kmr ju störa Real riktigt ordentligt.
Barcelona Bästelona y M3ssi y BernaLeo
2015-11-13 17:14
Fy fan vad Puertans nya layout är ful hahah!
2015-11-13 17:06
Junta

Ja, det är bara att hålla tummarna för att han fortsätter på inslagen väg och inte låter den senaste tidens framgångar stiga honom åt huvudet.

Han visste vad han gjorde som sökte sig tillbaka till the toffees och Martinez.
Barcelona Barcelonistas
2015-11-13 17:05
Neymar JR - Messi var bäst under Guardiola eran enligt mig. När du tänker på hans karriär så kmr den eran upp direkt i huvudet. Det var dom 4-5 åren som Gjorde Messi till historiens bästa spelare. Han höll samma nivå under Tito också. Det är bara under Tata som han inte gjorde någon vidare säsong i jämförelse med hur han var under Pep.
Barcelona Junta Dimision
2015-11-13 17:02
Cameroonians

Riktigt kul att se hur Deulofeu har hittat formen och självförtroendet. Mycket bra management av Roberto Martinez som verkligen tagit fram det bästa ur Deulofeu.
Barcelona Barcelonistas
2015-11-13 17:02
Benzema skyldig till skandalen!
2015-11-13 16:37
@the cameroonians:

Målen och highlights
Barcelona Alltid en legend, Puyol .
2015-11-13 16:16
En av de bästa insatserna Messi gjort måste vara mot Manchester United 2011 i finalen. Han var absolut briljant , tror man kan komma upp i 4,5 tunnlar han gjorde den matchen. Han gjorde 2-1 målet och låg bakom det avgörande avslutet från Villa.

Kommer aldrig glömma den finalen , när vi var som absolut bäst med Pep , Messi , Iniesta, Xavi och Puyol alla i topp-form. Ferguson var ju helt såld efter matchen.

Länk : Lite TB från i våras när Messi sänkte Bayern.
Barcelona A good coach is everything!
2015-11-13 16:12
6-2 är nog den match jag tycker vi har spela bäst genom tiderna! Det va sånt tempo den matchen !
Barcelona Erik Satie
2015-11-13 15:33
Mitt bästa minne med Leo måste vara 6-2-matchen. Fullkomligt briljant. Och hans 4 mål mot Arsenal givetvis.
Barcelona neymar JR
2015-11-13 15:22
Madrid matchen där han gjorde hattrick ligger jävligt varmt om hjärtat Han gick från en gudabenådad talang till världsspelare över en natt. Vs Bayern semifinalen förra säsongen 09 cl finalen Vs Getafe i cupen Vs Madrid semifinalen 2011 Finns för många speciella matcher med honom, men just hattricket mot den största rivalen och city matchen förra året ligger mig närmast.
Barcelona neymar JR
2015-11-13 15:14
Jag måste faktiskt säga city matchen I fjol, trots att han inte gör mål så bevisade han för alla vem som är den bäste efter 2 "jobbiga" år Och där fick man första signalerna på hans nya sida och det gav mig hoppet om trippeln
Annons: