/spanien/barcelona/forum/18768.aspx/spanien/barcelona/forum/18768.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcanist
2009-04-09 15:57
Kan någon fixa fram länken från champions league finalen 2006 mot Arsenal?
När Valdés gjorde alla fina räddningar?
Barcelona Jr. Honken
2009-04-09 15:57
Barcanist

Joo, den är häftig. Kul att Pep visar sådana känslor! :D

Visca el Barca!
Barcelona Jr. Honken
2009-04-09 15:55
Messi4321

Det står såhär:

"När Mohamed Sissoko värvades till Liverpool talades det om "en ny Patrick Vieira" och det finns klart likheter. Men 24-årig Sissoko har fortfarande långt kvar till den nivån och det går inte längre att tala om att han är en talang som måste putsa till en del skavanker.
Sissokos defensiva spel kan vara fantastiskt bra; positionsspelet och närkampspelet tillhör Serie A:s bästa. Till skillnad från andra defensiva mittfältare är maliern emellertid ingen jätte på att behålla bollen inom laget. Han blandar svåra passningar med massor av felbeslut och skulle tjäna på att fokusera på defensiven för att ta det sista steget."

Vad tycker du om det? Tycker du ens att han skulle vara med på listan?
jacooob
2009-04-09 15:54
Barcanist

Haha jo ! :D
Barcelona Barcanist
2009-04-09 15:51
Grabbar, är inte min bild bara för underbar? :D
Barcelona PILMÀ (Kärlek & Respekt)
2009-04-09 15:48
Igår har barcelona spelarna sprungit 10,5 mil km,
eller 104,76 km som ni kan.
Barcelona Castefa
2009-04-09 15:43
El Flaco,

Ganska många undantag dock
- Endast sant för Champions Legue. UEFA cup, Cup winners cup, räknas inte... (där har Barcelona vunnit flera dubbelmöten, när man börjat hemma)
- Kval till CL räknas inte heller. (där vann man så sent som i år)

Men det klart det är en fördel att börja borta. Alla lag vill ju det och har säkert en bättre statistik för det.
Barcelona Vampíro
2009-04-09 15:30
Enligt tvmatchen så kommer Bayern München-Barcelona att visas på Viasat fotboll vilket lär betyda att Chelsea-Liverpool kommer att sändas på TV6.
2009-04-09 15:12
Ämne: el Flaco

Sersari

Okej, me....Alla kort upphävs efter semin alltså om man är vidare till final så återställs varningarna från noll.
2009-04-09 15:11
Ämne: Finns det någon som ....
Barça-faan

Om du går längre ner så kan du se att jag har länkat nerladdningen.
Barcelona Sersari
2009-04-09 15:09
el Flaco

Okej, men om dem inte upphäver Messis gula kort från igår och han tar på sig ett gult kort i semifinalens andra omgång på Stamford Bridge(detta om vi nu tar oss vidare) blir han då avstängd i finalen eller inte?
Tack för hjälpen:)
Barcelona NoGo™
2009-04-09 15:06
Barça-fan/

Kolla länktips. :)
Barcelona Barça-fan
2009-04-09 15:03
Finns det någon som hittat nedladdningslänk för matchen igår? Eftersom inte en enda ställe i centrala Örebro igår ville sända matchen så fick man nöja sig med att titta på liverpool - chelsea.
Barcelona el Flaco
2009-04-09 14:58
Sersari/

Om Messi får en varning i returen så är han avstängd i första semifinalsmötet ifall vi går vidare.

Castefa/

Ända sedan Champions League bildades säsongen 92/93 så har vi aldrig lyckats avancera från ett dubbelmöte när vi har spelat returen på hemmaplan.
Barcelona Allendinho
2009-04-09 14:52
Bra krönika faktist :) men blev så himla glad när Messi tacklades, men då kom gula kortet upp framför messi, galen domare... men vad ska man göra fotboll är så...
Barcelona Castefa
2009-04-09 14:51
el Flaco,

Bra krönika. Man är ju van att "alltid" lida, även när Barcelona vinner, så kvällar som igår känns ju otroligt befriande. Reagerade dock på det där att man "aldrig" vunnit om man började hemma. Det kan ju bara inte stämma, kanske sedan 2000-talet eller kanske något lite längre.

Tror inte UEFA ändrar gula kortet, även om det var fel. Utvisningen var ju solklar så den lär de ju inte ändra. Jag är faktiskt rädd för att man snarare ger 2 matchers avstängning. Han satt ju och så uppenbart coachade laget från läktaren och det får man ju inte.
Barcelona Sersari
2009-04-09 14:43
el Flaco

Fan vad bra, dem måste upphäva Messis kort. Det är ett STORT tjänstefel av domaren att ge honom den varningen.

Alltså om jag har förstått det här rätt så kan Messi bli avstängd om han mot förmodan skulle ta på sig ett gult kort mot Bayern i Tyskland? Eller hur funkar det, räcker det med 2 gula för att bli avstängd? Läste lite längre ner att gula kort stryks inför själva finalen så att man ej kan missa den. Lite virrigt det här...
Barcelona el Flaco
2009-04-09 14:38
Barcelona kommer överklaga Messis varning och Guardiolas utvisning. På grund av påsk-helgen kommer man först på tisdag nästa vecka få reda på UEFA:s beslut (länktips).
Barcelona NoGo™
2009-04-09 14:27
Ämne: visst kommer vi att ....
Stämmer bra det.
Barcelona FCBBBBarcelona
2009-04-09 14:26
visst kommer vi att möta liverpool eller chelsea i semifinal
Barcelona NoGo™
2009-04-09 14:21
Ämne: Haha underbart mål! ....
Hahaha klockrent! Man undrar ju lite hur domaren tänkte där haha.
Barcelona Saman.
2009-04-09 14:09
Haha underbart mål! ;)
Barcelona Messi4321
2009-04-09 14:09
ok varför sissoko.
Barcelona Barcadinho.
2009-04-09 14:03
Förresten - bry er inte om vad maränger säger.
Läs o lyssna istället för vad Ancelotti, Capello och Sir Alex har att säga om Barca.
Det är mycket trevligare och mer trovärdig.

(enligt båda the mirron och the sun så har ancelotti valt chelsea över Madrid)

hejdå
Barcelona Jr. Honken
2009-04-09 14:03
Hittade ännu en lista. Säg till om det blir för många bara! :P
Den här är faktiskt väldigt intressant. Top 15 överskattade spelare. Själv tycker jag inte att listan stämmer. Men vill gärna höra vad ni tycker.

15. Victor Valdés, Barcelona
14. Mario Gomez, Stuttgart
13. Kieron Dyer, West Ham
12. Carlos Marchena, Valencia
11. Jermaine Jenas, Tottenham
10. Mohamed Sisoko, Juventus
9. Darren Bent, Tottenham
8. Juninho, Lyon
7. Jô, Everton/Manchester City
6. Morten Gamst Pedersen, Blackburn
5. Florent Malouda, Chelsea
4. Ronaldinho, Milan
3. Ryan Babel, Liverpool
2. Racardo Quaresma, Chelsea
1. Andriy Shevchenko, Milan

Själv blev jag väldigt, väldigt förvånad när jag läste några av listans namn...

Vill du höra motiveringen för just din spelare, så säg bara till så skriver jag den!

Visca el Barca!
Real Madrid Nian#9
2009-04-09 14:01
Barcadinho.

Bra sagt.
Barcelona Castefa
2009-04-09 14:00
Pique har väl varit jättebra, inte bara på sistone. Han är inte redo att leda försvaret själv (dvs spela honom inte med Caceres), med brevid Marquez eller Puyol har han varit lyckad. Han kan dessutom slå långbollen med precision när det behövs.
Canaletes
2009-04-09 13:56
Guardiola goes wild.

Från igår
Barcelona Barcadinho.
2009-04-09 13:48
Sättet som vi vann igår gör mig inte bara glad utan också väldigt stolt.
Jag är glad för att mitt favoritlag spelar så vackert och är ytterst nära att nå semin i CL och den vackra fotbollen gör att man nästan lever i en fantasi.

Men jag är stolt, eftersom jag propagerar hela tiden och överallt för den spanska ligan och för den ”sydliga” fotbolls spelstil. Jag vill jätte gärna att folk ska tro på mig och inte bara säga att ”han är drömmare”. Det är lite svårt i norden. Man har jätte stort motstånd emot sig. När jag åker på besök till släkten i andra kontinenter är det helt annan syn som gäller. Då sitter jag runt folk som blir imponerade av samma saker på plan som jag själv och det är kul.

Sverige t ex har präglats otroligt av den engelska fotbollen i alla nivåer av fotboll. Men det känns som om något är på väg att ändra, lite grant kanske o långsamt.
PL dominerar det allmänna intresset och det är klart att ligan håller en ytterst hög nivå. Men PL börjar bli mer och mer av en sydlig stil. Jag ser unga barn på träningar här i stan som drömmer om att kunna göra ronaldinhos eller messis finter. Efter EM börjar de förstå varför en spelare som Xavi är så otrolig duktig. Han är inte stark eller snabb, men jäkla duktig på sitt sätt. 14-åringar mittfältare i stan som drömmer om att vara som Iniesta.

Och vårt kära Barca hjälper oss med propagandan. Igår satt nog många miljonär tittare i norra Europa eller idag på repris för att se hur man kan spela underbart, även om det inte är det sättet man är vann med. Och det är kanske inte så dumt och lära sig något av ”de andra”.

Och man hör bara mer o mer uppskattningar från olika håll.

Må alla lag och tränare tänka offensivt, vackert, tekniskt.

e Flaco/

Det var ett mycket bra sätt o sammanfatta matchen med fakta o känslor
Du skriver för sällan.

Ha en dra dag
Barcelona Pep.G
2009-04-09 13:44
Westinho |

Dem har givit ordet avundsjuka en ny definition :)
Annons: