/spanien/barcelona/forum/18767.aspx/spanien/barcelona/forum/18767.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona PILMÀ (Kärlek & Respekt)
2009-04-26 02:05
Ämne: Jadu, inte hel osann....
Kan hålla med att spelarna tänkte lite väl mycket på den kommande matchen mot Chelsea.

Men jag är EXTREMT Nöjd med poängen som vi tog från Mestalla.
Barcelona Jerka
2009-04-26 02:05
Ämne: Ska jag vara helt är....
Word, Iniesta är galet underskattad
Barcelona Rey Etoo
2009-04-26 02:04
PILMÀ (Kärlek & Respekt)//
Har också en känsla på att real vinner
2009-04-26 02:02
Viktigt poäng ikväll som kan visa sig vara guldvärd när säsongen avgörs.

Det roliga är att se hur Real kommer att hantera pressen i Sanchez pizjuan.
Barcelona Okkapokka
2009-04-26 01:58
Jadu, inte hel osanning ändå. Faktum är att Iniesta haft ett större inflytande på vårat spel de senaste omgångarna än Messi. Så jämförelsen är inte helt tokig i alla fall.

Men idag hade grabbarna en sämre dag alltså, verkade bara som Piqué,Iniesta,Alvés och Henry var sugen idag alltså. En hel del fokus låg nog på Chelsea matchen i veckan trots allt.
Barcelona Rey Etoo
Det krävs en del om en ska vara lika spektakulär som messi var i början och slutet av säsongen-
Ämne: Fc Barcelona-Spanien....
Ännu bättre att fira hemma med fansen i ryggen.:D
Barcelona Jerka
2009-04-26 01:57
Ämne: Jag håller faktiskt ....Bara för att reminisera lite:
2,5 år tillbaka, sociedad - barcelona en regnig kväll. Domaren blåser i pipan och jag sitter i helspänn i väntan på att lillen nr 19 ska få bollen. Det alibi passas fram och tillbaka i back linjen, en tjongare ut till inkast, segt tempo...oohh äntligen en krossboll mot messi! Nej, för lång satan.. Minuterna går. tillslut ser jag att krabaten tröttnar och rör sig neråt i plan när det rullas i backlinjen, Upp till xavi och vidare till stillastående messi vid mittlinjen. "Jaja nu fick han iaf känna på bollen, men han fick inget vidare att jobba med", tänker jag. Men den uppenbara snett neråt passen hålls inne av messi. Han lunkar istället vidare nån meter längs kanten med bollen. "tänker han verkligen hitta på nått härifrån" frågar jag mig själv skeptiskt. Han närmare sig en motståndare, o närmare ...o närmare, inga krussiduller...o PANG!! precis när killen börjat slappna av är bollen 6 meter längre fram o messi skjuts som en kanon fram över gräset, nu öppnar en äng upp sig o messi bara forsar. Nästa hinder överrumplas av messis fart o kan bara titta på när han rinner runt både han o hans backkollega. Vid kort linjen klipper messi till bollen med högern snett inåt bakåt till iniesta som bara kan rulla in bollen i öppet mål. Jag bara Skriker rakt ut ...jag vet inte vad jag ska ta mig till, "Kan man göra sådär??!!!"

Visst många spelare blir bättre och mognare med åren o lär sig hur, när, var, varför man ska göra si o varför man ska göra så. Man det är alltför ofta jag ser lag sakna just den där Naiva gnistan. Och det är Den Naiviteten jag befarar att messi håller på att förlora.
Inte alltför många engelsmän ångrar att man gav en ung naiv owen chansen 98.

Nostalgi! ska det behöva vara så...jag hoppas verkligen inte det
Barcelona Barça! (MQUC3)
2009-04-26 01:56
Ska jag vara helt ärlig så är Iniesta på väg förbi Messi, Iniesta är mannen !

Är lite ironisk och absolut inget hån mot käre Messi men min favoritspelare sedan ungefär 2 år tillbaka är Iniesta och kommer vara länge till :)
Barcelona Okkapokka
2009-04-26 01:34
Fc Barcelona-Spaniens Stolthet!

Nej. Eftersom att det blev kryss idag så kan ligan säkras som tidigast på hemmamatchen mot Villarreal. D.v.s om Real torskar imorgon, och att vi sedan vinner klassikern så behövs bara en vinst mot Villarreal för att säkra titeln.
Barcelona jost15
2009-04-26 01:29
bra pokke, det var precis det jag menade... suck..
Är min personliga åsikt om hur spektakulär messi är nu jämfört med för 2 år sedan någonting att vara sarkastisk åt? Du får jättegärna tycka att jag har fel och du får gärna säga det också, men att förlöjliga över en sådan här trivial sak är endast barnsligt.
Barcelona Fc Barcelona-Spaniens Stolthet!
2009-04-26 01:26
Förlust för real imon och barca vinner clasico då är det klart!
2009-04-26 01:20
Kan hålla med om att messi inte har varit på sin topnivå dom senaste matcherna.Men innan det har han varit ehlt fantastisk, så sluta gnäll hela tiden!
Barcelona Etoo_the toominator
Jerka//

Tror din oro är obefogad. Messi kommer fortsätta dominera i många år framöver med fina soloprestationer och dylikt. Man går alltid igenom olika faser i mognaden som fotbollspelare. Att han inte utmanar hela tiden längre utan ibland väljer andra alternativ är en del av en process. Helt plötsligt kommer allt klicka och då kommer han även ta det sista steget i sin utveckling. När det händer kan vi se fram emot en dominans som ej har presterats sen maradonas dagar. Messi är långt ifrån påväg neråt. Han lär sig fortfarande. Killen är bara 22 år!
Barcelona pokke
"Messi är inte lika spektakulär längre"

Japp, Messi är inte lika spektakulär. Tycker vi ska slänge honom och hämta Robben istället, eller varför inte Palanca eller Drenthe?
Barcelona Messi(as)
2009-04-26 01:14
"Messi är inte lika spektakulär längre"

Med det läst är min kväll räddad. Glömde bort Marchena och att vi kryssade borta. Tack till dig och Jerka.

Edit:
Castefa, mycket bra poäng där! :)
Barcelona Castefa
2009-04-26 01:13
hmmm spelade Madrid vacker fotboll för 4-5 års sedan.... har bestämt för mig att världen talade om en annan Brasilianare då, inte Ronaldo eller Robinho.
Barcelona Etoo_the toominator
2009-04-26 01:11
Härlig poäng idag. Valencia utförde en perfekt match Villa och Silva spela på top och atmosvären va klockren. Själva kändes det som vi gjorde en halvdan match. Ändå greja vi poäng! En poäng som kan visa sig livsviktg tillslut. Nu har vi Sevilla och valencia avklarade och vi är en helvetes mycket närmare la liga titeln nu.
Barcelona jost15
2009-04-26 01:10
Jag håller faktiskt med jerka om en del. Messi är inte lika spektakulär längre. Om det beror på pep/skadeoro/personlig press ("världens bästa fotbollsspelare") har jag ingen aning om. Jag tycker också detta är trisst. Dock är han numera en mer "komplett" spelare. Lite som zlatans utveckling; från dribblingskung till planens kung.
Barcelona Jerka
2009-04-26 01:06
Ämne: En faktor som också ....Jag håller med dig i princip fullständigt. Man kan på många sätt mogna och inse att det i många lägen finns bättre lösningar än att utmana. Men många spelare som mognat på detta sätt har i slutändan helt tappat förmågan att utmana. Och jag är helt enkelt orolig. Det är en viktig ingrediens i hans spel.
Barcelona Castefa
2009-04-26 00:58
Viktig poäng idag och viktigt att inte förlora. Det klart det varit kul att vinna ligan i Madrid, men det viktigaste är ju att vinna tillslut.
Barcelona Jerka
2009-04-26 00:57
Ämne: ibland undrar jag om....
Jag kan vara uppriktig. Jag är inte barca fan i hjärtat. För fyra fem år sedan var jag real fan, när robinho och ronaldo spelade tillsammans. Jag är bara "Vacker-fotboll" fan. O just nu innebär det Barca fan.
Barcelona Frodo
2009-04-26 00:55
Personligen är jag glad över att Messi inte dribblade särskilt mycket. Med Marchena på plan så är risken för skador stor om man dribblar för mycket.
Barcelona Barcadinho.
2009-04-26 00:53
Några sista ord av mig (för sent).

Muniz Fernandez har gjort ett utmärkt jobb idag. klanta inte honom för att han missade några filmningar. Det är inte så lätt. Stort av honom och inte blåsa straffar för ett par nedramlingar i straffområdet. det var en svår match för en domare.

Jag hoppas att han har lärt sig av sitt grova misstag på matchen mellan Real och Bilbao.

Jerka/

Bli inte orolig. Messi är 21 år. Du kommer och hinna se många fina saker i framtiden. Kankse redan på tisdag. Den här säsongen är hans bästa säsong hittills.

Allihop/

Försök nu och sköta er, utan påhopp på varandra och agression. Ha tålamod för andras åsikter.
Annars kommer RED och stänga forumet igen.
Barcelona Gud är störst!
2009-04-26 00:53
En faktor som också går in är att Messi har blivit tillsagd att inte dribbla för mycket. Då försvararna bara vill skada honom till sist, så han får ta det lite lugnare. Men jag håller med han utmanar mindre än förr. Men det är så med alla, man utmanar alltid mycket mer när man är yngre sen mognar man och spelar lite smartare och upptäcker andra sätt som man kan spela på också-
Barcelona Rey Etoo
2009-04-26 00:51
Det hade varit kul att se hur folk här hade reagerat med en skadad messi och ett oavgjort resultat.

Personligen är jag nöjd valencia gjorde en riktig bra match men iu för sig hade vi endå vilat ett par spelare.

Det skönaste med det hela är att vi endå är före real om de vinner oss och imorgon!, Ingen skadad ingen avstängd tänk på det kan bli jävligt vikitgt spec mot real och att vi kvittera och nte släppte in i slutet kan ha varit viktigt för psyket.
Barcelona Frodo
2009-04-26 00:50
* 1 poäng på Mestalla är bra. Om ni tror att vi skulle vandra in på plan och ta tre poäng bara så där så har ni fel. Valencia spelade bra och jag tycker att det var ett rättvist resultat.

* Messi är bäst. Han visade inte det idag men alla gör mindre bra matcher emellanåt. Han är en del av pusslet, inte hela pusslet. Han vet om det själv och spelar därefter.

* Det är ingen katastrof. Personligen trodde jag att Valencia skulle bli det svåraste mötet av de återstående matcherna i ligan.

* Jag har svårt att se att Madrid inte tappar poäng under de återstående matcherna. De har ett tufft spelschema och jag tror att de tappar poäng redan imorgon.

* Villa är fortfarande det bästa alternativet om Etoo inte stannar kvar. Vare sig han filmar eller inte, dock var hans filmande inget man uppskattade i dagens match. Killen spelade med en vinnarinstinkt idag.

* Det var filmningar åt båda hållen. Dock tyckte jag att domaren gjorde en dålig match som blåste för allt. Matchen blev på så sätt ryckig och det var så Valencia ville ha det.

* Finns det någon här inne som gillar Marchena? Han gör det svårt att inte ogilla honom...
2009-04-26 00:46
L!VOZ) Bara för att man blir besviken på sin favo spelare betyder det inte att man är real supporter.
Barcelona Gud är störst!
2009-04-26 00:46
Kan nån berätta hur man skriver in "Mina minnen..." Jag kan inte fylla i nåt.
Barcelona L!VOZ
2009-04-26 00:44
ibland undrar jag om det är en maränger som döljer sig bakom en barca tröja här i les rambles eller så har han/hon draget sin slutsatser efter en match bara...som tex Jerka fall hm...
Annons: