/spanien/barcelona/forum/18763.aspx/spanien/barcelona/forum/18763.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Ravo
2009-04-09 17:28
Ämne: Måste älska madrid f....
Alla borde veta att när det går bra för oss så tycker de att våran motståndare var dåliga. Men när de vinner över samma lag så är det dem som är bra. :) Det borde alla kunna nu ^^ och alla vet säkert vilka "de" är.
Barcelona BlueRed.
2009-04-09 17:23
obbe

Helt rätt, däremot hade dem haft Lucio och Lahm på plan så hade dem vunnit med 7-0 tror jag. Så helt rätt att det bara var en ok match.

Nu ska jag ut på promenad med min elefant som för övrigt är världsmästare i Air race. Hej då.
Barcelona C.Andrés
2009-04-09 17:22
Måste älska madrid fansen. Först så var det riktigt stora testet Lyon, sen när det blev överkört så var Bayern det verkligt stora test. När Bayern blev söndermalt igår så verkar tydligen nästa motståndare vara det RIKTIGT stora testet.

Skönt att dessa ord kommer från ett lag som blev utklassat och förnedrat på det sätt som vi har gjort mot våra motståndare.
Ponta87
2009-04-09 17:21
jojo men igår sa va det väl ine direkt något hot från bayern alls så klart helt utan press så kan väl vilken fotbollsspelare slå en kross på 50 m dem e jhu proffs.
Men som mitt back i ett världs lag så tror jag alldrig han kommer bli en (pyoul)typ.
Men ärligt nu ni kan inte tycka valdes platsar väl ?? han e så jävla ojämn inte ens top 4-5 i spanien
Real Madrid obbe
2009-04-09 17:17
En ok match i går från eran sida, ni spelade bra,så ingenting att ta i från er. Dcok var ju Bayern riktigt värdelösa också, de hade en av sina sämre dagar som när de mötte wolfsburg och också blev slagna med 4 mål.

Så undrar om man ska dra för stora välar elelr ej av dessa.

När ni möter de engelska lagen får man se, det är det riktiga testet, de flesta förstod väl att ni i slutändan ska lyckas gå förbi Bayern.

Mattlo United
2009-04-09 17:08
Asså ni ser ju äckligt,ruskigt och jäääävligt vassa ut! 4-0 hemma mot Bayern liksom! Känns som att mötet Chelsea-Liverpool är skitsamma eftersom den som går vidare ändå kommer få säga hejdå i semifinalen. Är jääävligt glad att vi inte kan möta er förns grande finale, och jag hoppas vi ses i en riktig jävla drömfinal!

Får vi tillbaka vår fina form så kan det bli riktigt skojj:)
Barcelona PILMÀ (Kärlek & Respekt)
2009-04-09 16:59
Ämne: Barcanist

Varsågo....
Så sött Belleti är med Cl Puklan på brösten vid minut 8:08 hahahah.
Bästa minnet så klart, tårade av glädje denna natt.

förresten nån som vet vad sista låten heter.
jacooob
2009-04-09 16:23
För er som är inresserade så sänder dom barca-bayern på viasat sport nu.
Barcelona el Flaco
2009-04-09 16:07
På tal om Champions league finalen 2006 så kan ni se hela matchen + firandet och kommentarer efteråt i länktipset.
Barcelona Barcanist
2009-04-09 16:02
westinho

Tack!
Barcelona westinho |
2009-04-09 16:02
Barcanist

Varsågod.
Valencia rågi
2009-04-09 16:01
Webb var sjukt rolig igår. Efter att nästan alla tunga/avgörande domslut i allsvenskans premiär varit felaktiga kom detta lite som grädde på moset. Helt underbart med en Fail Week!
Barcelona Barcanist
2009-04-09 15:57
Kan någon fixa fram länken från champions league finalen 2006 mot Arsenal?
När Valdés gjorde alla fina räddningar?
Barcelona Jr. Honken
2009-04-09 15:57
Barcanist

Joo, den är häftig. Kul att Pep visar sådana känslor! :D

Visca el Barca!
Barcelona Jr. Honken
2009-04-09 15:55
Messi4321

Det står såhär:

"När Mohamed Sissoko värvades till Liverpool talades det om "en ny Patrick Vieira" och det finns klart likheter. Men 24-årig Sissoko har fortfarande långt kvar till den nivån och det går inte längre att tala om att han är en talang som måste putsa till en del skavanker.
Sissokos defensiva spel kan vara fantastiskt bra; positionsspelet och närkampspelet tillhör Serie A:s bästa. Till skillnad från andra defensiva mittfältare är maliern emellertid ingen jätte på att behålla bollen inom laget. Han blandar svåra passningar med massor av felbeslut och skulle tjäna på att fokusera på defensiven för att ta det sista steget."

Vad tycker du om det? Tycker du ens att han skulle vara med på listan?
jacooob
2009-04-09 15:54
Barcanist

Haha jo ! :D
Barcelona Barcanist
2009-04-09 15:51
Grabbar, är inte min bild bara för underbar? :D
2009-04-09 15:48
Igår har barcelona spelarna sprungit 10,5 mil km,
eller 104,76 km som ni kan.
Barcelona Castefa
2009-04-09 15:43
El Flaco,

Ganska många undantag dock
- Endast sant för Champions Legue. UEFA cup, Cup winners cup, räknas inte... (där har Barcelona vunnit flera dubbelmöten, när man börjat hemma)
- Kval till CL räknas inte heller. (där vann man så sent som i år)

Men det klart det är en fördel att börja borta. Alla lag vill ju det och har säkert en bättre statistik för det.
Barcelona Vampíro
2009-04-09 15:30
Enligt tvmatchen så kommer Bayern München-Barcelona att visas på Viasat fotboll vilket lär betyda att Chelsea-Liverpool kommer att sändas på TV6.
2009-04-09 15:12
Ämne: el Flaco

Sersari

Okej, me....Alla kort upphävs efter semin alltså om man är vidare till final så återställs varningarna från noll.
2009-04-09 15:11
Ämne: Finns det någon som ....
Barça-faan

Om du går längre ner så kan du se att jag har länkat nerladdningen.
Barcelona Sersari
2009-04-09 15:09
el Flaco

Okej, men om dem inte upphäver Messis gula kort från igår och han tar på sig ett gult kort i semifinalens andra omgång på Stamford Bridge(detta om vi nu tar oss vidare) blir han då avstängd i finalen eller inte?
Tack för hjälpen:)
Barcelona NoGo™
2009-04-09 15:06
Barça-fan/

Kolla länktips. :)
Barcelona Barça-fan
2009-04-09 15:03
Finns det någon som hittat nedladdningslänk för matchen igår? Eftersom inte en enda ställe i centrala Örebro igår ville sända matchen så fick man nöja sig med att titta på liverpool - chelsea.
Barcelona el Flaco
2009-04-09 14:58
Sersari/

Om Messi får en varning i returen så är han avstängd i första semifinalsmötet ifall vi går vidare.

Castefa/

Ända sedan Champions League bildades säsongen 92/93 så har vi aldrig lyckats avancera från ett dubbelmöte när vi har spelat returen på hemmaplan.
Barcelona Allendinho
2009-04-09 14:52
Bra krönika faktist :) men blev så himla glad när Messi tacklades, men då kom gula kortet upp framför messi, galen domare... men vad ska man göra fotboll är så...
Barcelona Castefa
2009-04-09 14:51
el Flaco,

Bra krönika. Man är ju van att "alltid" lida, även när Barcelona vinner, så kvällar som igår känns ju otroligt befriande. Reagerade dock på det där att man "aldrig" vunnit om man började hemma. Det kan ju bara inte stämma, kanske sedan 2000-talet eller kanske något lite längre.

Tror inte UEFA ändrar gula kortet, även om det var fel. Utvisningen var ju solklar så den lär de ju inte ändra. Jag är faktiskt rädd för att man snarare ger 2 matchers avstängning. Han satt ju och så uppenbart coachade laget från läktaren och det får man ju inte.
Barcelona Sersari
2009-04-09 14:43
el Flaco

Fan vad bra, dem måste upphäva Messis kort. Det är ett STORT tjänstefel av domaren att ge honom den varningen.

Alltså om jag har förstått det här rätt så kan Messi bli avstängd om han mot förmodan skulle ta på sig ett gult kort mot Bayern i Tyskland? Eller hur funkar det, räcker det med 2 gula för att bli avstängd? Läste lite längre ner att gula kort stryks inför själva finalen så att man ej kan missa den. Lite virrigt det här...
Barcelona el Flaco
2009-04-09 14:38
Barcelona kommer överklaga Messis varning och Guardiolas utvisning. På grund av påsk-helgen kommer man först på tisdag nästa vecka få reda på UEFA:s beslut (länktips).
Annons: