/spanien/barcelona/forum/18756.aspx/spanien/barcelona/forum/18756.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Pep.G
2009-04-11 00:07
tarrak

Kommer du ihåg hur många poäng vi tappade när Rijkard börjde experimentera med 3-4-3 uppställningen säsongen 06/07:(
Barcelona Pep.G
2009-04-11 00:07
tarrak

Kommer du ihåg hur många poäng vi tappade när Rijkard börjde experimentera med 3-4-3 uppställningen säsongen 06/07:(
Barcelona PILMÀ (Kärlek & Respekt)
2009-04-11 00:05
Denna länk tycker jag är intressant eftersom den handlar om Messis senast gula korts situation.

Nån snäll som kan spanska som skulle kunna gärna översätta länken, riktigt riktigt intressant tycker jag.
Barcelona tarrak
2009-04-10 23:57
Uppställningen för den holländska totalfotboll, som sedan Michels och Cruyffs intåg, dominerat Barcelonas fotbollsfilosofi var 3-4-3. Rijkaard fick modernisera denna och sedan dess kör vi 4-3-3 även om filosofin är densamma. Från de yngsta pojklagen till a-laget, så är det viktigt att alla lagen spelar med samma uppställning, eftersom det förenklar inslussningen av egna talanger.
Barcelona A.Gaudi
2009-04-10 23:57
Jag bryr mig inte nämvärt om Espanyol. Det är ett för stort lillebrors komplex över dom. Atletico Madrid Vs Real Madrid är helt annorlunda. Atletico, även ifall de inte är i närheten av real, så är dom nuförtiden ett stabilt(kanske inte så stabila men ni fattar) topplag i spanien.
Espanyol mot Barcelona blir helt enkelt för mycket David mot Goliat för att det ska vara riktigt spännande.
Barcelona tarrak
2009-04-10 23:49
Är det någon av er som vill behålla Espanyol i primeran, eftersom ni inte vill förlora stadsdebyt, som varit just på ett sådant? Eftersom motståndarfansen inte släpps in på arenan och klasskillnaden lagen emellan är för stor, är det verkligen noll derbykänsla på Camp Nou. Visst kan det hetta till ibland, men inte tillräckligt ofta och mycket, för att ur en culés perspektiv ge en anledning till berättigande. Division fyra eller helvetet spelar ingen större roll, Espanyol ska så långt ner det bara går!
Barcelona A.Gaudi
2009-04-10 23:48
Detta är inte stenhård fakta utan rakt från mitt huvud då. men om jag inte missminner mig så var det Cruyff som har organiserat hela la masia under hans tränarperiod i barcelona.
Vi hade såklart ungdomslag tidigare men det var först under Cruyff som det blev fixat så att alla lag inom barcelonas fotbollsorganisation skulle spela på samma sätt och träna på samma sker, vilket ledde till att ungdomarna kunde göra en mer smärtfri överföring från ungdomslag till a-laget.
Barcelona Pep.G
2009-04-10 23:43
Rey Etoo

Jag var inte särkillt gammal då, men om jag kommer ihåg rätt så var det han som införde 4-3-3 systemet i Barcelona och sen dess har Barcas motto varit att spela offensiv och glad fotboll.
Barcelona PILMÀ (Kärlek & Respekt)
2009-04-10 23:29
Hur kan man inte HATA en äcklig klubb som Espanyol?.
Jag menar de har de mest rasistiska fans som funnits i en arena.
Det var de som gav Real liga guldet för två år sedan.
Hur kan man vara rasistiskt mot egna spelare?
Äckligare klubb får man leta efter.

Jag vill och hoppas att de åker ut i år och att de ska vara borta i 1-3 år eller varför inte för evigt? och smaka den nedre divisionen.
Skulle inte sakna en sekund denna äckliga klubb.:-O
Barcelona Rey Etoo
2009-04-10 23:17
"Pep behöver inte slösa mycket tid och energi för att förklara för dem hur de ska spela, de har redan Barcelonas spelmodell inpräntat i sina DNA efter alla sina år i la Masia. Tacka Cruyff för detta"

Någon som vet vf cruyff har sådan stor inverkan?
Barcelona Barca_4_lajjf
2009-04-10 22:29
jacooob

Man tycker synd om Ribery på den bilden.. Hoppas verkligen han kommer =)
jacooob
2009-04-10 22:18
kolla länken :D
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2009-04-10 22:08
Ämne: Fattar inte riktigt ....
Deras rasistiska ramsor gentemot motståndare och egna mörkhyade spelare, att deras president inte gör något åt deras rasistiska fans, räcker det för att ogilla klubben?

Barcelona Barça-fan
2009-04-10 21:56
Jag postar här mitt bidrag till tävlingen som jag skickat in (Topfill-en). Vad tycker ni?
Barcelona Evička
2009-04-10 20:29
Ämne: Messidinho_10

Den....
Inte riktigt så. Den 13 är sista dagen att skicka in bidrag. sedan ska vi titta på bidragen. Räkna med att det tar en vecka.
Barcelona BlueRed.
2009-04-10 20:25
Messidinho_10

Den 13.e så kommer redaktionen att utse en vinnare. Någon gång nästa vecka kommer det att bytas design förmodligen.
Barcelona BlueRed.
2009-04-10 20:23
Messi4321

Det är Maldini med. :)
Barcelona Messi4321
2009-04-10 20:15
Jag finner det ganska komiskt att Edwin Van Der Sar är äldre än vår egne pep.
Barcelona Tompa
2009-04-10 20:09
Ciao-V:
Håller med dig angående Espanyol. Jag vill inte att de ska åka ur. Blir ligan verkligen roligare utan derbymatcherna i Barcelona?
Barcelona Messidinho_10
2009-04-10 20:04
Någon som vet hur det går med vår nya sida-design här på SF, för det verkar ta en jävla massa tid att fixa det? Har sett att alla lag har rustat upp utom vi. Vi är världens bästa lag med världens vackraste färger och jag KRÄVER att vi fixar sidan nu.
Barcelona Ciao-V
2009-04-10 19:50
Ämne: alb mesqueunclub. Om....Vi missar då de två spännande matcherna mot Espanyol, hemma och borta. Eller minst två matcher är det per säsong.

Jag tror att derbyn är en utmaning i sig även för spelarna. Man villa gärna spela i derbyn och vinna(...och el-clasico).
Jag förstår hur en del tänker men jag tycker att det vore synd att missa den rivalitet som derbyn innebär, utmaningen, spänningen.
Sen får man tänka på att staden Barcelona blir ett lag fattigare. Det är många som hejar på Espanyol.
Barcelona Napao
2009-04-10 19:26
Varför kan man inte hata espanyol om man inte är från Barcelona betyder det man inte kan älska Barca av samma anledning?
Delarocha
2009-04-10 19:19
alb mesqueunclub. Om de ligger sist i ligan hur kan då Espanyol vara bland de bästa lagen? Åker de ut är de helt enkelt för dåliga och då har de inget att göra i högsta ligan.

jag vill ju bli av med Espanyol av två enkla skäl. Dels spelar de alltid så otroligt fult mot Barcelona, sen tappar vi ju alltid poäng mot dem så vore ju skitgött å bli av med dem.
Barcelona Klint
2009-04-10 19:13
Så utifrån din synvinkel finns det heller ingen anledning att tycka illa om Madridklubben?
Barcelona a l b - MesQueUnClub..
2009-04-10 19:10
Fattar inte riktigt varför alla verkar hata Espanyol så himla mycket. Kan förstå när Barca fan från staden Barcelona hatar Espanyol. Men i Sverige...?

Själv har jag inget emot Espanyol. Hoppas på att det stannar kvar, då jag vill ha det bästa lagen i högsta ligan. Tror inte det finns bättre lag längre ner...
Barcelona Ghazza
2009-04-10 18:56
Drömscenariot vore att hela Espanyol går i konkurs, men för mig räcker det om de åker ur. Äckellag.
Barcelona Ciao-V
2009-04-10 18:47
Jag vill också ha kvar Espanyol i den högsta ligan. Det är ett bra lag. Tittar man på deras spel, så blir de sällan överkörda men de förlorar ändå likförbannad.
Det vore väldig synd om de åker ut, tycker jag. Inte minst för Derbyn skull.

Vad Espanyol borde göra är att bli av med den usla ledningen som har kört klubben i botten. Framförallt presidenten.
Barcelona Barcaholic
2009-04-10 18:45
Hur tror ni startelvan ser ut imorgon då? Borde vara en säker vinst så några borde väl få vila men kanske inte för många. Själv tror jag såhär;

Valdés
Alves-Márquez-Cáceres-Sylvinho
Xavi-Busquets/Keita-Iniesta
Messi-Bojan-Hleb

Och mot Bayern kommer säkerligen Xavi och/eller Iniesta få vila tillsammans med Messi, Eto'o och Marquez som är avstängd.
Barcelona Napao
2009-04-10 18:43
Jag skulle inte sakna espanyol och klarar mig utan derbyn så jag har inget mot slippa dom och inte se dom i högsta serien på mååååånga år.
Barcelona Pep.G
2009-04-10 18:43
Ja, jag är seriös med min elva. Vi möter fortfarande Recreativo. Det sliter på spelare att spela två matcher på fyra dagar. Jag orkar inte med skador vid det här skedet av säsongen.
Annons: