/spanien/barcelona/forum/18755.aspx/spanien/barcelona/forum/18755.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético sunisa
2009-04-09 09:16
Måste gratulera er Barcafans som har ett sådant grandiost lag.Har aldrig gillat Barca, men måste erkänna att jag ser fram emot Barcamatcherna på TV.
Barcelona Gud är störst!
2009-04-09 09:13
Känner fortfarande av vinsten, jag är fotbollsbakfull. Fyfan vilken match, det är som när nåt helt otroligt händer dig och du tror fortfarande inte på det just i stunden. Fyfan otrolig match, men en sak får mig att spy nästan. På de engelska forumen så säger några fortfarande att Barcelona ska bevisa sig (VAH?) mot bättre motstånd. HUR MYCKET SKA VI BEVISA. Men oroa er inte det är ignet mer än avundsjuka!
Barcelona Criff
2009-04-09 08:49
Någon mer påläst än mig, nollställs alla gula kort i en eventuell semifinal? Eller gäller fortfarande samma regler?
Hade för mig att dem gula korten nollställdes efter kvartsfinalerna, och då förstod jag inte varför Marquez tog ett gult kort igår.
Barcelona Messi är fotbollsgudens son
2009-04-09 06:46
Ämne: kul att alla i puert....En fördel med gårdagens resultat är att Barca inte behöver totalsatsa på returen. En och annan av stjärnorna kan faktiskt börja på bänken.
Malibou
2009-04-09 03:55
kul att alla i puertan är jätte nöjda med att barca spelar 6 matcher på 2 veckor när det är el clasico.
dom vet att det är deras enda chans att ta poäng, men jag tror inte det kommer spela någon roll om dom spelar 6 eller 10 matcher, el clasico är el clasico. Barcelona kör sitt spel och kör över real:)

nu vill man bara ha lördag så man kan ligga i soffan med en bärs o kolla underhållande fotboll.
Real Madrid Ningún cerebro | El Loco
2009-04-09 03:33
Ämne: ni är äckligt bra i ....
Hade nog velat ha med Senna istället för Alonso, sen säga att Sneijder i form kan nämnas som Bubblare men som han spelar för tillfället är han inte i närheten.
Carrick däremot är väl inte allt för långt ifrån?
iLsket.Bi
2009-04-09 03:27
ni är äckligt bra i år. Satt o funderade på vilka som var världens fem bästa passningsspelare när jag kikade på er match ikväll, kom fram till dessa, ingen inbördes ordning..
Xavi
Cesc
Riquelme
Iniesta
Alonso

Bubblare Sneijder

Kan det stämma?
Barcelona Barcaloni
2009-04-09 02:52
Så klokt sagt av Pep ikväll angående kommande liga matchen.

"The key is to not think about defending the six point lead, but instead to think about adding three more."
Real Madrid Ningún cerebro | El Loco
2009-04-09 02:50
Bara att gratulera, sällan man ser ett storlag av Bayerns kaliber bli så pass utspelat. Det va verkligen fotboll av yppersta världsklass Barca bjöd på ikväll och det är bara att hoppas för egen del att krutet någon gång tar slut nu när det lider mot slutet på säsongen.
Barcelona lagkapten
2009-04-09 02:46
"Xavi, den tänkte ”tronföljaren” på Guardiolas position är även han en produkt från Barcas ungdomslag och har en snarlik spelstil. Xavi har tillhört A-laget ända sedan 1999 – tanken var givetvis att han successivt skulle ta över Guardiolas roll i laget. Men så försvann ”Pep” oväntat och snart två år senare kan man bara konstatera att Xavi inte kunnat fylla luckan efter en av 90-talets främsta mittfältssspelare."

(Ur Peps presentation på "Els Cracks")

Red: Är det inte dags att ändra på den sista meningen snart? ;)

För övrigt tycker jag Deco ska skrivas in i "Els Cracks", han finns ju bl.a. med bland legenderna på officiella hemsidan.
Barcelona Barcanist
2009-04-09 02:04
tarrak

-"Hans gymnastiserande kommer nog på en aerobic-dvd inom kort."
Hahahaha, klockren!
Barcelona tarrak
2009-04-09 02:02
Cape

Jag kan lova dig att Valdés var nog den som jobbade hårdast i Barca-försvaret. Hans gymnastiserande kommer nog på en aerobic-dvd inom kort.

Nu får det vara nog! Ny match på lördag, bona nit!
Barcelona Barcanist
2009-04-09 02:01
"När slutsignalen går ser det ut som Ribery gråter, han vet att kvartsfinalen är över och att det inte blir något vidare avancemang i Champions League. När han går av planen pratar han med Henry, med tårar i ögonen och en hand över munnen så att det inte ska gå att tyda hans läppar.

Vad det språkades om? Tja, en flytt till Barcelona är ju lätt att dra till med."

Hoppas verkligen att det var det Ribery berättade till Henry.

-"Jag kommer till Barca, berätta det för Guardiola och company" haha
Barcelona Cape
2009-04-09 02:00
Ämne: Cape,

Tänker med?....
Jag antar att jag inte tänkte längre än vad näsan räckte, tur att Rafa gjorde det. Nu i efterhand känns det som ett smart drag, haha :)
Barcelona Ghazza
2009-04-09 01:58
Cape,

Tänker med? Huvudet hoppas jag. Kortet var ju perfekt. Vi är i praktiken klara, och bortamötet mot Bayern är det ingen större fara om Rafa missar. ;)
Barcelona GLB
Ämne: Ämne: TH14
....
Vet inte om ditt inlägg ens förtjänar ett svar Ivey. Men att anklaga Barcelona för att stjäla spelare som Arsenalsupporter är bland det roligaste jag hört.
Henry köptes (dvs, arsenal fick pengar, barca fick Henry). Den enda bra spelaren i Arsenal är fostrad på la masia och blev stulen (eftersom man inte får skriva proffskontrakt som junior i spanien) av Arsenal.
Barcelona Cape
tarrak

Tja, det borde ha känts som en seger. För att ge Valdes något att göra kunde man ha bjudit honom på en fika valfri period under matchen.

Nej men det kan faktiskt inte vara lätt när man ligger under med 2-0 efter 12 minuter också kommer Messi på en slalom färd med riktning mot straffområdet med bollen klistrad på fötterna. Det kan inte vara lätt..
Barcelona tarrak
2009-04-09 01:53
Cape

Jag hade liknande tankar under matchen. Det kändes som att Bayern-spelarna ganska tidigt gav upp tanken på att få in bollen i den där nätförsedda rektangeln på andra sidan planen, men ibland lyckades de sparka bollen över den kritade linjen i mitten och det kändes nog som en liten seger varje gång.
Barcelona Cape
2009-04-09 01:47
Någon krönikör på fotbollskanalen har listat ut vänsterbacken Lells tankar under matchen:

"Och sen, när man med lite tur lyckats hålla bollen borta från målet den här gången, kollar man upp på klockan och ser att det fortfarande återstår ungefär sjuttio minuter av matchen..."
Barcelona tarrak
2009-04-09 01:43
Som de flesta andra culés gillar jag verkligen van Bommel (undantaget kvällens dumheter) men det här var rätt roligt skrivet av Simon Bank innan matchen:
Klinsi väljer bort ynglingen José Sosa för Hamit Altintop, förstärker innermittfältet och hoppas att van Bommel ska psyko-sänka sina gamla lagkompisar i Barça.

– Om jag gör mål ska jag inte fira, har van Bommel lovat.

Det känns lite som om Fredrik ”Batman” Berglund skulle lova att tacka nej till Nobelpriset i litteratur om han skulle få det.

Barcelona Cape
2009-04-09 01:40
Ghazza

Marquez vet när han ska ta de där gula korten för lagets skull! :) Nej men allvarligt, vad tänker han med?
Barcelona Barcanist
2009-04-09 01:37
Hahahaha Ivey är nog så upprörd p.g.a värvningarna Sylvinho, Henry & Hleb från dem :)

Men man förstår ju att dem vill vinna titlar, och inte hamna på tredje plats i PL varje år.
Miiamii
2009-04-09 01:34
Real Suger
Barcelona Andreas (Aris/Brasilien Red.)
2009-04-09 01:34
Pep.G

Ja, det är otroligt skönt att ha så bra spelare på bänken som man vet kommer göra ett bra jobb när de får spela. Jag tror att ungefär 3-4 spelare från startelvan idag kommer vila nästa match. Sen kanske ett par spelare vilar mot Bayern också. För borta mot Getafe bör vi nog spela med den ordinarie elvan. Men det är smartast att ta en match i taget.

Jag tror att vi tar hem hela CL i år. Många spelare som verkligen vill vinna den. Jag skulle säga alla egentligen, men speciellt Henry och Messi.

Jag har ingen klar favoritspelare men jag måste säga att Dani Alves börjare bli det. Han kämpar alltid och är så otroligt viktig för oss. På planen är han lite galen men utanför är han alltid lugn och ödmjuk.
Barcelona Pep.G
2009-04-09 01:33
Rambla

Människan "är" 23 år. Patetiskt :/

Nää, sängen kallar. God natt grabbar/ (flickor)
Barcelona Rambla
2009-04-09 01:30
Pep.G

Det är självklart redan gjort. Det räcker att man läser hans profil. Stackars människa att vara så bitter.

Bona nit culés!
Barcelona Frodo
2009-04-09 01:27
Något jag blev grymt imponerad på var Piques krossboll till Messi med vänsterfoten(!) strax innan 3-0 målet. (Jag tror att det var 3-0 målet, är inte helt säker). Helt otroligt att en mittback kan lägga en sån boll med fel fot!
Barcelona Pep.G
2009-04-09 01:27
Andreas (Aris/Brasilien Red.)

Gött att vi har en spelare av Hlebs kaliber på bänken. Jag hoppas verkligen minst halva den "officiella" startelvan vilar nu mot Recreativo. Spela Hleb,Bojan,Keita,Sergi,Pedro och Caceres.
Barcelona haeger
2009-04-09 01:25
Ivey

Varför så bitter? :)
Barcelona Ghazza
2009-04-09 01:24
På tal om klockrent.

Rafas kort var ju något rutinerat ;)
Annons: