/spanien/barcelona/forum/18753.aspx/spanien/barcelona/forum/18753.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Okkapokka
2009-04-20 00:31
Tycker Alvés frisparkar varit kassa när han fått chansen. Visst, han tryckte in en mot Almería men det räcker inte.

Marquéz har fått tagit en än så länge och den satt ju som bekant. Han borde få fler chanser.

Sen tycker jag Henry borde vara involverad mer i de fasta situationerna. Han hade ett par fina frisparkar i hans glansdagar i Arsenal.
Barcelona BlueRed.
2009-04-20 00:22
Dröm resultat = 2-0, 'Keita, 'Alves.

Men jag tror på Iniesta den här matchen faktiskt. Mål av honom samt 1 av Messi. Hoppas nu Eto'o tar på sig sitt gula kort så vi inte behöver oroa oss under matchen mot Valencia.
Barcelona Riiio!!
2009-04-20 00:22
Ja herregud jag förstår inte varför inte Alves tar ALLA frisparkar som vi får. Även de som är nära mål. Visst Marques och Xavi har gjort något mål på frispark och Messi är ingen känd frisparksskytt men kan Zlatan bomba in frisparkar från nära håll så kan Alves det också.

Tycker Alves har utvecklat sina inlägg och Pique sina uppspel väldigt mycket i Barcelona!!!
ANTIMADRIDISTAS
2009-04-20 00:18
Sist sevilla vann mot barcelona var säsongen 06/07 då dom vann på hemma plan med 2-1 och det var just alves som gjorde mål mot barca på en underbar frispark. Hoppas han kan göra ett sånt måål mot sevilla :)
Barcelona Riiio!!
2009-04-20 00:16
Jag hoppas bara vi håller tätt bak och att vi (pique) har koll på kanoute, sen så kommer vi ju att göra mål. Det gör vi alltid. Sevilla kommer säkert flippa ut och få rött kort i matchen också tror jag.

Hoppas att Dani Alves gör mål =)
ANTIMADRIDISTAS
2009-04-20 00:07
Tror vi vinner med 3-0 Messi,Iniesta Eto, gör var sitt mål :)
Barcelona a L b
2009-04-20 00:05
Hur tror ni att det går mot Sevilla. Jag tror på en 2-0 vinst.

Mes Que Un Club..
Barcelona I Lujan
2009-04-19 23:59
ANTIMADRIDISTAS

Adriano och Palop kommer inte att spela mot Barca. Tränaren Manolo Jiménez blev också utvisad.
Barcelona pokke
2009-04-19 23:52
Pep.G

Han gjorde ändå en jämförelse. Spelar ingen roll om han inte drog igång diskussionen eller inte.

Var lika dumt av Sherko att göra sin egen version och den som drog igång jämförelsen.

Det är helt meningslöst att dra igång jämförelser.
Barcelona Pep.G
2009-04-19 23:48
pokke

Jag citerar Okkapokka, "Sherko gjorde bara sin version av listan som en madridista postat tidigare. Det är alltså inte han som drog igång dessa jämförelser."
Barcelona Ciao-V
2009-04-19 23:39
L. van Gaal vann liga titeln idag med sin AZ. Mounir el Hamdaoui har varit den viktigaste spelaren säsongen igenom.
Jag är imponerad av denna spelare. Har en del likheter med Messi.

Någon som följer ligan i Holland?
Barcelona pokke
2009-04-19 23:32
Går ju inte ta folk som Sherko på allvar när han gör löjliga jämförelser.
Barcelona Qanii
2009-04-19 23:29
Jag ser ingen anledningen i att jämföra lagdel för lagdel mot andra lag tex madrid. Det spelar egentligen ingen roll hur bra lag man har om inte laget fungerar som ett lag och verkligen spelar för varandra. Spelar inte barcelona,madrid,liverpool osv som ett lag kan de flesta lagen i deras ligor slå dem. Visst de finns spelare som messi,robben,ronaldo som har de där lilla extra men dessa spelare är inget utan sitt lag. Det finns lag som har mkt bättre spelare på pappret men ändå förlorar.

Barcelona Frodo
2009-04-19 23:16
Dessutom tycker jag att såna listor är dumma. Det verkar som om alla tycker att Pepe är bättre än Marquez men ingen verkar ta hänsyn till vad Marquez bidrar till laget. Han är förmodligen den spelskickligaste mittbacken i världen och därmed är han viktig för Barcelonas uppspelsfas. Sånt verkar folk inte föstå när de gör såna listor.
Real Madrid Sherko
2009-04-19 23:16
Som Okkapokka säger, att jämföra titlar är meningslöst.

Isåfall är Raul bäst...
Barcelona Okkapokka
2009-04-19 23:14
ANTIMADRIDISTAS

Om man går titelvis så är många spelare bättre än andra. Till exempel att Ole gunnar solskjaer är bättre än Henry för att den förstnämnde vunnit fler titlar. Sånt är bara löjligt.

Iniestas blick och passningar är klasser bättre än Robbens. Men i avslutningsfasen är Robben mycket vassare.
ANTIMADRIDISTAS
2009-04-19 23:12
ska sevilla spela med deras blag mot oss?
Real Madrid Sherko
Etoo_the toominator

Kan lika gärna kontra med, borde jag verkligen jämföra Real Madrid ,tidernas bästa klubbs kapten med den långe fransmannen?

Sen tror jag inte att Henry platsar i spanska landslaget, iaf inte i startelvan.
Barcelona Frodo
Lass har ganska mycket att bevisa enligt mig. I Chelsea var han bakom Essien och Mikel och fick vikariera en hel del som högerback. I Arsenal var han bakom Flamini och Diaby. Dock sågs han som väldigt lovande i Chelsea men det är inte lätt att flytta på en som Essien.

Personligen tycker jag att han är bra och av det jag läst om honom så verkar han som en ganska ödmjuk och sympatisk person. Dock så har han bevisat väldigt lite för mig. Med tanke på Reals ultradefensiva spel där de spelar med 2 pivotes så passar det som handen i handsken för Lass. När Real väl överger sitt kontringsspel och skaffar in en spelfördelare på mitten så lär vi se om han kan sköta pivoterollen ensam och inte tillsammans med Gago. Dessutom så anser jag att M.Diarra är en bättre spelare och att han förmodligen kommer att vara förste pivote i Real när han kommer tillbaka från skada.
ANTIMADRIDISTAS
2009-04-19 23:11
Sherko! Iniesta har vunnit ligan,Cl,Em,! vad har robben vunnit? sen gör ju iniesta en hel del assist och har mycket bättre passningar än robben. det är liksom inte iniestas jobb att göra mål!
Barcelona Okkapokka
2009-04-19 23:11
Sherko

Det är fullständigt galet ibland hur Vampíro missar chanserna för oss. Givna solomål blir missade och snesparkar är några av sakerna som har en tendens att hända. Om han skulle vara lika kylig som Messi i avsluten så är han minst lika bra som han i min åsikt i alla fall. Eller kanske, jag är osäker alltså. Messi är ett fenomen och väldigt unik. Desamma med Iniesta i och för sig.
Barcelona pokke
2009-04-19 23:10
Det är bara att ignorera folk som gör såna där idiotiska listor där de jämför spelare. Ta inte såna människor som gör de löjliga listorna på allvar.
Barcelona LeoMessi10
2009-04-19 23:09
Jag missa valencia - sevilla matchen idag och några skriver här att sevilla kmr att spela med typ deras b-lag mot oss på onsdag. Vem e det som inte ska spela mot oss?
Barcelona Okkapokka
2009-04-19 23:08
Etoo_the toominator

Ner med stridsyxan, Sherko gjorde bara sin version av listan som en madridista postat tidigare. Det är alltså inte han som drog igång dessa jämförelser.

Sen är liknande listor dumma ändå då man vanligtvis inte brukar nå någonstans.
Barcelona DaniAlves
2009-04-19 23:06
Nu kommer ett riktigt tufft schema!
på 15 dagar kommer vi möta:

sevilla den 22a (hemmaplan)
valencia den 25e (bortaplan)
chelsea den 28e (hemmaplan)
real madrid den 3e (bortaplan) viktigaste matchen!
chelsea den 6e (bortaplan)
Barcelona Etoo_the toominator
2009-04-19 23:05
Sherko//

Du är allt rolig du. Står du på alvar och jämför frankrikes lagkapten med Raul som inte ens plattsar i spanska landslaget? Och sen hur i helv...ete tänker du när du jämför Abidal och Heinze och får det till lika? Förutom Cazillas och Pepe är vi bättre på alla platser. Vilket också har speglat sig i säsongen.

Vi är i final i copa del rey. Ni åkte ut mot nåt bonkegäng i dom första omgångarna. Vi är i semifinal i cl. Ni förlöjligade er själva och la liga mot liverpool i åttondelen. Vi leder la liga 6 poäng före er samt vann mötet mellan oss efter utspelning och 2-0. Lägg där till att vi har 25+ på er i målskilland då vi gjort 18 mål mer och släppt in 7 mål mindre än er (starkare försvar och anfall). Löjligt att komma in här och försöka jämföra lagen. Håll er till ert egna forum och skäms istället.
Barcelona pokke
2009-04-19 23:04
''lass'' har fortfarande en hel del att bevisa innan han räknas bland de bästa DM. Det finns en anledning till att han tex inte platsade i Chelsea och Arsenal.
Real Madrid Sherko
2009-04-19 23:04
Okkapokka

Hehe, ungefär så känner jag för Iniesta. Den absolut sista pusselbiten saknas, kylan framför mål.

Du låter inte dryg alls :)

Sevilla Quasi
2009-04-19 23:03
Matchen mot er på onsdag blev inte lättare när domaren bestämde sig för att gå lös med kortleken, men vad ska man göra - spanska domare. Väl mött på onsdag, hoppas på en underhållande match.
Barcelona Okkapokka
2009-04-19 23:00
Sherko

Smaksak som vi sa tidigare. Jag är väl medveten om Lassanas succé i Madrid, men det känns fortfarande som han har något att bevisa. Det kanske bara är jag, men det saknas något fortfarande för att vara på den absoluta världstoppen, men på god väg är han.

Yaya är sedan min favorit spelare tillsammans med Messi och Iniesta så jag har kanske ett par tjockare Barça glasögon nu, men jag tycker att han är bättre än Lassana på i stort sätt allt.

Förlåt om jag låter dryg eller nåt :-)
Annons: