/spanien/barcelona/forum/18751.aspx/spanien/barcelona/forum/18751.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Sersari
2009-04-09 21:21
Mattlo United

Hehe, lycka till mot Sunderland och Porto nu!
Barcelona Pep.G
2009-04-09 21:19
Va ? Nej nej, dem ska sända Barca matchen, eller ? Barca-Bayern är ju en "sämre" match än vad Pool-Chelsea är enligt svensk media, eller ?
Barcelona Andreas (Aris/Brasilien Red.)
2009-04-09 21:17
Rambla:

Barca har nog en bra chans att vinna Euroleague i år om man vinner ikväll såklart. Barcelona har satsat väldigt mycket i år på basketen. Man slog Panathiaikos 2 gånger i gruppspelet bland annat. Skulle vara kul iaf om både basket och fotbollslaget vann EL respektive CL.
Mattlo United
2009-04-09 21:16
Sersari

Såg de nu, sorry för missförståndet :) Att Messi hade gjort så många mål trodde jag faktistk inte, eftersom Etoó gjort mestadelen av målen i ligan iaf. Men visst, gör Messi 10 mål till så är jag redo att säga att han gjort en lika bra säsong som Ronaldo gjorde förra året ;)
Barcelona Jr. Honken
2009-04-09 21:15
Barca har totalt gjort 126 mål denna säsongen. 89 av dem har Henry, Eto'o och Messi gjort!

Nog kan man säga att H.E.M. är viktiga för oss! :D
Barcelona Sersari
2009-04-09 21:12
Mattlo United

"Håller inte med dig när du säger att han inte haft en lyckad säsong. Förra säsongen var en drömsäsong, kommer ta en jävla massa år innan nån gör något liknande i PL. Ronaldo delar skytteligaledningen med Anelka just nu och jag tippar på att han snart går om. Tycker inte man kan säga att han inte gör en lyckad säsong bara för att han inte presterar lika bra som förra. Iofs stämmer det att han inte kommer igenom lika bra i år, förra året var han ju som Messi är i år."

Jag sa inte att Cristiano inte haft en lyckad säsong, jag sa att han inte haft en LIKA lyckad säsong som föregående säsong. Skrev att han ändå har varit bra den här säsongen om du nu missade det:-) Självklart kommer han aldrig ha en så bra säsong som han hade 07/08, men att det kommer ta "många år" innan någon annan spelare lyckas med det håller jag inte med dig om.
08/09 - Lionel Messi, 32 mål, 15 assister hittils;-)
Barcelona Barcadinho.
2009-04-09 21:08
Tack Juneborg för din härliga krönika.
Väldigt kul och läsa.

Och när du hyllar Xavi på din krönika så vill jag passa på och berätta att grabben var med länge, trots att han är 29 år.

Jag kom på att tänka på en match på Anfield mot Liverpool och tror mig eller inte. Jag hittade en kort sekvens på youtube.

Den är en en match från 2001 i gruppspelet som jag såg på tv:n och som fastnade i minnen. Liverpool ledde med 1-0 och jag och mitt sällskap var säkra att matchen är körd.

Men sen kom vändningen och utklassningen och det blev knäppt tyst på Anfield. Ovanligt tyst.

Och varför just den matchen?

För den lilla orsaken att vi kunde blixtra til a la barca också under Gasparts tid (inte ofta).

Men fram för allt för att hedra Xavi.

Det är Xavi som ger assisten till Overmars i 1-3 målet. Svårt att se det på tubefilmen men jag glömmer inte det.
Tänk att han var med med sina assister redan då med Rivaldo o Co.

Se länken.
Mattlo United
2009-04-09 21:08
Barcelonito

Har han gjort så många? Fyfan, 11 mål på 13 matcher i den formen han är nu är inte helt omöjligt. Han har varit magisk i år.
Barcelona Jr. Honken
2009-04-09 21:05
Nitho

Även jag vill säga tack. Vissa madridfans har ju lite vett där uppe. T.ex. du! Du verkar vara förnuftig och ärlig. Du erkänner att Barca är bäst i Europa.

Ett ord: Respekt! :D
Barcelona Rambla
2009-04-09 21:03
Canaletes:

Det blir nog svårt men till Final Four hade varit trevligt om de gick till. Det är magisk stämning i Palau Blaugrana i kväll. Flera av fotbollspelarna är på plats.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2009-04-09 21:01
Messi har gjort 32 mål hittills, det krävs 11 till för att slå Ronaldos 42 från förra säsongen. Och det tror jag att han klarar, det är trots allt minst 13 matcher till kvar. Han är så fin. :D
Canaletes
2009-04-09 21:01
Rambla

Skulle vara b-e-a-tiful med CL på både basket och fotboll! :)
Mattlo United
2009-04-09 20:58
Håller oxå med om att Sir Alex uttalande om Madrid-packet är genialt, helt lysande!
Barcelona Rambla
2009-04-09 20:57
Underbar fotboll igår och fantastisk basket så här långt i kväll. La Bomba Navarro sätter ju för fan en 3:a nästan varje gång.

Força Barça!
Barcelona Tompa
2009-04-09 20:54
Nitho:
Tack för det. Jag vet att det finns vettiga Madridfans med och du verkar vara en av dem.
Barcelona Tompa
2009-04-09 20:52
"Dussinlaget" Bayern München (om man ska tro Obbe mfl) slog ju ut det "oslagbara" Real Madrid ur C.L säsongen 06/07 om jag minns rätt. Och Real har inte passerat åttondelen i C.L sedan 2004. Starkt jobbat av "världens bästa lag"...
Mattlo United
2009-04-09 20:50
Sersari

Han tappade en del hos alla fans i somras, även hos mig. Publiken på OT sjöng inte "Viva Ronaldo" en enda gång på dom två första månaderna av säsongen. Men efter att ha presterat bra och sagt att han vill fortsätta i klubben har han funnit tillbaka till United på allvar tycker jag.

Håller inte med dig när du säger att han inte haft en lyckad säsong. Förra säsongen var en drömsäsong, kommer ta en jävla massa år innan nån gör något liknande i PL. Ronaldo delar skytteligaledningen med Anelka just nu och jag tippar på att han snart går om. Tycker inte man kan säga att han inte gör en lyckad säsong bara för att han inte presterar lika bra som förra. Iofs stämmer det att han inte kommer igenom lika bra i år, förra året var han ju som Messi är i år. Kan ju oxå vara det att dom alltid är två stycken på han.
Real Madrid Nitho
2009-04-09 20:49
Har alltid hyst mycket mer sympatier för Real än för Barca, trots att Barca är i grund och botten ett väldigt sympatiskt lag. Men trots mina sympatier så har jag inga problem med att säga Grattis! Er uppvisning mot Bayern var enorm, fotboll när det är som finast och underbart att skåda. Klart ni är bäst i Europa nu när United har en svacka. Lycka till i semi!
Barcelona Tompa
2009-04-09 20:48
Cristiano Ronaldo ja. Real Madrid får gärna köpa honom för 900 mille, det kommer inte och ge mig skrämselhicka så länge vi behåller stommen i det här laget. Och vem som är bäst i världen? Ja, förra säsongen var han bäst. Men vad har Ronaldo uträttat som är så fantastiskt i år?

Sen är det ganska pinsamt och läsa alla dagisinlägg om att Barcas motståndarna är "så¨dåliga". Varför skulle alla lag plötsligt underprestera så mot just Barca? Sanningen är givetvis att det delvis beror på att vi gör dem dåliga. Men det är få supporter vill erkänna något sådant och i synnerhet marängfans.
Barcelona Jr. Honken
2009-04-09 20:47
Tompa

Bra sagt där. Välformulerat och helt rätt.

Håller med dig speciellt på en punkt. Dem (Marängerna) ändrar sig så himla ofta! Först dissa, sen hissa.

En del Madridistas ändrar sig lika ofta som jag byter underkläder!
Barcelona Sersari
2009-04-09 20:44
BlueRed.

Det är något jag också ser fram emot, Ferguson har sänkt ner Real totalt. Vad grym Sir Alex är haha.
Barcelona Barcelona #7
2009-04-09 20:43
Tv6 visar Chelsea - Liverpool.
Barcelona Sersari
2009-04-09 20:39
Canaletes

Haha! Fan vad jag diggar Sir Alex Ferguson, sån jävla skön person!

Mattlo United

Jag vill att Cristiano Ronaldo ska stanna hos er, för han borde själv inse att han inte kommer bli framgångsrikare i Real Madrid. Han passar perfekt i United och England, förvisso har han inte haft en lika lyckad säsong som föregående säsong men han har ändå varit bra. Jag tycker att han ska visa hjärta för Manchester och alla dess fans. Ju längre han stannar i klubben så kommer han att inse att han har gjort det perfekta och rätta valet.
Barcelona Jr. Honken
2009-04-09 20:39
BlueRed. y Dizzy

Okej, tack så mycket (även om jag inte blev speciellt glad) för svaret iaf.

Då får man väl ta och hitta någon bra stream igen då.
Barcelona Tompa
2009-04-09 20:37
Barcavänner:
Bry er inte om vad "Obbe" och en del andra inskränkta marängfans skriver. Jog lovar att om de hade slagit Bayern med 4-0 hade Raul o CO redan dubbats till klara C.L segrare. Det svider nämlingen något oerhört (vilket de inte vill medge) när de ser att ärkerivalen har ett mycket bättre lag. Och värför denna plötsliga hyllning av P.L lagen? För inte så länge sedan tyckte många maränger att P.L var överskattat och Liverpool skulle bli "peace of cake". Besvikelsen, frustrationen och ilskan lyser igenom på ett pinsamt sätt.

Sen har vi givetvis inte vunnit C.L eller ligan än. Vi är inte oslagbara, inget lag är det. Däremot är jag övertygad att om vi spelar så bra som fallet var igår ska det mycket till för att vi ska få stryk.
Barcelona BlueRed.
2009-04-09 20:36
Jr. Honken

Chelsea - Liverpool kommer visas på 6.an. Barcelona kommer sändas på Viasat sport och fotboll.
Barcelona Dizzy
2009-04-09 20:34
Jr. Honken

Den kommer att visas på Viasat sport. De kommer sända Chelsea mot Liverpool istället.
Barcelona BlueRed.
Personligen så hoppas att jag Real börjar jaga Ronaldo igen den här sommaren. Jag bara längtar till ännu ett genialiskt uttalande från Ferguson.
Barcelona Jr. Honken
Okej, nog om det tramset nu.

Kommer returen mot Bayern visas på Viasat nu igen eller har man lite tur och den visas på tv 6?

Tacksam för svar! :)
Mattlo United
2009-04-09 20:33
Canaletes

Har inte sett den där videon förrut, den gjorde mig glad i hjärtat kan ja säga:) Fast har inte varit speciellt orolig... snacket om att han redan ska vara klar för, va vare? 880 mille? Njaaa... jag tycker Real behöver investera dom pengarna till scouter istället. För det enda dom kollar på är redan klara stjärnor i topplag, när ska Real hitta blivande stjärnor som andra lag gör i franska o portugisiska ligan? Tror aldrig, eftersom dom inte ens verkar ha scouter.

Som Barcelonito skrev...Ronaldo,Kaka,Villa,Silva,Ribery,Benzema och Fabregas... inga talanger som väntar på sitt genombrott precis:D
Annons: