/spanien/barcelona/forum/18748.aspx/spanien/barcelona/forum/18748.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca-nist
2009-05-04 23:02
snart är det krig mellan Sir alex och Perez. sen är det media circus. vart ska christina ronaldo ha för dräkt på sig nästa år. zlatan kanske börjar "bråka" me sin tränare igen. nu finns det mera mobiltelefoner osv så servetter är gammaldags.. lite tips till perez
;D
Real Madrid Sherko
2009-05-04 23:00
Barca-nist

Haha, tror du har missuppfattat mig.
Jag talade om Kviborgs metoder att locka läsare :P

Men du har rätt, som president måste man tänka långsiktigt.
Perez kommer ha flera "händer" vid sidan om sig om han nu ställer upp. Det ryktas ju om Zidane, Valdano och Sevillas sportchef.
Personligen tror jag att han lärt sig av sina grova misstag han gjorde under Los galacticos eran.

Men vi får se helt enkelt, det kommer garanterat bli en spännande sommar alltså :)
Det ryktas
Barcelona Barca-nist
2009-05-04 22:59
är det värt att va ovän med Bayerns ledning och fansen för en spelare som kanske ska spela max 4 säsonger ??? jag tycker faktiskt inte det.
Barcelona Barca-nist
2009-05-04 22:56
Sherko

Real madrids spelar rekryterings metoder är inte gillat av något lag!!!!
man får tänka lite långsiktig ibland och inte som en bilsäljare. han verkade som gjorde mer affärer än skapade ett fotbollslag. jag tror faktiskt att hans fotbollskunskaper är lägre än man tror:)
Jag vet att en president ska sköta den politiska delen av fotbollen men man får faktiskt ha en bra relation till andra klubbar och spelarna också.
Barcelona Gonzalez_Barca
2009-05-04 22:54
Mjo Sherko har faktist en poäng där. Efter El Clasico torsken förra året blev ju Rijkaard förkickad, och Ronnie och Deco skickade till transferlistan tillsammans med X antal spelare. Enda skillnaden är att vi inte snackade om någon ny Ronaldinho eller Deco. Ny tränare bara och en fantastisk högerback så var allt perfekt igen..
El Capitano
2009-05-04 22:53
Ämne: snälla att ni tar ho....
Japp, han hade varit rikare än självaste Bill Gates =)
Real Madrid Ziyafet
2009-05-04 22:52
Jag har sett att ni pratat lite om Lass vs. Yaya...jag kan inte påstå att jag har någon jätte koll på Yaya, han syns aldrig bakom de stora Xavi och Iniesta.

Lass är ju en spelare som alltid ger 120% i 95 minuter, här stör bollhållare, bryter kontringar och låser allt som oftast ihop mittfältet när han bara behöver koncentrera sig på det. Han har enligt mig knapp några styrkor med boll precis som sin namne i Real.

hur kanman jämföra det med Yaya, är inte han en spelare som duktig bollbehandlare och som inte drar sig för att göra en räd framåt. Han verkar också vara mer placeringssäker än Lass vilket gör att han inte behöver löpa lika mycket.

Om man ska dra en parallell till hockeymålvakter för att göra det enkelt så är Yaya en bollmotare och Lass en bollplockare. Dvs. yaya är som en sköld som avvaktar och styr sina motståndare tills dom tappar bollen självmant eller vänder hem medan Lass är den som kommer flygande i en snabb glidtackling och i allmänhet försöker erövra bollen varje gång helt utan kyla...
Real Madrid Sherko
2009-05-04 22:51
Barca-nist

Hehe, man har sina metoder och dem kan inte vara gillade av alla.

EL Capitano
Haha den krönikan han skrev gick ju inte vägen precis men vad förväntar ni er egentligen? Ska han skriva en krönika där han hyllar er och klankar ner på real-spelarna?

Gjorde eran redaktion det när vi slog er i förra mötet på bernabeu?
Tror inte det....

Nu efter förlusten snackas det självklart mycket om värvningar osv, och det är klart man tar upp det.

Men aja, det är inte så att jag försöker skydda honom. Men tänk gärna om :)

Gonzalez_Barca

Nej, jag tror att ni tar trippeln.
Allt hängde på El Classico sa jag, och ni vann den på ett mäktigt sätt.

Jag tror och hoppas faktiskt att ni tar hem både cl och ligan. Cdr vet jag inte om faktiskt, men vore trevligt om Bilbao slog er :P
Barcelona Barça! (MQUC3)
2009-05-04 22:49
Grabbar ! Ta inte ut nåt i förskott.

Vi har inte sett på den riktiga "El Madrisimo" än, ;)
Barcelona Barca-nist
2009-05-04 22:48
snälla att ni tar honom på allvar . hade han va såå grym på tippa så hade han blivit miljonär hehe
Barcelona Gonzalez_Barca
2009-05-04 22:48
Föresten Sherko, tror du fortfarande vi blir titellösa iår?
Barcelona Barça! (MQUC3)
2009-05-04 22:47
Kvistjärt är patetisk och kommer förmodligen alltid att vara, big deal liksom.
Barcelona Pep.G
2009-05-04 22:47
Någon som vet när Kviborg har täntk att uppdatera sin " Så slutar La Primera Division ". För det var många maränger som ansåg att Jviborg plötsligt hade blivit gud och han hade bestämt att Real ska vinna ligan :S
El Capitano
2009-05-04 22:44
Sherko

Han har varit borta efter förnedringen och nu är han tillbaka och skriver om värvningar och "mesta mästarna i Spanien". Det är patetisk och omoget men det är min åsikt och jag skriver i ett Barca forum!
Kviborg borde uppdatera sin krönikan som han skrev "Så slutar La Primera División".

HAHA..
Barcelona Barca-nist
2009-05-04 22:43
"Conventional options

Without Puyol, Márquez and Milito, the only central defender left to play alongside Piqué is Martín Cáceres. The Uruguayan has turned out in three Champions League games, ten in the League and seven in the Cup.

Éric Abidal has also played at centre back and if he turns out there on Wednesday that might mean a place for Sylvinho in the starting XI at left-back. "
det ser ut som Cáceres som ska ta ansvaret!?
Barcelona Gonzalez_Barca
2009-05-04 22:41
Undrar när han uppdaterar sin "Så slutar primera divison"..
Barcelona Barca-nist
2009-05-04 22:40
sherko
det är inte det som är patetiskt utan att locka till sig alla spelare på de viset.
men självklart är det ni som har flest titlar;)
Real Madrid Sherko
2009-05-04 22:38
El Capitano

Vadå patetisk?
Det han säger stämmer ju?
Det är Real Madrid som flest ligatitlar så jag vet inte varför du tar åt dig så mycket.

Visst har han skrivit mycket "skit" men det stämmer ju så du överreagerar.
Barcelona Barca-nist
2009-05-04 22:36
El Capitano

wow va ovanligt:)
jag är såå´förvånad hehe
El Capitano
2009-05-04 22:33
"Florentino Pérez sägs presentera sitt bidrag om en vecka och då väntas spelare som Zlatan, Ribery, Ronaldo, Cesc, Villa, Silva, Alonso och Kaká sammanlänkas med en flytt till de mesta mästarna i Spanien."

Kviborg är så jävla patetisk "flytt till de mesta mästarna i Spanien"! Jävla Pajas

Köp vem ni vill men jag tror inte att ett lag vinner titlar pga stora spelare, ni har haft Zidane, Rolando, Beckham, R Carlos med flera men hur lång kom ni ute i Europa?? Real är inte Europa lag och kommer aldrig att bli heller.

Det är inställning och hjärta som avgör. Men drömma kan alla göra t.o.m "Gudfadern" Perez.
Barcelona Barca-nist
2009-05-04 22:27
"Krönika: Ditt Barcelona vann "
bra skrivet igen av Hassan Alavi
Barcelona Barça! (MQUC3)
2009-05-04 22:14
Nog för att dom flesta redan vet men satan vad lika Orlando Bloom och Iker Casilias är, man kan ju nästan tro att dom är tvillingar:)
Barcelona Barcadinho.
2009-05-04 22:03
Lass är en enorm talag, det ser alla och han kommer säkert vara kvar efter den stora rensning som Real kommer att göra nu till sommaren.

Många i Madrid säger att äntligen man har fått nån som är som Makelele och ingen kommer att göra samma misstag igen och sälja honom.

Men varken Lass eller Song är bättre än Yaya.

Real kommer att sälja massa med spelare och få lite slanter för det. Plus ungefär 100 milj euro till förfogande.

Det blir en rejäl "kosmetik" och man kommer att ha råd och värva en del stora namn.

Men om det hjälper att få bucklan så vet man aldrig. Chelsea och Liverpool spenderar enormt utan att lyckas få det de verkligen vill, än så länge (Chelsea CL - Poll ligan).

ha en bra kväll.
Barcelona Barcadinho.
2009-05-04 21:50
Den här listan som ni tog upp innehåller 21 spelare och alla de åker till London.
Men kom ihåg att bara 18 stycken kan vara med i protokollet.
Tre från den här listan kommer att sitta på läktarna. En målvakt kommer att göra det plus två till.

Det är faktiskt t väldigt stort dilemma som Pep måsta ha om mittbacksparet.

Vi vet väldigt väl att Chelsea bygger mycket sitt spel på inlägg mot den starka Drogba och vi vet att Barca kommer att ha svårt på Chelseas fasta situationer.
De har Lampard och flera som är duktiga på fasta situationer och en rad spelare som är duktiga huvudspelare (Terry, Drogba osv).
Med tanke på det där så kan man väl tycka att Pique och Abidal centralt är ett bra alternativ. Två långa och starka som rensar. Sen kan man välja till vänster Cáceres eller Sylvinho.

Men Pique plus Abidal har också en stor nackdel när Barca anfaller. Vi brukar bygga anfallsspelet redan från backlinjen och det är super viktigt att ha två mittbackar som är någorlunda tekniska och som är bekväma med bollen. Abidal är en stor risk när det gäller sånt.

Caceres som mittback är bättre när Barca anfaller, eftersom han har bättre teknik än Abidal (även om han också tappade huvud några gånger med grova misstag när han fick spela centralt). Men han är sämre att möta de skickliga huvudspelarna från Chelsea

Så hur ska man göra?

Det bästa kanske vore att låta Abidal göra ett par med Pique.

Men i det här fallet så måste antingen Xavi eller Iniesta spela väldigt lågt på plan. Ungefär som Iniesta gjorde mot Real senast. Han var långt ner på vår planhalva och startade anfallet redan där nere.
Med Xavi/Iniesta väldigt lågt så kan man kompensera Abidals teknik.

Men Pep kommer att bjuda oss på en överraskning.
Messi12SD
2009-05-04 21:47
Messi var fantastisk när han spelade i mitten, han är alltid fantastisk :)
Barcelona Barça! (MQUC3)
2009-05-04 21:47
Lass gjorde en vacker assist till vårat 1-3 :)
Barcelona joninho__90
2009-05-04 21:46
Ämne: Madridista_4ever

....
ähh strunta i honom, han har inget att säga bara
Barcelona pokke
2009-05-04 21:44
Madridista_4ever

Vad fan dillar du om? Krossbollar? Vad har du rökt på? Lass har spelat uselt när det gäller riktigt motstånd. Han kan spela bra mot Getafe, Depor, Numancia och andra blåbärslag.

Lass var ju väldigt bra defensivt mot oss i lördags. Eller?
Barcelona Okkapokka
2009-05-04 21:42
Madridista_4ever

Jadu vi alla såg hur bra Lassana var defensivt senast mot oss. Verkligen!
Barcelona Gud är störst!
2009-05-04 21:42
Madridista_4ever

Jag förstår inte riktigt varför du skriver om några medgångsfans som har bytt från Real till Barca? Försöker du hitta nån ursäkt för Reals lag eller nåt sånt?

Kan inte en moderator varna han eller nåt? Om han fortsätter så banna honom, för han bidrar inte till något utom tjafs.
Annons: