/spanien/barcelona/forum/18744.aspx/spanien/barcelona/forum/18744.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona petersays
2009-07-09 14:21
Vilka icke-EU-spelare har vi i laget nu? Jag kommer inte på någon förutom Henrique...
Barcelona Barcadinho.
2009-07-09 14:16
Nej, jag fattar inte heller varför man är så trög. Det enda man har åstadkommit hittills är att förlänga med Yaya o Valdes och inget mer.

Och jag förstår inte varför, särskilt om man tänker på förra sommaren.
Då var det pang-pang nyheter och saker gjorda varenda vecka.
De som skulle bort såldes och de som skulle komma kom. Jag tror att vi fick Alves typ redan efter en vecka.
Barcelona Gud är störst! - Trippeln! Pep är magisk!
2009-07-09 14:13
Riktiga Ronaldo slutar inte måla i Brasilien, denna gång hattrick! Kolla in världsklass avsluten.

Ibland undrar jag hur han hade klarat sig i toppfotbollen idag?
Barcelona Vampíro - El Triplete 2008/2009!
2009-07-09 14:10
Håller med om att det är lite nervöst, försäsongen börjar snart och vi vet inte ens hur truppen kommer vara.

Under tidigare säsonger så har ju ledningen alltid lyckats få ihop truppen långt innan försäsongen minns t.ex 2007 då de lyckades värva Henry, Abidal och Touré innan ens fönstret hade öppnat.

Men vi ska inte dömma ut de än, litar på att Laporta och Txiki har en plan.
Barcelona Barcadinho.
2009-07-09 14:07
På tal om att betala klausulen på Messi.

Nu kommer det igen indirekt saken om etik inom fotbollen.
Vad kan man göra eller inte göra och var gränserna ligger.

Att Perez överhuvudtaget kom då med såna plan att köpa Messi eller Iniesta och "hot" att tvinga fram försäljningen genom klausulen är skamlöst.

Totalt skamlöst utan själ.

Nästa sommar är det president val i Barca. Om någon av kandidaterna planerar att försöka köpa eller ännu värre hota med att köpa lös Raul eller Cassilas, så kommer jag skämmas.

Jäkla skamligt för vår klubb kommer det vara.

Jag vill faktiskt inte ha dessa två herrar i vilket fall, även om affärerna går smidigt.
De hör inte till i Barcelona.

Men för Perez eller en del maränger är det inga problem med etik.
De lyckades redan att gå bakom ryggen med Figo och alla applåderade.

Ja, kalla mig för en fanatiker om ni vill.
Barcelona Antonio Puerta
2009-07-09 14:06
Jag vill helst se alla nyförvärven från första dagen då försäsongen börjar så dags o värva orkar inte se spelare efter spelare anlsuta i mitten av allt bara tråkigt o se.Alla ska va med från första dagen o få ihop laget från första dagen.

Håler någon med?
Barcelona Gud är störst! - Trippeln! Pep är magisk!
2009-07-09 13:54
Ni hade redan skrivit om honom såg jag nu. Andre Santos!
Barcelona Sentuary
2009-07-09 13:53
Ämne: Klubben informerar j....
Trögare klubbledning får man leta efter, gör något för fan.
Barcelona Rambla - K9
2009-07-09 13:47
Klubben informerar ju inte om någonting känns det som. Börjar likna ett kaos snart. Keirrison är officiellt inte ens en Barca-spelare. Vad väntar man på? Henriques agent säger att Henrique ska ansluta truppen 20 juli för att starta försäsongen men att han trots det inte kan vara säker på vad planerna är för honom till nästa säsong. Klubben säger ingenting, varken till agenten eller till någon annan. Skärp till er nu för tusan. Det är bara 11 dagar kvar tills försäsongen drar igång och ingen vill informera berörda parter.
Barcelona Antonio Puerta
2009-07-09 13:40
Jag är lite förvirrad just nu,hur står dt i affären med Villa förhandlar dem vad har dem kommit fram till,ellr ska barca börja satsa på Diego Forlan.Keirrison ska han stanna ellr ska han blir utlånad till nåt o då villken lag villa är intresserade?

Tacksam för svar,
Barcelona Rambla - K9
2009-07-09 13:24
Ämne: Hur funkar det med k....
Det är helt upp till spelaren då. Han köper ju själv ut sitt kontrakt. Pengarna kommer självklart från klubben som vill värva honom. Spelaren har vid det tillfället redan kommit överns om lönevillkor och annat med denna klubb. Säljande klubb har inget att säga till om. Ja, de kan ju självklart erbjuda ett bättre kontrakt till spelaren men har det redan gått så långt är han säkert inte ens önskvärd i klubben längre.
Barcelona Ghazza
2009-07-09 13:17
Hetfield,

Nej, absolut inte. Klubben måste dock acceptera det och låta spelaren få föra samtal med den köpande klubben.
Barcelona Hetfield
2009-07-09 13:14
Hur funkar det med klausul? Om en spelares klausul ligger på t.ex: 60 miljoner, om ett lag lägger 60 miljoner, MÅSTE då spelare gå till det andra laget?
Barcelona Rambla - K9
2009-07-09 13:03
Ämne: Ämne: Fast ja....
Konstigt sätt att resonera på. Om Perez nu klarat av att värva Ronaldo till en summa som mer motsvarar hans egentliga värde så hade ju inkomsterna blvit så pass mycket större med tanke på hans marknadsvärde. När han nu blev så dyr, så är det mer att amortera tillbaka på banklånen och samtidigt större ränteutgifter. Oavsett om det blir en vinstaffär i slutändan så hade ju vinsten kunnat bli bra mycket större.
Real Madrid Valdebebas
2009-07-09 12:46
Ämne: Fast jag kanske miss....Exakt, de ända värdena som går att rätta sig efter är de priser klubbarna värderar sina spelare till, och även om det i förhållande till tidslinjen får betraktas som överpriser är det så högt de främsta spelarna värderas idag.

En miljard t.ex tycker jag spontant är väldigt saftigt, men med Pérez inkomstbringade tankesätt går det rimligtvis att förstå. Och precis som vi gått igenom den ekonomiska inflationen tidigare så har vi även gått igenom att att man inte bara betalar för Cristiano Ronaldo som fotbollsspelare.
Barcelona Xavi O Iniesta=bäst
2009-07-09 12:44
Lätt att vi ska värva Andre Santos före Filpe Luis. Varför?
Jo för att han är billigare o han spelar i en Brasiliens landslag. De gör inte Filipe o han är dyrare.
Så in me Andre Santos,Fabregas O David Villa då är jag nöjd:)
Forza Barca
Barcelona Ciao-V
2009-07-09 12:13
Ämne: "Frågan var om ....
Hehe. Tror inte att han är så dum. Han är ju trots allt en affärsman med sinne för affärer.
Barcelona petersays
2009-07-09 12:12
Det råder ju närmast konsensus om att Asenjo är den nya landslagsmålvakten när Casillas lägger handskarna på hyllan.
Barcelona petersays
2009-07-09 12:11
På tal om att priserna eskalerar så tycker jag att det är helt SJUKT (JÄTTESJUKT) att atletico värvar Asenjo för i sammanhanget löjliga 5M Euro (plus en medelmåttig spelare). Det är oförståeligt att ingen annan klubb gick in och mästrade det budet.
Barcelona petersays
2009-07-09 12:09
Fast jag kanske missförstod Valdebebas lite där. Priserna inom fotbollen tenderar säkert att eskalera bra mycket snabbare än prisindex. Tyvärr får man väl säga. Kanske är det så att pengarna stannar inom fotbollen och att det går "jämnt upp" i det långa loppet. Men förmodligen är det en del i hela pengacirkusen som gör att dom rika klubabrna blir rikare och de fattiga klubbarna fattigare.
Barcelona petersays
2009-07-09 12:07
"Frågan var om Pérez är så korkad att han skulle kunna tro att han kan få loss Messi från FC Barcelona. Det var det jag reagerar på.
Jag skulle inte tro att han ens skulle göra ett försök till det."

Jag tror alla gånger att han är så korkad. Det gick väl rykten om Iniesta i början av sommaren?
Barcelona Ciao-V
2009-07-09 12:05
Ämne: Ciao-V

Faktum är ....
Att Pérez skulle kunna få ihop 150 miljoner euro, var inte frågan. Om inte annat, så skulle han annars kunna få låna pengarna från banken.
Frågan var om Pérez är så korkad att han skulle kunna tro att han kan få loss Messi från FC Barcelona. Det var det jag reagerar på.
Jag skulle inte tro att han ens skulle göra ett försök till det.
Barcelona petersays
2009-07-09 12:05
"Faktum är dock att spelarvärdena ökat generellt med åren och därmed även spelarpriserna. Denna inflation får eran rekordtransfer av Maradona värd motsvarande 50 miljoner kronor att framstå som billig, fast dessa summor då betraktades som extrema. "

Det här har vi gått igenom tidigare här. Dagens priser (madrids extrema överpriser) motsvarar INTE pengarna för värvningar som ronaldo/maradona omräknat i dagens pengavärde. De är 5-6 gånger högre.
Barcelona Rambla - K9
2009-07-09 11:57
Det verkar som om ni missförstod Valdebebas. Det enda han påstod, vilket faktiskt inte är helt befängt, är att Perez om någon skulle kunna skramla fram den summan som krävs för Messis klausul och samtidigt övertyga sin ledning och omgivning att det vore ett projekt värt att satsa på rent ekonomiskt.
Real Madrid Valdebebas
2009-07-09 11:57
Ciao-V

Faktum är ju att City gick in och mötte Casillas klausul i vintras, och ja, om Barca hade haft en president som var beredd att spendera denna mängden pengar så hade det inte varit omöjligt att det scenariot existerade.

Nu delar inte er president Pérez värvningsstrategi, därför känns det inte värt och diskutera ifall man skulle lägga ut denna mängd pengar på en spelare och att detta scenario då skulle uppstå.

Faktum är dock att spelarvärdena ökat generellt med åren och därmed även spelarpriserna. Denna inflation får eran rekordtransfer av Maradona värd motsvarande 50 miljoner kronor att framstå som billig, fast dessa summor då betraktades som extrema.

Själv trodde jag inte att Pérez skulle lyckas värva Kaká och Ronaldo när han offentliggjorde sin kandidatur, och det jag trodde folk som skrek efter Pérez egentligen efterlyste var bättre tider, tider då även de största spelarna hade ett pris.
Barcelona C.Andrés
2009-07-09 11:56
Föregående säsong slog vi madrid med 2-0 och hela 6-2 i deras egna stadium. Det blandat med mediokra resultat gör att Perez köper mycket för dyra,dyra pengar.

Nu undrar jag vad som skulle hända om vi vann med 3-0 och 4-0 tex. Madrid goes Inter style?:D
Barcelona Ciao-V
2009-07-09 11:28
Ämne: Ämne: "M....Måste säga att du har en väldig stor övertro på Pérez. Messi är FC Barcelona. Pérez är inte dum. Han vet om det. Messi kan inte få det bättre än han får i Barcelona. Han är älskad och kommer att bli en legend i klubben då han har alla förutsättningarna. Men drömma kan man givetvis göra det. Det är det du gör. Det är tillåtet.
Vad sägs om att FC Barcelona värvar Casilla? För mig vore det samma sak.
Barcelona PILMÀ★Kärlek★Respekt★
2009-07-09 11:19
Valdebebas

Så för er som tänkt svara inlägg som "Hahaha, Messi kommer aldrig gå till Real Madrid", spara er tiden, för det tror inte jag heller.

hahahhahahah självaste inlägget är bara för roligt för att låta det vara :P hehehhe.

U allmost made my day. :)
Real Madrid Valdebebas
2009-07-09 11:18
Criff:

Just anledningen till att jag skrev inlägget är att Pérez skulle vara kapabel till att erbjuda denna mängden pengar, och med beredskap för att folk skulle säga att Messi aldrig skulle låta det hända, ville jag bara göra klart att jag är inne på samma linje.
Barcelona Rambla - K9
2009-07-09 11:04
"Nu är jag inte ute efter att diskutera trovärdigheten i att Messi skulle vilja gå till Real Madrid eller inte, vilket jag tror är det klaraste hindret för en sådan övergång"

Det finns ju faktiskt inga andra hinder. Det är ju det klausulerna är till för. Perez behöver inte övertala Barcelona att sälja om Messi löser ut sig själv. Något han aldrig skulle göra för att hellre vilja spela i Real Madrid, vilket nog de flesta är ense om. Då ska det till något extremt, så som att han helt plötsligt börjat avsky klubben Barcelona efter att relationerna med lagkompisar, tränare och ledning skurit sig helt. Hur troligt är det scenariot?
Annons: