/spanien/barcelona/forum/18743.aspx/spanien/barcelona/forum/18743.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcadinho.
2009-04-09 11:41
Criff/

Marquez tog på sig sitt tredje gula kort igår.
Och därmed är han avstängd i returen.

Regeln säger att man är avstängd efter tre gula kort, inräknas från gruppspelet.

Det du skriver att gula kort skrivs bort efter kvarten stämmer för EM.

Men det är inte så konstigt att man blandar ihop allt. De ändrar saker också hela tiden.
Barcelona Jr. Honken
2009-04-09 11:39
Barcelonito / Lucho Enrique 21

Hahahaha

Ser ut som att dem...Hahaha

Visca el Barca!
Barcelona ElDuroDeFCB
2009-04-09 11:31

Idag vaknar man och tror inte att det som händer är sant...4-0 mot Tysklands bästa...

Satt och tänkte lite på framtida transfers och alla rykten om spelare som ska komma. Ta till exempel de två stora rykterna Benzema och Ribery;

Barcelona har spöat skiten ur Lyon och nu Bayern, hade jag varit Benzema och Ribery så skulle jag vilja gå till Barcelona gratis, jag skulle betala för att spela med Barcelona om jag vore de hehe... Tänk, Europas alla stora lag är ute efter de, bland de är Barcelona, som man möter i en åttondels och en kvartsfinal, de e duktiga, laget är bra, men jämfört med Barcelona så är då väldigt små...I rest my case liksom, Barcelona är outstanding...Fenomenala....

Det ända som kan rubba barcas steam lite grann är den extremt tuffa spelschemat, jag är för första gången i mitt liv orolig för spelschemat och vad den kan åstadkomma våra spelare i form av skador och slitna spelare..

För övrigt så hoppas jag väldigt mycket på att få möta United i en eventuell final, jag gillar Porto, men jag e sugen på revange..
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2009-04-09 11:26
Härliga bilder från matchen. Lägg märke till bild nummer 28. Hahaha Messi och Eto'o har något på gång där.
Barcelona Jr. Honken
2009-04-09 11:23
Otuga, Ciao-V

Ja, jag kan hålla med dig (er) till viss del. Porto var det klart bättre laget i tisdags och det är klart att jag hejar på dem. Det vore som sagt kul om något lag från andra länder än England gick vidare. Porto har ju också lite fördel, iochmed att favoriten är Manchester. Dem (Porto) har ju inte så stor press på sig då.

Men när det väl ska avgöras tror jag att det är Man Utd som kommer gå segrende ur striden.
Jag kanske överdrev lite i mitt förra inlägg när jag skrev "kommer inte på fråga" (Ursäkta det...), men jag tror som sagt att United vinner den matchen. Tror faktiskt att dem tar sig ända till final (om dem inte stöter på Barca såklart :P), men förlorar där.

Bara min åsikt..
Barcelona DenOndaZeke
2009-04-09 11:12
Ämne: DenOndaZeke/

Måle....
Tack!

Visca el Barca!
Barcelona el Flaco
2009-04-09 11:11
DenOndaZeke/

Målen och highlights finns i länktipset.
Barcelona DenOndaZeke
2009-04-09 11:08
Fantastiskt att höra om denna vinst. Av oförklarliga skäl missade jag dock matchen. Vet någon var man kan ladda ner den i sin helhet, eller åtminstone var man kan få se målen?
Barcelona Ciao-V
2009-04-09 11:07
Ämne: Ciao-V

Porto istä....Säg inte det. Porto är "underdogs". Ingen har räknat med dem. Att skaka Man United i deras hemma arena, det var stort.
Visst, kan Man United vinna returmatchen men jag räknar inte ut Porto. Porto har ingenting att förlora och det kan vara det som avgör.

Dessutom vore bra om ett lag från ett annat land går vidare till semin.
Atlético Otuga
2009-04-09 11:07
Ämne: Ciao-V

Porto istä....
Jr.Honken / Kommer inte på fråga...
Skojar du eller ? Såg du matchen i Tisdags där Porto var klart Bättre än ManUtd ? Det hade varit skillnad om dom hade vunnit på tur eller så. Tråkigt att läsa sånt här även på ett Spanskt lags forum.
I Övrigt så tackar jag redan nu för ni slår ut Bayern :)
Barcelona Jr. Honken
2009-04-09 11:06
Maarkota

Vi förlorar El Clsico? Det återstår att se...

Barcas tuffa spelschema kommer inte att påverka spelarna. Pep kommer som tidigare att använda sitt rotationssystem.

T.ex. mot Bayern (som Barca möter den 14:e) har Pep råd att vila några nyckelspelare. Men sen, efter den matchen, kommer Barca att ha det rejält tungt. Men i El Clasico hoppas jag att Pep satsar med den bästa elvan.

14 Apr Bayern - Barcelona
18 Apr Getafe - Barcelona
22 Apr Barcelona - Sevilla
26 Apr Valencia - Barcelona
03 Maj EL CLASICO

Även om Barca har ett jä*li*t tufft schema (iaf på pappret) tror jag att med Peps Maarkota

Vi förlorar El Clsico? Skulle inte tro det...

Barcas tuffa spelschema kommer inte att påverka spelarna. Pep kommer (förhoppningsvis) att använda sitt rotationssystem.

T.ex. mot Bayern (som Barca möter den 14:e) har Barca råd att vila några nyckelspelare. Men sen, efter den matchen, kommer Barca att ha det rejält tungt. Men i El Clasico hoppas jag att Pep satsar med den bästa elvan.

14 Apr Bayern - Barcelona
18 Apr Getafe - Barcelona
22 Apr Barcelona - Sevilla
26 Apr Valencia - Barcelona
03 Maj EL CLASICO

Även om Barca har ett jä*li*t tufft schema (iaf på pappret) så tror jag att det löser sig med hjälp av Peps rotationssystem.

Men om man nu ska vara riktigt ärlig och helt förnuftig, så är väl ändå ett kryss (eller en 2:a, för jag tror ändå att Barca är favoriter) det mest sannolika. Iaf om man tittar på vårt spelschema.
Barcelona Criff
2009-04-09 10:59
Maarkota, Ja ert spelschema är väl ett antiklimax, en match i veckan haha.

Tror nog att Barcelona är favoriter på Bernabeu ändå, men hade nöjt mig med ett lika.

Riktigt intressant ska det bli iaf.
2009-04-09 10:56
”när han springer hemåt på sin kant så möter han sig själv som är på väg framåt”.

Haha fina ord om Dani Alves av Valdano.
2009-04-09 10:54
Liverpool var laget alla fruktade inför gårdagens match. Nu är det Barca alla vill undvika.

Atlético paniagua
2009-04-09 10:51
--Lagkapten--

Håller med. Den meningen är nog skriven för ett antal år sedan.

Pep må vara en Barca-ikon och det förtjänar han, han var en fantastisk mittfältare, men Xavi är flera dimensioner bättre i mina ögon.

Pep var aldrig världens bäste på sin position men Xavi är... Xavi. Fullständigt outstanding, i en egen division, helt enkelt världsbäst på den positionen. Han går ej att förbättra, han är perfektion.
Barcelona Jr. Honken
2009-04-09 10:47
Ciao-V

Porto istället för Manchester United? Man. Utd var ju faktiskt favoriter till CL-titlen, tillsammans med Barca. Kommer inte på fråga att Porto slår ut dem, inte om du frågar mig. Visst, dem fick ett bra utgångsläge inför returen (som spelas på Estádio do Dragão, Porto), men jag tror inte att Porto slår ut dem regerande mästarna. Manchester vinner med 2-1 eller 2-0.
Real Madrid danneh
2009-04-09 10:39
Bra grabbar! Nu kan ju engelsmännen komma och säga att de har världens bästa liga, jävla pajasar! Vinn CL nu½ :)
Real Madrid Maarkota
2009-04-09 10:38
Barcafans//

Nu har ni något att skylla på när ni förlorar EL CLASICO.ERT TUFFA SPELSCHEMA:)
Barcelona Barça-fan
2009-04-09 10:19
Är det någon som kan länka till nedladdning av gårdagens match? I och med att inget (!) ställe i hela Örebro verkade visa matchen igår så fick jag nöja mig med liverpool - chelsea.
Barcelona Henk Ten Cate - El Mister
2009-04-09 10:11
Först och främst, vilken fotbollsmatch! Framförallt första halvlek där vi i stort sett stängde denna kvartfinalen! Otroligt.

Just nu så är jag inte alls rädd för att påstå att detta laget är bättre on 04-06. Spelare som var med då också är ännu bättre idag och lägg där till en bättre vänsterback, högerback, pivote och Messi. Men än är inte säsongen slut och vunnen!

Förövrigt måste jag säga att Pique har gjort enorma framsteg denna säsongen. Han känns sådär underbart seriös och noggrann. Alltid rätt i positionsspelet, väldigt vårdat passningsspel och lugn. Dessutom gjort väldigt bra ifrån sig i la seleccion. När Abidal är tillbaka blir det än ruggig kamp om mittbacksplatserna. Pique och Puyol i la seleccion framöver månne?

Ribéry var egentligen inget hot igår men man kan ganska enkelt se att han var den enda i Bayern München som låg på samma tekniska och speediga nivå som Barca-spelarna.

Visca!
Barcelona Hertz
2009-04-09 09:44
iLsket.Bi//

Det är nog tur att Andrea Pirlo inte rör sig i dessa kretsar, det där skulle förmodligen känts som en rejäl pungspark.
Barcelona Ciao-V
2009-04-09 09:38
Pierre(Dobber:
Inte kan du säga att Barcas defensiv var intakt heller. Vi saknar vår starka vänsterback, Eric Abidal. Orkar inte tjafsa på en sådan dag.
Har svårt att tro att Villarreal räcker till mer än kvartsfinal.
Mitt tips är följande när det gäller vilka lag som går vidare.

Arsenal, Chelsea, Barca, Porto.
Ojdå, det blev två engelska lag i alla fall. Men det går faktiskt inte att komma ifrån att engelska lagen är bra.
Tyvärr är det Real Madrid som har svikit oss igen;-.
Barcelona Jr. Honken
2009-04-09 09:32
Asså jag skrev nästan en hel "uppsats" (om man nu ska kalla det för det) om matchen, men när jag tryckte på "Skicka meddelande" så bara försvann alltihop! :/

Okej då, jag får göra det kort och gott istället då:

Helt underbar match! Bästa matchen på länge! Första halvlek, kanske tom den bästa jag någonsin har sett! Briljant!

Gud är störst!

Bry dig inte om dem! Dem är bara avundsjuka, precis som du sa!
Om dem vill att vi ska bevisa, så får dem väl se när vi vinner CL! Svårare än så är det inte! ;)

Man kan säga att avundsjuka är ett slags beröm!

Två ord räcker; Barca Knäcker!
Real Madrid Pierre(Dobber)
2009-04-09 09:27
Ämne: Känner fortfarande a....Bayerns defensiv va inte intakt. 3/4 av ordinarie va borta. Men det tar inte ifrån er segern. Jag hoppas som sagt interligt att ni whopar ett engelsktlag med så det kniper å inser att engelska lag inte är överlängsta. Barca-Villarreal i final de är min dröm atm. För nice spelar en sjukt vacker anfallsfotboll. Men att ni loosar såklart i finalen. Sorry he
Barcelona Tompa
2009-04-09 09:25
Vilket spel, vilket lag, vilken match! Jag har följt denna underbara klubbs öden sedan 1993 nu ch det har blivit många matcher man sett med Blaugrana under alla dessa år. Jag försöker tänka efter men jag kan inte komma på att jag någonsin sett Barca spela så bra. Allt stämde till 100 % - från försvar till anfall. Härligt också och se Guardiola visa sådana känslor efter att vi blev bestulna på en solklar straff. Förstår hans ilska till 110 %!

Somnade med ett leende på läpparna, eller rättare sagt hade faktiskt svårt att somna. Låg och tänkte på det fantastiska spel man fick bevittna i går kväll, ren och skär fotbollspropaganda!
Atlético sunisa
2009-04-09 09:16
Måste gratulera er Barcafans som har ett sådant grandiost lag.Har aldrig gillat Barca, men måste erkänna att jag ser fram emot Barcamatcherna på TV.
Barcelona Gud är störst!
2009-04-09 09:13
Känner fortfarande av vinsten, jag är fotbollsbakfull. Fyfan vilken match, det är som när nåt helt otroligt händer dig och du tror fortfarande inte på det just i stunden. Fyfan otrolig match, men en sak får mig att spy nästan. På de engelska forumen så säger några fortfarande att Barcelona ska bevisa sig (VAH?) mot bättre motstånd. HUR MYCKET SKA VI BEVISA. Men oroa er inte det är ignet mer än avundsjuka!
Barcelona Criff
2009-04-09 08:49
Någon mer påläst än mig, nollställs alla gula kort i en eventuell semifinal? Eller gäller fortfarande samma regler?
Hade för mig att dem gula korten nollställdes efter kvartsfinalerna, och då förstod jag inte varför Marquez tog ett gult kort igår.
Barcelona Messi är fotbollsgudens son
2009-04-09 06:46
Ämne: kul att alla i puert....En fördel med gårdagens resultat är att Barca inte behöver totalsatsa på returen. En och annan av stjärnorna kan faktiskt börja på bänken.
Malibou
2009-04-09 03:55
kul att alla i puertan är jätte nöjda med att barca spelar 6 matcher på 2 veckor när det är el clasico.
dom vet att det är deras enda chans att ta poäng, men jag tror inte det kommer spela någon roll om dom spelar 6 eller 10 matcher, el clasico är el clasico. Barcelona kör sitt spel och kör över real:)

nu vill man bara ha lördag så man kan ligga i soffan med en bärs o kolla underhållande fotboll.
Annons: