/spanien/barcelona/forum/18735.aspx/spanien/barcelona/forum/18735.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Sersari
2009-04-09 22:07
Det finns annars denna länk på den officiella hemsidan. Där står all statistik för varje spelare, fast den är lite förvirrande.

Man kan trycka på vilken spelare som helst till höger, den jag länkar är på Messi.

SE LÄNKTIPS.
Barcelona Rambla
2009-04-09 22:07
alb:

Skojar du? Canaletes är också ett stort fan. :D
Basket är grymt!
Barcelona Rambla
2009-04-09 22:06
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaa..... Ilyasova DUNKAR! :D
Barcelona Jr. Honken
2009-04-09 22:05
Sersari

Tror på er till 110%! Behöver inte kolla!
Det stod väl fel i tidningen eller liknande!

No Big Deal!
Barcelona a l b .
2009-04-09 22:05
Rambla

Du verkar vara den enda basket fan här inte.. :P
Barcelona Rambla
2009-04-09 22:04
Ilyasova sätter en 3:a igen. :D
Barcelona Sersari
2009-04-09 22:03
Jr. Honken

Henry, Eto'o och Messi har gjort 85 mål tillsammans. Thierry Henry har gjort 22 mål, kolla på statistik här till vänster.
Barcelona Rambla
2009-04-09 22:03
Jaaaaaaaaaaaaa...

Ilyasova sätter en 3:a i sista sekunden. Nu är det 14p upp inför sista kvarten. Kom igen nu! Håll detta.
Barcelona BlueRed.
2009-04-09 21:59
Vare sig om Messi vinner Balon d´or eller inte så är jag fullt nöjd med det han presterar nu.

Sen att Ronaldo gjorde hela 42 mål är galet bra. Senast någon hade lika bra mål ratio som honom var på 60-talet när Ron Davies som jag tror spelade för Southampton då (Ni får kolla upp det), gjorde 37 mål på 42 omgångar.

Nu blir det tv, Ciao!
Barcelona a l b .
2009-04-09 21:58
Straff eller inte.. ett mål är ju ett mål. Dessutom så gjorde Ronaldo Uniteds "alla" (menar inte alla bokstavligt talat självklart) mål medans i Barca så har Messi och Eto'o i stort sätt gjort nästan lika många. Och så ska vi självklart inte glömma Henry som har gjort 20 plus.

Och som Rambla säger några kommentarer längre ner att ska Messi verkligen bli ihågkommen denna säsong som världens bästa spelare så måste Barca vinna stora titlar i år.

F.ö. så tror jag på trippeln i år.

MesQueUnClub..
Barcelona Jr. Honken
2009-04-09 21:58
Messi4321

Har räknat lite på det, och får det till att Henry har gjort 26 mål därför att...

Läste i en tidning tidigare idag, och där stod att Barca har gjort 126 mål, varav 89 av dem kommer från Henry, Eto'o samt Messi.
Någon skrev längre ner att Messi har gjort 32 mål och att Eto'o har gjort 31 mål.
32+31=63
89-63=26
Det var så jag kom fram till att Henry har gjort 26 mål!
Barcelona Sersari
2009-04-09 21:57
Det finns annars denna länk på den officiella hemsidan. Där står all statistik för varje spelare, fast den är lite förvirrande.

Man kan trycka på vilken spelare som helst till höger, den jag länkar är på Messi.

SE LÄNKTIPS.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2009-04-09 21:57
Angående krönikan, Tack Thomas.

Den som ska ta över Xavi ska egentligen vara Thiago som många hoppas på och har likadan spelstil. Men en "Ny Xavi" dyker aldrig upp. Xavi kan aldrig ersättas helt.

Den dagen Xavi och Puyol slutar kommer vara väldigt känslosamt.
Barcelona Visca_Barca
2009-04-09 21:54
tja grabbar ,här kan ni kolla på matchen som spelades igår FCB vs Bayern =) . klick på länken så kommer den upp dirket utan o behöva ladda =).
Barcelona Pep.G
2009-04-09 21:53
Rambla

Ronaldo tog alla Man Utds straffar förra säsongen. Det gör inte Messi nu. Etoo tar nästan alla.
Barcelona Sersari
2009-04-09 21:51
Klint

"Problemet när man talar om en assist är vad man definierar som en assist. Det är också därför denna statistik kan skilja mellan olika sidor."

Precis! Det är därför ingen vet exakt.
Barcelona Klint
2009-04-09 21:49
Personligen tycker jag att statistiksidan här på SF håller väldigt god klass. Den brukar uppdateras kort efter att en match har avslutats. Detta borde således betyda att den är väldigt uppdaterad.

Problemet när man talar om en assist är vad man definierar som en assist. Det är också därför denna statistik kan skilja mellan olika sidor.
Barcelona Rambla
2009-04-09 21:48
Messi slår faktiskt en hel del straffar i år.

Sen så spelar det ingen roll om Messi gör lika många mål eller fler än vad Ronaldo gjorde förra säsongen. Ronaldo vann både liga och CL den säsong han gjorde 42 mål. Det smäller högt. Så vinner inte Messi någonting i år är det ingen som kommer ihåg de målen några år fram i tiden.

Vad spelar det för roll att jämföra? Så länge vi bjuds på underhållande fotboll med en underbar offensivinriktad fotboll så är jag så nöjd.
Barcelona Sersari
2009-04-09 21:48
Jr.Honken

Haha jo tjena:)
Barcelona Messi4321
2009-04-09 21:46
Att Henry har gjort 26 mål stämmer tyvär inte 16 i ligan 5 i cl och 1 i cpd =22 mål ,var komm 26 ifrån.
Barcelona Jr. Honken
2009-04-09 21:41
Sersari

BOMBSÄKERT vore ju att räkna och skriva ner alla mål och assister! ;)
Barcelona Sersari
2009-04-09 21:39
Okkapokka

Ja fan, undrar om det finns någon BOMBSÄKER länk där man kan se dem sanna assisterna och målen i laget.
Mattlo United
2009-04-09 21:37
Pep.G

Medger att han verkar ha svårt för det, men satte nyligen en straff mot Liverpool som är englands största match.

Bona nit på er så hörs vi nån annan dag!
Barcelona Jr. Honken
2009-04-09 21:36
Messi har gjort 32 mål denna säsongen.
Eto'o har gjort 31 mål denna säsongen.
Henry har gjort 26 mål denna säsongen.

Väldigt bra facit faktiskt. Ingen kan säga något
annat på den punkten! :D

Men dem felsta (har iaf inte hört någon tala om det) har glömt bort att Henry gjort 26 mål. Det är ju faktiskt riktigt bra! Man glömmer bort honom lite, när man pratar om målgörare och såna saker. För då dyker ju Messi och Eto'o ganska säkert upp! :P

Eloge till Henry!
Han har ju en del sköna hemmåtjobb på kontot också! ;)

Eloge till hela Barca! Visca el Barca!
Barcelona Sersari
2009-04-09 21:36
Okkapokka

Ja fan, undrar om det finns någon BOMBSÄKER länk där man kan se dem sanna assisterna och målen i laget.
Barcelona Pep.G
2009-04-09 21:32
Mattlo United

C.R var bäst förra säsongen, inget snack om saken, men du måste medge att C.R kan itne slå en straff när han har press på sig. Ta t.ex Barca och Chelsea matchen :P
Barcelona Okkapokka
2009-04-09 21:31
Mattlo United

Buenos Nochez, eller Bona nit som man säger i Katalunya ;)
Mattlo United
2009-04-09 21:29
Barcelonito

Visst är han det. Men gillar inte dom som säger att Ronaldo INTE är det. Förra året gjorde han mål mot Arsenal,Liverpoo,Lyon,Roma,(nääääästan mot Barca,straffen) och Chelsea. Han vet oxå hur man avgör stora matcher :)

Sersari

Tackar och lycka till mot vilka ni nu möter i helgen och lira sönder tyskarna på deras egna hemmaplan på tisdag! Hoppas vi ses i finalen.

Får tacka för en trevlig kväll alla Barcafans som jag diskuterat med, roligt att snacka med motståndare ibland. Nu ska jag glida tyvärr!

Tyckte det skulle se bra ut om jag sa hejdå på spanska här men kom på att ja vet fan inte hur man säger de, så God night folks!
Barcelona Okkapokka
2009-04-09 21:29
Sersari

Statistiken är väl annorlunda överallt då, kollade på fcbbloggen. Fast man ska väl gå efter den med minst antal antar jag väl ;)
Barcelona Pep.G
2009-04-09 21:28
Okkapokka

Minst 25 % av C.Rs mål förra säsongen avr på straff. Messi tar typ 10 % av alla straffar Barca får, resten tar ju Etoo. Xavi,Marquez och Alves brukat ta Barcas frisparkar. Att han gjorde mål mot Atl den matchen var mer en tillfällighet:P
Annons: