/spanien/barcelona/forum/18730.aspx/spanien/barcelona/forum/18730.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid Semme
2009-07-10 18:24
benzema " jag kommer till ett lag med stjärnor som Ronaldo o Kaka".
Haha nämner inget om Raul eller Casilas. Killen vet kanske inte att de spelar där, de två är dessutom lagets största profiler. Humor
Barcelona Barcadinho.
2009-07-10 18:21
Jag är jätte nöjd med säsongens schema.
Ingen skräck månad först o främst.

Sedan möter vi alltid samma lag som Racing mötte veckan innan.
Och Real möter alltid samma lag som Bilbao mötte innan.

Känns fair enough.
Barcelona FC Barcelona: The Beautiful Game
2009-07-10 18:19
Eto du kommer alltid att finnas i allas cules hjärtan. Jag kommer aldrig att glömma ditt leenden, din ödmjukhet och ditt kämparandan.

Säger bara för eto

MADRID CABRON SALUDA AL CAMPEON
Barcelona Tompa
2009-07-10 18:19
Etóo lämnar troligen Barca och ersätts av David Villa. För egen del har jag blandade känslor.

Samuel Etóo är och kommer alltid att förbli en hjälte hos alla culés. Etóo har öst in mål under sina år i Barca så sportsligt sett finns det inget som motiverar en försäljning. Men uppenbarligen ser Pep något hos Etóo som han inte gillar, lejonet var ju faktiskt nära att försvinna redan förra sommaren. Vad det är vet jag inte men jag är 100 % säker på att Laporta inte ens övervägt en försäljning om Pep verkligen ville behålla Etóo.

Om vi verkligen ska pröjsa 40-50 miljoner euro för David Villa kan diskuteras när man har tillgång till Etóo men som jag ser det är Villa en av ytterst få spelare som kan ersätta honom. David Villa är en av allra bästa anfallsspelare och jag blir inte det minsta överraskad om han blir ännu bättre i Barca.

Försvinner Etóo får vi tacka honom för de framgångar han bidragit till och önska honom lycka till i hans nästa klubb.
Real Madrid chsa
2009-07-10 18:15
Ämne: Skulle nästan vilja ....
I det länktipset såg jag inte en klassisk Ronaldo filmning. där va det en Lampard som såg ut att göra en grov tackling för att sedan i sista sekunden stanna upp och total lura Ronaldo som hoppar undan.
i detta fallet var det domaren som gjorde fel och blåste, för i detta fallet lurade Lampard Ronaldo och borde fått fortsätta med bollen.

Dock inte sagt att Ronaldo inte filmade mycket tidigare i sin karriär och fortsatt med det i en mindre skala den senaste tiden heller, för det har han verkligen. Men det gör nästan alla sydeuropeer och sydamerikaner. Det tillhör spelet lika mycket som tröjdragningar vid hörnor etc etc.

Och man kan störa sig på det, jag vet att jag var helt vansinnig när Puyol filmade så att Figo blev utvisad i ett el classico för några år sedan.

Men att döma en spelare så hårt för att vara en fuskare för han gör något som är i stort sätt lika accepterat i dom regionerna som brutala kapningar är i England och tröjdragningar är i resten av världen när spelare som gör sådant här ( Länktips ) blir hyllade för det dom gör.

Jag förstår det inte... Men men...

Varken Ronaldo eller Messi blir sämre fotbollspelare av det dom gör men man blir mer frustrerad när dom gör det, för man vet att dom behöver inte göra det. Det är sånt som "sämre" spelare gör, typ Pippo Inzagi.
adil,
2009-07-10 18:08
Känns sorligt att Etoo lämnar. Blev ledsen nu. Kommer kännas tomt då man tittar på barca när nästa säsong drar igång. Trots att det förmodligen blir David Villa som kommer husera på Etoos plats kommer det kännas tomt.. Men man vänjer sig med tiden.

Man får väl säga tack till mannen som sköt oss till två CL bucklor! Du är en legend, en av våra främsta målskyttar genom tiderna. Jag vill inte att det ska ta slut här med uppenbarligen är tiden inne för att skiljas åt, tyvärr.

Då är det bara en tidsfråga innan David Villa affären blir officiell. För spela i Barca det kommer han göra med 100 % säkerhet nu när Eto'o till 99 % säkerhet lämnar oss. Man släpper inte en av världens bästa forwards om man inte har en lika bra ersättare på gång. Europas giftigaste anfallare ut, och den målfarligaste in. Benzema Who?

Återstår att se om Villa passar in och gör ett lika bra jobb som Etoo. Det är jag säker på att han gör. Är väl ingen skillnad på att spela i Barcelona och Spanska landslaget.
Barcelona Barcelona #7
2009-07-10 17:59
Håller med dig Gonzalez_Barca
Barcelona Gonzalez_Barca
2009-07-10 17:58
robinmalmsten

När Villa slutar så har redan Keirrison/ Bojan tagit över som anfallare. Därför är det smart av ledningen att värva Villa och låna ut Keirrison för han får erfarenhet av ligan och kan spela regelbundet.

Alltså om de två nu är klara :P

Plus så är Aguero och Pato omöjliga att värva. och alla andra supertalanger runt 20-24 för den delen.

Enda som hade varit bra var Benzema, men han stack ju till Madrid.
Barcelona robinmalmsten
2009-07-10 17:52
Först var jag skitglad när jag hörde att David Villa nästan var klar för Barcelona, men sen när jag tänker efter. Villa är 27 eller 28 år nu och har kanske 3 år kvar som toppforward. Varför inte köpa in någon spelare som Aguero eller Pato som har minst 10 år kvar som toppforward och dom utvecklas fortfarande! Ett köp som jag VERKLIGEN hoppas går igenom är Fabregas! den forne katalanen skulle tillsammans med Xavi och Iniesta på mittfältet skapa ett helt ostoppbart lag! sedan aguero som mittforward, köp in yngre vänsterback som sedan tar över abidal, låt henry spela något år till sen sälj och köp in en ung med mycket energi och vilja!

Sen vill jag bara säga till alla som är imot Eto. Samuel Eto har ungefär i snitt 28 mål per säsong, det är riktigt grymmt! visst, han får drömpassningar av xavi, iniesta och messi men det gäller att vara kylig i exempel CL-finalen också!
Samuel Eto har alltid varit och kommer alltid att vara barcas skyttekung!!

/ FORCA BARCA -09/10 !!
Barcelona ★Dizzy★
2009-07-10 17:52
Så jävla sant!
Barcelona Mes Que Un Club R10
2009-07-10 17:46
Spärrad / Red
Barcelona ★Dizzy★
2009-07-10 17:42
Electricityscape

Han kommer inte ens i närheten:D
Barcelona pokke - CAMPEONES DE LIGA, COPA Y CL!
2009-07-10 17:42
Zidane#1

Jag undrar med, vad gör du här? Du som kan göra mål i Barcelona borde väl spela i ett topplag?
2009-07-10 17:41
Zidane#1

''ja hade också gjort massa mål i barca, kolla hur mycket han missat också.. ''

Jag tror inte du klagade när han bombade in mål efter mål i början av säsongen. Han missade i slutet när ligan redan var avgjord och det var som sagt mot bottenlag. Men ingen klagade när han vann Champions League åt oss.
Barcelona Electricityscape
2009-07-10 17:41
Zidane#1

Vad är din poäng? Och om du tror att du kan göra det Eto'o gör bättre så kan du gärna visa upp dig för Pep Guardiola.
Barcelona HugoBoss
2009-07-10 17:40
Du påstår att du hade gjort fler mål än Etoo i Barcelona..

Barcelona ★Dizzy★
2009-07-10 17:39
Självklart kommer vi sakna Etoo jävligt mycket. Om han lämnar.Men jag kan lovar er att David Villa inte kommer göra oss besvikna han kommer sänka Real!
Real Madrid Zidane#1
2009-07-10 17:38
Pokke
'vad har en spelares svackor med ämnet att göra just nu???
Real Madrid Zidane#1
2009-07-10 17:37
va gör jag här?
vilken konstig fråga...

va gör du här? va gör alla andra här?
HAHAH
2009-07-10 17:37
Zidane#1

Ja eller hur, du hade också snurrat Vidic och gjort mål på Van der Saar? Fattar du inte att alla spelare har svackor?
Real Madrid Zlatan!!
2009-07-10 17:35
Riktigt jävla skit att Eto'o ska lämna, hade känts bättre om Villa var 21-22 år eller nåt, men det e ju fan jämn gamla +-1år.

En krigare som eto'o får vi inte genom Villa, inte ens i närheten. Ett nerköp rakt igenom, i och med eto'o bara har ett år, så blir det inte så mycket cash som det skulle kunna ha blivit ivd en försäljning.

Ska inte kalla det fiasko för Villa är en bra spelare men när man ser alla sidor så är det ett grovt nerköp
Barcelona HugoBoss
2009-07-10 17:35
Zidane#1

Vad gör du här då?
Real Madrid Zidane#1
2009-07-10 17:34
ja hade också gjort massa mål i barca, kolla hur mycket han missat också..

" hade det varit för penganra hade han gått förra året " " VAFAN GJORDE HAN I UZBEKISTAN?? " HAHAHA

in med någon skön på vänsterkanten, in med Henry i Mitten, eller så köper vi David Villa

boom
Barcelona Abbe - el triplete!
2009-07-10 17:34
Ämne: SLUTA TA UPP DET SOM....
Cooling. Adéu :-).
Barcelona DET FINNS EN GUD OCH HAN HATAR CHELSEA
2009-07-10 17:31
han har bevisat att han kan göra mål vart han än spelar va vill du mer? hade de vart för pengarna hade han gått förra året lr tack ja till man c iår häng med lite, och hitta ngn som skulle kunna göra det bättre än han där uppe
Barcelona kallesiete
2009-07-10 17:29

Verkar alltså vara helt klart nu?
Villa in, Eto'o ut. Vet inte riktigt vad jag ska tycka.
Real Madrid Zidane#1
2009-07-10 17:29
SLUTA TA UPP DET SOM VARIT
VI LEVER IDAG OCH IMORGON,INTE FÖR FLERA ÅR SEDAN
JAG SNACKAR OM HAN SKULLE BYTA KLUBB
Real Madrid Zidane#1
2009-07-10 17:28
visst har ronaldo filmat mer än dani alves, men alla gånger är det inte mycket kontakt för att alves börjar böla och viker sig 10000gånger

ja e barca fan med zidane tröja
2009-07-10 17:27
Zidane#1

Kom med något vettigt istället. Vartenda culé i världen vill ha kvar Eto'o och ingen annan.
Barcelona DET FINNS EN GUD OCH HAN HATAR CHELSEA
2009-07-10 17:26
Zidan"1

hur många mål gjorde han i mallorca? tänk lite för fan
Annons: