/spanien/barcelona/forum/1873.aspx/spanien/barcelona/forum/1873.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona the cameroonians
2015-09-27 12:15
Alen med ett underbart förarbete till 1-0! Vänder och vrider som ingen annan!
Barcelona LeoMessi
2015-09-27 12:15
Fint förarbete av Alen!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona LeoMessi
2015-09-27 12:08
The cameroonians Ska bli intressant att se honom i en mer centrerad roll! Jag vågar påstå att han är lite bättre än Munir.
2015-09-27 12:01
Eftersom Sanabria är skadad spelar Halilovic som släpande anfallare idag i stället för på kanten.
2015-09-27 11:56
Halilovic startar för Sporting i hemmamatchen mot Betis. Avspark nu 12.00

Stream på TV-Matchen.nu
Barcelona Arda-Turan
2015-09-27 11:49
Tw Luis Enrique: "Today CATALONIA decides. I've already voted. LONG LIVE CATALONIA!" (@LUISENRIQUE21)
Barcelona Gabriel
2015-09-27 10:26
Var det inte Giménez som orsakade Neymars blodiga fot på Camp Nou förra säsongen? Ett under att han inte skadade sig allvarligt där.
Barcelona oocbgb
2015-09-27 09:42
[QUOTE=Ali G]Nu när Messi är borta i två månader så har Ronaldo en stor chans att göra många mål och fiska röster vilket kan leda till en eventuell Guldboll.. [/QUOTE] Vem bryr sig om guldbollen? Ronaldo kan vinna alla guldbollar de kommande fem åren om vi fortsätter vinna titlar.
Barcelona Gio Style
2015-09-27 02:18
@Flavía:
Ja, jag menar inget illa nu men du kanske är just från Uruguay? Kan va svårt att se negativa aspekter hos sina landsmän när man lättare noterar det positiva. Talar av egen erfarenhet, så no offence :) Det skall tilläggas att jag tycker att han är en jävligt bra back som lär bli en världsback om han fortsätter utvecklas i samma tempo.
Flavía
2015-09-27 02:08
@Kröjf:

Det finns ytterligare en alternativ MSN: Munir, Sandro och Neymar.
Flavía
2015-09-27 01:57
@Gio Style:

Vad märkligt att vi två har oliak uppfattningar om en och samma spelare, framförallt när jag själv också följer hans framfart i det uruguayanska landslaget och Atleti. Tycker faktistk att han brukar för det mesta vara väldigt vårdad när det sker tacklingar, även om det naturligtvis kan hända att Giménez möjligtvis kommer in sent men sådant händer sällan.
Flavía
2015-09-27 01:50
@the cameroonians:

Och exakt mot vilka spelare inom vilka matcher gjorde han sådana sena dobbtacklingar då du tämligen verkar vara så säker på att Giménez är benägen? :)
Barcelona neymar JR
2015-09-27 01:46
Rakitic är absolut ingen korpen spelare Utan oroväckande att hans form sjönk så snabbt, rakitic var årets värvning förra året. Kroaten har redan vunnit över den katalanska publiken, med sitt hjärta och kvalitet
Barcelona Junta Dimision
2015-09-27 01:41
@Barcelonistas:

Varför hackar du på Rakitic när det finns spelare som har varit bra mycket sämre än honom? Jag tycker det säger mycket om hans roll när vi förlorar med 4-1 borta mot Celta Vigo då han inte startar.
Barcelona Ali G
2015-09-27 01:41
Nu när Messi är borta i två månader så har Ronaldo en stor chans att göra många mål och fiska röster vilket kan leda till en eventuell Guldboll..
Barcelona Barcelonistas
2015-09-27 01:19
Rakitic framstår som en korpspelare i Barca. Det är ju inte vilka mittfältare som helst som har spelat där liksom..
Barcelona Junta Dimision
2015-09-27 00:56
@the cameroonians:

Det här var nog min favoritmatch på hela förra säsongen! Hela lagets form vände fullständigt efter den matchen.
Barcelona neymar JR
2015-09-27 00:04
GiO style Mest förvånad, för han såg ut att vara den som var i bäst form. Men sen kom några motgångar med Kroatien och en tränare som öppnade käften i media och hånade sina stjärnor Jag förstår ifall Messi, iniesta och busken visar en viss mättnad. Men både neymar och rakitic har sett mätta ut. Suarez har varit dålig men han ger alltid 100% oavsett situationen Rakitic när han är dålig så är han ändå nyttig. Med sina löpningar och bollvinnar egenskaper. Nu är han 2 sekunder efter i varje situation och passningsspelet är helt galet. Han hade tur under en sekvens att han fick en enkel frispark för annars spelade han fram en LAS Palmas spelare fri
Barcelona Barc6
2015-09-26 23:58
Rambla-. Koulibaly är fransman, så om det något landslag han ska spela för så är det Frankrike. Men dessvärre har han inte blivit uttagen utan endast gjort några få matcher i u20. --------------------------- Messi är stark och kommer komma tillbaka tidigare än förväntad, det är jag säker på. Kan man inte skicka iväg han till den ryska kliniken där David Luiz blev behandlad för en skada som skulle ta månader, men blev läkt på 10 dar haha. Sen litar jag på våra två andra forwards! Det är tid för Neymar att ta till sig och det tror jag han kommer att göra, men Messis frånvaro på plan kommer synas hursom. Men backlinjen, o herre. Det är en hönsgård där bak, vad adriano gör på plan är en gåta. Han måste vara den mest ointresserade försvarsspelaren som finns! Och Mascherano har verkligen inte börjat bra, synd att det inte finns någon ersättare som kan bänka honom. Vermaelen tillexempel.
Barcelona Gio Style
2015-09-26 23:52
@Flavía:
Oddsen var jämnt fördelade på förhand hos spelbolagen, helt rätt IMO. Så ingen jätteskräll.
Barcelona Gio Style
2015-09-26 23:51
@Flavía:

Gimenez är faktiskt ofta sent in, både i landslaget och i klubblaget.
Kan inte säga på rak arm just där och då.
Men han gillar att komma in sent och hårt, det är hans spelstil helt enkelt, e nog inte ensam om att tycka så heller.
2015-09-26 23:51
@Flavía:

Jag överdrev inte. Det är min åsikt efter att ha sett X antal matcher med honom. Men visst, shit happens - precis som i dina inlägg.
Flavía
2015-09-26 23:47
@Davids3:

Ändrar fortfarande inte faktumet att Atlético fafktiskt var förhandsfavoriterna inför matchen, även om Villarreal tog en skrällseger. Var Celta Vigo förhandstippade till att vinna matchen mot oss på Balaídos anser du?
Barcelona Gio Style
2015-09-26 23:43
@neymar JR:
Tycker verkligen att Rakitic gjorde en helt okej match idag, en av dem bättre. Hade bland annat en brutal aktion som friställe Suarez som dessvärre missade. Överlag tycker man ju att hela laget underpresterar i år, tycker själv att det känns konstigt att peka ut enstaka spelare när det ändå finns så pass få ljusglimtar. Tror och hoppas att Rakitic steppar upp, är i princip bara Messi som alltid lyckas behålla en hög nivå en hel säsong från start till avslut.
Flavía
2015-09-26 23:40
@Rambla~:

Det är ett faktum att Neymar är vår säkraste straffskytt procentuellt sätt. Nedanför, är det en överblick för samtliga straffar (minst 20 st) som Suárez, Rakitic, Messi och Neymar har gjort i sina respektive karriärer enligt Transfermarkt.

1:a - Neymar med 83% (19 straffmål och 4 missade straffar)
2:a - Suarez med 80% (24 straffmål och 6 missade straffar)
3:a - Messi med 78% (61 straffmål and 17 missade straffar)
4:a - Rakitic med 70% (14 straffmål och 6 missade straffar)
Flavía
@the cameroonians:

Var bara nyfiken och undrar om du kunde nämna några av hans fall eller om du bara överdrev...
Flavía
@the cameroonians:

...och troligtvis den enda du kan bjuda på för att .

Händelsen var en 50-50 situation där både Neymar & Giménez var ute efter bollen. Shit happens. Inte direkt särskilt ovanligt att spelare har fått erfara krossade tår och i samband med sådana situationer.
Barcelona Himne del Barcelona
2015-09-26 23:38
Varje dag utan Lionel Messi på en fotbollsplan är en dag för mycket. Det är alltid lika glädjande att se honom spela fotboll på en nivå som får alla andra fotbollsspelare att blekna. När Messi låg där med händerna för ansiktet och såg bekymrad ut trodde jag att säsongen kunde vara över. Nu kommer vi trots allt att få se honom spela fotboll den här säsongen, vilket kanske är en klen tröst just nu, men ändå en tröst och ett ljus i mörkret. En skada kommer alltid olägligt, men jag försöker tänka att hellre nu än i våras då vi fick uppleva något utöver det vanliga och Messi fick vinna fler stora titlar, vilket han verkligen hade gjort sig förtjänt av och är det som driver honom att fortsätta prestera på den här höga nivån. Att förvänta sig att Neymar ska gå in och axla Messis roll faller på sin egen orimlighet då det inte finns någon fotbollsspelare som hade klarat av det. Det handlar istället om att spelare som Neymar, Suárez, Rakitic och Iniesta kommer behöva ta ett större gemensamt ansvar för offensiven och det ska bli intressant att se hur de reagerar på det framöver. Rakitic kommer inte längre att kunna springa runt och gömma sig som idag hemma mot en nykomling utan bli en pådrivare som söker fler avgörande passningar. Iniesta som har varit på uppåtgående såhär långt måste visa ännu mer. Neymar få inte försöka göra för mycket och för svåra saker så att han glömmer bort det han är bra på. Suárez är Suárez och har en spelstil och ett psyke som innebär att han kommer kunna fortsätta leverera. Även Busquets måste kliva fram på samma sätt som idag. Kommer de att växa med ansvaret och utvecklas eller kommer det att bli en för tung börda att bära när de har vant sig vid att ha en liten argentinare som brukar kliva fram när det behövs som allra mest?
Barcelona enkos
2015-09-26 23:38
Barcelonistas

Då Messi är från en annan planet så tror jag starkt att det blir halv tiden av det som har uppgets att han ska vara borta. Sen tror jag inte på domen redan första dagen eller snarare första undersökningen som gjordes snabbt. . För att man ska kunna konstatera det behövs ordentligt undersökning något som kommer göras först kommande dagar
Barcelona Barcelonistas
2015-09-26 23:26
@enkos:

Tror du på 3-4 veckor? hur stor chans tror du de e?
Annons: