/spanien/barcelona/forum/18728.aspx/spanien/barcelona/forum/18728.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona BlueRed.
2009-04-11 13:26
Nej du, IPRED tar väl fast dem som laddar ner också då det strider mot lagen att fildela åt alla håll. Däremot så går dem efter uppladdarna för att få stopp på flera nerladdare samtidigt.

Men det finns ett par sätt att slingra sig ut dock inget jag vill diskutera här.

------------------------------

Skönt med match ikväll, blir väldigt intressant att se hur Pep ställer upp, inte bara den här veckan utan 3-5 veckor framöver. Tajt blir det.
Barcelona haeger
2009-04-11 13:22
Pep.G

Man kan även bli tagen för nerladdning även om det är större risk för de som laddar upp.
Barcelona Rey Etoo
2009-04-11 13:13
Fan vad taggad man är idag så jävla härligt med match.

Edit: Glöm inte Anna Brolins La Liga hon kör en intervju med bojan och hans pappa ! =)
Barcelona Saman.
2009-04-11 13:06
Pep.G

Problemet är att du seedar när du laddar ner också.
Barcelona Pep.G
2009-04-11 12:52
Okkapokka

Samma här. Ipred är mot folk som laddar upp och inte mot dem som laddar ner. När torrenten är färdig är det bara att radera den. Om du "seedar" så kan du bli tagen för då laddar du upp.
Barcelona Exclusive
2009-04-11 12:51
Ämne: Ämne: Ämne....
Hehe, jag tänkte bara vafan jag såg ju det resultatet för 2 dagar sen eller så. De spelar väl inte igen liksom! Haha :)
Barcelona Ciao-V
2009-04-11 12:49
Ämne: Ämne: Ämne....
Nej... F*n, vad tråkigt då! Haha...
Barcelona Messidinho_10
2009-04-11 12:48
Härligt med match ikväll igen. Hoppas spelarna orkar efter urladdningen i onsdags.
Barcelona Exclusive
2009-04-11 12:46
Ämne: Ämne: BP möte....
Du kollar på en gammal match. Den slutade 2-0.
Barcelona Ciao-V
2009-04-11 12:45
Ämne: BP möter inte Häcken....
Jo, det gör dem. BP leder nu med två mål. Vilken tavla Häcken gör, andra målet.
Barcelona Exclusive
2009-04-11 12:43
BP möter inte Häcken nu?
Barcelona Messidinho_10
2009-04-11 12:43
Ämne: Hittade de här:
El ....
MESSI ÄR ÖVERALLT
Messi12SD
2009-04-11 12:36
Hittade de här:
El Mundo Deportivo (Barcelona):
Vem är bäst: Messi eller Cristiano Ronaldo?
99,55% Messi
0,45% Cristiano Ronaldo
Barcelona Okkapokka
2009-04-11 12:34
westinho |

Jag laddade ner Bayern matchen, och än så länge har jag inte åkt fast i alla fall ;)
Barcelona Ciao-V
2009-04-11 12:33
Lite off topic:

Bromma Pojkarna tog ledningen nyss. De spelar mot Häcken. Vet inte om någon av er hejar på dem. Jag gör det.
Tre pinnar hoppas jag på för BP idag. De lär nog fixa det, med mindre än en kvart kvar;-.
Barcelona westinho |
2009-04-11 12:25
Synd att man missar matchen ikväll. Det dumma är att man inte kan ladda ner matchen nu heller, eller? Hur stor är risken att man blir tagen? Vad är straffet?
Barcelona Jr. Honken
2009-04-11 12:08
PILMÀ (Kärlek & Respekt)

Nej, inte jag heller! Sitter bara och väntar just nu! :D

Ska bli spännande att se om Recreativo kan rubba på Barca (troligtvis inte :P).
Men om man ska vara realistisk, så kanske ändå. Med tanke på att Pep förhoppningsvis vilar ett par nyckelspelare pga det som bekant väldigt tuffa spelschemat!
Men Rec ska väl egentligen inte ha något som helst att säga till om, med eller utan dem vitigaste spelarna!

Visca el Barca! ;)
Barcelona el Flaco
2009-04-11 12:02
Salcini/

Rinus Michels har själv sagt att det österrikiska landslaget under 30-talet och Puskas Ungern på 50-talet innehöll flera likhetstecken till vad som skulle komma att bli känt som "totalfotboll", men trots det så är det Hollands landslag med Cruyff som har blivit allmänt ansedd som den sanna manifestationen av totalfotboll.

I mina ögon var Michels en innovatör och en av de största tränarna genom tiderna. Han spelade en nyckelroll då Holland, både på landslagsnivå och klubblagsnivå, blev en supermakt under 70-talet.

Sen så har du fel när du säger att han aldrig vann EM, det gjorde han 1988 med spelare som Van Basten, Rijkaard, Gullit och Koeman i laget.

Barcelona PILMÀ (Kärlek & Respekt)
2009-04-11 11:56
Vinst med 3-0 ikväll.
Kan inte vänta tills matchen börjar.:D
Barcelona Salcini
2009-04-11 11:44
Tompa:

Att Rinus Michels är den bäste tränaren genom tiderna är svårt att säga. Han lyckades aldrig vinna något VM eller EM. Han uppfann inte heller något helt nytt. Österrike(som var en stor fotbollsnation under 30-talet) med sitt Wunderteam och Sindelar i spetsen spelade en typ av totalfotboll där många hade fria roller. Ungern med Puskas i spetsen spelade också de med fria roller på många spelare som gjorde att en spelare kunde dyka upp var som helst på planen.

Om vi ska gå på linjen innovativa tränare så nämner jag motvilligt Herrera. Den argentiska coachen som skapade catenaccio-fotbollen och som tyckte att 1-0 var ett idealiskt resultat.Han skördade stora framgångar med sitt Inter under 60-talet, om jag inte minns fel.

Men Rinus tycker jag helt klart borde nämnas bland dom bästa. Förhoppningsvis snart också Pep Guardiola.
Barcelona Jr. Honken
2009-04-11 11:32
DM1982, FCBARCELONA_10, jacooob

Okej, tack så mycket för alla fina förslag! :)
Barcelona DM1982
2009-04-11 11:01
Ämne: Ska bort ikväll och ....
Prova även www.myp2p.eu

Där brukar det finnas många alternativ att kolla upp men det kan vara värt att kolla upp några olika i tid så att man vet vad det är för kvalitet.
Barcelona FCBARCELONA_10
2009-04-11 10:57
Jr. Honken

http://www.atdhe.net/ Där har du. Det brukar alltid finnas bra Stream där :)
jacooob
2009-04-11 10:52
Jr.Honken

Det brukar finnas hyfsade stream på rojadirecta.com
Barcelona Jr. Honken
2009-04-11 10:42
Ska bort ikväll och då det blir dem vuxnas TV missar jag Barcas match mot Recreativo. Så jag undrar om någon kan skicka en bra stream?

Tack på förhand alla culés! :)
Barcelona Tompa
2009-04-11 10:32
Iker Casillas kan i alla fall utan omsvep säga att Barcelona kan spela väldigt fin fotboll. Något som verkar extremt svårt för många fans till andra lag, inte minst majoriteten bland marängfansen.

Salcini:
Jag har inte så bra koll på hur Barcelona spelade under slutet av 70-talet och 80-talet fram till Cruyff anställdes som tränare 1988. Men med tanke på vilka spelare man köpte in - Maradona, Schuster, Quini, Lineker mfl finns inget vettigt argument mot att man som du säger inte prioriterade offensiv fotboll. Rinus Michels är nog f.ö den bäste tränaren genom tiderna. Han "uppfann, något helt nytt- TOTALFOTBOLLEN och hade dessutom mycket stora framgångar.

GLAD PÅSK till alla Barcafans!
Real Madrid Sherko
2009-04-11 10:25
Culéé

Jag har faktiskt inte sett något rykte om att han skulle slussas iväg, men jag tror att han kommer lånas ut till nästa säsong iaf.
Men det är synd om honom fan, han har så mycket talang trots det går det dåligt.
Barcelona Barcaloni
2009-04-11 03:43
“When I watch Barcelona, I get envious because after 10 minutes, you see that they are already winning and playing great football. I cannot be hypocritical with myself… I really do envy them”

Jag gillar och respekterar san iker för det. Han är ingen hycklare som säger att han är "glad" för vår skull som resten av los merengues gör.
Barcelona Salcini
2009-04-11 02:03
Pep.G

Vi kör faktiskt en variant av 3-4-3 idag, ganska så lik den Cruyff körde under Dream Team perioden. Då hade vi dock Sergi på vänsterkanten, som var motsvarande Dani Alves idag. Laudrup var på vänsterkanten, mostvarande Messi idag. Romario-Eto'o och Stoichkov-Henry.

Var det dessutom inte redan på 70-talet som Barca bestämde sig för att spela totalfotboll? Man tog in Michels, Cruyff och Neskeens och sedan dess har Barca aldrig ändrat spelfilosofi. Det där kallar jag en "röd tråd" genom hela klubben.
Barcelona Culéé
2009-04-11 01:02
Sherko

Håller med dig!
Min bror är med i real redaktionen och han har tagit en liten semester till Finland så därför frågar jag dig nu när du är i Les Rambles.
Har Madrid planer på att sälja Drenthe? (stavning!)
Annons: