/spanien/barcelona/forum/18727.aspx/spanien/barcelona/forum/18727.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona pokke
2009-04-13 16:37
Deion

Hade vi haft en Alves på vänsterkanten istället för Abidal så får vi räkna med att vi kommer få släppa in väldigt väldigt mycket mål i baken.
Barcelona pokke
2009-04-13 16:35
Ganska skönt att Valencia är på en CL-plats. Hoppas de nu lyckas vara kvar där så att de kan kvala in nästa år och behålla kvar Villa o Silva.
Barcelona Vampíro
Haha, skön engelska av Yaya också. I en intervju efter matchen mot Bayern.

Angående Abidal så tycker jag att han har varit väldigt bra den här säsongen. Som vissa är inne på så kan man inte ha två superoffensiva ytterbackar samtidigt på plan, det hade förstört balansen totalt. Abidal har en väldigt viktig roll i laget speciellt när vi bara spelar med en pivote. Men däremot håller jag med om att vi måste förstärka ytterbackspositionerna i form av bänk/rotationsspelare.
Atlético Deion
Jo jag förstår era argument ang Abidal. Men Henry skulle behöva samma alternativ som Messi har har med Alves, inte för att ni gjort en dålig säsong på nåt sätt :) men Henry måste oftats dra sin gubben på utsidan medans Messi har fler alternativ eftersom Alves löpningar drar isär backarna. Ni skulle behöva nån som Duda i Malaga, jag vet varför jag ger tips om bättre spelare till Barca, hehe, nej, edit, vi i Atlético skulle behöva Duda. Ni kan få köpa Pernia för en BigMac om ni vill.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2009-04-13 16:34
Det jag tycker är bra med Abidal är att han inte försöker sig på något han inte klarar av. Han är en lång, stark, defensiv vänsterback som alltid gör det enkelt för sig själv och är medveten om sina starka och svaga sidor. Därför känns det stabilt att ha honom på plan för min del. Självklart behöver Barca en ny vänsterback till nästa säsong som ett offensivt alternativ.
Barcelona pokke
2009-04-13 16:33
Nitho

Man såg tydligt under en period i ligan hur vi saknade Abidal på vänsterkanten.
Barcelona Ciao-V
2009-04-13 16:26
Abidal kan spela som mittback också vilket man ofta glömmer.
Real Madrid Nitho
2009-04-13 16:25
Jo jag förstår hans roll (som du beskriver så fint, alltid kul med folk som uppenbart vet vad de pratar om), men jag tycker ändå inte han har klarat den så bra som du säger. Men jag har märkt att ofta när jag tycker att han gjort en mindre bra match så har han fått beröm här inne, så antingen har vi väl bara olika syn på det eller är jag ute och cyklar. Vilket inte är omöjligt :P
2009-04-13 16:22
Så länge Abidal gör ett bra jobb defensivt så har han gjort sin uppgift i Barca. Abidal är mycket viktig spelare för Barcas balans. Med Dani Alves på "högerbacksplatsen" eller rättare sagt högeranfallet så måste Abidal bilda någon sorts balans tillsammans med Yaya Toure. Det gäller att inte sticka FÖR högt men samtidigt ge understöd till Henry eller Iniesta.

Det tycker jag att Abidal har gjort mycket bra den här säsongen. Man måste förstå sig på Barcas system för att uppskatta hans arbete.
el capitano
2009-04-13 16:21
Jag tror och hoppas på att Barca säljer Milito, hans karriär är över känns det som.
Vi har Cáceres och Henrique som kan lätt ta hans plats, Pique är min personlig favorit. Han har längden och ganska bra huvudspelare, det har vi saknat i Barca eftersom 90% av våra spelare är kortväxta :)
Pique i senaste matchen mot Bayern var har felfri och bra adress på hans långa/kortapassningar.
Barcelona pokke
2009-04-13 16:19
Abidal är ju hur stabil som helst på vänsterkanten. Han kanske inte är en Alvés som springer upp o ner på sin kant men han duger hur bra som helst defensivt och när han väl går upp så bidrar han med bra saker. Det räcker med en offensiv ytterback och en mer inriktad på defensiven.
Real Madrid Nitho
2009-04-13 16:15
Ytterliggare en aspekt som gör att Marquez borde räknas först är att han är en mycket bra passningsspelare, vilket är en underskattad egenskap att ha hos en av mittbackarna. Desto fler i backlinjen som kan leverera uppspel av kvalité, desto svårare blir det att styra spelet med en tidig press.

Håller däremot med Deion, tycker Abidal har sett skakig ut ofta den här säsongen också. Enda svaga punkten i Barcelona i nuläget, även om de skulle tjäna på att ha ett alternativ som forward som passar som target. Men först och främst en vänsterback.
Barcelona westinho |
2009-04-13 16:05
Deion

Abidal var lite osäker förra säsongen, denna säsongen har han ryckt upp sig ordentligt. Men det kan nog stämma att han inte varit lika bra om han spelat i ett lag som inte har så mycket boll under matchen.

Han har blivit lite av en personlig favorit hos mig dock, älskar hans lugna spelstil, stressar aldrig. Skulle inte bytat ut honom mot någon annan back :). Gött att ha honom tillbaka lagom till det tuffa spelschemat!
Atlético Deion
2009-04-13 15:57
Tycker ni själva att ni har för många mittbackar? Jag tycker personligen att wingback/vänsterbacksplatsen måste uppgraderas, då jag inte tycker Abidal är en specielt bra spelare. Nu kommer han undan med det på håret för att han lirar i ett speldominerande lag, men jag tror han inte skulle klara sig bra i når spanskt mittenlag.
Barcelona westinho |
2009-04-13 15:57
Ja nu när Milito varit borta så länge så vetifan om inte Piqué går om honom i den interna rankingen. Jag menar, Piqué är typ ordinarie i spanska landslaget dessutom, han har utvecklats enormt detta året. Tycker vi ska sälja Milito, tyvärr. Vi har ju Cáceres, Piqué och Henrique som måste få speltid för att utvecklas ytterligare.
Barcelona Vampíro
2009-04-13 15:50
Ämne: En fråga..
Om alla ....
Den här säsongen så är det: Alves-Márquez-Puyol-Abidal. Men vem vet hur det ser ut nästa säsong när Milito är tillbaka och Piqué fortsätter att utvecklas, Pep kommer att ha enorma lyxproblem.
2009-04-13 15:47
Deion

1. Marquez
2. Milito
Atlético Deion
2009-04-13 15:45
En fråga..
Om alla i eran backlinje är friska, vem ses som ordinarie (given) mittback bredvid Puyol?
Barcelona PILMÀ (Kärlek & Respekt)
2009-04-13 15:31
Ämne: Messi har totalt fåt....Okkapokka

En av de 3 gula kort fick han dessutom mot Real efter hans 2-0 målet när han tog av sig tröjan.

Och en fick som bekant mot Bayern förre veckan.

Och den tredje kommer jag ej ihåg.
2009-04-13 15:27
Ämne: PILMÅ/

lägg märke....
Är det redan bestämd?
Barcelona Barcadinho.
2009-04-13 15:16
PILMÅ/

lägg märke till att omgången 32 flytats till mitt i veckan.

Barca möter Sevilla på en onsdag och inte på en helg dag.
Barcelona Okkapokka
2009-04-13 15:14
Messi har totalt fått 3 gula kort sett över hela säsongen än så länge, d.v.s 3 gula kort på 42 matcher. Och vi alla vet hur orättvist det senaste var, så jag tror knappast Messi får något raseri utbrott på planen och sparkar ner allt han ser så han blir utvisad :)
2009-04-13 15:11
Ämne: Ämne: Ämne....
LeoMessi10

Nej precis.
Messi måste få 2 gula till för att få en avstängning,
Han måste få gul imorn mot Bayern och sen en till i första matchen i semin vid en eventuell avancemang föru missa i returen.
Men hur troligt är det?
Barcelona LeoMessi10
2009-04-13 14:58
Ämne: Ämne: någon s....
ok tack så om messi får gul kort imoron så blir han inte avstängd i semin:D fast bättre att inte få det för annars kan han missa en viktig match längre fram som finalen!
2009-04-13 14:57
Ämne: någon som vet hur må....
LeoMessi10
3
och Messi har 1
Barcelona LeoMessi10
2009-04-13 14:56
någon som vet hur många gula kort man behöver för att få en avstägning i champions leauge?
2009-04-13 14:49
Det som gynnar för del med denna tuffa månaden är tycker jag som sagt att vi inte kommer ha några emellan matcher när vi möter Sevilla, Valencia, men efter det börjar det igen med 2 matchers veckorna.
Men vi ska klara det av.
Men det bästa är att vi möter Sevilla & Villarreal på Camp Nou.
Men Valenncia & Real men de ska också klara antar jag med tanke på Reals spel.

Apropå om spelarnas lön o.s.v
Undrar man ju vad Reals spelarna får för lön när man ser denna spel som de presterar.
Barcelona Jay-z
2009-04-13 14:41
Pep MÅSTE vila Alves och Messi mera dessa spelare springer i en högre fart och en annan intensitet och blir därmed mer slitna än andra offensiva spelare.

Ligan är enligt mig viktigare än Cl och Cdr och med de spelschema vi har så måste Alves, och Definitivt Messi vila nästa match.
Deportivo Liverpoolist^
2009-04-13 14:32
Glöm det!
Barcelona Ciao-V
2009-04-13 14:09
Det var inte sex utan fem viktiga spelare, menar jag.
Annons: