/spanien/barcelona/forum/18723.aspx/spanien/barcelona/forum/18723.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca-nist
2009-04-15 01:25
Frodo
helt rätt--då kallar svenska kommentaorer .tex.kårmark och gänget det för hawaii fotboll
Barcelona BirdStrike (MQUC3)
2009-04-15 01:22
"Förövrigt så märker man hur folk tänker om den spanska vs engelska fotbollen. När två engelska lag spelar 4-4 så är det en otrolig match som har allt, men när spanska lag spelar 4-4 så är det två lag som spelar slarvigt försvarsspel.
"

Så jävla klockrent, det bästa jag läst på länge.
Barcelona Frodo
2009-04-15 01:19
Förövrigt så märker man hur folk tänker om den spanska vs engelska fotbollen. När två engelska lag spelar 4-4 så är det en otrolig match som har allt, men när spanska lag spelar 4-4 så är det två lag som spelar slarvigt försvarsspel.

Jag håller dock med om att matchen var bra, om någon skulle misstolka det jag skrivit ovan. Jag generaliserade bara om hur många tänker.
Barcelona Barca-nist
2009-04-15 01:15
oftast snackar man om hur låg nivå puertan har och jag förstår det men det händer att vissa är mer ödmjuka än andra och det är roligt att se
"Carlos Rico » Svara inlägg
Sänt: 2009-04-14 22:48 - Ändrat 2009-04-14 23:21
Fernando Gago-King of Madrid: Förståeligt om du inte är spanjor. Jag är 100% spanjor och håller såklart på de spanska lagen i CL även om det så är våra rivaler barca. Jag går mest på spanska fotbollen och inte laget. Men är det 3 engelska och ett spansk lag kvar så är det ganska klart att man som spanjor håller på det spanska laget. Är man mindre Real fans för det? Sen är det inte så att jag gråter om barca eller Villareal åker ut. Däremot blir jag helt förstörd när Real eller spanska lanslaget åker ut i nån stor turnering:). "
Barcelona Frodo
2009-04-15 01:13
pokke

Jag tycker att Chelsea är ett svårare motstånd. Det är mycket hype om Pools defensiv när de i själva verket trycker in ett mål och sedan bara kör positionsspel. När de istället måste föra spelet blottar sig deras defensiva brister. Jag menar, de släppte in 7 mål mot Chelsea på två matcher. De har ett bra kollektivt positionsspel men om du såg matchen idag så tog sig många Chelseaspelare förbi Pools försvare när det blev man-mot-man situationer.

Visst, deras defensiv är bra, men inte så bra som vissa får det att verka som.
Barcelona Barca-nist
2009-04-15 01:07
pokke
skönt och slippa de men gud va de kämpade idag både lagen.. imponerande!
Barcelona pokke
2009-04-15 00:59
är det bara jag som tycker att den där killen på max-hamburger reklamen liknar iniesta sjukt mycket?

väldigt skönt att vi fick chelsea ist för liverpool. säger inte att chelsea är ett dåligt lag men ack vad jobbiga liverpool är, klart jobbigaste laget med en otrolig defensiv.
Barcelona Gonzalez_Barca
2009-04-15 00:46
Haha a ;)
2009-04-15 00:44
Gonzales?

Bättre så ? :D
Har engelskt tangentbord och har inte orkat ändra men såklart kan jag skriva med åäö
Barcelona Barca-nist
2009-04-15 00:44
Sergio Busquets 2 gula
Carles Puyol 2 gula
Daniel Alves 2 gula
Bojan Krkiæ 1
Lionel Messi 1
xavi 1
Gerard Piqué 1
2009-04-15 00:43
Andreas/ har nyligen varit pa 2 matcher i barcelona och laddar upp kontot, nasta ar blir det el classico och sen om vi avancerar till ev semi sa packar vi vaskorna o drar. Ska avan ansoka via Uefa om finalbiljett nasta ar.
Barcelona Barca-nist
2009-04-15 00:40
gula och röda kort statistik!!!
Andreas-
2009-04-15 00:30
Ämne: JAG VILL BOKA BILJET....
Sälj datorn direkt :) Matchen mot Bayern var det mätkigaste jag upplevt under mina 12 år som culé. Har aldrig sett oss så bra som i den första halvleken. Matchen mot Chelsea kommer gå våran väg också, helt övertygad om det..
Barcelona Gonzalez_Barca
2009-04-15 00:29
BirdStrike

Vad var det för hustling du åkte på?
Data för 15 tusen och du får inte ens åäö bokstäverna med..
2009-04-15 00:27
JAG VILL BOKA BILJETTER NU!, Fast kan inte aka..Har nyss kopt data for 15 000 .. Far vanta snallt tills nasta ar och folja pa tv..boring..
Barcelona Okkapokka
2009-04-15 00:27
Ivanovic kommer försöka använda sig av hockeytacklingar a lá Del Horno 06. Hoppas vi slipper det.
Barcelona Barca_4_lajjf
2009-04-15 00:26
Messi mot Ivanovic hahaha!!!
Andreas-
2009-04-15 00:24
Inget snack om att vi är bättre än Chelsea. Är bara dem fasta situationerna som oroar..

Efter att ha vart nere i Barcelona o sett Bayern krossas är man oerhört sugen på att åka ner o se Chelsea få på smällen.

Matchen mot Chelsea på Camp Nou är förövrigt julafton för Messí o Alvés då Cole är borta, Hiddink drömmer nog redan nu mardrömmar..
Barcelona Gonzalez_Barca
2009-04-15 00:24
Barca for life

Exakt som jag sa lite längre ner.. Riktigt skumt det här med gula kort varningar. Kan dom bara inte ha som i ligan, 5 varningar för att vara avstängd. Orka förstöra för lagen :P
Barcelona Barca_4_lajjf
2009-04-15 00:21
Det skulle ändå väl stå "Misses next match" när Puyol och Alves fick gult?
Barcelona a L b
2009-04-15 00:20
Mot Chelsea så ökar risken rejält om att våra spelare ska skadas. Tyvär men Chelsea spelar väldigt aggressivt (för aggressivt även för att vara ett engelskt lag)

Vi får hoppas att ingen spelare skadas och att det blir två underbara matcher.

Må bästa lag vinna !
Rättvist...
Barcelona Okkapokka
2009-04-15 00:19
Gonzalez_Barca

Tror faktiskt att det är 3 kort ändå, kan knappast undgått oss ända tills nu att Puyol och Alvés missar första matchen mot Chelsea.

PILMÀ

Jag kollade upp matchfakta på alla matcher under årets CL på officiella sidan fcbarcelona.cat. Under gruppspelet så har Alvés och Puyol inte blivit varnad en endaste gång, men under slutspelet så har duon blivit varnad vid två tillfällen. Vilket skulle resultera i avstängningar för respektive spelare, om man ska tro på Ramblas och el Flacos teorier förrut.

Jävligt förvirrande måste jag säga. Har aldrig haft så här svårt för regler tidigare.
2009-04-15 00:19
Haha, pa puertan ar det fest, dom har vunnit ligan nu. lol
Barcelona Frodo
2009-04-15 00:17
Mot Chelsea tror jag att vi spelmässigt kommer att vara det bättre laget om vi fortsätter spela som vi gör just nu. Dock är jag lite orolig över fasta situationer. Terry, Alex, Ivanovic, Drogba och Ballack är ruskigt farliga i luftrummet. De flesta lag har en eller två som är riktigt bra på huvudet men de har fem så det kommer att krävas stort fokus från våra spelare vid fasta situationer.
Barcelona PILMÀ (Kärlek & Respekt)
Ämne: Okkapokka

Sant sa....
Tror inte att detta stämmer för varken Puyol eller Alves missar denna match.
De som sa det uppfattade fel hela saken.
Ämne: Okkapokka

Sant sa....
Tror inte att detta stämmer för varken Puyol eller Alves missar denna match.
De som sa det uppfattade fel hela saken.
Barcelona Gonzalez_Barca
2009-04-15 00:16
Pilmá

Kolla Barcelonas hemsida då på cautions fliken.

Dani alves(33')
Puyol(60')
2009-04-15 00:14
Nu såg jag att de fick det, men de hittar jag inte i Uefas lista eller så är jag bara lite sömnig hehe.
Barcelona Gonzalez_Barca
2009-04-15 00:13
Okkapokka

Sant sant, de båda fick gult kort mot Lyon i första matchen. Då betyder det att dom missar Chelsea matchen :/
Barcelona Okkapokka
2009-04-15 00:10
Gonzalez_Barca

Puyol och Dani Alvés vart aldrig varnad under gruppspelet. Så dom har inte tagit med sig några kort inte.
Annons: