/spanien/barcelona/forum/18715.aspx/spanien/barcelona/forum/18715.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Xavi_totalkontroll
2009-05-28 11:34
är det någon som har länk till firandet, skulle va nice att se efterblickar idag
El Capitano
2009-05-28 11:33
Ämne: Grabbar video från f....

Xavi_totalkontroll

Klicka på mitt namn så ser du firandet! :)
Barcelona De Goda
2009-05-28 11:31
paniagua-- kul där :) själv tittar jag aldrig på en barca match med barca tröjan på grund av att de har förlorat tidigare när jag har haft på mig tröjan, så visst var jag vidskeplig bra många år. Men igår tänkte jag "va fan var inte så barnslig, ta på dig 05/06 tröjan som dom vann med sist i CL" . Och vad hände! Vidskepelsen dog. :)
Villarreal ACRossoneri
2009-05-28 11:29
Grattis till trippeln :) Guardiola måste vara den skönaste tränaren, inte bara för han vinner men hans personlighet.

"I dedicate this victory to Paolo Maldini, a world-class player admired all across Europe"
Barcelona Vampíro - El Triplete 2008/2009!
2009-05-28 11:28
Skön intervju med Sylvinho på viasats hemsida. Vilket proffs, klagar aldrig och när han väl spelar så gör han det mycket bra. Igår visade han sin rutin och klass när han många gånger lyckades stoppa Uniteds yttrar. Hoppas verkligen han får vara kvar till nästa säsong, han nöjer sig med den lilla speltiden han får, 35 år and still going strong!

Visca Sylvinho y Visca Barça!
Barcelona De Goda
2009-05-28 11:26
Pedro spelade lite igår också, så det blir 8 egna produkter + Pep!!!

Jag älskar vår Barca :)
Barcelona Xavi_totalkontroll
2009-05-28 11:24
Grabbar video från firandet om nån vet ?
Atlético paniagua
2009-05-28 11:21
Om man nu ska hitta något negativt om denna för spanska ligan och Barca historiska säsong, så får det bli något så banalt som att Barca av denna säsong inte blir ihågkomna i sina klassiska tröjor utan i den travesti av Barcatröja som Nike kokat ihop.

När jag tänker efter så har aldrig Barca vunnit CL/Mästarcupen i sin klassiska dräkt någonsin.
-92 vann man finalen i ett gräsligt fult reservställ, 2006 vann man i vinröda byxor istället för de klassiska blå och i år vinner man i den tvådelade tröjan.
Vidskeplig, någon??
Barcelona Dizzy
2009-05-28 11:13
Mästare!!
Barcelona Riiio!!
2009-05-28 11:07
Blir vääldigt många matcher nästa säsong. Ligan, Spanska cupen, Cl, Supercupen mot Bilbao, Möta uefa vinnarna Shaktar, klubblags VM el vad det heter. Sen är det väl afrikanska mästerskapen också, Eto,Keita,Toure får spela en o annan match nästa säsong med andra ord.

Blir till o värva SMART inför nästa säsong.

Själv tror jag Bojan kommer få sitt stora genombrott nästa säsong, han lär ju backa upp eto under dom veckorna som han är borta!
Gattuso #8
2009-05-28 11:06
Grattis till segern, välförjänt!
Respekt till Pep som dedikerade segern till Paolo Maldini
Real Madrid Raúl El Capitán | José María Gutiérrez Hernández |
2009-05-28 10:57
Nog för att det gör ont i mitt vita hjärta, men ni förtjänade vinsten i går mot United.

Grattis till er!
Barcelona Zizou_nr1
2009-05-28 10:55

A.Gaudi//

Låt mig förklara poängen. Jag skrattar att Chelsea-fansen, som är bedrövade efter vår seger, kan trösta sig på sådana här löjliga grejer.
Barcelona A.Gaudi
2009-05-28 10:53
förstår inte heller din poäng. ifall jag nu skriver "jagh oppas vi vinner cl nästa år också, då blir barca först att göra bedriften" skrattar du åt mig också då?

och kom inte och säg något om att chelsea inte skulle kunna göra det. dom var EN iniesta ifrån att ta sig till final i år och spelade final förra året.
Barcelona Zizou_nr1
2009-05-28 10:52
Criff//

utmärkt, själv?
Barcelona Criff
2009-05-28 10:50
Zizou_nr1, Mår du bra?
Barcelona Zizou_nr1
2009-05-28 10:49

HAHAHAHAHAHAHAHA!

Grabbar, detta är taget från chelski-forumet:

"Ogillar finallagen lika mycket. Men det bästa med att Barca vann igår var att inget lag vunnit två år i rad. Alltså kan Chelsea fortfarande bli första laget att göra den bedriften."

hahahahahahahaha
Barcelona DaniAlves
2009-05-28 10:47
Ni som undrar över Eto'os målgest så säger han att den var tillägnad åt hans pappa.. när han slog på sin arm menade han att det är hans pappas blod!
Atlético paniagua
2009-05-28 10:37
España (+ Catalunya) regerar:

EM 2008
CL 2009

Nu tar vi U21-EM och Confederations Cup i år och VM 2010 också :-)
El Capitano
2009-05-28 10:35
Tack till alla som kommer hit och grattar oss.
Det är var vinst för spansk fotboll, en vinst för la liga och en vinst för att bevisa världen att la liga är bästa ligan. Räkna inte bort oss, nästa säsong är vi starkare ute i Europa med flera spanska lag som kan slå ut engelska lag en efter en.
YES WE CAN
Atlético Otuga
2009-05-28 10:30
grattis till segern...skönt att inte ett Engelskt lag vann oxå :)
Atlético paniagua
2009-05-28 10:29
Så fantastiskt att se att fotbollen segrade.
Att man inte behöver vara stor och muskulös för att nå framgång, se bra "smurfarna" Iniesta, Messi och Xavi, de är makalösa.
Att ödmjukhet (Pep, Xavi, Messi, Iniesta mfl) går före kaxiga divalater (Ronaldo).
Att vacker teknik går före fotbollsmord (Scholes-You are a fucking coward and an asshole).
Att disciplin kan kombineras med vänlighet och kamratanda (Pep) och inte med raseri och mobbarfasoner(Ferguson=arse).
Att man kan vara det bästa laget i världen (genom tiderna?) med egna produkter och att man inte måste köpa till sig framgång, tack för att du visade oss det Pep. Du har räddat fotbollen, hoppas fler lag tar efter detta.

Sist men inte minst: Zlatan till Barcelona? Varför i helvete det? Han platsar inte i detta lag.
Barcelona A.Gaudi
2009-05-28 10:26
I alla dessa hyllningar får man heller inte glömma Laporta. en FANTASTISK president. han bråkade bort sin vice president men han tog äran tillbaka till klubben. en klubb som tidigare bara vunnit europa cupen en gång tidigare har under laporta vunnit den 2 gånger och dessutom vunnit ligan 3 gånger, under en sexårsperiod.
Barcelona Dizzy
2009-05-28 10:25
Scholes är den vidrigaste och äckligaste spelaren, ska bli skönt när han slutar med fotbollen. Skönt att sätta United på plats.

Visca barcaaa !
El Capitano
2009-05-28 10:12
Hittade bästa videon från finalen. Kolla på min profil.

MWH72

Scholes är en äcklig spelare som ingen saknar när han slutar med fotbollen. Med såna idiot tacklingar kan han förstöra en spelares karriär, han är skum för fotbollen. Han borde fått rött kort igår.
Barcelona joninho__90
2009-05-28 10:06
Tja! Någon som vet var man kan ladda ner matchen? Helst med Henrik Strömblad :)
Deportivo MWH72
2009-05-28 10:04
Mycket underbart att ni slog förra årets vinnare.
Håller med till 100 procent om Scholes. Har alltid varit ett rent svin, äckel.
El Capitano
2009-05-28 09:51
Sir Alex fick en tränar lektion igår :)
Jag älskar Pep, så jävla cool snubbe..hehe. Efter vinst står han mitt på planen och händerna i fickorna med ett stort leende.
Han är en legend.

*Länktips :D
Barcelona un crack
2009-05-28 09:50
Fyfan vilken känsla man vaknar upp med idag. Med ett stort smile på mitt ansikte går jag runt i stockholm med min barca tröja. Kunde inte ha varit stoltare!
TRIPPELN är vår! Årets Barcelona är utan tvekan det bästa lag jag har skådat på en fotbollsarena.

Och åter igen, SÅ JÄVLA SKÖNT att se Eto'o göra det han gör bäst. Hoppas alla tvivlare får lite perspektiv på saker och ting. Byter inte ut Samu mot någon anfallare i världen.

PEP är en ikon; att hylla en så stor spelare som Maldini i och med sin CL final seger. Grande Maldini!

VÍSCA BARCELONA!!
Barcelona chonchocorito
2009-05-28 09:49
Ämne: Juste, nu står klubb....
Nej vi möter inte madrid, vi möter Bilbao i supercupen.

Visca
Annons: