/spanien/barcelona/forum/18711.aspx/spanien/barcelona/forum/18711.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona a L b
2009-04-16 01:04
Det är verkligen nu det gäller. Upp till bevis för Barca. Det räcker inte bara med underbar fotboll. Vi måste vinna titlar. Denna säsong kan bli HISTORISK, bara tänk er att vinna TRIPPELN.

Vi har ett mycket svårt schema nu framöver. Mycket tuffa matcher. Men det bör och ska absolut inte hindra oss !
Barcelona Barca-nist
2009-04-16 00:53
Pep.G

ha tålamod snart har vi inte ens tid att hämta andan. storlag efter stor lag. vi är Europas Gladiatorer hehe
det sjuka är att det lät bra eftersom vi är på väg mot finalen förhoppningsvis och det ska va i Rom där vi ska kriga som Spartacus gjorde :)
Barcelona Barca-nist
2009-04-16 00:51
rågi

Det är roligare liga med starkare konkurans. Kolla på Inter går genom hela Serie A utan nån motstånd, inte alls roligt!

Det är det som är roligt med tyska ligan eftersom tabellen ändras ständigt.överraskande roligt.
Hollendska ligan måste också höja standarden.
Jag är glad och stolt som Barcafan att vara vidare nu och kämpar som den enda ickeengelska lag!
Barcelona pokke
2009-04-16 00:45
-
Barcelona Pep.G
2009-04-16 00:42
Palla vänta i två veckor till. Jag vill se C.L fotboll :(

Fan vad jag längtar ! OOOH !
Valencia rågi
2009-04-16 00:41
Barca-nist

Jag tror och hoppas att Valencia kommer åtehämta sig såklart och ja man har fått lite ekonomisk hjälp via ett litet lån och lite trixande med aktier. Mycket hänger ändå på att försäljning av gamla mestalla säljs (dock inte alltför billigt) osv.

Tyska lag tror jag har något på gång det pratas ju mycket om expansion och utveckling där. Däremot ser jag dystert på Frankrikes utveckling. Det bör dock tilläggas att jag inte är så insatt i Ligue 1.
Barcelona Barca-nist
2009-04-16 00:39
Messidinho_10

gött :D
Barcelona Tomba11
2009-04-16 00:37
Ett icke-engelskt lag i CL finalen,
det är vad fotbollsvärlden önskar sig.

Kom igen FC Barcelona!

Jag är lite orolig för vad Chelsea kan hitta på,
det här kan vara deras år om inte Barca stoppar dem.
Deras försvar ser däremot lite rostigt ut...
Barcelona Messidinho_10
2009-04-16 00:37
Barca-nist

Nej nej, jag har bara skaffat spotify och lyssnar lite FC Barca låtar hehe =)
Barcelona Barca-nist
2009-04-16 00:36
rågi

jag tror valencia kommer återhämta sig till nästa säsong. jag har hört att de har fått in lite ekonomisk hjälp från olika håll(rykte). spelarna har fått sina löner osv

Jag tycker spanska ligan behöver få tillbaka sina stora lag på bena igen, så CL inte domineras av lag från samma land.

Mycket beoror på de Italienska tyska och franska lag också.
Valencia rågi
2009-04-16 00:35
pokke

Förmodligen inte och jag tycker det är tråkigt. Det kanske förefaller ointressant för en barcafans men kampen om 4e platsen har nog inte varit så här spännande på länge och det har ju Atletico Madrid faktiskt bidragit till. Så man ska inte räkna bort dem helt. Däremot om du syftar på internationell konkurrens så håller jag med dig.
Barcelona Barca-nist
2009-04-16 00:32
Messidinho_10

Är du i Barcelona eller? nyfiken:)
Valencia rågi
2009-04-16 00:31
Barca-nist.

Absolut påverkar den ekonomiska situationen men nu ligger vi 4a t.ex. med betydligt värre ekonomi än förra säsongen. Koeman initiera mycket men absolut inte allt av den bedrövliga sits vi sitter i nu.
Barcelona Messidinho_10
2009-04-16 00:30
Fyfan va härligt jag sitter o lyssnar på Barca låtar det känns så bra.
Barcelona pokke
2009-04-16 00:30
rågi

Atlético Madrid är inget att räkna med i framtiden.
Barcelona pokke
2009-04-16 00:28
Magnito_perez

Va? Vad är det du försöker säga?
Barcelona Messidinho_10
2009-04-16 00:28
BARCA MOT ENGLAND!!!
Barcelona Barca-nist
2009-04-16 00:27
Rågi
Valeencia´s dåliga presstation beror en del på ekonomiska situationen också..så tråkigt som det låter.
Valencia rågi
2009-04-16 00:25
Delarocha

Det är visserligen sant men det jag menar är att dem alltid kommer tillbaka precis som ni gör. Sedan behöver nog båda Madrid lagen (atletico o real) må bättre av kontinuitet i form av förtroende för en bra tränare t.ex.

Jämför med Valencia t ex :D när det går dåligt för oss åker vi nästan ur primeran...
Barcelona Barca-nist
2009-04-16 00:24
Aftonbladet.se första sida
"Rule Britannia" hahah va ovanligt

Barcelona Messidinho_10
2009-04-16 00:22
Magnito_perez

Vad är det du försöker säga? För jag fattar fan ingenting av det du har skrivit.
Delarocha
2009-04-16 00:18
rågi. Real har ju inte gått längre än till kvarten i CL på 5 år så de brukar väl inte vara så otroligt mycket bättre internationellt iallafall.
Valladolid Magnito_perez
2009-04-16 00:17
ahhh Äntligen bevisat igen. 3 lag. Nu skiter man i hur det går.. Saken är redan biff- för i år igen:-) 3-0 matchen icke att förglömma, ytterliggare en pippning sen 4-0 pippning av real.. ska ha en trevlig sommar!
Barcelona Barca-nist
2009-04-16 00:17
Barca har chansen att skriva historia i år men lätt är det inte!!!
just därför lär vi uppleva nåt stort förhoppningsvis.

Oavsett vad så är jag stolt över barcas spel. fegt engelskt spel som MU. förra året fegade de som fan trots att de va i topp form och barcas svajiga form. Nej de imponerar inte.

chelsea är det enda som skrämmer och tråkigt nog ska vi möta de först. mycket tufft schema ! tålamod och all stöd vi kan ge våra gubbar*
visca barca
Barcelona Barcadinho.
2009-04-16 00:16
Rambla/

Jag visste inte att det fanns såna begränsningar i England.
Tråkigt för de italienska klubbarna som inte får skriva ett kontrakt tidigare än 18 år.
De behöver kanske fundera på att ändra det i sitt land för att göra det lättare för klubbarna därifrån o behålla sina talanger.

Men jag avslutar som EDU90 skrev:

Vi behöver inte vara oroliga. Det kommer nog bli bra också i framtiden och om inte CL så blir det nåt annat.

Fotbollen i sig kommer inte och dö.

The show must go on...

godnatt.
Barcelona Rambla
2009-04-16 00:14
Barça har säkrat CL-spel till nästa säsong. Nu är vi 27p före Villarreal och det återstår bara 8 omgånger (8x3=24p).

Nackdelen är att vissa nyinköpta spelares klausuler träder i kraft. Sevilla ska ha pengar för Alves, Monaco för Yaya och Arsenal för Hleb.
Valencia rågi
2009-04-16 00:14
pokke

Tycker du har fel om Madrid. Jag har ingen form av förkärlek mot dem men dem gör inte en bra säsong sådant händer. Dem har haft det turbulent (som vanligt?). Alla vet att Real Madrid alltid kommer tillbaka. Enligt mig gör Real Madrid en av sina sämsta säsonger någonsin spelmässigt men trots det ligger man ändå 2a i ligan, det är anmärkningsvärt.

Jag tror däremot och är väldigt nyfiken på Sevilla i CL nästa år. Jag tror dem kan ställa till med en del sattyg, förutsatt att man får behålla spelar o kanske förstärka lite.
Barcelona pokke
2009-04-16 00:08
Jag får nog skippa Metro imorgon på bussen till jobbet. Kommer nog stå en hel del om Englands ''dominans''.
Barcelona BirdStrike (MQUC3)
2009-04-16 00:07
Manchester United = Anti Fotboll, värre defensivt spelat än mot oss förra året fan, Rooney = Libero ?
Chelsea, Vad har dom att komma med, är lite orolig för dom är iaf ganska bra när dom spelar på topp.
Arsenal, Har ingenting och komma med mot oss om alla är friska.
Barcelona pokke
2009-04-16 00:07
Jesus Kristus

Precis, Milan måste ju föryngra laget. Marängerna har inte direkt någon spelare man känner sig hotad eller som lag överhuvudtaget.

Juventus spelade visserligen bra mot Chelsea och körde över Real Madrid i2 möten men de saknar fortfarande många bitar i laget. Inter saknar en spelfördelare enligt mig.

Real Madrid är inte topp-10 längre ute i Europa och är i princip en drömlottning för alla lag.
Annons: