/spanien/barcelona/forum/18710.aspx/spanien/barcelona/forum/18710.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gud är störst! - Trippeln! Pep är magisk!
2009-06-05 01:08
Kim

Nu skrämde du mig rejält! För det du skrev låter logiskt. :S

Kommer ärligt talat få tårar om han lämnar.
Barcelona Kim
2009-06-05 01:03
Jag tror nog att vi är många som önskar att Eto'o fortsätter i klubben, det är inte det jag talar om när jag önskar Zlatan.

Problemet, som jag ser det, är följande. Samuel uttalade sig i vintras om att hans framtid är klar, men att han inte skulle avslöja något förrän efter säsongen. Här kommer dilemmat, hade han gjort klart med en kontraktsförlängning med Barça, så hade det inte varit något hyschpysch, utan allt hade kommit ut, precis som det har gjort med alla andra spelare som har förlängt under årens lopp.

Allt tyder alltså på att han har nått en överenskommelse med klubben om att inte fortsätta, men att något slutgiltigt avtal inte är framtaget. Klubbdestination okänd således.

Vill det sig nu så illa att han lämnar, så måste vi få in en spelare som antingen är av samma spelartyp, men bättre. Alternativet är en annan typ av anfallsspelare. Problemet sen Kluiverts dagar i klubben har varit att det inte har funnits någon att spela upp bollar på, som kan agera target. Ja, Eto'o möter också bollar, men gör tyvärr allt för ofta något alldeles för omständligt i dessa lägen. En target med en grym förstatouch, ett fantastiskt spelsinne, och slutligen en förmåga att hålla i bollen, men hålla bort motståndarna. Jag tror att Zlatan Ibrahimovic är svaret på den spelartypfrågan.

Kommer Samuel Eto'o Fils att lämna, så vill jag se Ibra i laget, för idag finns ingen som kan ta kameruanens plats rakt av.
Barcelona Sersari
2009-06-05 00:58
Det jag inte förstår med alla dessa Zlatan-rykten är att dom alltid nämner att Barcelona ska byta Zlatan mot Eto'o, plus 30 miljoner euros?

Vad fan ska dom där 30 miljonerna vara med för? Menar tidningarna att Zlatan är så mycket bättre än Eto'o, att Barcelona måste inte bara byta spelare utan även också betala en stor slant för att få Zlatan till Barcelona?

Det är det som jag tycker är sjukt, för jag tror att dom flesta experter och fans rankar Eto'o som en bättre och vassare anfallare än Zlatan, så hur fan kan dom där 30 miljonerna komma med i förhandlingarna? Tror det är ett tecken på att dessa rykten är helt förvrängda.

Hur kan man byta ut en bättre anfallare mot en "sämre" anfallare, plus betala 300 miljoner kronor?! Låter det logiskt, seriöst?

Det var det jag tänkte på i alla fall.
Själv tycker jag att Zlatan skulle passa in fint i Barcelona pga hans fina teknik och bollbehandling. Med sin fysik och sin stora storlek skulle han bryta mönstret där uppe, vi skulle kunna mata in inlägg till Zlatan(Alves) och det skulle ge ett bättre resultat tror jag. Vi skulle kunna ha ett motmedel mot ultra-defensiva lag från England.

Men Eto'os jobb för laget, och så mycket som han springer och krigar är något som försvinner då. Och vad händer med Bojan?
Barcelona Messih!
2009-06-05 00:57
Jag är en av de få som vill ha Zlatan, det betyder inte att jag tycker illa om eto. Men jag tror han skulle vara underbar för barca.
Att ha en enorm center tank, som kan ruffas lite med backar.
Bara att inse att de flesta lagen kör handbolls försvar mot oss, och jag tror Zlatan klarar sig bättre då än eto :)
Barcelona Abbe - el triplete!
2009-06-05 00:55
Laporta påstår att han har varit på middag med en vän och att de inte diskuterat ämnet som det spekuleras i, om jag förstod Sport rätt.
Barcelona Libaax
2009-06-05 00:52
Ämne: Ämne: !--TEMP_B--!Ämne....Det är det jag inte förstår av folk som är kåta på Zlatan,tycker etoo är dålig eller nåt.

De hittar på saker. Sure Etoo missar men alla anfallare gjör det. Han gör ändå mest mål av alla anfallare. Han snittar sjukt bra. Folk kollar på Zlatan,Villa och co tror de inte missar målchanser bara för att de kollar inte på de i varje match.

Vissa barca fan är blinda av teknik,dribblingar och förstår inte hur viktig Etoo är. Om Pep hade spelat med bästa lag i sista matcherna och han gjorde mer mål än Forlan skulle ingen säga att han missar mycket. De skulle skryta med Guldskon.

Samtidigt vissa är kappvändare nog att tokhylla han när han lekte med Vidic...
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2009-06-05 00:51
Man kanske vaknar imorgon och ser att det hela var bara rykte. Zlatan lär vara mycket bra för Barca men kärleken till Eto'o när han kysser klubbmärket efter hans mål mot Villareal är oslagbar.

När han slår på klubbmärket när han gör mål mot Madrid är magiskt.

Att han aldrig firar mål mot Mallorca visar lojalitet.

Att han skäller på Dinho och Rijkaard bevisar hans vinnarmentelitet.

Hans uppoffrande löpningar till egna straffområdet för att vinna boll är hans sätt att visa kärlek tillbaka till oss.

En sån personlighet kan man inte köpa med all världens pengar.

Eto'o är en av Barcas största målskyttar genom tiderna och 2 CL- finaler har han gjort mål. Förhoppningsvis stannar han i Barca.
Barcelona Cape
2009-06-05 00:51
Gud är störst!

Håller med dig om allt! :) Men han har själv sagt att han vill spela något år i Frankrike för att sedan avsluta i Mallorca..
Canaletes
2009-06-05 00:50
Va trist :(

Ingen Zlatanvaka... ""
Delarocha
2009-06-05 00:48
Rambla //

Om alternativet är att få Zlatan ser jag hellre att Eto'o fortsätter. Dock hade jag gärna sett Villa eller Benzema. Ribery känns dock betydligt roligare att värva än Zlatan som kommer kräva en monsterlön.
Barcelona Barca-nist
2009-06-05 00:46
Ribery, Bezema hade vart klockena.. men nu får jag gå och lägga mig... godnatt allesammans
visca Barca
Barcelona Rambla
2009-06-05 00:45
"Eto´o behövde bara en chans i CL-final och han tog det riktigt, bäst när det verkligen gäller."

Det där kunde verkliten inte sägas bättre. Sen kan man raljera hur mycket man vill om missade chanser och målsnitt.
Barcelona Rambla
2009-06-05 00:43
Ämne: Rambla

förlåt men....
Kul att du är lättroad, men det är faktiskt sant. Båda paren är muslimer och väldigt nära vänner. Social trivsel spelar större roll än man kan tro.
2009-06-05 00:42
Rambla

Eto´o är ingen falsk person (om ni förstår vad jag menar) han gör det han känner för. Han är ärlig vid alla situationer och det är det jag älskar mest med honom och det är det jag kommer sakna mest om han lämnar. Den karaktären är bara för härlig tycker jag, känns som att jag kommer bli mer ledsen om Eto´o lämnar nu än när Ronaldinho lämnade.

Samu hoppas jag avslutar karriären här.
Barcelona Rambla
2009-06-05 00:42
Ämne: Ämne: Sumpat ....
Vad spelar det för roll när Eto'o trots det har ett av de bästa målsnitten per spelad minut i fotbollsvärlden? Det enda jag kan komma på är att han kunnat haft ett ännu bättre ratio.
Real Madrid Pierre(Dobber)
2009-06-05 00:40
Rambla

förlåt men måste vara övertrött men tycker det du skrev låter skoj. min humor måste sänkts en hel del men "Abidals och Riberys fruar är tydligen väldigt tajta." haha. Förstår om inlägget ryker. kan bara inte låta bli
littolitto
Bengan

Eto´o behövde bara en chans i CL-final och han tog det riktigt, bäst när det verkligen gäller.
Barcelona Barca-nist
Jag tror inte på så dyra spelare, jag tror den dyraste spelaren skulle vara Ribery30-35 mille.sen har vi våra ynglingar om Etó eller Henry går ;)

jag tror inte barca vill satsa på såå dyra spelare inte bara för priset utan även lönerna och konkuransen . ska zlatan bänkas tror ni för att man behöver rotera
forza-cAPPIE
Köp Arda turan om ni inte får ribery :)
Barcelona Rambla
2009-06-05 00:39
Ämne: Rambla //

Håller ....
Alla vet vi hurdan Samu är. Han väljer själv vart han går och när han lämnar. Han vill inte ingå i någon deal, då kommer han att känna sig sviken, dumpad. Troligtvis vill han spela ut sitt kontrakt för att sen kunna lämna på fri transer och då välja vart han vill gå. Helt ärligt så skulle jag faktiskt unna honom det. För allt han har gjort i klubben så är han faktiskt värd det.
Barcelona Barça! (MQUC3)
2009-06-05 00:39
Nu ska jag drömma att vi köper Ribery, går han till marängerna kommer jag kräkas. Att förstöra sin karriär..fyfan:)

Godnatt!
Real Madrid Bengan
2009-06-05 00:38
Ämne: Sumpat chanser ? Tr....
Näe, statistik ljuger inte som sagt. Eto'o behöver mer än 5 skott på mål per mål han får in. Jämför det med andra så inser du han sumpar en hel del.
2009-06-05 00:37
Rambla

Jag håller med, det känns som att det är för mycket fokus på Zlatan (om man ska tro på tidningarna). Riberý borde vi ha som prio 1 och försöka få det klart, han skulle vara perfekt. Vilken drömvärvning alltså, det vattnas i munnen!

Zlatan (om nu Pep vill ha honom) får helst komma i andrahand. Först Riberý snälla Pep och Txiki!
Delarocha
2009-06-05 00:37
Rambla //

Håller med dig om lönen. Kräver Zlatan högre län än Messi kan han glömma att han får komma hit. Inte en chans. Jag vill inte ens ha killen men kommer väl få acceptera det om nu så sker. Har Eto'o inte tidigare vägrat vara en del av en bytesaffär?
Messinho
2009-06-05 00:35
Jag tar hela det här ryktet med en stor nypa salt.
Barcelona Rambla
Hetfield

Du tror inte Zlatan hade sett Barca som ett jobb?
littolitto
själv tycker jag att Barca ska värva en stor tank aka Zlatan. Det inger då en ny dimension av Barcas spel. Jag menar, hur ofta parkerar motståndarlaget bussen när de spelar mot oss? Varje match, visst. Vi behöver nån stor som kan skjuta sönder dem med sin bössa. Det kan Zlatan.

Samtidigt är jag orolig för Zlatan ska "störa" Barcas spel. Allt flyter på med all onetouch på bollen plötsligt tar Zlatan och håller boll i en minut. Hoppas då att Pep kan tämja Zlatans ego då. =)
Barcelona Barça! (MQUC3)
Zlatan! är stor o stark, han kommer få frisparkar emot sig i Spanien bara för sin storhet "kroppsbyggnad"

Barcelona Rambla
2009-06-05 00:34
Det enda som oroar är Zlatans höga lön om den stämmer. Ska han helt plötsligt vilja gå ner i lön bara för att vinna CL? Han kan glömma att han ska ha mer i lön än Messi.

Vi borde förhandla med Ribery så fort som möjligt nu när vi har chansen. Han verkar vilja till Barca. Abidals och Riberys fruar är tydligen väldigt tajta. Med även Henry i klubben så är den franska kopplingen ett övertag vi borde utnyttja.
Barcelona Sersari
2009-06-05 00:33
Det jag inte förstår med alla dessa Zlatan-rykten är att dom alltid nämner att Barcelona ska byta Zlatan mot Eto'o, plus 30 miljoner euros?

Vad fan ska dom där 30 miljonerna vara med för? Menar tidningarna att Zlatan är så mycket bättre än Eto'o, att Barcelona måste inte bara byta spelare utan även också betala en stor slant för att få Zlatan till Barcelona?

Det är det som jag tycker är sjukt, för jag tror att dom flesta experter och fans rankar Eto'o som en bättre och vassare anfallare än Zlatan, så hur fan kan dom där 30 miljonerna komma med i förhandlingarna? Tror det är ett tecken på att dessa rykten är helt förvrängda.

Hur kan man byta ut en bättre anfallare mot en "sämre" anfallare, plus betala 300 miljoner kronor?! Låter det logiskt, seriöst?

Det var det jag tänkte på i alla fall.
Själv tycker jag att Zlatan skulle passa in fint i Barcelona pga hans fina teknik och bollbehandling. Med sin fysik och sin stora storlek skulle han bryta mönstret där uppe, vi skulle kunna mata in inlägg till Zlatan(Alves) och det skulle ge ett bättre resultat tror jag. Vi skulle kunna ha ett motmedel mot ultra-defensiva lag från England.

Men Eto'os jobb för laget, och så mycket som han springer och krigar är något som försvinner då. Och vad händer med Bojan?
Annons: