/spanien/barcelona/forum/18706.aspx/spanien/barcelona/forum/18706.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Messi12SD
2009-04-17 21:14
El clasico om 15 dagar om jag inte räknat fel :D
Vad tror ni de blir, även om det är svårt att säga det nu?
Barcelona Barcadinho.
2009-04-17 20:53
Jag är tvungen bara och reagera på de tidigare inläggen nedan.

F7 Zizou/

Sluta kalla Rambla för mr nonsen.
Det är inte första gången. Vad Rambla kan om fotboll kommer du aldrig lära dig din pajas.

Och vad vill du? Att folk här i Les Rambles ska prata gott om era patetiska klubb.
Du grabben, du är på fel plats.

Och Rambla är inte ensam. Jag med äcklas från allt som har med er kaxiga klubb att göra.

Jag satt idag och diskuterade el clasico med några släktingar och
vet du vad är det vi oroliga för?

Vi är inte oroliga att förlora matchen.
Vi är oroliga att ni ska bryta sönder Messi och några andra.
Ser du och dina vänner vilket lågt nivå ni har nått.
Anti fotboll.

Och jag bjuder också på puta Madrid.
FooTBaLL
2009-04-17 20:47
Toures mål var snyggare en Essiens om om man ska vara ärlig. Essien tar sats men Toures är stillastående. Länktips..!
Barcelona Squez
2009-04-17 20:22
Sen har Essien ett hyfsat bra skott :) ..Kolla länktips. Ett av mina favoritmål.
Barcelona Gud är störst!
2009-04-17 20:08
Essien är enligt mig Chelseas bästa spelare (och viktigaste?). Hans positionsspel, arbetsstyrka och hans styrka och snabbhet (kan räkna upp många bra egenskaper han har) är makalös. Killen är en riktig terminator. Han kommer vara på Xavi, Iniesta och Messi hela tiden. Om vi kommer förbi honom är mycket vunnet offensivt.

Såg ni när han kom tillbaka från sin skadad, så avgjorde han en match direkt och gjorde mål matchen efter också. Chelsea lyftes direkt.
Barcelona westinho |
2009-04-17 20:07
Vad ska vi med Essien till när vi har besten Touré?
Barcelona attacante
2009-04-17 19:59

Ribery är kul men fan va grymt det hade varit med Essien!!
Delarocha
2009-04-17 19:38
Getafe har ju vuxit sig fram till att bli våran motsvarighet till Reals matcher mot Bilbao. Fula, känslofyllda och otroligt viktiga för dessa klubbar. Tyvärr är Getafe jobbigare.
Barcelona Saman.
2009-04-17 19:18
el Flaco

Otroligt. Det där lär nog aldrig slås. Är 14+ i matcher.
Barcelona el Flaco
2009-04-17 19:13
Saman/

Abel Resino (Atléticos nuvarande tränare) innehar rekordet för att ha hållit nollan i flest antal minuter. Det var säsongen 90-91, då han även vann Zamoran, han släppte in 17 mål på 33 matcher för sitt Atlético de Madrid. Han höll nollan i totalt 1275 minuter innan Luis Enrique gjorde mål på honom i Sporting Gijón tröjan.
Barcelona HugoBoss
2009-04-17 19:07
Jag tror och hoppas vi slår Getafe imorgon. Det kommer inte bli någon "walk in the park", men vinst blir det i alla fall.
Barcelona Saman.
2009-04-17 18:56
Valdes har hållit nollan i fem matcher i rad nu i ligan. Självklart har hela laget gjort sitt defensiva jobb också.

Någon som har koll på rekordet på x antal matcher utan insläppta mål i La Liga?
Barcelona Frodo
2009-04-17 18:52
Är det något Pep är grymt bra på så är det att motivera sina spelare och respektera sina motståndare. Jag tror att just det kan vara nyckeln till framgång under den tuffa perioden framöver. Han kommer att låta spelarna veta att varje match är en "do or die" match och att vi måste vara på tårna.
Barcelona Boswin
2009-04-17 18:45
Jag tror inte att spelschemat betyder något för avslutningen, då det förhoppningsvis bara blir en transportsträcka i vinster samtidigt som Real tappar lite poäng får man hoppas:D
Barcelona kallesiete
2009-04-17 18:44

Varje match är som en final nu.
Bilbao i cupen - ÄR verkligen en final.
Chelsea i championsleague - har inte råd att göra en dålig match.
Varje ligamatch - Vinster så att madrid vid eventuell seger inte ska komma ifatt.

Vi är inte långt från den perfekta säsongen, men det kan också gå rent åt h....

Det är nu det gäller!

VISCA
Barcelona Saman.
2009-04-17 18:42
Okkapokka

Jo jo, syftade inte enbart på oss. Men i och med att det bara är Barca som man bryr sig om så låter det nästan så ;)
Barcelona Okkapokka
2009-04-17 18:41
Äh, gynnar inte Real Madrid direkt heller. Deras spel har under säsongen hackat rejält när det ska spelas två matcher i veckan. Ser inte att det blir något undantag nu.
Barcelona Saman.
2009-04-17 18:38
Ah alright, lite synd att vi ska lida pga att man inte kan planera en liga ordentligt.
Barcelona Gonzalez_Barca
2009-04-17 18:30
Saman.
Ja,för att vi börjar så sent med ligan vilket jag tycker är riktigt dåligt. Borde vara som Engelska ligan, börjar andra veckan i Augusti medans vi börjar sista dagen i månaden. Dock så har dom inte någon semester, vilket la liga har.
Barcelona Saman.
2009-04-17 18:28
Är det någon som vet varför de tre kommande liga matcherna ligger så tätt inpå varandra? Har det vart så här varje år (kommer ej ihåg)? Är det för att ligan ska sluta vid en specifik tidpunkt eller?
Barcelona a L b
2009-04-17 18:26
Okkapokka

Barca kommer imorgon att vinna med 1-0. Kom ihåg detta. :D
Barcelona Rambla
2009-04-17 18:26
Ämne: Tyvärr så är jag int....
Jag är lika orolig om du inför denna match. På något konstigt sätt ska Getafe alltid höja sig mot just oss. För att i nästa omgång spela pinsamt dåligt. Det är inte så konstigt att de ligger där de gör för de är på sin höjd ett mittenlag. Men som sagt, de får blodad tand när de möter Barcelona.
FooTBaLL
2009-04-17 18:23
a L b

Självklart! inte ett dugg orolig ;D
Barcelona Okkapokka
2009-04-17 18:20
Tyvärr så är jag inte lika optimistisk som inför mötet med Bayern. Tror på poängtapp imorgon. Getafe spelar fult och tufft likt Espanyol och kommer inte ge sig förrän 90 minuter är spelade.

Getafe känns som vårt problem lag på senare år och inte blir det bättre när matchen spelas på Coliseum Alfonso Pérez. Men man får hoppas på att jag blir motbevisad imorgon :-)
Barcelona a L b
2009-04-17 18:18
FooTBaLL

Jadå. Barca vinner imorgon. Inget att vara orolig för.
Barcelona el Flaco
2009-04-17 18:15
Okkapokka/

Håller med om att det kommer bli tufft borta mot Getafe, men jag är relativt övertygad om att vi kan vinna imorgon. Om jag uppfattade det som har skrivits på Sport rätt så verkar det som om Pep tänker satsa med starkaste möjliga 11:a i närmaste framtiden och inte rotera som han gjorde tidigare under säsongen. Ett bevis på detta är att Hleb och Cáceres petades ur truppen och Guardiola verkar lita på de som har spelat mest under säsongen.
FooTBaLL
2009-04-17 18:15
Okkapokka

Joo, det stämmer det du säger och det har faktiskt hänt oss. Men jag är säker på att Barca tar Getafe imorn och som du säger det kommer bli tufft. Men jag tror inte Barca vill tappa mer poäng och det innan El Clasico ska det bara inte hända. Barca är för starka i år. Innan varje match är så nervös att vi kommer tappa poäng men Barca vinner överlägset och krossar all motstånd. Dagens Barca är att lita på till 100%. Det gör i alla fall jag. Jag vet att man inte ska ta någonting i förväg men jag tror att Barca straffar Getafe imorn.
Barcelona petersays
2009-04-17 18:14
Ämne: petersays
Juve skul....
Och med tanke på vad Decos prislapp kommer ligga på så är han ett kap! Vi fick 10 miljoner EUR, Chelsea kan knappast begära mer med tanke på att hans "skador" och speltid den här säsongen. Kanske 6-8?

Det har helt enkelt vart en oturlig säsong för honom. Dels så följer han med Scolari till Chelsea, där Scolari mer eller mindre floppar och introducerar en spelstil som inte faller varken ledningen eller fansen på läpp. Chelseas fans tål helt enkelt inte en enda förlust, även om det i det långa loppet gagnar laget. Han ses som en av Scolaris män, Hiddink tycker uppenbarligen inte att han passar in i sin taktik och så blir ned bänknötande varvat med skador. De matcher han har spelat har ibland varit på positioner som inte direkt gynnat honom.

Om Juve eller kanske Inter hostar upp den nätta summan och ger honom speltid och förtroende så tror jag absolut han kommer göra bra ifrån sig. Juve behöver väl någon mogen spelare på mittfältet eftersom Nedved lägger skorna på hyllan. Glöm inte att Deco började om inte bländande så väldigt bra i Chelsea med ett par klassmål och i landskampen mot Sverige var han trots den korta speltiden Portugals bäste spelare.
Real Madrid F7 Zizou~™ [7 de mayo]
2009-04-17 18:14
Pokke

Haha du Pokke är för mycket :) Hur svarar man på ett så iq-befriat inlägg ? Vet inte om jag skall skratta eller gråta. Ett mellanting blir det till slut.

FM-Elva ? Snälla bespara mig dina insparade anekdoter som i vanlig ordning är totalt värdelösa.

Next.
Barcelona pokke
2009-04-17 18:13
F7 Zizou

Vad är meningen med dina inlägg? Är det någon som är mr nonsens så är det du. Vänd nu tillbaka till Puerta där endast de vita kan skriva sina FM elvor.
Annons: