/spanien/barcelona/forum/18703.aspx/spanien/barcelona/forum/18703.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona pokke
2009-04-16 21:21
Autobahn Arjen

Nej då. Ronaldinho och Maradona tillhör toppen även om båda inte presterat i år.
Barcelona VizzlA
2009-04-16 21:20
autobahn

ronaldinho är en sämre än en medelmåtta..'

respekterar snubben men han är slut,,tyvärr.
Real Madrid Autobahn Arjen
2009-04-16 21:19
pokke

Är ronaldingho också en medelmåtta för att han inte har presterat i år?
Barcelona VizzlA
2009-04-16 21:18
autobahnblaBLABLA

xavi, touré, iniesta väger tyngre än eran 4-mittfälts uppställning..nä men ärligt hur dum för man va, haha. Busquets ye?, guti who?
(autobahn)

enda sättet guti kan göra assist på är när han tjongar en lång boll på 40m och raul är där o petar in den..(real madrids jogo bonito lir för övrigt)

iniesta är som, en bättre blandning av robben och guti!

xavi är som xavi

valdes är cassillas upphöjt till -2.

puyol är en bättre version av cannavaro (och undviker att hoppa in i stolpar.

messi är som messias

och sist men inte minst Barcelona, mes que un club!!

ps, real borde tysta den historiska kritiken med slogan, mes que franco!

(har tråkigt.)
Barcelona pokke
2009-04-16 21:17
Autobahn Arjen

Varför tar du upp det förflutna? Ta en titt på dagens Guti och Sneijder.
Barcelona el Flaco
2009-04-16 21:17
pokke/

Du har fel, Guti är ingen medelmåtta. Han är en lovande talang.
2009-04-16 21:15
pokke
Om nu legenden Guti och Snejider är medelmåttor, vad gjorde dom förra året?
Snejider , guti startade nästan alla matcher förra året och bröt nästan varenda rekord.
Att säga att dessa två är medelmåttor är som att säga robben saknar snabbhet :)
Barcelona pokke
2009-04-16 21:10
Autobahn Arjen

Guti har ju varit bänkad i Real Madrid denna säsong och när han har spelat så har han gjort det uselt. Var det inte Fotbollskanalen som räknade att varje gång han spelade så har Madrid förlorat? De visade även några klipp på hur han promenerade på planen.

Problemet med Sneijder och Guti är att de inte ens håller en jämn nivå.

Sneijder har fått spela väldigt mycket men har knappast gjort det bra.

Enligt mig är de medelmåttor och inget mer.
Barcelona Barca-nist
2009-04-16 21:06
Guti snejider är inte ens i närheten av xavi!!!!
hur kan man ens jämföra de med xavi??
2009-04-16 20:59
pokke

guti och snejider medelmåttor, "ok".
Jag sa ju de, messi var skadad några gånger förre året.
Jag kan lova att Guti skulle göra mer än 20 assist om han var i Xavis plats.
(om han höll en jämn nivå dvs.)
Men nu ska vi inte jämföra guti och xavi för xavi är bättre.

Men guti/sndjider är knappast medelmåtta, de är ju bara dumt att säga så.
Barcelona pokke
2009-04-16 20:42
Autobahn Arjen

Barcelona skulle fan aldrig fungera med medelmåttor som SNeijder och Guti.

Du ska veta att Messi inte är i närheten av Xavis 27 assists som han har gjort i år.

Autobahn, kan du motivera lite mer med hur du menar att Messi är den ENDA anledningen till att vi har lyckats? Jag menar vi hade samma trupp som förra året bara att Alves har tagit Zambros plats, varför gick det inte lika bra då?

SaM__-

Jag blir pissed off när jag läser meningslösa inlägg som Autobahn Arjens där han påstår att Messi är den som har gjort allt för oss.

El Flaco

Haha, klockren bild ''An elephant'' haha.
Barcelona Gonzalez_Barca
2009-04-16 20:39
Autobahn Arjen

15 assist
Barcelona el Flaco
2009-04-16 20:34
SaM__- : "För mig är Yaya en av de viktigaste spelarna i laget som sällan får den beröm han förtjänar."

Håller med till 100 %.
Barcelona el Flaco
2009-04-16 20:32
Va fan är det man läser, att Barcelona skulle fungera lika bra med Guti och Sneijder istället för Xavi och Iniesta?! Låter som ett epsikt misslyckande inlägg i mina öron.
Barcelona SaM__-
2009-04-16 20:31
Pokke:

Bara att ignorera den naiva barnungen. Stirrar man sig blind endast i Messi så har man inte kollat på många Barca matcher utan endast sätt mål och höjdpunkter. Att ens komma med ett sådant dumt påstående är inte ens värt att diskutera.

För mig är Yaya en av de viktigaste spelarna i laget som sällan får den beröm han förtjänar.
Barcelona VizzlA
2009-04-16 20:29
pokke rättare sagt puyol,valdes,abidal,alves,marquez,touré,xavi,iniesta, henry, etoo, messi, som gör laget:P..orka dessa messi gör laget snack (autobahn arjen), om nån gör 3-4 pers varje match så är det iniesta.
2009-04-16 20:27
pokke

Dom är viktiga men Messi skulle ändå klara sig utan de.-
Föresten hur många assist är messi uppe i?
Barcelona pokke
2009-04-16 20:16
Autobahn Arjen

Tror du verkligen Messi dribblar 3-4 spelare varje match eller? Du anar inte hur viktiga Xavi och Iniesta är för laget. De är Barcelonas motor som får igång hela spelet.
2009-04-16 20:12
pokke Barcelona

Skulle funka alldeles utmärkt med Guti och Snejider, mitt svar ja till din tigigare fråga.

Jodå Eto och henry skulle vara sämre medan messi fortfarande skulle dominera.
Det är ju inte så att Iniesta/Xavi dribbblar genom 3 spelare och lägger en pass till Messi.
Som sagt skulle även funka med Guti och Snejider.

Barcelona pokke
2009-04-16 20:09
Barca-nist

Precis, vad vore Messi, Etoo och Henry utan Xavi och Iniesta Autobahn Arjen?
Barcelona Barca-nist
2009-04-16 20:06
pokke

barca spelar verkligen som ett lag!! igår vann MU tack vare ett tidigt mål av Christina sen va det bara förstöra fotbollen. inte ens då kan man säga att det är bara tack vare honom de vinner matcherna.
Barcelona pokke
2009-04-16 19:59
Barca-nist

Det är väldigt synd att folk tror att ett lag blir uselt utan en individuell lirare. Barcelona spelar som ett kollektivt lag. en visst om du tycker att Messi är hela Barcelona.
Barcelona Barca-nist
2009-04-16 19:57
pokke

Ibland tror folk att fotboll är pingis eller liknande sport hehe
Barcelona pokke
2009-04-16 19:54
Autobahn ARjen

Ha, så du tror om vi har Sneijder och Guti istället för Iniesta och Xavi så hade det gått lika bra för Messi? Knappast. Du är väldigt bitter över att Barcelona har nått semifinal i CL, final i cupen och leder ligan. Avundsjukan sätter sina spår.
Barcelona Messi4321
2009-04-16 19:52
Tjena grabbar,jag ber om ursäkt för mitt sätt att bete mig igår.Jag blev bara förbannad över att andra började lägga sig i och det kändes som alla var emot mig.Ja i allafall hoppas att jag har rensat luften och forumet inte blir som puertan.

På återseende:)
Barcelona Barca-nist
2009-04-16 19:48
Alla tror att barca kommer tappa men om ett viss lag som slår barca, så slå det laget absolut real eftersom real har spelar jätte darrigt sistone trots vinsterna.
Barcelona Barca-nist
2009-04-16 19:45
Autobahn Arjen

Varenda spelare är viktig för laget.Du har märkt hur det ser ut när peppe inte spelare? han är back!! fotboll går inte att spela om alla va mittbackar eller anfallare! barcelona måste verkligen satsa och satsa rätt:)
2009-04-16 19:40
Barca-nist
Bra att du erkänner, tror faktist att ni vinner många av de matcherna jag nämnde om messi spelar.
Men iallafall messi har varit nyckeln hittils.
Barcelona Barca-nist
2009-04-16 19:35
Autobahn Arjen
Messi betyder jätte mycket för barca absolut håller med dig, men tro mig det är inte allt!!!
vi behöver alla våra spelare om du minns schemat som du nämnde nyss såå är det massa tuffa matcher framöveroch därför måste messi vilas under vissa matcher..i alla fall om barca avgör vissa matcher i tidigt skede så kan han bytas ut snabbt.
2009-04-16 19:32
pokke

Ingen har lagt de bakom sig, Messi är hela barcas anfall, anledningen til att de går så bra för barca är att messi inte har varit skadad under längre perioder. Nu vill jag inte gå in mer för vill inte bli spärrad här, provocerar inte säger bara vad jag tycker.
Annons: