/spanien/barcelona/forum/187.aspx/spanien/barcelona/forum/187.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gio Style
2016-09-27 10:32
Tack för all kärlek och tips grabbar.
Vet ni om man kan se ifall det är någon öppen träning dagen innan eller så?

Barcadinho

Tack för tipset. Ogillar att trängas, men kan ju va värt det :)
Barcelona neymar JR
2016-09-27 09:55
Jag har absolut ingen aning om vilka spelare som har lämnat respektive anlänt till b-laget. Men förgående säsong och denna är som natt och dag. Hur kan det laget som var så dåligt förra säsongen plötsligt bli så bra. Dem spelar bra och vinner matcherna, dom har verkligen hittat ett bra moment och det flyter på. Dom behöver verkligen gå upp i seriesystemet, speciellt för att hålla spelare som Alena motiverad att fortsätta där.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Deulofeu
2016-09-27 09:20
God morgon!

Jag är också lite orolig för Sampers speltid trodde han skulle vara helt given under Paco.

Han behöver verkligen spela, ni ser ju hur det går för tex LLorente i Alaves.Han har i stort sett spelat alla matcher och håller på att växa ut till en superspelare.

I framtiden kommer han och Samper konkurrera på samma plats så det gäller att stiga på tåget.

Dock är jag glad att Samper lånades ut, det är nämligen hans enda chans att få en plats i laget! Nu verkar ju Lucho se Gomes som vår nya cdm det kommer göra det ännu svårare för Samper i framtiden.

Det är ovärderligt för oss med spelare som S.Roberto och även Samper som visar att la masia funkar och att tålamod lönar sig.

De är inlärda vårt sätt att spela fotboll sedan barnsben och de spelarna går inte köpa.

Jag säger som jag alltid sagt att de spelare som ska värvas är de vi inte gör själva i La Masia.

Stora starka mittbackar tex.Ett annat exempel är Pogba... som skulle göra det bra på Iniestas position men det kommer väl aldrig ske.

Måste bara hylla b-laget lite de går ju som tåget och det som gör det lite extra roligt är ju att flera av de som hittills fått rejält med speltid är spelare som kan hamna i a-laget på sikt.

Alena som varit bäst i inledningen borde kliva upp nästa år eller lånas ut.Spelar helst på Rakitic position.

Palencia borde så snart Vidal säljs ta över hans positio i truppen.Kapten i b-laget och påminner om P.Lahm en del riktig krigare som Puyol.

Suarez i målet är riktigt vass och borde peta Masip utan att blinka.
Tarin vår egen Ramos...riktig tuffing som går bort sig rejält ibland...

Marlon satt på bänken senast och har fått grönt ljus att spela varför han inte gör det är en gåta.Man såg ju på försäsongen vilken lugn denna mannen redan besitter borde vara given.Han borde med lätthet peta Martinez som även han spelade med oss under försäsongen och gjorde det mindre bra.

Han låg även bakom ett av målen b-laget släppte in senast.

Vi har även hyperintressanta anfallaren Mujica som gjort det så bra under de andra anfallarnas frånvaro.Jämgammal med Alena.

Snart borde väl Lee hittat sig själv i juvenil a och ta steget upp till b-laget! Juvenil a spelar i morgon mot Mönchenglabach där kan ni se bla Lee,Cucu,Busquets samt Guillemenot!

Dagen ser ljus ut och framtiden likaså!
Barcelona Ribohn Fan
2016-09-27 07:33
Fuerza

Håller med! Inte bra att outa, men namnet börjar på F.
Barcelona El Pistolero #9
2016-09-27 00:58
[QUOTE=Bästelona y M3ssi y BernaLeo]Samper är väl skadad? [/QUOTE] Nej. Han kom tillbaka från sin skada 19e september.
Barcelona Fuerza
2016-09-27 00:50
Jag är nöjd med forumet så länge inte en del gaddar ihop sig och bildar åsiktskorridor (i vanlig ordning). Finns en tendens att det blir så i slutändan - det har man sett tidigare. Vet precis vilka personer det rör sig om men jag ska inte outa någon. Ni får en ny chans.
Barcelona Bästelona y M3ssi y BernaLeo
2016-09-27 00:37
Samper är väl skadad?
Barcelona Soda Popinski
2016-09-27 00:04
Grymt härlig läsning och finfin stämning här inne. Tre tummar upp till alla som bidrar till det här. Hoppas verkligen att det håller i sig.

Barcelona DM1982
2016-09-26 23:08
Gabriel, du har pm.
Barcelona Gabriel
2016-09-26 22:51
Reymar

Vilken notis det där om Sergi Roberto, det hade jag ingen aning om. Snacka om tur i oturen. Sergi Roberto har verkligen vuxit ut till en jätte som högerback, och i sanningens namn finns det inte många som är bättre än honom som högerbackar. Att vissa vill hosta upp cirkus 40 miljoner för Bellerin som är sämre är bortom min förståelse, även om jag håller med om att Vidal inte håller och att en annan ersättare måste komma in.

Ribohn Fan

Så Suarez som vann guldskon förra säsongen är inget hot för motståndarna? Hmm...
2016-09-26 22:46
Sergi Samper var inte uttagen i Granadas matchtrupp som förlora borta mot Alaves med 3-1. Personligen ser jag denna utlåningen som Sampers chans att verkligen imponera på Lucho. Går vål sådär hittills. Illa att inte ens bli uttagen till match.
Barcelona Ribohn Fan
2016-09-26 21:18
Tyvärr är det bara Neymar som är ett hot för motståndarna när inte Messi och Iniesta är med.
Barcelona Reymar
2016-09-26 21:12
The club met in the summer of 2015 with his agent, Josep Maria Orobitg, to explain the situation, to say that they didn’t count on him. Orobitg began to look for other options. Sergi Roberto had to go. A tough decision for the player had arrived after 14 years at La Masia. His dream was escaping.

However, the club changed their mind against the backdrop of being unable to sign players due to FIFA’s transfer ban. Luis Enrique had few players and it wouldn’t have made sense to lose another one, especially one with such a good attitude (Sport).

Så om det inte vore för vår transfer ban så hade Roberto inte varit här.. Vilken tur, detta transferstopp hade verkligen sina fördelar. Det svänger snabbt inom fotbollen.
Barcelona Bosketts
2016-09-26 20:30
El pistolero #9 y Iniesta70

Nu frågade jag ju också om hur han axlade Messis mantel, och för att göra det måste man ju komma upp i en jäkla nivå.

Är det dock någon som ska klara av det så är det ju just Neymar. Det han enligt mig måste bli bättre på är avsluten, eller rättare sagt den sista delen av en räd. Han har inga problem att dribbla av tjugo man utanför boxen, men väl därinne bör han komma till skott betydligt tidigare och oftare.
Men det ligger väl i brassarnas blod att försöka gå med bollen in i mål...
Barcelona Katalano
2016-09-26 20:28
Fantastiskt att komma in här och läsa igenom alla inlägg senaste dygnet. Vilken skillnad det blivit här inne. Välskrivna inlägg och en glad ton.

koeman92

Kul att se dig som mod. jag känner igen mig i din historia om hur du började följa forumet som ung och att du inte kände att du kunde hålla lika höga nivå som andra skribenter på den tiden. För mig var det precis likadant. Började följa detta forum omkring 2004-2005 om jag inte minns helt fel men skapade mitt konto först flera år senare. Det har därför varit jobbigt att se hur forumet sjunkigt så lågt senaste åren, men nu känner jag ett ljus i slutet av tunneln. Vilken uppryckning vi kan se redan nu. Hoppas att forumet kan fortsätta att hålla denna nivå.

LennyRomario

Väldigt intressanta citat från Lucho. Sista raden i ditt inlägg fick mig att skratta då det var så oväntat. Tack för det!
Barcelona Iniesta70
2016-09-26 20:26
El pistolero#9

Det är klart att två mål alltid är helt ok,annars tycker jag faktiskt att han var blek i ca 75 min.
Men det är min åsikt .
Han skapar ju inte direkt chanserna själv även om det är teknisk bra mål.
Tycker inte han bär laget så länge det är match.
Statistik i all ära men det speglar inte hans insats under hela 90 min i mitt tycke.
Två mål är ju alltid två mål ...ser bra ut på cv:t och i skytteligan.
Men det är ju en smaksak.
2016-09-26 20:08
[QUOTE=Iniesta70]Bosketts Håller med om att det är riktigt kul att läsa insändarna här inne,många fyndiga skribenter. Angående Neymars senaste match bör du nog se nån repris och bilda dig din egen uppfattning. Enligt mig axlade han absolut inte messis mantel,Neymar räddades av sina två sena mål när sporting med en man mindre slutat spela. Tyckte Neymar var ganska dålig faktiskt,och då är jag snäll... Däremot var Roberto ljuvlig....! [/QUOTE] Tycker du är rätt orättvis mot Neymar i din bedömning. Neymar vs Sporting 5 shots 2 goals 46 passes (65%) 3 long balls, 2 acc 9 dribbles, 7 successful 4 ball recoveries 1 key pass 1 tackle (100%) Most shots: Neymar Most goals: Neymar Most attacking third passes: Neymar Most dribbles: Neymar Han gjorde två baljor och låg bakom ett. tre av våra fem mål. Vad mer ska man förvänta sig av honom? Dessutom börja vi sluta spela i andra halvlek.
Barcelona Bosketts
2016-09-26 19:22
Iniesta70

Aj då. Känns som att vi kan behöva en Neymar i toppform som tar för sig ordentligt för dagarna då Messis kropp brister. Ska ta mig och kolla på en repris ikväll tänkte jag, och hoppas få kunna hitta någon som utmärkte sig utöver det vanliga!
Barcelona Iniesta70
2016-09-26 19:07
Bosketts

Håller med om att det är riktigt kul att läsa insändarna här inne,många fyndiga skribenter.
Angående Neymars senaste match bör du nog se nån repris och bilda dig din egen uppfattning.
Enligt mig axlade han absolut inte messis mantel,Neymar räddades av sina två sena mål när sporting med en man mindre slutat spela.
Tyckte Neymar var ganska dålig faktiskt,och då är jag snäll...
Däremot var Roberto ljuvlig....!
Barcelona Bosketts
2016-09-26 18:54
Go måndagseftermiddag gott folk,

Nu är jag återigen i skrivstugan efter en långhelg utomlands med mycket begränsad uppkoppling. Missade Sporting-matchen gjorde jag också, men av vad jag läst här inne så gjorde Sergi Roberto ingen besviken... Även Neymar verkar ha tagit för sig i Messis frånvaro?

Ser MYCKET fram emot matchen mot Mönchengladbach. Det är inget dåligt lag, och kan mycket väl bli en svår nöt att knäcka på bortaplan. Det gäller att vara disciplinerad defensivt (något som varit lite svajigt på sistone) och ha ordentligt med skärpa framför mål. Skulle gärna se Gomes och hans vilja att gå på avslut utanför boxen på onsdag. I övrigt ska det bli riktigt intressant att se det mottagandet Ter Stegen av allt att döma kommer få.

Också kul att nivån gått från urusel till utmärkt inom loppet av ett par dygn. Tillsammans kan vi (åter) göra detta forum till det bästa på svenskfans. Vi är på god väg om det fortsätter såhär.

Sen måste jag få välkomna Koeman92 till mod-teamet! Oerhört kul och ett riktigt bra beslut av redaktionen. Ser fram emot många härliga diskussioner ihop även i framtiden!

Visca Barca!
Barcelona Davids3
2016-09-26 18:48
@El Pistolero #9:
Tyckte också 40M var väldigt lite när jag läste det. 70 eller 80M skulle vara mer passande. Då funderar man inte ens på att prata med spelaren. Som i fallet med Busquetes exempelvis. Men ja, nu är Roberto en tvättäkta cule som man inte behöver oroa sig över. Större sannolikhet att Busq lämnar.
2016-09-26 15:19
Barcelona want to renew the contract of Sergi Roberto (24) until 2021, with new buyout fee of €40M. Current contract until 2019. [MD] €40M?! Kaffepengar för en av världens bästa HB. Inte för att jag tror han kommer vilja lämna om någon klubb betalar hans utköpsklausul, men varför riskera? På tok för låg!
Barcelona koeman92
2016-09-26 14:46
Tack för alla fina ord, det värmer verkligen ska ni veta.

Samtidigt gläder det mig verkligen att se folk som Xaviesta och Gio Style här igen. Jag hoppas för forumets skull att ni fortsätter att vara aktiva här inne.
Det gläder även att se att stämningen här inne är så god, och jag ser fram emot fler intressanta diskussioner och läsningar här framöver.

Gio Styles

Jag kan verkligen relatera till din glädje. Kände mig också oerhört exalterad inför min första match på Camp Nou för fyra år sedan mot just Real Madrid. Det var verkligen helt magiskt och likt inget jag hade upplevt tidigare. Se till att vara ordentligt utvilade under matchdagen och ha så roligt :)
Barcelona S.Eto'o
2016-09-26 14:31
Lennyromario Tack för en underbar läsning! Detta stärker bara vad jag alltid trott, att Enrique inte "mobbade" deulofeu som många tror utan han gillade honom men olyckligtvis är han inte mogen för Fc Barcelona.
Barcelona Barcadinho.
2016-09-26 14:19
Ifall du inte vet.
Spelarnas mottagning. Glädjerus för ungarna.

De kommer med sina bilar på den norra kortsidan. Gatan heter Av de Joan (den 13,e)
Ca 90-120 min innan matchen.
Det är en tunnel neråt på gatan, du kommer se massa med folk.
Jag tyckte att det var löjligt. De kommer med sina bilar och man får en glimt några sekunder. En del spelare bjuder på mer.
Men ungarna var hysterisk glada och det är det viktigast…
Barcelona Barcadinho.
2016-09-26 14:14
Gio Style.

Ett litet tips från en som har haft tre ungar därborta i olika omgångar :-)

Ta det lugnt med pojken på matchdagen med en fin o rejäl siesta.
Min yngste somnade i andra halvleken också just mot City. Han var 12 år då.
Det var så mycket intryck under hela dagen och inför matchen. Vi var med på spelarnas mottagning osv. Matchen börjar ju se sent för småttingarna.

Ha en trevlig resa.

Barcelona LennyRomario
2016-09-26 13:46
Rotar och läser lite i mitt gamla förråd av four four two tidningar. Dels för att mitt liv är så innehållslöst att jag kan sysselsätta mig sådana tråkigheter, dels för att jag någonstans bland all fotboll hoppas på att hitta ett gammalt nummer av fib-aktuellt. Tyvärr ingen lycka hittills, men i ett nummer från oktober 2013 så svarar Lucho på läsarnas frågor. Eftersom han väldigt sällan ger intervjuer utanför presskonferenser tänkte jag att några av er kanske vore intresserade av några citat. Dett är alltså när han tränar Celta. "Lucho Florez was a mexican player who player for sporting. I was there as a 14-year-old, a forward. They called me Lucho. I did not mind; he was a good player." "Ronaldo is the most spectacular player i´ve ever seen before. We are now used to seeing Messi dribble past six players, but not then. He was strong as a beast. He was typically Brazilian, doing the samba in the dressing room. As for the nights......" "Rivaldo was the only Brazilian who doesent like music." "The first time Bobby Robson walken into the dressing room, he looked at me and Pizzi, then turned to Mourinho and said: "Who are they". We where internationals!" Om han trodde Mou skulle bli en topp-coach när han var i Barca. "Never. Never! Not even Mourinho thought that. He obviously knew about football and spoke well, but he wasn´t the special one yet. Mourinho was very clear with us. I liked him." "After i finished playing, i went to both clubs who sing You´ll never walk alone. I went back as a fan to watch Liverpool vs Everton. I also went to Celtic vs Milan. I went with friends and stood with the fans wearing the scarf. I wanted to hear You´ll never walk alone before the game, to feel it as a fan. I love the concept of following your team." "I knew Figo was going (till Real Madrid). I was good friends with him. We´d been to Sardinia on holiday with him and his wife so he told me before the other players." Who would win: Barcelona 1999 vs Current. "This team, without a doubt. They have Messi. I can´t understand how a player got to that level. The level Guardiolas team has reached has never been reached before. They reached such a level that all the other teams have to drop back and defend. Maybe Sacchis Milan are the only team who have come close, but even they cant compare." "After Messi, Iniesta is the intentive player in spanish football at the moment." "A lot of playeys dont realise Iniesta and Xavi spent lots of games on the bench. Only Messi walked into the first team. Young players have to understand, adapt and learn. They have to learn little by little, otherwise there is too much pressure on them." "The trainer i learned most from about the field of play was Van Gaal, even though he´s the one i´ve had the most confrontations with - well, disagreements. Maybe i prefer a lighter style to his." Does it give you pride to see your Barca B doing well under Eusebio? "Of course it does. I worked closely with those playeys. Deulofeu is the stand-out. He´s got speed, can beat a player and score goals. Then theres Sergio Roberto, Rafinha, Luis Alberto. There are a lot of very good players coming through at the club." "My idea wasn´t to train Barca; My idea was to train Barca B. I stopped after three years. That was enough. Barca in the future? We shall see." "Hon luktade sex och...." förlåt... jag hittade fib-aktuellt.
Barcelona Bollinnehavet
2016-09-26 13:36
Riktigt kul att det börjar vända till en positiv stämning här inne. Minst lika roligt är det att läsa att koeman92 har gått in som mod. Det gläder verkligen. Jag har alltid tyckt att du håller en hög nivå här inne och läser alltid dina inlägg med stort intresse. Det blir nog ganska kännbart för den/dom som väljer att dra ner nivån nu.

En annan sak som gläder mig är att Gio Style tar med sig sin 8-åring till Camp Nou. Det kommer säkerligen bli en riktigt mäktig upplevelse för honom och du gör honom en stor tjänst som låter han frälsas i rätt lag ;)

För övrigt hoppas jag att Sergi Roberto får en rejäl löneökning. Jag vet inte vad han tjänar idag och det går säkerligen ingen nöd på honom så vida han inte har en lika hungrig familj som Thiago Silva, men jag tycker att han ska ligga på samma lönenivå som tex Alba och Rakitic (även om jag inte har någon som helst aning om dom två ligger på samma nivå:)

Och en sista sak...
Vilka seriösa sidor/twitterkonton/facebooksidor osv om Barca följer ni? Det kan vara bra att dela med sig av det så att fler får mer kött på benen och förhoppningsvis skriver av sig här inne om det man läser på andra sidor.
Själv läste jag mycket på totalbarca.com tidigare men jag tycker att den på senare tid har gått ner sig en del :/

Ha nu en fortsatt go måndag alla culés. Imorgon är det Champions League igen :D
Barcelona MessiLionel
2016-09-26 13:05
När förlänger man med Rakitic och Suarez?
Barcelona S.Eto'o
2016-09-26 09:29
Eftersom det råder positivt stämning härinne vill jag också bidra genom att berätta klubben vill förlänga Sergi Robertos kontrakt till 2021!
Annons: