/spanien/barcelona/forum/18699.aspx/spanien/barcelona/forum/18699.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Delarocha
2009-04-15 20:02
Iniesta bör verkligen spela på mitten tillsammans med Xavi. Detta i stort på grund av hans totala brist på målfarlighet. Han kan i det närmaste inte göra mål. Det är hans enda svaghet och dessvärre en rätt stor svaghet, stor nog för att inte spela på en kant i mitt tyckte. Däremot är han helt given centralt på mitten. Jag hade defintivt sett Ribery hellre än Silva där såsom det ser ut nu. Är dock mer än nöjd med Henry förtillfället.
Barcelona el Flaco
2009-04-15 19:55
Fördelen med att köpa in David Silva: Han har visat i landslaget att han har ett bra samarbete med Xavi och Iniesta och hade nog adapterat sig relativt snabbt till Barcelonas spelsystem då la Roja använder sig av nästan samma system.

Fördelen med att köpa in Ribery: Han är en bättre dribbler och då han är högerfotad hade han kunnat skära inåt i banan á la Ronaldinho. Han verkar också ha en starkare karaktär och närvaro på planen.

Något som båda två har gemensamt är att de är unga, hungriga och inte än nått sin zenit. Därmed löper vi inte risken att köpa in en "mätt" spelare som bara kommer till klubben för att slappna av, utan jag tror att både Ribery och Silva hade krigat ihjäl sig för att bevisa att de är bra nog att spela i Barcelonas startelva. Dessutom tror jag att de hade underordnat sig till laget och inte vara så självupptagna med att vara lagets mest lysande stjärna. Alla är nog redan medvetna om Messis status i klubben och de flesta nog accepterat att spela andra fiol bakom argentinaren.

Med det sagt litar jag fullt ut på Laporta, Txiki och Pep när det gäller värvingsfronten. Dessa herrar sitter säkert redan nu och planerar hur nästa säsongs trupp kommer att se ut.
Barcelona Okkapokka
2009-04-15 19:55
Barcelonito / Lucho Enrique 21

Så sant, men Iniesta ska spela på mitten tillsammans med Xavi.
Barcelona El Tiburon
2009-04-15 19:51
Messi4321
Om jag inte minns fel så var Zidane ungefär i den åldern när han gick till Real Madrid. Men det var väl ett ganska dumt köp av Real.
Barcelona haeger
2009-04-15 19:51
Messi4321

"ribery är ingen spelartyp som håller länge"

"för Ribery håller bara 2-3 år när han kommer till barca"

Kan du se in i framtiden eller? :) Hahahaha.

Han är född 83, fyller 26 i år. Gammalt? Verkligen inte.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2009-04-15 19:50
Silva är bra, Ribery är bättre men Iniesta är bäst.
Barcelona Messi4321
2009-04-15 19:45
Alltså jag förstår inte varför alla vill köpa Ribery men nästa år kommer han vara 27!Och ribery är ingen spelartyp som håller länge så det är bara dumt och köpa en redan så etablerad spelare låt henry spela ett år till och sen får vi se för Ribery håller bara 2-3 år när han kommer till barca.
Barcelona haeger
2009-04-15 19:31
Hetfield

Vill ha honom på mitten :)
Barcelona Okkapokka
2009-04-15 19:08
Barça-fan

Desamma. Den här diskussionen vart kanske lite för hetsig men ja.

el Flaco

Givetvis. Silva skulle också bli bättre med bättre spelare runt om sig.
Barcelona Hetfield
2009-04-15 19:08
Förstår inte varför alla vill ha Ribery eller Silva, varför inte ha iniesta på den kanten, vi har ju sett hur grym han är på den kanten. Frågar ni mig så är Iniesta bättre än både Silva och Ribery på kanten
Barcelona Barça-fan
2009-04-15 19:04
Okkapokka.
Valencias läge är väl aningen mer prekärt då spelarna inte ens fått sina spelarlöner i tid pga. bristande ekonomi. Det blir svårt att fokusera på fotbollen i en klubb där vardagen präglas av allt annat än just fotboll.

Men jag accepterar din åsikt. Även jag kan se charmen hos en spelare som Ribery.
Barcelona el Flaco
Varken Ribery eller Silva är överskattade, båda två är duktiga spelare som förmodligen hade passat in bra i Barcelonas spelmodell.
Barcelona a L b
Helt ärligt, vem väljer Silva förän Ribery ?

Visst Silva är en mycket duktig spelare men Ribery är mycket bättre. Och nej detta är ingen "smak-sak". Det är bara sanning. Inte många som kan mäta sig mot RIBERY.

Edit: Stavfel.
Barcelona Okkapokka
2009-04-15 18:54
Då ska det väl också vara lätt för Silva att stå ut i ett underpresterande Los Ché, eller hur?

Om nån är överskattad så är det Silva, ärligt talat.
Barcelona Barça-fan
2009-04-15 18:46
Okkapokka.
Silva spelar i ett Valencia som är i kris och där många i laget just nu underpresterar. Därför behöver det inte förklara hans ojämnhet. Ribery spelar i ett Frankrike som är betydligt sämre än Silvas Spanien just nu. Det är väl enklare att stå ut i ett sådant lag?

Jag tycker faktiskt Ribery är aningen överskattad. Därmed inte sagt att han är dålig utan långt därifrån.
Barcelona Okkapokka
2009-04-15 18:39
Ganska underhållande att du kallar Ribery ojämn när Silva är desamma, om inte mer ojämn. Den förstnämnda bär praktiskt taget ett oinspirerat Frankrike på sina axlar, medans Silva är "en i gänget" i Spanien.

Silva i all ära, men Ribery räknas inte in bland världens bästa spelare för att han är 'ojämn'
Barcelona Barça-fan
2009-04-15 18:36
pokke.
Ribery är riktigt ojämn i Bundesliga också. Faktum är att Bayern ibland presterat bättre fotboll utan Ribery på plan.
Fantasticò
2009-04-15 18:34
Får gratulera till gårdagens avancemang! Hejar på er i CL, då mitt lag inte lyckades kvalificera sig...(Heja!)
Ut med PL-lagen nu!
Barcelona Barça-fan
2009-04-15 18:34
Okkapokka.
Trots att Henry ryckt upp sig rejält på sistone så tror jag på sikt att Silva petar honom. Silva skulle funger ypperligt som kantslickare i anfallet och är bra på att komma med fart och utmana. Den enda anledningen till att Ribery skulle peta Henry och att inte Silva skulle göra det skulle isåfall ha med stjärnstatusen att göra och inget annat. Men det är ju i och för sig en högst personlig och subjektiv bedömning då jag tycker att Silva är en bättre fotbollsspelare än Ribery.
Barcelona pokke
2009-04-15 18:33
Silva gör ju knappast några mål, han är för ojämn och vi kan inte bara hoppas på att Eto'o och Messi ska göra våra mål. Visserligen vet han spanska ligan men jag föredrar både Ribery och henry före silva.
Barcelona Okkapokka
2009-04-15 18:30
Faktum är att Silva inte petar Henry i dagsläget, sen gör Henry ett flertal mer mål än Silva också.

Ribery eller ingen anser jag. Så pass bra är Titi i dagsläget för oss.
Barcelona Barça-fan
2009-04-15 18:26
En annan sak som talar för Silva är åldern. Silva är bara 22 år medan Ribery är 25. Tre år kanske inte är så mycket men det är något.
Så det som talar för Silva är:
- Den förmodade prislappen.
- Åldern.
- Att han presterat i den spanska ligan och i det spanska landslaget.
Barcelona Pep.G
2009-04-15 18:22
lameG^

Ja, vi kan värva Ribery och fixa så att Henry blir någon sorts supersub, men att du vill sälja Guddy kan jag inte hålla med om. Vi behöver en spelare av Guddys kaliber i Barca. En perfekt djupledslöpare.

Sen att du vill värva Cesc redan nu tycker jag är FÖR överflödigt. En värvning av Agger är inte nödvändig. Vi har en stabil back arsenal.
Barcelona Messidinho_10
2009-04-15 18:19
Svårt o se att vi värvar Ribery, vem ska han peta?? Dem spelarna som vi har idag hoppas jag vi kan behålla länge för dem är helt otroliga och plus så kommer det alltid några från ungdomsleden.
Barcelona Okkapokka
2009-04-15 18:00
TheGreatest

Spekulationsfråga. Men jag tror ärligt talat att det bara var en slump i det hela, precis nu efter allt transfer snack.
TheGreatest
2009-04-15 17:56
Jag vet att hela den här Ribery diskusionen börjar bli tjatig, men tror ni att faktum att han tog på sig barca tröjan efter matchen igår va en signal eller betydde de inte ett smack?
Barcelona PILMÀ (Kärlek & Respekt)
2009-04-15 17:24
Kan inte nån i reds ägna lite tid åt att skriva en lite liten artikel om hur det ligger till detta gula kort o.s.v.
Så att man slipper att se de här frågorna om och om igen.
Barcelona lameG^
2009-04-15 17:22
Att henry kommer spela lite ifall ribery köps är fel. Etoo lämnar för afrikanska mästerskapet och henry kommer starta i mitten då.

Tycker guddy ska lämna oss han börjar bli gammal vem ska köpa in istället för guddy?? Köp in fabregas och låt han rotera med med xavi,iniesta eller ibland kanske iniesta måste upp i anfallet då kan fabregas spela. Afrikanska mästerskapen är och då behövs nog fabregas för keita och yaya lämnar.

Tycker vi borde köpa agger. Han är bara 24 och är grym mittback. Sälj milito. Marquez pique roterar med dem. Caceres omskolas till e högerback och agerar som backup till alves. Abidal vänster tillsammans med sin nya backup Coté.

In med asenjo ut med Jorquera Eller/Och Pinto.
sebbaa
2009-04-15 16:54
DaniAlves

Läs gärna längre ner vad diskuterats tidigare.
Barcelona DaniAlves
2009-04-15 16:47
Henry, Alves & Puyol ligger 1 kort ifrån avstägning i CL, jag hoppas bara på att de inte missar en eventuell final.
Annons: