/spanien/barcelona/forum/18697.aspx/spanien/barcelona/forum/18697.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Latinoo
2009-06-06 15:35
Så patetiska Madrid tidningen marca är, de inser att Ribery är närmare Barca och att han hyllar Barcas spel.

Då hittar marca på ett citat: ''föredrar Real Madrid''

Det har Ribery aldrig sagt, han har aldrig sagt någonting om R.Madrid han har bara hyllat Barca och att det är en ära att Barca fansen vill ha honom.
Barcelona det_färgglada_barca
2009-06-06 15:35
Ämne: Tror många av oss är....
håller helt med om att bindeln måste ha skvallrat om något. Antingen som ett bevis för att Samuel är en viktig del av laget eller tack för alla mål som gör dig tredje störst i historien men nu ska vi ha någon med bättre kläddstil (alltså inte zchlatan)
Barcelona Ciao-V
2009-06-06 15:23
För att sätta ytterligare lite fart på "Zlatanisternas" yver, länkar jag Pelès svar på frågan om vad tycker om Zlatans spel och hans utveckling i framtiden.
Pelè uttalar sig även om Champions League finalen.
Hehe...Kan ju vara bra att höra vad en av världens bästa fotbollsspelare genom tiderna säger...

Tycker personligen att Zlatan är en av världens bästa farward men i Barcelona vill jag hellre behålla lejonet. Vill också se en annan erfaren anfallare, om inte Bojan ges större roll i nästa säsong.
Barcelona Criff
2009-06-06 15:15
Ronaldinhoismx3,
Ja du vännen, om du läser ungefär 3 inlägg därefter så har jag också skrivit den på spanska, där dem tog med vad Guarduiola sa precis efter han sa det där med Zlatan.
Självklart skrev inte Goal.com upp det, och fick därför hela artikeln att verka som att Zlatan ska till Barca.

Så om något så menade jag på att Goal.com inte är en trovärd källa.
Barcelona VizzlA
2009-06-06 15:07
personligen tror/tycker jag att det bästa för laget vore att sälja henry och ta in ribery..ett stor pluss är att bojan får mer speltid centralt..
under afrikanska spelar vi med ribery bojan messi inte fy skam..sen om guardiola vill ha en target så kan han ta in nåt billigare alternativ att ha på bänken..
sen överlag förstärks laget med minst en mittfältare, ta hem henrique värva tex filipe (henrique agerar både backup i mitten och till alves), låna ut caceres, sälja både hleb och gudjohnsen där hleb ingår i en bytes deal till ribery, jorquera lämnar och tex asenjo kommer, i backlinjen kommer även tex bruno alves, milito går på lån.

ungefär såhär hade jag tänkt mig silly season för våran del kommentera gärna.

* mittfältaren kan vara tex hernanes, (fabregas våt dröm)
Barcelona SaM__-
2009-06-06 14:56
Tror många av oss är ense om att ingen kan ersätta Eto'o som fotbollsspelare och karaktären Eto'o. Men om det nu blir så att han lämnar får vi väl kolla till Zlatan ryktet. Men att ersätta Eto'o aktivt fastän Eto'o skulle vilja stanna så är det tamefan tjänstefel. Samu har gjort 30 mål i ligan och fick man den frågan innan säsongen skulle jag ta det direkt. Vad kräver vi av honom egentligen? Många menar att han missar många chanser men så länge han gör 30 mål är jag mycket nöjd. Sedan som någon va inne på; Mot Man U hade han väl bara 1 läge? Snacka om 100% i avslut.

Nu hoppas jag att Samu stannar då han är en ovärderlig truppmedlem. Jag har dessutom svårt att se att Pep vill bli av med honom då de verkar ha byggt upp en alldeles speciell relation. Är väl ingen slump att Eto'o fick bära kaptens bindeln sista matcherna och Eto'os beundran av Pep som han uttrycker dagligen. Stanna kvar i Inter Ibra och Samu är kvar i katalonien så blir båda parter nöjda :)
Barcelona Pride of Spain.
2009-06-06 14:53
Om detta är sant så skäms jag för att vara Barca-fan i dagsläget, helt otroligt.
Barcelona Hetfield
2009-06-06 14:39
Jag älskar Pep..men han är ingen profet

Det många glömmer bort är att Pep ville ha Adebayor (!), och han ville sälja Eto'o
Barcelona Barca_4_lajjf
2009-06-06 14:28
VizzlA

Helt rätt, Pep vet vad han gör om han nu köper Zlatan.. det är inget vi kan ändra på.
Barcelona VizzlA
2009-06-06 14:23
om guardiola har en plan för zlatan i barca så får vi acceptera det och sedan avgöra om det är bra för laget..antingen ser anfallet ut så här:

henry zlatan messi elr ribery etoo messi
Barcelona foooball master
2009-06-06 14:05
Ämne: foooball master

s....
det är sändningen börjar 19.00 matchen 20.00 som pilmá sa
Barcelona PILMÀ (Kärlek & Respekt)
2009-06-06 14:03
Ämne: foooball master

s....
Matchen börjar 20:00
Barcelona Ronaldinhoismx3
2009-06-06 14:03
foooball master

sändningen eller matchen?
2009-06-06 14:02
Ämne: Någon som vet när sv....
Ikväll 20:00
2009-06-06 14:02
Prio ett borde vara ribery speciellt när flera lag är ute efter han.
2009-06-06 14:01
Ämne: Någon som vet när sv....
messinho

19.00 6:an :)
2009-06-06 13:58
Criff

Rolig artikel men vi skulle ju inte tro på goal (enligt dig) så det var ju helt meningslöst att länka det?
Messinho
2009-06-06 13:56
Någon som vet när sveriges - Danmark börjar?
2009-06-06 13:54
Jag ber verkligen om ursäkt för dessa inskickade inlägg.
Det var min lilla bror som skickade medan jag var inloggad och var borta

Verkligen ber jag om ursäkt.
Barcelona Barcadinho.
2009-06-06 13:53
Några ord från min sida. först om Zlatan:

Zlatan har gjort 25 assister till mål, utöver hans 25 mål. Lejonet gjorde 5 assister till mål.

Lejonet vinner mycket boll för laget med sitt krigande, men han tappar ofta bollen också. Zlatan är bättre på att behålla bollen inom sig.

Om Zlatan kommer så kommer han säkert spela mycket högra upp på plan än i Inter. Han kommer inte användas bara som target man som spelar vidare, utan som en avslutare i boxen (ungefär som vad Keita fick göra i många anfall, pga brist av kraft i boxen).

En till fördel med Zlatan är hans dominans som anfallare.
Ett scenario där Messi är skadad lämnar vårt anfall väldigt tunt.
Lejonet har svårt att fylla det tomma rummet, utan Messi.
Zlatan kan däremot bära en hel anfall i vissa matcher, om någon viktig bli skadad.
I Inter kan han avgöra matcher som den enda mannen uppe.

Ang Zlatans lön - han kan gå ner lite med sin lön jämfört med i Italien, eftersom man betalar mindre skatt i Spanien och det är netto summan som egentligen är viktigast.

Det största hindret blir som några nämnde eto'os vilja. Det kommer att skada egot att bli en del av betalningen till en annan, plus extra cash. Och jag förstår det på ett sätt. Det är inte roligt att få underskattningar på ett så tydligt sätt.

Jag försöker se den positiva med Zlatan i fall han kommer. Det betyder inte att det är det vad jag vill.
Det viktigaste är att det går bra för klubben och att vi ska fortsätta vara starka.

Sen om Yaya -
Klubben erbjuder inte honom än vad han och agenten vill.
Pinsamt tycker jag att just Yaya ska tjäna minst av alla ordinarier.
Jag vet att det är förhandlingar, där den ena vill ha mer och den andra vill spara.
Men klubben själv och andra klubbar har lagt ribban med pengar så högt.
Det går inte att blonda med det för vissa, medan andra får nästan som de vill.

ha en bra dag. Vi ska på fotboll snart.
2009-06-06 13:51
2009-06-06 13:51
varför behandlar barca eto som sk*t nu? allt han gjort för klubben, alla mål han gjort och han kämpar 100% nästan varje match. och nu vill dem byta ut han mot zlatan?? hallå,vi är inte real madrid!
2009-06-06 13:49

2009-06-06 13:47
Barcelona Okkapokka - El Triplete!
2009-06-06 13:45
kallesiete

Jag syftade mest på Ralles inlägg.
Barcelona kallesiete
2009-06-06 13:39

Håller med dig ganska mycket Hetfield.
Visst, Samu har gjort flest mål. Men med Messi och Henry som också öser in mål har det ju inte direkt varit så att det är Eto'o som SKA göra målen som vissa här inne vill få det att låta som.
Barcelona Hetfield
2009-06-06 13:37
Varför MÅSTE vi ha en redodlad striker för?

Man U har klarat sig utan en renodlad striker och det har ju gått bra, så varför skulle det inte funka med Zlatan?
Barcelona kallesiete
2009-06-06 13:36

Okkapokka,
Det är nog ingen som tycker att Zlatan och Eto'o i samma trupp vore det optimala. Slutar med att en blir missnöjd.
Barcelona Okkapokka - El Triplete!
2009-06-06 13:35
Varför ska vi ha Eto'o och Zlatan i samma trupp? Det är två världspelare som förtjänar en startplats i sitt lag. Det är ungefär som att man skulle ha Buffon och Casillas i samma trupp.
Barcelona H.C Xavier
2009-06-06 13:35
Vad är det här?

Det här börjar likna Madrid. Vi har en spelare som när han är frisk och fri ifrån Afrikanska mästerskapen gjort 25,26 och 30 mål per säsong enbart i ligan. En spelare som gjort mål i 2 CL-finaler. En spelare som säger vad han tycker på både gott och ont. En spelare som vägrar att ta emot rasistiska påhopp. Löper kanske mer en någon annan anfallare defensivt i världen vilket gjort vårt press spel så framgångsrikt. Glöm heller inte att det var Ronaldinhos uttalande som startade turbulensen för några år sedan. Eto'o gav svar på tal när han sa att han alltid var på träningarna och gav 100%. Så här i efterhand så hade han ju rätt. Nu vann Eto'o CL-finalen som han dessutom gjorde mål i medans Dinho bara blir sämre och sämre.
Annons: