/spanien/barcelona/forum/18695.aspx/spanien/barcelona/forum/18695.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Delarocha
2009-04-15 21:57
Pokke, de leder ju med 1-0. De är vidare just nu.
Barcelona pokke
2009-04-15 21:57
United ser ut att åka ut ur CL vad skönt.... om inte Macheda kommer in i 92 minuten och avgör med 1 mål :)
Delarocha
2009-04-15 21:56
Har tagit upp Chelsea 3-4 gånger men tror han vägrar läsa det.
Barcelona Frodo
2009-04-15 21:55
Joe Cole är den enda vettiga yttern Chelsea har. Många Chelseafans håller nog med om den saken. Det har inte så mycket att göra med att båda måste ha boll, det är mer det faktum att Malouda sällan gör nåt vettigt eller kreativt när han har den.

När vi ändå talar om Chelsea är det just de som visat att det går att ha två yttrar som båda kan funka bra tillsammans. Robben och Duff var båda riktigt bra tillsammans för några år sedan så det faller platt att säga man inte kan ha två spelare som båda vill ha boll på varsin kant.
Delarocha
2009-04-15 21:54
Sen har du fortfarande inte förklarat vilka spelare som tillhör vilken typ av spelare som går ihop. Så vitt jag vet är samtliga av Malouda, Cole, Simao, Ronaldo, Ribery, Messi, Joaquin, Mata, Robben, Duff, Ronaldinho en spelartyp och sen är Silva en helt annan som därmed går att para ihop jättebra med resterande. Stämmer detta?

Vart i FM editorn står sån här info?
Barcelona C.Andrés
2009-04-15 21:54
Känns mer som att du spelat ett förvrängt FM spel där du trixade med editorn och har det som utgångspunkt för dina teorier Pep.G
Barcelona Pep.G
2009-04-15 21:53
Delarocha

Nej, Rambla kan fotboll, så jag antar att han skulle kunna besvara frågan. Jag vill gärna bli övertygad om att Ribery skulle passa i Barca.

Okkapokka

Ska kolla på C.L nu, vi tar diskussionen senare.
Barcelona BlueRed.
2009-04-15 21:52
Pep.G

Ok, tråkigt att det dem åstadkom på plan tillsammans inte räckte för att imponera på dig. Jag tycker däremot det funkade utmärkt, deras samarbete var bra.
Barcelona Para Siempre
2009-04-15 21:51
Pep.G

Cole är nog den första som sätts i Chelseas startelva efter Terry och Cech.
Barcelona Okkapokka
Pep.G

Hur går det ihop att Quaresma är en bättre spelare om han knappt får speltid i klubblag och landslag, jämfört med Simao?

Quaresma är den mest överskattade spelaren på 2000-talet skulle jag vilja påstå.
Delarocha
Pep.G. Nu försöker du få Rambla att stå på din sida efter att du märkt att dina argument för din åsikt ter sig en aning svaga eller?

Du har dessutom fortfarande inte svarat på varför Chelsea lyckades vinna med Duff/Robben, varför vi lyckades vinna 2 ligatitlar och cl med Messi/Ronaldinho.

Barcelona Pep.G
2009-04-15 21:50
Rambla

Ribery eller Silva ? Och varför ?

haeger

När Cole är frisk. Då brukar han inte starta med dem två tillsamans. Varför ?
Barcelona C.Andrés
2009-04-15 21:48
Pep.G

Jag har också canal+ och tittar på premiern. Cole är skadad så därför tar Malouda hans plats för tillfället.
Delarocha
Om du nu hade canal+ hade du haft koll på att Quaresma är förpassad till bänken, Cole är skadad och Malouda har presterat väldigt långt ifrån bra i Chelsea.

Vadå Quaresma mycket bättre än Simao? Quaresma är kass. Tror snarare Portugals coach har insett det precis som Mourinho upptäckte nu i höstas. Han lever fortfarande på ett par enstaka mål han gjorde i Porto för ett antal år sen typ.
Barcelona Pep.G
Okkapokka

Man ser ju på deras tankesätt.

Quaresma är mycket bättre än Simao i ( Portugal ), men ändå är det Simao som startar. Varför ?

BlueRed.

Aah, men dem funkade ändå inte bra tillsamans.

Barcelona haeger
Pep.G

J.Cole är skadad.
Barcelona BlueRed.
2009-04-15 21:47
pokke

Har han ens fått spela något sen han gick dit?
Barcelona Para Siempre
Pep.G

Är Cole petad? Han är skadad.
Barcelona Barca o Mort!
C.Andres

Supa inte spruta hoppas jag:D

Om både Ribery och Messi vill ha boll så ger man båda boll helt enkelt. Det är ju inte så att någon av dem skulle bli utan boll. Det är inte hur mycket bollar dem får som gör dem bra det är det dom gör när dom har bollen.

Och båda lär ju få bollar.
Barcelona Rambla
2009-04-15 21:46
Pellegrini suck, in med Llorente för fasiken. Ut med Cani och Mati Fernandez för de tillför inte något, in med Llorente och Ibagazza.
Barcelona pokke
2009-04-15 21:45
Lägg även till att Quaresma spelar numera i Chelsea och ruttnar även där.
Barcelona Pep.G
C.Andrés

HAHA, snälla. Malouda är en flopp ? Han startar ju alla matcher. Cole sitter på bänken. Jag har Canal + så jag brukar titta på Chelsea och jag har nästan aldrig sett dem starta tillsamans. Det funakr inte helt enkelt

pokke

Han är startman i Chelsea. Quaresma är duktig i det portugisiska landslaget tillskillnad ifrån när han är Inter. Han förståt portugisisk fotboll helt enkelt :)
Barcelona BlueRed.
Pep.G

Precis, då har inte Messi något att göra med Ronaldinhos nedgång.
Vem som startade kvittar, det jag kommer ihåg är när dem två spelade tillsammans. Funkade bra.
Delarocha
2009-04-15 21:44
Anledningen till att Malouda inte startar är ju också för att han har varit rätt kass. Dessutom har Chelsea spelat stora delar av säsongen med 2 anfallare. Sen vet jag inte vart du vill komma. Är alla dessa spelare såsom Quaresma, Ronaldo, Ribery, Messi, Malouda, J Cole samma spelartyp men Silva är det inte? Du får gärna förklara dig lite bättre. Känns snarare som att du inte vill ha hit Ribery av nåt personligt skäl...

Sen två exempel som motbevisar din tes jag kommer på så här på rak arm är Portugals landslag med Simao/CR. Chelsea när de vann två raka ligatitlar med Duff/Robben. Sen spelar väl Argentina ofta med Messi/Jonas eller Messi/Di Maria eller Lavezzi i något liknande. Dina argument är högst mediokra.
Barcelona C.Andrés
2009-04-15 21:43
F.ö att Messi ska ha gjort så att Ronaldinho börja spruta och fokusera mindre på fotboll och gjorde honom tjock måste vara en av dom dummaste teorierna jag någonsin har hört.
Barcelona Okkapokka
2009-04-15 21:42
Pep.G

Har vi ens sagt något om att vara smartare än Hiddink eller Mourinho? Då ställer jag samma fråga till dig om du är så smart, är du smartare än Hiddink och Mourinho? För du verkar veta mycket i alla fall.

Och i Portugisiska landslaget startar Simao och CR7 på kanterna, Quaresma platsar helt enkelt inte. Så det har inte något med balans eller dylikt att göra.
Barcelona Pep.G
2009-04-15 21:42
Delarocha

När Cole och startar, då sitter Malouda på bänken ;)

BleuRed.

Nej, hans festande hade nog inget med Messi att göra. Njaa, Guily startade dem flesta matcherna i förmån för Messi om jag kommer ihåg rätt.
Barcelona Gaucho!
2009-04-15 21:41
Tror knappt Ronaldinho själv vet varför det blev som det blev. Finns ju hur mycket som helst som kan ha påverkat, "personliga problem" eller skador för att nämna 2 :)
Barcelona C.Andrés
För att Malouda har blivit en flopp och att Cole tar honom som ordinarie? ROnaldo tar Quaresma av samma anledning....? Fan vilka dumma argument du för.
Barcelona pokke
Pep.G

Malouda har ju knappast imponerat i Chelsea tröjan och är ruttnar på bänken likaså Quaresma.
Annons: