/spanien/barcelona/forum/18693.aspx/spanien/barcelona/forum/18693.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Puyi_5 (D.E.P. Puerta)
2009-04-18 19:43
Vamos Barca!
Måste vinna matchen ikväll. Får inte låta M komma nära oss nu när vi har mycket att stå i med CdR och CL. Måste hålla de minst 6 poäng bakom oss.

Vamos!!
Barcelona Hetfield
2009-04-18 19:39
Har en känsla av att vi kommer att vinna, men priset för det är att någon kommer att bli skadad
Barcelona pokke
2009-04-18 19:39
sanrt sm'ller det.
Barcelona [Yodaa]
2009-04-18 19:38
Hoppas inte Busquets gör bort sig för mycket ikväll.
Barcelona SaM__-
2009-04-18 19:28
Ämne: Jag hade känt mig tr....Fick den känslan jag med. Men sedan låter Samans resonemang rimligt då det vankas större match på Tisdag. Sedan har ju Bousqets tidigare visat, exempelvis Espanyol borta, att han klarar av dessa typer av matcher.

Edit: Men hade känts tryggt med Abidal på vänstern måste jag medge. Känns så onaturligt med en högerfotad på vänsterbackposition.
Barcelona el Flaco
2009-04-18 19:27
Jag hade känt mig tryggare om Touré eller Keita hade startat. Känns som om det hade behövts muskler i en sån här svår bortamatch.
Barcelona Saman.
2009-04-18 19:15
Bra startelva. Antar att Yaya sparas till matchen mot Sevilla i veckan. Lite synd att Sylvinho inte spelar men jag antar att Pep vill hålla tätt där back idag. Sylvinho/Abidal lär nog hoppa in senare i matchen för att avlasta Puyol eller Marquez.
Barcelona Pep.G
2009-04-18 19:14
Okkapokka

Sergi ? Pep verkar vilja döda matchen snabbt med en sådan offensiv startelva.
Barcelona Pep.G
2009-04-18 19:13
La Liga
Omgång 31 Getafe B 18/4
La Liga
Omgång 32 Sevilla H 22/4
La Liga
Omgång 33 Valencia B 25/4
Champions League
Semifinal Chelsea H 28/4

Maj
La Liga
Omgång 34 Real Madrid B 3/5
Champions League
Semifinal Chelsea B 6/5
La Liga
Omgång 35 Villarreal H 10/5
Copa del Rey
Final Athletic Bilbao N 13/5
La Liga
Omgång 36 Mallorca B 17/5
La Liga
Omgång 37 Osasuna H 24/5
Champions League
Final Vid avancemang N 27/5
La Liga
Omgång 38 Deportivo B 31/5

Vettefan hur Pep ska lösa det här spelschemat, men gör han det så är jag beredd att säga att han är världens bästa tränare !!
Barcelona Okkapokka
2009-04-18 19:11
Bekräftat:

Valdés

Alvés Marquez Piqué Puyol

Busquets
Xavi Iniesta

Messi Eto'o Henry
Barcelona SaM__-
2009-04-18 19:10
Någon som har sett någon preliminär startuppställning? Brukar väl komma ut nu sisådär 1 timme före match!
Barcelona Smogen
2009-04-18 19:09
riktigt nervös inför matchen. Getafe är verkigen ett av de lagen jag avskyr i spanska ligan. Dom brukar fan alltid överprestera mot Barcelona, vore så otroligt skönt med en seger mot dom idag....
Barcelona PILMÀ (Kärlek & Respekt)
2009-04-18 18:58
Med den mittfält som Chelse har så tycker jag inte att de skulle ropa på oss direkt.
Riktig riktig tröga mittfält spelare har de.
Med Iniestas speed och Xavi unika rörelse tror jag att vi kommer vinna de på den mäktige Camp Nou.
Men det viktigast i denna matchen är att INTE släppa in något mål överhuvudtaget.
Hellre att vi kanske vinner med 1-0 än att att vi skulle kanske vinna med 3-1
Barcelona lameG^
2009-04-18 18:54
el capitano//

Ut med sylvinho in med bruno alves??

Bruno alves är inte vänsterback väll han är mittback. Sylvinhos ersättare kommer vara en ung offensiv ytterback. Jag vet faktiskt inte ifall henrique är så bra som dem flesta här säger. Spelar han äns U21 fotboll?? Tycker han borde spela försäsongen hos oss sen får vi se hur det går.
Barcelona Saman.
2009-04-18 18:53
Arsenal är verkligen ett litet pojkscoutlag. De är så tama i närkamperna. De kan inte mäta sig med Chelseas bestar.
2009-04-18 18:51
Ska jag vara ärligt så rankar jag Cech högre än Valdés.
jacooob
2009-04-18 18:49
1-1 malouda
Barcelona Saman.
1-1
1-1 Malouda fint mål där också.
Barcelona Vampíro
2009-04-18 18:46
Chech har defenitivt inte varit lika bra det senaste året men tycker fortfarande att han är en mycket duktig målvakt. Titta bara på fjol årets CL-final, han stod för ett par riktigt vassa räddningar och han höll kvar Chelsea i matchen. Att säga att han är en överskattad målvakt är lite väl överdrivet tycker jag.
Barcelona Pep.G
2009-04-18 18:39
PILMÀ (Kärlek & Respekt)

Jag personligen anser att Valdes är en bättre målvakt än Cechh. Cech har varit rostig sen sin huvudskada. Att han hade en enda perfekt säsong och det var 2005 har folk glömt. En mycket överskattad målvakt...
2009-04-18 18:36
Cech är allt annat än stabil på sistone.
2009-04-18 18:35
Theo 1-0 to Arsenal.
vilket mål.
Barcelona Saman.
2009-04-18 18:34
1-0 till Arsenal. Chelsea imponerar verkliken inte...
2009-04-18 18:31
Nån som vill länk till Arsenal vs Chelsea.
Vår kommande Champions league motstånd.
Länken är på svensk, Viasat det vill säga.
Kolla länken.
2009-04-18 17:50
Har följt idag Leverkusens match mot Wolfssburg där Henrique inte var på sin vanliga nivå.
Lite info om vad jag har sett av Henrique idag.

Han spelade hela matchen och följde med upp då och då, bra passning spel verkade det dock, första touchen var också bra.
Verkar lite långsam, position spelet var inte direkt hans bästa styrka, åtminstone idag.

Förresten spelade han som ytterback idag d.v.s höger back så kanske kände han sig inte lika bekväm som när han får lira som mittback.

Man kan också lägga skulden på honom i Grafites andra mål då han låg fel i positionspelet.
första målet som kom på straff också från hans kant då han var längre upp på plan sen försökte freidrich att täcka kanten som fällde han Grafite, dock var det inte Henriques fel där.

Han trivdes helt enkelt inte i ytterbacks positionen kan man säga.

But Henrique is still ours and WE LOVE HIM
!
Kanske låter jag lite för kritisk men det var vad jag såg av killen idag.
Det var min första match som jag såg Henrique lira.
Barcelona Criff
2009-04-18 17:32
Detta är stort, Messi`s gamla klubb, Newell's Old Boys, har ekonomiska problem.
Och Messi vill hjälpa till ekonomiskt för att få dem tillbaks på fötter igen.
Ingenting har kommit överens om än, men om det nu blir av måste jag säga det är ytterligare en sak att älska Messi för :D
Barcelona Criff
2009-04-18 17:24
Oj, han är rätt gammal. Konstigt att man inte hört talas om honom innan.

Riktigt äckligt utav domaren att inte blåsa straff där mot slutet. Usch. men men, det är inte bara Spanien som har kassa domare :P
el capitano
2009-04-18 17:23
Hetfield

Du behöver inte skriva förlåt :)
Jag förstår va du menar men om Valdes inte levererar på topp så måste även han bänkas oavsett om han är katalan el 3:e lagkapten. Som jag har skrivit förut, det går varken att älska eller hata Valdes.
Han behöver verkligen en konkurrens i laget, Pinto och Jorquera räknas tyvärr inte som konkurrenter. Vi måste ha en duktig, ung målis som kan pressa Valdes, kan konkurrera Valdes. I dagsläget har han inga press på sig oavsett hans form.
Storlag som Barca behöver minst 2 spelare på varje position som kan konkurrera varann, kolla bara på anfall och mittfältet.
Barcelona Vampíro
2009-04-18 17:20
Criff:

Han är född den 2:a April 1979. Som du säger så är han väldigt vass och leder för tillfället skytteligan i Bundesliga. Har för mig att han även har gjort en landskamp för Brasilien.
Annons: