/spanien/barcelona/forum/18691.aspx/spanien/barcelona/forum/18691.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona M79
2009-07-16 08:39
Real madrid en levande ande //

Vet inte om jag läst ett mer patetiskt inlägg någonsin, samtidigt skriver du något inlägg tidigare att du är förvånad att så många sandlådebarn blir spärrad. Kom igen!
-------------------------------------
Maxwell är en bra backup, inget mer el mindre. Knappast en bomb eftersom han ryktats till klubben länge och flera gånger i ITA media
Villarreal Grande Messi!
2009-07-16 08:37
Vilken överraskning med Maxwell. Den nyheten slog verkligen ner som en bomb. Men det är ju väldigt positivt och en värvning av Filipe känns ju nu något onödig?
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2009-07-16 07:37
12 timmar senare och jag är mer än nöjd med värvningen av maxwell, många även jag själv skrek efter Filipe, istället för vi in en offensiv brasse back med rutin och det på något sätt känns rätt nu på efterhand. För att sammanfatta honom som spelare en bättre variant av Sylvinho, jag härmed döper honom till Sylvinho jr.

Jag menar Filipe kan vi gå efter nästa säsong, han är bara 21 år och att spendera så mycket på honom känns rätt vågat, saknar rutin och vi bör inte göra oss av med så stora summor på ynglingar, caceres varning om man nu får använda han som ett ex. Filipe visa världen att det inte var en tur säsong du hade bakom dig, gör han en bättre säsong så är han klart värt pengarna. Nästa säsong är han vår!

Det finns potential hos Caceres men det är så pass hård konkurrans vilket gör att man måste göra bra ifrån direkt, de andra mittbackarnas nivå är högre och stabilare. En utlåning gör han bäst.

Laporta och Txiki utmärkt jobbat med Maxwell, balanserar laget, istället för att panik buda så köper man smart, eller tiden får avgöra hur pass bra värvning detta är men priset gör det hela klart godkänd. Någon som kan bekräfta om det är 100 att Gai flyttas upp för att träna med a-laget iår?

Vi är med många cuper iår, gudj will he stay or will he go?

Hleb-bryter han sig fri från sitt skal och visar sitt riktiga ja?

Vänsterback in avklarad, nu blickar jag mot mittfältet där det ser lite tomt ut på den kreativa sidan, skulle gudförbjuda någon utav xavi/iniesta skada sig så förlorar vi mycket i det kreativa. Får huvudvärk när ja tänker på vem man bör köpa in, får inte vara någon mega stjärna då det är tänkt att man roterar in killen, chansar man och köper in någon talang med stor potential eller tar man upp någon från barca b som anser vara redo? "kliar skallen" Aja de får vara prio 2, nu vill jag att killarna gör klart med lejonets framtid.

Operation Eto!
Barcelona Trippeln
2009-07-16 03:35
Jag är även lite interista men 90 procent cule.

Jag har sett i princip alla inters matcher från förra året.

Om man ska beskriva maxwell så är det en kille som vågar gå i djupled,han är också OTROLIGT säker med bollen.

Tappar aldrig bollen passar inåt i banan och väggspelar gärna i kanten.Känslig vänsterfot också kvick.
Kan göra sin gubbe också som sagt otroligt teknisk.Han kan även spela på mittfältet och har gjort det ibland i inter.Hmm vad mer dock lite slarvig i markeringsspelet lite säkerhetsrisk men 45 miljoner kan man fan inte säga nej till.
Barcelona Pep.G
2009-07-16 03:14
Om jag vet rätt så är Maxwell en offensiv jävel och då skulle det vara perfekt att ha honom under låsta matcher t.ex mot lag som Chelsea och Real Madrid ?
Barcelona Trippeln
2009-07-16 02:35
Där gick barcelona om real ;)
Barcelona Trippeln
2009-07-16 02:32
J.Gamper

Gai Assulin står väl närmast till hands.
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2009-07-16 02:21
Jag är ganska besviken att vi inte gjorde klart med Filipe istället, detta kom som en chock! Filipe kändes so perfekt för oss, men aja vi for nöja oss med Maxwell inte so illa han heller.

Edit: Ursäka för stavfelen, sitter po en tysk bärbar. ;)
Förresten so gillar jag inte hur officiella hemsidan har börjat skriva rykten där, känns bara oproffessionellt.
Barcelona J.Gamper
2009-07-16 02:16
Haha, inlägget med klädbutiken var ju rolig =).

Förresten.. vilka ungdomsprodukter kommer troligen att flytta upp i A-laget tror ni?
El Capitano
2009-07-16 02:11
Nu har vi en mittfältare och en anfalllare kvar om Eto'o lämnar men hoppas att han stannar och får ett bra kontrakt.
Villa verkar vara mission impossible som Filipe. Vad finns det för flera alt förutom Villa?
Barcelona Rambla - K9
2009-07-16 02:09
Det finns annars klädbutiker som annonserar med stora plakat: Köp TRE, betala för TVÅ. ;)
Barcelona Trippeln
2009-07-16 02:03
Electricityscape

Nej du var ABSOLUT inte den enda.
Barcelona el Flaco
2009-07-16 02:03
Real madrid en levande ande/

Nej, jag hade förmodligen inte tjafsat med kassörskan om priset på skjortan. Däremot hade jag stuckit därifrån och köpt en annan billig skjorta som är minst lika fin någon annanstans. Ungefär så har Barça agerat i sin jakt på en vänsterbacksreserv.

Electricityscape/

Jag skrattade också lite faktiskt.
El Capitano
2009-07-16 02:02
Real madrid en levande ande

Men snälla du, ska du jämföra en skjorta från MQ med en mångmiljonaffär?
Du blir aldrig rik du :)
Barcelona Electricityscape
2009-07-16 02:01
Ämne: El Flaco//

Du går....
Var det bara jag som skrattade medans man läste detta inlägg?
Real Madrid Bengan
2009-07-16 02:00
Ämne: El Flaco//

Du går....
Sundast kanske vore något mellanting?
Barcelona Rambla - K9
2009-07-16 01:59
Nu är ju Maxwell tänkt att fylla ut Sylvinhos plats och vara backup till Abidal. Då får man väl ändå anse att max 5m är ett bra pris för en spelare som har så mycket rutin som Maxwell men ändå bara är 27 år (snart 28). Hade man kunnat få Filipe billigt så hade det så klart varit bättre, men är det fel att inte vilja slänga ut 20m för en spelare om är tänkt som backup?
Real Madrid Real madrid en levande ande
El Flaco//

Du går till MQ och hittar en fin skjorta, som du endast tänker använda när du ska ut på krogen eller träffa en tjej. Men den kostar 649 kr. Ska du då stå och jiddra med kassörskan och säga att den kostar för mycket och fösöka får ner priset til 500 kr?. Eller ska du betala vad den kostar.

Men i madrids fall så handlar det om att dem kommer med en limusion och med stiligia kostymer och sol glas ögon utanför MQ, sedan ska dem in och handla dem hittar ett par fina jeans men vet inte vad de kostar. Sedan kommer de till kassan och lägger fram sin portfölj med pengar(en hel del pengar) i sedan dreglar kassörskan när hon ser pengarna. Sedan frågar madrid vad jeansen kostar så fördubblar hon priset eller tripplar priset då hon vet att madrid kan betala för den.

Jaa så kan man beskriva skillnaden mellan madrid i transfermarknaden.
El Capitano
Det är säkrare med Abidal eftersom Maxwell gillar att gå på offensiv och Alves är mer än mittfältare än högerback :)

Jag tror att Maxwell kan spela som defensiv mittfältare också, det behövs när Yaya och Keita går till afrikanska.
Barcelona Trippeln
2009-07-16 01:55
Enligt mig är Maxwell bättre än Felipe just nu..
Barcelona el Flaco
2009-07-16 01:55
El Capitano/

Jag har faktiskt aldrig sett K9 spela och vet väldigt lite om honom. Kan därför inte uttala mig ifall han har potentialen att lyckas i Barça eller ej.

Sen angående Abidal och Maxwell skulle jag tro att Pep kör med fransmannen från start.
Real Madrid Bengan
2009-07-16 01:53
Ämne: el Flaco

Ett tag ....
Abidal håller enligt mig betydligt mycket högre klass än Maxwell som är andra man i Inter också, skulle bli otroligt förvånad om Maxwell startar över Abidal i någon match där inte syftet är att vila Abidal. Hade varit betydligt mycket hårdare konkurrens om Felipe kommit.. kanske inte rakt av men tror nog Felipe skulle ta Abidals plats förr eller senare
Barcelona el Flaco
2009-07-16 01:52
Real madrid en levande ande/

Tycker du det är rimligt att betala 15 miljoner euro för en spelare som är tänkt att ha på bänken och som dessutom inte är en stjärna? En annan sak är kanske att Barcelona inte har varit särskild smidiga i Filipe-affären, men Barcelona under Laporta har haft som policy att inte betala överpriser för spelare, utan försöker mer förhandla ner priserna så mycket som möjligt.
Barcelona J.Gamper
2009-07-16 01:52
Ämne: el Flaco

Ett tag ....
Jag är säker på att det blir Abidal. Maxwell får rotera då o då kanske.
Barcelona J.Gamper
2009-07-16 01:50
Ämne: Varför är det så lät....
"Varför är det så lätt för madridistas att bli spärrade här?"

Är det så klurigt?

Sedan så bör du tänka på att Real är desperata efter nya spelare efter en misslyckad säsong medan Barca redan har världens bästa lag. (O Ja, Real är inte bäst i världen än.) Lite onödigt att börja slänga stora summor på spelare som vi inte egentligen äns behöver då eller?

Däremot behöver vi definitivt bredda truppen och med det har ledningen dålig och trög som många redan sagt o tycker.
Real Madrid Bengan
2009-07-16 01:49
Ämne: Varför är det så lät....Kanske på grund av att dom som blev spärrade skrev provocerande inlägg som tydligt bryter mot reglerna. Hade ju totalt spårat ur i meningslös diskussion.

Edit: tack red btw =)
El Capitano
2009-07-16 01:49
el Flaco

Ett tag kändes som att K9 var nästan klar men nu är vi på ruta ett igen. Hoppas att han värvas trots allt. Han är ung, talangfull och skulle passa Barcas perfekt.

Jag är fortfarande förvirrad på Maxwell, det kom från ingenstans. Men jag är glad att få en rutinerad VB för så lite pengar dessutom accepterar han bänken.
Frågan är om Pep väljer Abidal eller Maxwell som startspelare?
Real Madrid Real madrid en levande ande
2009-07-16 01:47
Varför är det så lätt för madridistas att bli spärrade här?..
Det ar ju inte sa att dem ar guds barn direkt, flertalet beter sig som idioter. Vada, grinar dem inne pa puertan nu?red

Sedan undrar hur det kan ta så lång tid för spelare som filipe att bli klar. Betala 15€ som dem vill ha. Vi fick Benzema på 2 dagar. Man kan inte få spelare till sitt lag med snåla bud. Ni kanske kommer säga att Madrid betalar extra pris, men det är klubbarna som kräver mkt av deras spelare för dem vet att real kan betala det.
Barcelona J.Gamper
2009-07-16 01:46
Ämne: Ämne: Jakobss....
Håller med men ändå inte. Inte så att Barcelona var helt desperata efter en vänsterback? De behövde bara en ersättare till Sylvinho som för det mesta satt på bänken. Om vi skulle köpa honom bara för att få en backtalang så bör man tänka på att vi redan har flera unga backar.
Real Madrid Bengan
2009-07-16 01:44
Ämne: Jakobsson:

Filipe....Det var ju lite skambud från barcelonas sida också, höja från 8 till 9 miljoner var ju nästan ett hån. Nog för att maxwell är en fullgod ersättare men vad jag förstått så har barcelona en rätt tilltagen spelarbudget och borde kanske kunnat lagt ut dom miljoner som krävdes. Ser ju betydligt mycket mer potential i filipe än i maxwell.
Annons: