/spanien/barcelona/forum/18690.aspx/spanien/barcelona/forum/18690.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid Autobahn Arjen
2009-04-16 20:12
pokke Barcelona

Skulle funka alldeles utmärkt med Guti och Snejider, mitt svar ja till din tigigare fråga.

Jodå Eto och henry skulle vara sämre medan messi fortfarande skulle dominera.
Det är ju inte så att Iniesta/Xavi dribbblar genom 3 spelare och lägger en pass till Messi.
Som sagt skulle även funka med Guti och Snejider.

Barcelona pokke
2009-04-16 20:09
Barca-nist

Precis, vad vore Messi, Etoo och Henry utan Xavi och Iniesta Autobahn Arjen?
Barcelona Barca-nist
2009-04-16 20:06
pokke

barca spelar verkligen som ett lag!! igår vann MU tack vare ett tidigt mål av Christina sen va det bara förstöra fotbollen. inte ens då kan man säga att det är bara tack vare honom de vinner matcherna.
Barcelona pokke
2009-04-16 19:59
Barca-nist

Det är väldigt synd att folk tror att ett lag blir uselt utan en individuell lirare. Barcelona spelar som ett kollektivt lag. en visst om du tycker att Messi är hela Barcelona.
Barcelona Barca-nist
2009-04-16 19:57
pokke

Ibland tror folk att fotboll är pingis eller liknande sport hehe
Barcelona pokke
2009-04-16 19:54
Autobahn ARjen

Ha, så du tror om vi har Sneijder och Guti istället för Iniesta och Xavi så hade det gått lika bra för Messi? Knappast. Du är väldigt bitter över att Barcelona har nått semifinal i CL, final i cupen och leder ligan. Avundsjukan sätter sina spår.
Barcelona Messi4321
2009-04-16 19:52
Tjena grabbar,jag ber om ursäkt för mitt sätt att bete mig igår.Jag blev bara förbannad över att andra började lägga sig i och det kändes som alla var emot mig.Ja i allafall hoppas att jag har rensat luften och forumet inte blir som puertan.

På återseende:)
Barcelona Barca-nist
2009-04-16 19:48
Alla tror att barca kommer tappa men om ett viss lag som slår barca, så slå det laget absolut real eftersom real har spelar jätte darrigt sistone trots vinsterna.
Barcelona Barca-nist
2009-04-16 19:45
Autobahn Arjen

Varenda spelare är viktig för laget.Du har märkt hur det ser ut när peppe inte spelare? han är back!! fotboll går inte att spela om alla va mittbackar eller anfallare! barcelona måste verkligen satsa och satsa rätt:)
2009-04-16 19:40
Barca-nist
Bra att du erkänner, tror faktist att ni vinner många av de matcherna jag nämnde om messi spelar.
Men iallafall messi har varit nyckeln hittils.
Barcelona Barca-nist
2009-04-16 19:35
Autobahn Arjen
Messi betyder jätte mycket för barca absolut håller med dig, men tro mig det är inte allt!!!
vi behöver alla våra spelare om du minns schemat som du nämnde nyss såå är det massa tuffa matcher framöveroch därför måste messi vilas under vissa matcher..i alla fall om barca avgör vissa matcher i tidigt skede så kan han bytas ut snabbt.
2009-04-16 19:32
pokke

Ingen har lagt de bakom sig, Messi är hela barcas anfall, anledningen til att de går så bra för barca är att messi inte har varit skadad under längre perioder. Nu vill jag inte gå in mer för vill inte bli spärrad här, provocerar inte säger bara vad jag tycker.
Barcelona Barca-nist
2009-04-16 19:28
Pokke

jag kommenterar det sällan men ibland går jag in dit för att skratta lite . inget personligt men man märker att vissa är småpatetiska.. strunt samma man ska inte dra alla över en kamm.;)
Real Madrid Zizou_spars
2009-04-16 19:25
Barcadinho

Håller med helt och hållet.
Barcelona pokke
2009-04-16 19:22
Barca-nist

Går ju inte missa de skrattretande inläggen på Puerta :)
Barcelona Barca-nist
2009-04-16 19:19
pokke
du är som en hjärtkirurg som inte missar nåt hehe
Barcelona Barca-nist
2009-04-16 19:17
Autobahn Arjen

Om barca tapppar mark där så finns det tillfälle för real att slå till men det betyder inte att Real kan vinna alla sina matcher som de spelade sist. men allt återsår att se ;)
Barcelona pokke
Autobahn Arjen

Det där inlägget är nästintill identiskt med det du skrev i Puerta för några minuter sen men du glömde ''Messilona''.

Trode faktist att ni maränger hade lagt ''Messilona'' bakom er.
Barcelona Ciao-V
Ämne: Tuff spelschema ni h....Ja, det är tufft att ha höga mål att nå. Barca tävlar om tre titlar.
Tre matcher till Champions league titeln.
En match till CdR titeln.
Åtta matcher till ligans.

Det känns som om det är allt eller inget som gäller:).
Räknar med minst en titel åtminstone.
Barcelona Tibidabo
2009-04-16 19:12
Är också lite less på uttryck som "Brittania Rules" e.t.c.,eller att engelsk fotboll är bäst, eller spansk för den delen. För egentligen är topplagen i varje liga, internationella! Internationella topplag.
Mes que un club!
2009-04-16 19:09
Tuff spelschema ni har....

Sevilla H
Valencia B
Chalsea H
Real m B
Chalsea B
VillarealH
Barcelona Jr. Honken
2009-04-16 18:40
Barcadinho.

Hahaha! Ska tänka på det! ;P

Ha en bra kväll själv! Detsamma, med andra ord!
Barcelona Barcadinho.
2009-04-16 18:37
Jr.Honken/

Då vet du precis vad grabben får för present nästa födelsdag.
Eller ger honom tröjan redan nu.
Det finns ju att köpa på tradera, eller sportaffärer eller vårmarknader.

Det är inte dumt att din kusin ska springa nu på stranden med barcatröja och ska göra reklam för vår kära klubb.

Ge honom tröjan...

ha en bra kväll.
Barcelona Barcadinho.
2009-04-16 18:30
Jag vill klaga en gång till på den förbestämda spelschema i la primera. Och jag vill inte ta upp den där med att det gynnar Madrid eller inte, utan jag ser det också från en annan vinkel.

Om det spanska fotbollskommitté vill bestämma själva hur spelschemat ska se ut (istället för en slumpmässig lottning som alla andra ligor gör), så kunde de se till att schemat ska gynna de spanska klubbarna som är ute i Europa.

Titta vilken situation - Barca får spela väldigt tuffa matcher i ligan samtidigt som de är ute i CL. Tänk er en situation där också Villarreal eller Real Madrid skulle hamna i semin och kanske några lag som Sevilla skulle gå vidare i uefacupen.

Då skulle alla dessa topplag från Spanien finnas i ett underläge jämfört med deras motståndare från andra länder. De skulle behöva gå genom den ”svarta” perioden i ligan, samtidigt som de skulle behöva slås mot väldigt tuffa motstånd ute i Europa.

Varför är man så trångsynt?
Det enda de tänker på är att göra ligans slutfas väldigt tufft och spännande.
Men vet inte dessa små hjärnor att CL och uefacupen tuffaste faser också spelas under den här perioden?

Antigen så lottas man slumpmässigt hela schemat.
Och vill man bestämma i förväg istället, så får man vidga sina tankar och se till att schemat gynnar de spanska klubbarna.

Det är lika viktigt för spansk fotboll och la primera hur det går för de spanska klubbarna i de europeiska cuperna (inte bara sportligt, utan också massa med intäkter till kassan).

Den här gången skadar det bara Barca, men vem vet. Det kunde vara annorlunda och vem vet nästa säsong.

Min slutstats – jäkla pajaser allihopa.
Vissa saker bedrevs i Spanien av amatörer
Barcelona Jr. Honken
2009-04-16 18:20
Off toppic, men ändå:

Min 4-årige kusin kom på besök idag. Han är så himla rolig! Han springer alltid in till min garderob och plockar fram min gamla Ronaldinho-tröja, från tiden i Barca. Han älskar den! :P
Barcelona jasko’o
2009-04-16 18:07
Ämne: Chelsea har haft pro....
Men då var Scolari nu är det Hiddink, jag tror det är stor skillnad.
Real Madrid F7 Zizou~™ [7 de mayo]
2009-04-16 17:22
Ser inte det positiva i ett köp av Ribery från er sida. Tycker att Iniesta och Henry mer än väl tillfredställer era behov.

Galacticos has ben done...
Barcelona Klint
2009-04-16 16:57
Haha! Antingen är han och Abidal väldigt goda vänner eller så har Ribery en poster hängande med fransmannens foto ovanför sängen. Först tröjbytet och sedan fotograferingen tillsammans.

Thanks flaco!
Barcelona el Flaco
2009-04-16 16:54
Klint/

Det var Abidal han bytte tröja med.
Barcelona Klint
2009-04-16 16:53
Jag har inte kunnat hitta något om vem det var Ribery bytte tröja med. Någon som vet?
Annons: