/spanien/barcelona/forum/18684.aspx/spanien/barcelona/forum/18684.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona chonchocorito
2009-05-07 03:26
Nu är det bekräftat. Norske domaren håller på Barca. hehe

Kolla länktips
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2009-05-07 03:19
Sov så gott Iniesta :)
Barcelona Barca-Henke
2009-05-07 03:15
Asså Pintos rush är så jävla skön, vilken jävla acceleration. Kolla bara när han springer om Guardiola vilken fart han får, även om Pep inte tog i så ser man vilken fart Pinto har, haha så roligt. Men jag tycker att Pique gör en grym match även Iniesta Valdes och Toure är riktigt bra idag !
2009-05-07 03:00
Älskar när Pep springer bort till Iniesta o firar målet och att han halvvägs ropar på de andra o vill ta med dom också. Men sen vänder han hem stressat och vill göra byten. Vilken härlig tränare vi har.

Debutår som tränare, Vinst i La Liga. Final i CL och CdR. En trippel är nära. Vågar man hoppas än?
Barcelona basaric
2009-05-07 02:45
Angående straffsituationerna så vet jag inte riktigt vad jag ska säga, jag ska försöka förklara dom 2 situationerna där de angågs mest som straff, och vi börjar med Piques.
"Bollen söker handen", om man ska kolla efter domarnas ingripande angående den situationen så får man inte fram mycket, vissa friar, andra blåser straff. Men enligt regel boken så ska det inte vara straff, eftersom Pique inte är ute efter att ta bollen med handen, jag har även för mig att han tittade bort då bollen kom på handen...

Sen har vi straffsituationen i slutet av matchen, Eto försöker skydda sig vilket också är tillåtet enligt regelboken ... Men som sagt det är 50-50.. någon annan domare kanske hade blåst straff för Chelsea.
Men hur skönt känns det inte?
Vi är i final.
Synd bara att Alves inte kan medverka... jag tror att han hade tagit hand om Ronaldo väl... Trots att jag typ ville döda Alves idag... Vad gjorde han på plan? Men jag tror att han hade höjt sig rejält i finalen...
Jag är hyffsat säker att Abidal kommer att få vara med, för det där är absolut inte rött kort, så överklagan går nog in.
Sen hoppas jag att Henry kan vara med, vilken form han är i nu, helvete asså.
Barcelona Barca-Henke
2009-05-07 02:39
Så jävla skönt ! Sen så är Drogba och Malouda fan dem äckligaste spelarna som finns. Och Glenn Strömberg är en jävla clown, gillade han förut men efter den här matchen.. Nästan så att man vill skriva ett mail till viasat men orkar fan inte. Men Final så jävla SKÖNT !!
Barcelona Xavi_totalkontroll
2009-05-07 02:37
Alltså grabbar, är det ingen som tänker på det röda kortet, skandalen börjar redan där ! om abidal inte hade blivit utvisad kanske inte straff sitvationerna överhuvudtaget skett pga, orättvisan började med oss, en back dessutom som kunde ha förhindrat de anfall som ledde till straffsitvationerna så alla där som klagar på dommarens beslut kan börja med abidal som blev orättvist utvisad
Barcelona Bernie
2009-05-07 02:32
=)

Det vi kan göra med backlinjen är följande, spela med kaptenen som ersättare till Dani Alves. Yaya Tourè kan spela mittback tillsammans med Piquè och på vänstern så kan man ha Sylvinho. Men jag tror att vi denna gång får se Caceres i startelvan så att vi kan spela med tridente 1 Yaya Xavi o Iniesta och tridente 2 Messi Eto'o Henry. Det löser sig nog, synd bara att Milito och Marquez går skadade..
Barcelona Okkapokka
2009-05-07 02:23
Nu får man nog sova alltså. Nu har glädjeruset avtagit sig ganska rejält. Det lär dock med all största sannolikhet återupplivas imorrn när man träffar Chelsea kamraterna på skolan.

Bona nit!
2009-05-07 02:22
"Handling the ball involves a deliberate act of a player making contact with the ball with his hand or arm"

"The position of the hand does not necessarily mean that there is an infringement".

Enligt regelboken gör domaren rätt.
Barcelona SaM__-
2009-05-07 02:20
Nä måste försöka få lite sömn efter denna fantastiska och sköna seger. Avslutar lite kaxigt känner jag och snor en låt jag gillar :-)

" Fuck off Chelsea FC, you ain't got no history, 2 european cups and 18 leagues thats what we call history " !
2009-05-07 02:20
någon som har länk till målen ?
Barcelona pokke
2009-05-07 02:17
Nu ska jag lägga mig.

INIEEEEEEEEEEEEEESTAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!

INIESTAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!

INIESTAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
2009-05-07 02:17
oki, vad skönt att Henry är tillbaka men största svagheten är ju då alves och abidal, våra kanter för i helvete, hur ska vi göra sylvinho och caseres är de ända backarna vi har kvar
Barcelona pokke
2009-05-07 02:14
Piqué var helt otrolig. Jag älskar Pique, vilken spelare han har blivit.
Barcelona Barça! (MQUC3)
2009-05-07 02:08
Vad är smartast?

Ta flyg + hotell 2 nätter med ett hotel dryga 20 km från arenan? 3200 kr

Eller 5500 kr för ett fint hotell 1 km från arenan?

Vågar man chansa med bussar o så ?

Nu är jag hispig, har inte ens fått biljetter, haha men sitter redan o planerar..
Barcelona ElDuroDeFCB
2009-05-07 02:07
Barca MQUC3

Din Ekonomi verkar inte påverkas av finanskrisen;-=) jag skulle vilja lägga pengarna på matchen, men jag måste ha de....Hoppas du får biljetterna och gör din röst hörd i rom. Lycka till

Xavi_totalkotroll

Du borde följa Barca nyheter lite oftare jag rekommenderar www.fcbtransfers.blogspot.com/ gå inte där då får du all information du behöver, innan, under och efter en match + mycket roligt o skoj om Barcelona... Men svar på din fråga; Henry skulle spela idag med han va inte 100%, men han lär vara det iför finalen om inte annat händer, Marquez ska opereras och är borta 2-3 månader, Alves fick 3dje gula och är avstängd, Abidal fick rött och är avstängd om inte Barcelona överklagar och får igen överklagan. Hoppas du fick svar på frågorna..
2009-05-07 02:07
Det var roligt att just Iniesta som fick kritik från många för hans ord om domaren förra matchen fick avgöra matchen. Älskar sättet vi vinner på idag. Älskar o se skolflickan Drogba bli så arg. Nu kan han rulla vidare i sängen istället för planen och gråta. Nu kanske de kan lära sig spela lite fotboll.
Barcelona Puyi_5 (D.E.P. Puerta)
2009-05-07 02:04
ANDRES INIESTA!
ESTO ES UNA FIESTA!!!

ANDRES INIESTA!
ESTO ES UNA FIESTA!!!

ANDRES INIESTA!
ESTO ES UNA FIESTA!!!

ANDRES INIESTA!
ESTO ES UNA FIESTA!!!

ANDRES INIESTA!
ESTO ES UNA FIESTA!!!

ANDRES INIESTA!
ESTO ES UNA FIESTA!!!
2009-05-07 02:02
den ända är väl Henry om han hinner komma tillbak !
2009-05-07 02:01
va händer nu då, Henry, marquez, alves, abidal !! kommer nån vara spelklar eller ?
Barcelona Faye11
2009-05-07 01:58
ANDRES INIESTAAAAAA SHAA LAA LAA LAA LAA LAAA LAAAA
ANDRES INIESTAAAAAA SHAA LAA LAA LAA LAA LAAA LAAAA
ANDRES INIESTAAAAAA SHAA LAA LAA LAA LAA LAAA LAAAAANDRES INIESTAAAAAA SHAA LAA LAA LAA LAA LAAA LAAAAANDRES INIESTAAAAAA SHAA LAA LAA LAA LAA LAAA LAAAAANDRES INIESTAAAAAA SHAA LAA LAA LAA LAA LAAA LAAAAANDRES INIESTAAAAAA SHAA LAA LAA LAA LAA LAAA LAAAA
Barcelona Barça! (MQUC3)
2009-05-07 01:57
ElduroFCB

Allt under 500 euro är okej ! :)
Barcelona DaniAlves
2009-05-07 01:55
Xavi_totalkontroll

Ja självklart så missar han finalen, om inte barcelona överklagar kortet.
Barcelona ElDuroDeFCB
2009-05-07 01:55
Xavi_totalkontrol

Jag tror fan inte det, även om jag hoppas..Vi får se om Barcelona tänker överklaga...Men grejen är, om vi överklagar kortet, så lä Chelsea överklaga hela matchen ...

Barcelona ElDuroDeFCB
2009-05-07 01:53
Barça! (MQUC3

Tro mig det kommer att kosta långt över 50 euro!! Biljetterna släpps inte förrän på Fredag, det du gör nu är bokar en för 50Euro, sen betalar du resten, vad det nu blir. Räkna runt 150euro plus för sämsta platser...
2009-05-07 01:52
Grabbar missar abidal finalen eftersom han fick rött kort ?
Barcelona Barça! (MQUC3)
2009-05-07 01:46
HOLY XXXX !

Biljetter till finalen kostar bara 50 Euro.

" If you are assigned a ticket you will automatically be charged a minimum amount of 50 €. "

Minimum, undrar vad det blir. Ska be till gud att jag får biljett, kosta vad det kosta vill.
Barcelona DaniAlves
2009-05-07 01:46
Verkligen synd att Dani Alves missar finalen, han hade gjort det jobbigt för ronaldo, vi alla minns hur han punktmarkerade ribery!
Barcelona Barça! (MQUC3)
2009-05-07 01:42
Ja ska ansöka om ROME BILJETTER PÅ FREDAG ! FYFAN VA GÖTT om man skulle få, säkert skitmånga som söker dock.
Annons: