/spanien/barcelona/forum/18683.aspx/spanien/barcelona/forum/18683.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona petersays
2009-05-21 14:16
Pep.G
För mig spelar det faktiskt ingen roll vem av dem som spelar, jag tror det komemr gå jämt upp. Helst vill jag se Toure såklart, men Pep verkar bestämd på att använda honom som mittback och då är det väl så.

Men sedan hänger mycket på om både Henry och Iniesta är återhämtade tills dess. De tränade inte igår. Och frågan är om Pep vågar starta med två spelare som är färska från skada.
Barcelona Barca-nist
2009-05-21 14:15
Ferguson: Det blir en målfest i Rom

Länktips*
Barcelona Okkapokka
2009-05-21 14:15
El Kaiser de Michoacán

Av det jag sett så är Gai och Thiago the next big thing från La Masia. Den förstnämda ska vara en högerfotad Messi och den sistnämnda ska vara en ny Xavi.

Däremot har jag blivit väldigt imponerad av Gerard Deulofeu som spelar i Cadet A nu. Väldigt bra med boll och teknisk som attan. Sedan målar han rätt så frekvent också. Liverpool var som bekant 'nära' att värva honom tidigare men pappan nekade erbjudandet.

Så Gerard,Gai och Thiago är de som jag tror har en startelva plats i framtiden om allt går som det ska.
Barcelona Pep.G
2009-05-21 14:08
petersays

Sergi har spelat mot mitten och botten lag i spanska ligan. Han har inte mött lag som Man Utd. Om du såg matchen mot Chelsea så såg du att Xavi hellre passade bakåt än passade Sergi och där förlorar vi mycket. Keita är ett myckt säkrare kort. Dessutom så har han en magnifik bössa om spelet låser sig.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2009-05-21 14:08
Fy fan vad La Masía imponerar! Att ha ett lag som har chans på en trippel och (förmodligen) ställa upp med sju (!) egna produkter i en startelva i en CL-final är bara så jävla stort. Och det verkar ju inte finnas några tecken på att det kommer färre talanger (se länk). Man är ju jävligt nyfiken på Gai men frågan är om inte Thiago är ännu bättre? Bollen klistrad vi fötterna, grym vid fasta situationer och en sanslös dribblingsförmåga. Håll hårt i honom nu, pallar inte se honom hos Arsenal för att sedan se Wenger hyllas för att han ”hittat” Thiago. Det är ju inte så att det direkt krävs en raketforskare för att inse att det är något speciellt med honom.
Förövrigt, kolla på videon om Rochina! Vad vill han med att vara helt skitbra liksom? Kombinationen av vänsterskottet och dribblingarna med fysiken (182 cm) gör honom väldigt intressant. Där har du din nummer 9 nästa säsong, Luís Enrique.
Barcelona Yaya_toure
2009-05-21 14:06
petersays

Jag har faktiskt för mig att Keita har spelat Dm den här säsongen men är inte helt säker minns inte alla matcher han har startat
Barcelona el Flaco
2009-05-21 14:05
Bernie/

Mot United kommer vi köra med den nuvarande tröjan, inte den nya. Och det är vi som är "hemmalaget".
Barcelona petersays
2009-05-21 14:05
"Keita är nog ett säkrare kort, men vi får se :D "

Hur kan du påstå att Keita, som inte spelat en minut som DM under säsongen, är ett säkrare kort en busquets som spelat en bra bit över 1000 minuter som DM?
Barcelona Pep.G
2009-05-21 14:02
Yaya_toure

Keita om du frågar mig, men det mesta lutar mot Sergi :)
Barcelona Pep.G
2009-05-21 14:01
a L b

Röd + blå = Lila

Barcelona Criff
2009-05-21 14:00
Vad jag minns satt inte någon speciell och snackade skit om Madrid som klubb när vi förlorade med 4 - 1 förra året?

Baloo är bara en liten barnunge i en vuxen mans kropp.

Glöm & gå vidare.
Barcelona Bernie
De nya tröjorna är riktigt fina, men jag har en fråga. Min spanska är inte den bästa, det står iaf att vi kommer att använda de redan nästa match hemma på Camp Nou mot Osasuna och sen även mot Depor. Mot Manchester då? De gamla? Och en till fråga, är vi eller Manchester hemmalag? Har för mig att det är vi som är det..
Barcelona Yaya_toure
Ja har en fråga till er på forumet till CL finalen vill Ni att Busquets ska starta som DM tillsammans med Xavi Iniesta eller Keita tillsammans Med dom om Yaya blir Mittback
Barcelona Pep.G
2009-05-21 13:59
petersays

Keita är nog ett säkrare kort, men vi får se :D

el Flaco

Tyvär så är inte marängerna lika godhjärtade som du då ;)
Barcelona Okkapokka
2009-05-21 13:49
Hemma tröjan och borta tröjan är helt fantastiskt snygga. Härligt minst sagt att vi återvänder till ränder på tröjorna.
Barcelona el Flaco
2009-05-21 13:45
Pep.G/

Om Madrid hade vunnit med 6-2 på Camp Nou så hade jag nog varit tyst och erkänt deras överlägsenhet, istället för att skriva en massa skit om de. Som sagt, det är trots allt bara fotboll. Finns ingen anledning att gå runt och hata.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2009-05-21 13:43
Hahaha Cassano är underbar.

"I will not be supporting either team, but in that match the greatest player in the history of football will be playing - Lionel Messi," Cassano told Sky Sport Italia.

"I have never seen someone at his age play like he does. I hope Barcelona win the Champions League, that way Messi will win the Ballon d'Or.

"Maradona? He made history too, but Messi is the greatest player I have ever seen. Maradona played in a different era, it's more difficult to play these days.

"Cristiano Ronaldo? He's good."
Barcelona el Flaco
2009-05-21 13:43
Barcaholic/

Ja, det mörka tröjan är målvaktströjan.
Barcelona a L b
2009-05-21 13:42
Har inte snackat om Barça-designen här för att jag inte ville flytta fokus till detta. Men nu när säsongen mer eller mindre är slut så tar jag upp det.

Jag tycker att designen är väldigt enkel och sånt gillar jag. Men den lilla färgen måste bort!
Tänker Red ändra ?

Tacksam för svar
Barcelona petersays
Pep.G
Jag kan nästan garantera dig att Keita inte spelar DM mot Man.U
Vi har två stycken mer renodlade DM (Toure o Busquets) som har vilat flera matcher och toure kommer med 99% säkerhet spela mittback.

Xavi--Busquets--Iniesta
Messi--Etoo--Henry

eller

Xavi--Busquets--Keita
Messi--Etoo--Iniesta/Henry

Men jag vill gärna se Sylvinho på vänsterbacken.
Barcelona DanielAlves20
Barcelona Barcaholic
2009-05-21 13:40
Ämne: På klubbens officiel....
Mörka kläderna längst till höger är väl till målvakten eller?
Barcelona tribente_magico
2009-05-21 13:39
"I juni ska världens bästa fotbollsklubb välja en ny president"

jag undrar vad pajasarna grundar det på?

2-6 mot barca och 4-0 mot liverpool talar väl sitt tydliga språk!
Barcelona Rambla
2009-05-21 13:37
Ämne: På klubbens officiel....
Jaså, redan denna säsong? Härligt! Hemmatröjan är underbart snygg. Bortatröjan kan man nog lära sig att tycka om efterhand. Jag gillar de mörka shortsen.
Barcelona Pep.G
2009-05-21 13:35
petersays

Kan nästan garantera dig att Keita kommer att agera som privote mot Man Utd.

Varför vill ingen ha Sylvinho som vänsterback ? För mig är han mindre klumpig än Abidal, mer placeringssäker, mycket bättre inlägg och det är nog hans sista viktiga match i karriären så jag garanterar er en jävligt peppad Sylvinho !
Barcelona el Flaco
2009-05-21 13:35
På klubbens officiella hemsida har man presenterat de nya tröjorna för nästa säsong. Det står dessutom att man kommer använda de för första gången mot Osasuna och Depor.
Barcelona petersays
2009-05-21 13:34
Om vi får tro Keita själv (se länktips) så kommer han INTE starta som vänsterback.

Då har vi bara Caceres, Toure, Pique, Puyol och Sylvinho att starta med som möjliga backar.
Barcelona petersays
2009-05-21 13:33
Och ni som tror att Keita kommer starta som vänsterback.

GLÖM DET:

" I can play as defensive or attacking mdfielder or even a little higher, but not as left back and the coach knows all about it."

You've never played there?
"No, never, never... Never at all. Not at Sevilla and not at Lens."

Så bullsh*t alla ni som snackat om att Keita agerat vänsterback.
Barcelona Rambla
2009-05-21 13:31
petersays:

En sak som talar för att Yaya inte spelar som mittback (jag påstår inte att det blir så, för han lär nog trots allt bli det) är ju att United inte har en stor och stark targetspelare som Chelsea (Drogba) och Athtletic (Llorente). För det måste väl ha varit den största anledningen att han fick spela mittback eftersom Rafa blev skadad. Förresten, gud vad jag saknar Rafa nu. Han hade verkligen behövts i finalen. Vilken olycka för honom att bli skadad just när finalerna ska spelas.
Barcelona pokke
2009-05-21 13:31
Jo, jag har alltid vetat att Baloo är en bitter människa. Men varför sitter människan och ljuger?
Annons: