/spanien/barcelona/forum/18682.aspx/spanien/barcelona/forum/18682.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Criff
2009-05-21 16:52
Sådär ja, då har Real Madrid retat upp Inter ledningen för att olagligt ha kontaktat Mourinho om en övergång.

Haha, kommer sluta med att hela fotbollsvärlden hatar Real.
Barcelona Criff
2009-05-21 16:48
Sherko, varför snittar inte Bojan lika mycket mål som Eto då om det nu skulle vara så lätt att göra mål som central anfallare i Barcelona?
Real Madrid Sherko
2009-05-21 16:38
Barcelonito / Lucho Enrique 21

Nja, hela laget är att ta i...
Tycker att bara Alves och Pique varit övertygande i backlinjen.

Sen är det ni som gjort den bästa säsongen i La liga någonsin och inte Real som underpresterar, rent poängmässigt.
Däremot förväntar man sig mer av Atl Madrid, Valencia, Villarreal och Sevilla...helt klart.

Antagligen har dem tagit med Emana för att han varit så viktigt för Betis, han har gjort flest mål av alla mittfältare i ligan tror jag.

Sen har Higuain betytt bra mycket mer för Real än vad Eto gjort för barca i år....han har avgjort flertalet matcher, och gjort 10 assist tror jag.
Visst har afrikanen gjort 29 mål, men jag tror att de flesta centrala anfallare skulle göra 25+ utan större problem i dagens barcelona.

PILMÀ (Kärlek & Respekt)

Ja Pepe skulle nog vara med om det inte vore för hans utbrott i getafe matchen.

O ja dem två hade nog passat grymt bra tillsammans, men dem lär aldrig spela ihop :P
Barcelona PILMÀ (Kärlek & Respekt)
2009-05-21 16:24
Ämne: Tjena grabbar!

Ja....
Sherko

Pique Who? hehe lol

Ärligt talat så tycker jag att backlinjen borde se ut så här.

------Alves------Pique--------Pepe-----Felipe-----

Pepe tycker jag förtjänar en plats bredvid Pique även om ni var värdelös som ett lag i år.

En annan kandidat till den positionen är MArquez.
Men jag tog ---Pique--------Pepe--- för att jag tycker att de kompletterar varandra perfekt.

Pique sköter passningarna och uppspelsfasen/kross bollarna till övriga spelare medan Pep sköter djupleds löpningarna mot de snabba anfallarna.

Förresten skönt att Pique har visat vem han är för de övriga/Madridistarna.
Pique Who The guy who is scored against Madrid in Bernabeu hehe
2009-05-21 16:19
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2009-05-21 16:19
Ska jag vara ärlig så tycker jag de borde ha hela Barcas startelva där. Kanske Villareals målvakt förtjänar en plats istället. Felipe kanske också förtjänar sin plats.

Tycker för övrigt att den spanska ligan haft sitt sämsta år på riktigt länge. Lagen har åkt ut ganska tidigt och enkelt ut ur CL och UEFA cupen. Lag som Sevilla, Atletico, Valencia borde komma långt i UEFA eller CL. Real Madrid har underpresterat länge nu och Barca har haft mycket enkelt att vinna ligan och cupen.

Så bra som Barca har gått i år så ser jag faktiskt ingen anledning att spelare som Albiol och Emana i laget. Självklart är Forlans 28 mål hittills inte något man ska blunda för heller.
Barcelona Barca-nist
2009-05-21 16:17
en fråga .
vann Man United cup?
Barcelona Barca-nist
2009-05-21 16:16
Sherko

Det va verkligen dålig laguppställning!

det blev alldeles för offensivt.
Målvakten nja cassillas eller valdes

Pique borde vara med , silva har inte ens spelat många matcher pga skada.

Real Madrid Sherko
2009-05-21 16:06
Tjena grabbar!

Jag undrar om ni sett La liga team of the year artikeln i goal.com?

Håller med om de flesta positionerna, men jag är tveksam över en position, mittbacksplatsen bredvid Albiol.

Deras redaktion har valt Puyol, och jag undrar om ni håller med om det?

Personligen tycker jag att Pique förtjänar den platsen och inte Puyol.
Han har tappat en del, och det börjar märkas när han möter lite snabbare spelare.

Vad tycker ni om det?
Ska det vara Puyol eller Pique på den platsen?
Personligen skulle jag föredragit Pique där faktiskt.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2009-05-21 15:25
Ska bli intressant hur Luís Enrique resonerar inför kommande säsong. Om man kollar på B-truppen ser man att många spelare börjar komma i ålder för att spela med B-laget. En hel del killar som är födda -85 och -86 som aldrig kommer att nå längre än B-laget i Barcelona. Det är möjligt att dessa vill röra på sig. Tex Abraham hade väl erbjudande från Betis om jag inte minns fel. Goran Maric vill väl också flytta. Sen vet man inte heller vilka som flyttas upp. Thiago, Gai och Jeffren har väl alla chansen precis som Marc skrev. Terrón, J. Dos Santos, Montoya, Romeau, Valle, Rochina och Muniesa är väl några av dom som kanckar på dörren till B-laget
Barcelona Marc
2009-05-21 15:01
Ämne: Mina tankar

Med p....
Ser att här diskuteras talanger, håller med om att Deulofeu, Gai och THiago ser mycket intressanta ut.

Men jag skulle också vilja framhäva mittbacken Marc Muniesa. Killen som spelade i Juvenil A redan som 15 åring och nyligen deltog i U-17 EM där han var spaniens bästa spelare enligt många. Han kan även spela vänsterback.

Ni kan läsa lite om honom på länktipset. Från UEFA's Ten fututre stars from U-17 finals. Finns även några videos på honom på YouTube.

2009-05-21 14:52
Ämne: "Ok.
Men match....
Ok hade fel där:P heh man är ju Mänsklig fortfarande:D.

Ja men när jag försöker häva fram Keita menar jag inte att jag föredrar honom framför Busi utan vill påpeka att Keita kan spela i den positionen med nöden framme.
Barcelona Okkapokka
2009-05-21 14:49
Ämne: Ämne: El Kais....
Rochina är en bra bit mycket längre än alla andra La Masia produkter som vi sett på senare tid, han verkar vara teknisk, stark, vara bra på huvudet, och ha ett bra skott. Låter som ett bra recept på en 9# va?

Märks att det finns jäkligt mycket talang i La Masia alltså. Helt sjukt.
Barcelona lameG^
2009-05-21 14:48
det ryktas om att deportivo vill ha pedro och sanchez. sanchez är inget problem för mig men pedro är en grym spelare. Synd bara att han inte kan utvecklas här då vi har messi och henry på kanterna. Sälj han med en tillbaka klausal så blir jag nöjd.

Flytta upp jeffren,Thiago,Gai

Hur blir det med crosas tror ni`?
Barcelona petersays
2009-05-21 14:45
Keita nätade även i den matchen.
Barcelona Vampíro
2009-05-21 14:43
PILMÁ:

Mot Villarreal på El Madrigal i December startade både Keita och Sergi och som jag minns det så var Busquets den som agerade pivote och Keita den lite mer offensive. Precis som det brukar vara med andra ord när de två startar vilket är ungefär de flesta bortamatcherna i ligan den här säsongen.
Barcelona Im back
2009-05-21 14:42
Men ni får skilja på era egna åsikter och vad som är sannolikt. Det är två totalt olika saker. Ni får gärna tycka att Keita skulle passa som pivote men det är inte så troligt att Pep helt plötsligt petar Busquets för Keita på den platsen när han inte någon gång under säsongen har gjort det.
Barcelona petersays
2009-05-21 14:40
Kvittar för mig med. Det jag stör mig på är hur folk argumenterar. Häver fram sina högst personliga åsikter som om dom vore universella sanningar utan att basera något på fakta.
2009-05-21 14:38
Sådana matcher kvittar det om man startar med namn som Keita eller Busquets. Det är lagets motivation och aggressivitet som avgör vinst eller förlust. Därför kvittar det för mig vem av dom som startar.
Barcelona petersays
2009-05-21 14:37
"Ok.
Men matcher såsom mot Villarreal på borta plan där båda Yaya och Busquets inte fanns med från start då?
Vart agerade han Keita? "

Är du helt vissen? Busquets startade och blev utbytt mot Toure i 67:e minuten!
Barcelona petersays
2009-05-21 14:33
Låt mig på igenom argumenten här.

Keita har spelat många stora matcher som vänstermittfältare i Barca (sammanlagt 2484 minuter under säsongen) men i princip aldrig DM, men han spelade _ibland_ DM i Sevilla.

Busquets har i år spelat 2954 minuter, varav säkert över 2000 av dem minuterna som DM.

Ändå är Keita det överlägset säkraste kortet som DM mot Manchester United?

Nu lägger jag ned den här diskussionen för ni verkar ha bestämt er för att köra med helt ogrundade argument.
Barcelona Pep.G
2009-05-21 14:32
PILMÀ (Kärlek & Respekt)

Om jag kommer ihåg rätt så kvitterade han Villareals ledning med en nick ?
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2009-05-21 14:30
Ämne: El Kaiser de Michoac....
Att Gai skulle vara en högerfotad Messi är spot on. Men jag vet inte om jag håller med om att Thiago är lik Xavi. Mer lik Iniesta i så fall i och med att bägge dribblar väldigt mycket. Men vi är överrens på att mycket tyder på att dessa två blir väldidgt interssanta i framtiden. Annars då, vad tror du om Rochina? Är han B-lagets nummer 9 nästa säsong?
2009-05-21 14:30
Ämne: "Keita har spel....petersayss

Ok.
Men matcher såsom mot Villarreal på borta plan där båda Yaya och Busquets inte fanns med från start då?
Vart agerade han Keita?
Barcelona petersays
2009-05-21 14:28
"Keita har spelat samtliga stora matcher i år undantaget få matcher kan an säga. "

Det har han säkert. Men inte som pivoté!!
Vad är det med er?
Barcelona Pep.G
2009-05-21 14:27
Barcelonito / Lucho Enrique 21

Justé, Fletcher har jag glömt. Jag som hela tiden har tänkt att Fergi kommer att starta med Fletcher och Park för att täppa till i mitten.
2009-05-21 14:26
Ämne: "Keita är nog e....

petersays

Keita har spelat samtliga stora matcher i år undantaget matcher på hemma plan kan an säga.

Han spelade t.o.m från start i de stora matcherna förutom få matcher.
Han spelade iinte från start MAtcher såsom mot Real på hemma/borta Valencia Villarreal senast på hemma och Chelsea/Bayern på hemma.
Då agerade han som inhoppare istället.

Men de stora matcherna på borta plan började han i mitten från start alla matcher.

Slut resultat: Pep vill ej ha Keita på hemma plan från start då blir det mindre Tiki taka passningen.
Barcelona fcs
2009-05-21 14:24
Jag hoppas att Guardiola gör inte samma mistag med Yaya Toure som mittback. Det fungerade inte mot Chelsea, kommer inte att fungera mot MANU heller.
2009-05-21 14:24
Ska Berbatov vara med i startelvan så är Toure en självklarhet tillsammans med Pique som mittbackar. Jag tror väldigt mycket på Busquets och tror faktiskt att matchen kan vinnas på mitten med spelskickliga mittfältare. Höjer Xavi, Iniesta och Busquets tempot i mitten så lär vi äga hela matchen.

Stort plus att Fletcher inte kan vara med. Han hade varit Fergusons första val i mitten för att störa våra mittfältare.
Barcelona Pep.G
2009-05-21 14:23
Im back

Jag anser bara att Keita är ett säkrare kort. Jag tror Xavi litar mer på en rutinerad Keita än vad han litar på en Busquets. Dessutom så behöver du en köttare a´la Keita eller Yaya mot Man Utd :)
Annons: