/spanien/barcelona/forum/18678.aspx/spanien/barcelona/forum/18678.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona pokke
2009-04-20 14:08
Hoppas verkligen Guti får spela mot Getafe :).

Messi12SD
2009-04-20 12:56
Yes Guti kanske spelar mot getafe :)
Messi12SD
2009-04-20 12:51
Man hoppas att Messi sänker sevilla så här. 2 Snygga mål av världens bästa :)
Barcelona PILMÀ (Kärlek & Respekt)
2009-04-20 12:51
Ämne: Fyfan vad gött om Ge....
Uche hahaha.

Ciao-V
Det bästa vore om vi kunde avgöra ligan i Bernabeu, vilken dröm det hade varit.
Barcelona westinho |
2009-04-20 12:47
Fyfan vad gött om Getafe gör något liknande i denna matchen också :D. Ett klassiskt mål!

Länktips
Barcelona Ciao-V
2009-04-20 12:38
Ämne: Instämmer.

Drömme....
Hehe,när vi ändå är inne i drömmar, den bästa drömmen vore det nog om ligan kunde avgöras i El clasico, i Madrid.
Det vore något, eller hur?
Men då krävs det att Barca vinner sina matcher och Madrid tappar poäng/förlorar matcherna innan!
Barcelona HugoBoss
2009-04-20 12:14
Instämmer.

Drömmen vore om vi slog Real med 3 mål och ett hattrick av Messi.
Barcelona BlueRed.
2009-04-20 11:34
Kryss eller vinst mot Madrid och jag är nöjd. Så länge dem inte får 3 poäng. Hoppas Pep börjar med ett par smarta byten under den här "svarta" månaden. Messi t.ex. ska inte behöva spela en hel match när man leder med 2-3 mål.
ANTIMADRIDISTAS
2009-04-20 10:56
Det är ju väldigt såklart att början på säsongen går tungt. Det finns nog knappt något lag man kan nämna som inte har haft de tufft någon gång i början utav en säsong. Men du har ju rätt i det du säger, men barca är nog mycket medvetna om hur läget ligger och jag tror inte att barca inte förvaltar en chans som denna.
Och vi får inte heller glömma att senast real förlorade, var det just emot barca. Förhoppningsvis får vi se en repris.
Men jag hoppas att så länge pep coachar barca, kommer han hålla full koll på sina spelare, bra som lite sämre.
Barcelona A.Gaudi
2009-04-20 10:48
vi har ju redan haft två svackor. de två första matcherna och sedan då i mars/februari då vi tappade onödiga poäng. speciellt det skandalösa derbyt.
ANTIMADRIDISTAS
2009-04-20 10:46
Jag får nog säga såhär, realfansen har fått känslan av att barca någon gång under ligan kommer att hamna i en nedgång. Jag tror faktiskt inte detta, utan att barca trots alla förväntningar kommer att vinna ligan...och inte minst av allt el classico.
Barcelona Evička
2009-04-20 10:30
okkapokka
tack, det känns tryggt att veta :)
Stagen
2009-04-20 09:45
Ämne: Jag gillar igentlige....
Håller med dig om Etoo. Straffar bör slås av Messi, Henry, Xavi åtminstone...
Länktips: www.alltomhif.se
Espanyol Sebbz
2009-04-20 08:01
då drar man iväg mot Barcelona snart! hoppas ni vinner på onsdag! säger vi 3-0 ? =)
Barcelona Jugador
2009-04-20 03:23
Ämne: Jag gillar igentlige....Tycker du verkligen att det är 50% chans att Messi sätter en straff? Eller känns... hur menar du där? Själv tycker jag han aldrig behövt anstränga sig det minsta och placerar bara in bollen stensäkert. Att Eto'o inte borde slå straffar kan jag hålla med om, dock menar jag INTE som förstaval, han är inte lika vass från straffpunkten som han en gång var. Messi går före.

Straffarna är bara nått vi inte ens behöver oroa oss för, däremot alla frisparkar som går åt skogen. Sätt förf-n några gubbar framför målet på träningarna och försök att få bollarna på mål, eller kanske sätta dom i mål också? Det börjar mer kännas som ett problem när man ser Alves med sina vårdlösa kanonskott utan nån helst tanke bakom. Jag tycker också att Guardiola borde fattat hittils att Xavi inte är någon direkt frisparksskytt, skotten som flyger 1-2m ovanför ribban har vi sett för mycket av. Marquez som förstaval, ALLTID, om inte Alves kan finna känslan på frisparkarna han hade i Sevilla, eller varför inte låta Henry få chansen?

Börjar bli sent, Bona nit.
Barcelona Barça! (MQUC3)
2009-04-20 01:51
Jag gillar igentligen inte när Messi slår straffar. Det känns nästan som ett lotteri 50/50.

Höger eller vänster.
Jag skulle vilja ha Gerrards straffar. Stenhårt känns mycket säkrare och mycket svårare för målvakten.
Men ändå känns Messi kyligt på något sätt men det är väl endast min åsikt skulle jag tro.

Etoo - Han ska aldrig slå straffar. Han är sämst på straffar och jag får nästan hjärtinfarkt när han går fram till bollen.
Straffar ska tas av Henry / Messi eller beroende på matchsituation Xavi.

Henry fattar jag inte varför han aldrig slår frisparkar/straffar. Han var ju kung i Arsenal.
Barcelona messi321
2009-04-20 01:04
Delarocha
2009-04-20 00:57
Marquez bör ju få chansen på ytterligare frisparkar. Eto'o får gärna hålla sig så långt borta från straffpunkten som möjligt då han slår helt bedrövliga straffar enligt mig. Messi eller Xavi vill jag se ta dem. Messi har ju gjort det bra fram tills nu den senaste missade.
Barcelona kP.
2009-04-20 00:57
Jag har bytat namn. Tidigare a L b.
Inte för att någon bryr sig.. men ändo.
Barcelona a L b
2009-04-20 00:53
Jag tycker att frisparkarna ska tas av Henry/Xavi och sedan straffarna av Eto'o/Messi.

Simple.

Edit - Stavfel.
Barcelona Okkapokka
2009-04-20 00:51
Evička

Härligt, och tack för informationen. Om frågan dyker upp igen här på forumet så kan du lita på att jag svarar direkt. Så vi slipper en massa tjabb. :-)
Barcelona Pep.G
2009-04-20 00:50
ANTIMADRIDISTAS

Glömde du hans senaste straff eller ? Den gick inte hem.

Henry ska ta våra frisparkar och inte någon annan. Han besitter en fantastisk känsla på sin touch på bollen !
Barcelona Abbe_
2009-04-20 00:48
Ämne: Messi ska ta straffa....
Han missade mot Recreativo förr-förra omgången.
Barcelona Para Siempre
Målvakten Palop och backen Adriano missar onsdagsens match mot Barcelonas, ett väldigt tungt avbräck för Sevilla!
Barcelona Okkapokka
ANTIMADRIDISTAS

Messi missade faktiskt sin senaste straff, sedan en förra säsongen mot Villarreal. Men han är definitivt din kyligaste straffskytten i laget det håller jag med om.
ANTIMADRIDISTAS
2009-04-20 00:45
Messi ska ta straffar han missar aldrig! Henry tycker jag kan ta vissa frisparkar men alves tycker jag borde slå mer frisparkar.
Barcelona a L b
2009-04-20 00:43
Jag håller osso med om att Henry borde få chansen några gånger.
Barcelona Pep.G
2009-04-20 00:43
Okkapokka

Frisparkar OCH straffar ska tas av Henry enligt mig.
Barcelona Dr. Pep
2009-04-20 00:42
Förstår inte riktigt varför Henry inte får chansen att ta några frisparkar då och då. Han la ju trots allt några baljor i Arsenal tröjan!
Barcelona Evička
2009-04-20 00:41
Och för att nu förekomma alla som tror att måndagen den 20 april kommer gry med en ny fräsch design på sidan... som ni ser är den gamla kvar. Den nya kommer att skickas till centralredaktionen under måndagen, sedan är det upp till dem att få ut den på sidan. Den delen av processen kan vi inte påverka, men det ser ut som om vi närmar oss ett vinnande bidrag.
Annons: