/spanien/barcelona/forum/18676.aspx/spanien/barcelona/forum/18676.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Lokmaniinhoo
2009-06-08 17:22
asså du tror att du e pep?
Real Madrid HalaMadrid319^
2009-06-08 17:17
Trippeln //

Vissa har väl sommarlov nu om jag inte minns fel.
Barcelona PILMÀ (Kärlek & Respekt)
2009-06-08 17:13
Ämne: Grabbar och tjejer e....
Trippeln

Tror att de flesta har nånting att sysla med åtminstone.

Sen beror det på hur pass stort intresse man har för Barça.
Barcelona Trippeln
2009-06-08 17:09
Grabbar och tjejer en fråga?

Varför är folk här inne typ 10-15:00 har ni inte jobb eller skola bara nyfiken vill inte vara kaksig eller nåt men de som är inne tidigt så skulle det uppskattas ett svar.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2009-06-08 17:02
Ska ge mig in på en gissning nu. Jag tror att Barcelona köper tre spelare: en vänsterback, en central mittfältare och en ytteranfallare. Ytteranfallaren har det ju talats ganska mycket om och där tror jag att ledningen går efter Ribery men han blir svår. Alternativen är Kun Aguero (också svår), D. Silva och van Persie. På vänsterbacken köper man in Maxwell från Inter som enligt mig är en jävligt bra vänsterback eller Filipe från Depor. Sen köps även Hernanes in för att förstärka mittfältet. Tror förövrigt att Hernanes är nästa stjärna från Brasilien med sina dribblingar och grymma långskott. Långskotten lär passa perfekt i Barcelona eftersom så många motståndare backar hem och då kan Hernanes straffa dem med sitt skott. Med honom tappar inte Barcelona lika mycket av passningstempot som man ofta gör när inte firma Xavi-Iniesta lirar. Tror inte Cesc nöjer sig med att vara back-up.
Vad det gäller spelare som lämnar så tror jag Guddy har gjort sitt medan Henry stannar så vidare inget riktigt bra bud kommer in. Milito känns väldigt svår att säga nåt om eftersom han inte har spelat på så länge men man kan ju tänka sig ledningen vill satsa på den sex år yngre Henrique som gjort bra ifrån i Leverkusen istället. Att Sylvinho lämnar är redan klart. Hleb tror jag också drar i sommar vilket jag tycker är helt rätt. Upp med Thiago istället!
Deportivo Creus
2009-06-08 15:55
Du vill behålla Eto'o ett år till och sedan låta honom gå gratis för att Barcelona då kanske ska kunna värva Torres? Du tycker inte att det är att sätta lite väl mycket pengar på spel? Det handlar ändå om 30€ miljoner.
Barcelona Oha789
2009-06-08 15:44
westinho

Tror du misttförstod mig.. vill komma fram till att om nu Barcelona inte vill ge Etoo nytt kontrakt så är det bästa om han stannar så kanske det blir Torres nästa år och inte Zlatan. Men i bästa fall skulle vara om Etoo stanna för ett 4 år kontrakt.
Barcelona westinho
2009-06-08 15:39
Förstår inte vad du skriver Oha789..

Du tycker det är skönt att Eto'o vill stanna så att vi istället kan ta hit Torres? Blir förvirrad..

För att höja forumnivån krävs det att folk börjar stava rätt och använda punkt, kommatecken och stor bokstav. Det ska väl inte behöva vara så svårt.
Barcelona BlueRed.
2009-06-08 15:37
Man kan ju tolka det Laporta säger på ett par olika sätt. Världsspelare enligt honom kan vara spelare som kanske är på väg upp och inte är på samma nivå som Henry och Eto'o än, t.ex. Llorente.

Sen om Moratti vill drömma om att köra med Iniesta + ?m € = Zlatan, får han gärna göra. Det kommer aldrig att bli av.
Barcelona Oha789
2009-06-08 15:35
Fann va skönt att Etoo vill stanna ett år till och då kanske vi istället kan ta en missnöjd utan tittlar i namnet Torres. Nu blev jag väldigt glad.

Visca Etoo
Barcelona pokke - CAMPEONES DE LIGA, COPA Y CL!
2009-06-08 15:28
Man undrar ju vad som har hänt med detta forumet efter den fantastiska säsongen...

Kommer nya personer hela tiden som bara tjafsar.

Oerhört låg nivå hela tiden.
Barcelona Heywood Jablome
2009-06-08 15:27
Råkade jag komma in på Puertan? Kan vi höja nivån några grader? Vi är bättre än så här.
Barcelona Geethang
2009-06-08 15:22
Moratti vill ha Iniesta + pengar för att släppa Zlatan. Alltså helt seriöst!!!! Är Moratti helt jävla dum i skallen eller? Han borde ge Zlatan + en jävligt stor summa pengar och han vill ha Iniesta. Jävla idiot!!!
Barcelona Oha789
2009-06-08 15:21
petersays

Jag säger det jag känner jag tror... Sedan får du också tycka om det är fel eller inte.

Men det jag är sur på från början av allt.. Var att Messinho kom in och sa att Ribery för 1miljard
och sen komer du in och byter ämne.

Jag ville berätta att det var nästan helt omöjligt då jag gick tillbax och om Overmars affären att det är den dyraste, och inte slösar man mer pengar när man vunnit trippeln.

Men då kommer ni med helt andra saker... men skitt samma pallar inte snacka om det.

Sedan svar på ditt inlägg. Om laporta tycker att det behövs 3-4 stjärnspelare håller jag inte med han. Jag kommer ihåg när klubben gjorde sig av mig Gabri, Guily, Edmilson,Gio,Larsson. Okey vissa av dom spelarna var rätt att sälja men andra inte.

Man behöver spelare som inte stor namn och som behöv i klubben. inte minst spelare som Ezquero. att gå och köpa in spelare som vi gjorde, Zambrotta, Thuram, Henry. Var bara ett mistag den säsongen tycker jag. Nu har Henry hittat sin plats igen. Men det var ändå en dålig affären föra året.

Det jag vill komma fram till är att köpa stora spelare på både plan och bänken kan skada laget, det har vi sätt i Barcelona och Real madrid. Om Laporta nu vill göra det så varsogod men det är fel tycker jag.
Barcelona Okkapokka - El Triplete!
2009-06-08 15:11
lameG^

Och nu gör du samma sak när du påpekar hans inlägg? Och nu gör jag samma sak när jag påpekar ditt inlägg?

Hög nivån nu grabbar.
Barcelona petersays
2009-06-08 15:09
Oha789
Nu är du ju bara löjlig. Lyssna på dig själv:

"Barcelona säljer inga spelare från start elvan, dom gör antingen nån slags bytesaffär eller ingenting."

Mot ditt uttalande står Laportas om att han vill värva 3-4 världsspelare och att man måste göra förändringar för att behålla hungern efter nya titlar. Att bara sitte här i forumet och klappa varandra på ryggen och säga "visca barca, barca är bäst, vi kommer inte värva någon" spelar jävligt liten roll när Laporta och Pep gör klart att dom kommer göra förändringar. Det är väl ändå bättre att diskutera utifrån de givna fakta som finns istället för att trava runt med huvudet uppe i det blå?
Barcelona lameG^
2009-06-08 15:08
Oha789//
det du skriver försämrar forumet. Det är sånt som gör så forumet blir sämmre. Ta ett uppehåll om du vill eller stanna kvar och acceptera det andra skriver.
Barcelona Oha789
2009-06-08 15:05
Petersays

jag själv tycker inte man behöver värva sönder startelvan, men om nu laporta vill lämna klubben med värvandet av stora namn eller om han tror att det behövs för att behålla hungern så är det inte mycket man kan göra åt det.

Vad snackar du om snälla?

Om vi satt här och kunde göra nåt åt saken skulle jag redan ha gjort det.. det är ett forum och du verkar dela samma uppfattning som mig att man inte behöver värva sönder startelvan. Varför inte bara säga att du håller med, istället skriver du att vi inte kan göra nåt åt saken.

Fann va Forumet har försämrats jag bodde som många lämna forumet ett bra tag till den blir bra igen.

Man kommer inte in i ett forum för att göra nåt åt saken, man kommer in för att diskutera och många här vill ju knappt diskutera.
Barcelona lameG^
2009-06-08 15:04
petersays//
ta det lite lungt nu. Du börjar bli lite för agressiv.
Barcelona petersays
2009-06-08 15:01
Oha789
Koncentrera sig på fel saker? Det är ju du som återigen gör massa egna påståenden och försöker hävda dom, då kommer du få mothugg av dom som tycker annorlunda och om det finns FAKTA som tyder på annat. Konstigare än så är det inte.
Barcelona ElDuroDeFCB
2009-06-08 15:01
Oha789

Denna säsong behövde vi kanske inte en tagetplayer (kanske mot chelsea) men inför nästa säsong, så tro jag verkligen att vartannat lag kommer att ställa bussen framför målvakten, därför är en targetplayer ett måste inför nästa säsong. Sen behöver du inte bli helt flipp bara för att man kommenterar ditt inlägg, vi är trots allt härinne för att skriva våra åsikter och föra en vettig diskussion.
Barcelona petersays
2009-06-08 14:59
"han ljuger inte men bara för att han säger så behöver inte det betyda att han sagt så. Det kommer nya rykten 24/7 så det behöver inte vara sant. "

bara för att han säger så behöver inte betyda att han sagt så?

ehhh...va?

ok. men officiella hemsidan borde väl vara ett pålitligt medium.

ni är bara dumma om ni väljer att ignorera offentliga uttalandet från snubben som styr över klubben!

jag själv tycker inte man behöver värva sönder startelvan, men om nu laporta vill lämna klubben med värvandet av stora namn eller om han tror att det behövs för att behålla hungern så är det inte mycket man kan göra åt det.
Barcelona Moe-_-
2009-06-08 14:57
Har inte Barca bättre ekonomi nu när man har vunnit Cl, Ligan och Cupen. Vi låg trea efter Man U och Madrid. Jag tror att vi ligger före Man U nu.
Barcelona ElDuroDeFCB
2009-06-08 14:57
: lameG^

Muniesa är Mittback som kan spela vänsterback, det är lite annorlunda. Abidal för all del, han har varit bra, men jag tycker fortfarande att vi saknar nåt på vänsterkanten. Nåt som Abidal inte klarar av, jag kan inte sätta mitt finger på det riktigt, men det kan va hans offensiva spel och hans man-man situationer, där han ofta är för ivrig och het i situationer. Abidal är bra men han behöver kriga om sin plats på vänsterkanten med en spelare som inte är 36 år gammal som Silvinho ändå var. Inget ont om Silvniho, jag älskar honom, speciellt för att han är en Corinthians produkt, men 36 år gammal och ytterback i FCBarcelona hänger inte ihop längre. Därför ser jag en ny vänsteback som kan ge en fight om platsen med Abidal.
Barcelona Oha789
2009-06-08 14:53
petersays

Jag fattar inte varför folk här inne koncentrerar sig på helt fel saker när man skrivet ett inlägg..

Jag snackar mer om det Messinho skrev och ämnet får stanna där och inte hur perfekt Barcelona är...

Jag håller faktis inte med PEP eller Laporta om dom nu inte tycker att Barcelona är perfekt..

Vissa av er här inne tror att perfekt lag är när man har alla stora namn på varje position.

Vänsterbacken är bra förutom att vi behöver en backup till Abidal.

Targetplayer behöver vi inte änns om du frågar hälften av Barcafansen.

Gör precis det ni vill här inne på forumet. men när man skriver nåt så koncetrera inte på fel saker, Som inte änns har nåt med Ämnet att göra.
Barcelona lameG^
2009-06-08 14:50
ElDuroDeFCB//
tycker inte det är något fel på abidal. Han har förbättrat sig jämfört med förra säsongen och förhoppnigsvis kommer han vara bättre nästa. Han kommer också ha mer press på sig om vi köper felipe som är riktigt grym. Muniesa är framtidens man som vänsterback som också kan spela mittback.
Barcelona lameG^
2009-06-08 14:48
petersays//
han ljuger inte men bara för att han säger så behöver inte det betyda att han sagt så. Det kommer nya rykten 24/7 så det behöver inte vara sant.
Barcelona ElDuroDeFCB
2009-06-08 14:48
Oha789

Perfekt är väl att ta i? Vi saknar fortfarande den stabila vänsterbacken, och så saknar vi fortfarande en targetplayer, vilket Pep hela tiden påpekar! Vi är grymma men perfekta blir vi först när vi har en stabil vänsterback och en targetplayer!
Barcelona petersays
2009-06-08 14:45
"Varför jag säger det här är för att ingen i världen just nu kan komma in i Barcelonas startelva då dom är perfekta. Då menar jag spelmässigt."

Laporta ljuger alltså?
Barcelona Oha789
2009-06-08 14:37
Messinho

Barcelonas största köp genom tiderna är Overmars, och jag tror inte att Barcelona kommer krossa den rekordet på långt tid. Specielt nu när vi inte alls är i behov av att köpa in nån spelare med de belopet, då vi nu vunnit tripel och räknas som att vi har ett komplet lag. Barcelona säljer inga spelare från start elvan, dom gör antingen nån slags bytesaffär eller ingenting. Men däremot så vill Barcelona sattsa på att förnya avbytarbänken i Barcelona som inte änns PEP är nöjd med... och så mycket som jag känner Barcelona köper man inte spelare med enorma summor och lägger han i bänken.

Varför jag säger det här är för att ingen i världen just nu kan komma in i Barcelonas startelva då dom är perfekta. Då menar jag spelmässigt.

Därför kan vi glömma en summa på 400 miljoner kr på en spelare iår.
Annons: