/spanien/barcelona/forum/18672.aspx/spanien/barcelona/forum/18672.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
ANTIMADRIDISTAS
2009-04-19 22:42
Rågi! Däremot ska ni vara glada om valencia ens lyckas göra något mål på barca 3 senaste liga matcherna har barca vunnit mot valencia med 3-0, 6-0, 4-0,)
Barcelona Okkapokka
2009-04-19 22:42
Sherko

Som jag sagt många gånger tidigare så är du kanske den enda madridistan på hela SF som man kan ha en mogen diskussion med. Så du behöver inte bevisa något i alla fall.

Min lista hade sett likadan ut fast Yaya hade tagit L.Diarra.
ANTIMADRIDISTAS
2009-04-19 22:40
Rågi! jag tror inte det spelar någon roll vilka dom möter vi minns ju förra året sevilla 0-3 Barcelona!
Barcelona Barca o Mort!
2009-04-19 22:36
Sherko håller tyvärr inte med dig nånstans nästan haha :D

Förstår inte vad 1orna och 2orna är för men jag säger så här:

Casillas-Valdes = Casillas
Ramos-Alves = Tajjt men Alves
Pepe-Marquez = Pepe
Canna-Puyi = Puyi
Heinze-Abidal = Abidal
Sneijder-Xavi = Solklar Xavi
Robben-Iniesta= Iniesta, robben kanske betyder mer för Real men Iniesta är bättre.

L.Diarra-Toure kan jag inte säga har inte sett Diarra så mycket.

Ruud-Eto'o = Lika
Raul-Henry = Rätt lika men Henry tar nog det
Higuain-Messi = Behöver jag jämnföra?

Antar att ni jämnför vem som är bättre xD
Real Madrid Sherko
Okkapokka

Så sant så sant. Men jag vill visa att alla madridistas inte är enögda osv
Valencia rågi
Barca ska vara glada över att ni får möta Sevilla's B-lag. Och varför beror på en domare som var fullständigt katastrofal och tyvärr inte på att Marchena och Albelda ibland kan vara as (för övrigt våra 2 sämsta spelare denna säsong). Både Valencia och Sevilla försökte spela fin fotboll stundtals, något DOMARN inte ville tillåta.
Barcelona De Goda
2009-04-19 22:35
Rambla: Tack för svaret! Om du nu är kvar här inne, vet du hur den eventuella play-offen för dem kommer att se ut?
Barcelona el Flaco
2009-04-19 22:35
Sherko/

Rent allmänt tycker jag såna jämföranden är ganska betydelselösa, onödiga och irrelevanta. Förstår inte vad poängen är med att göra en sådan jämförelse.
Barcelona Okkapokka
2009-04-19 22:34
Sherko

Båda vi är ju ensidiga, eller ett rättare ord är väl att vi är färgade av våra lag och föredrar våra egna spelare. Därför blir liknande listor löjliga.
Barcelona jost15
2009-04-19 22:30
Gud är störst!

Du anser alltså att du har rätt att sätta upp vilkoren för vem som kan anses vara ett fan? Som jag sa.. jag skulle fortsätta "hålla" på barcelona även om dom inte spelade vacker fotboll längre men jag skulle dock prioritera min tid anorlunda. Jag lever och dör inte med fc barcelona.

sebbaa

Det var bara ett exempel (dock på felaktiga grunder om det skrevs här) som skulle illustrera ett ointressant och meningslöst inlägg.
Real Madrid Sherko
2009-04-19 22:28
Jämförelsen tycker jag borde sett ut så här:

Casillas-Valdes 1-0
Ramos-Alves Lika
Pepe-Marquez 2-0
Canna-Puyol 2-1
Heinze-Abidal Lika (Lutar åt abidal lika tycker ja)
Sneijder-Xavi 2-2
Robben-Iniesta 3-2 (Spetskvalitet, fler mål)
L.Diarra-Toure 4-2
Ruud-Eto 4-3
Raul-Henry 4-4
Higuain-Messi 4-5

5-4 till barcas fördel.

Tajt mellan L.diarra och Toure, Robben och Iniesta och Ruud o Eto. Men alla har sina åsikter.

Annars hoppas jag att ni håller med mig :)
ANTIMADRIDISTAS
2009-04-19 22:20
bara så ni vet så är la liga väldigt nära pl i rankingen! la liga går om pl i rankingen om barca vinner cl då kan ni fatta vilken dominans spanska ligan haft från 2000talet.
Barcelona Gud är störst!
2009-04-19 22:19
jost15

Då kan du ju inte vara Barcelona fan, ett Barca fan ska ju vara med och stötta i med och motgång. Du är i så fall mer ett fan av ett vackert spelande lag i form (som barca kan beskrivas just nu, men det kan lika gärna vara ett annat) men men inga problem med att du är ett fan av Barcas spel. ;)
sebbaa
2009-04-19 22:14
jost15
Följ med diskussionen så märker du att "Real vinner Barca 7-4"-inlägget är skrivet HÄR, på Les Rambles. Någonstans på sida 2-4 lär de finnas.
Barcelona jost15
2009-04-19 22:13
Snälla ni, försök att föra seriösa diskusioner angående vårat kära lag. Att gå in på real madrids forum, copypasta vad någon har skrivit och sedan fråga sig om den personen är sjuk i huvudet anser i alla fall inte jag höra till det. Jag är barcelona fan men jag är framföralt fotbollstokig. Många skulle nog kategorisera mig som en "medgångsupporter" då jag skulle sluta se på barcelona vecka efter vecka om jag inte blev underhållen. Jag har inga problem med det. För mig skall fotboll vara vackert och om inte barcelona skulle kunna erbjuda mig det skulle jag sluta titta, men jag skulle dock fortfarande hålla på barca. Bara för att "vi" just nu går oerhört bra och våra antagonister hankar sig på så gott dom kan finns det väll ingen anledning att häckla? Objektivitet är något som verkar saknas totalt hos dom flesta fans och det är inte så konstigt; även fast man kanske inte är bäst vill man så gärna vara det och det framhålls allt som oftast en hel del underhållande argument varför just "deras" lag är bäst, fast detta kanske inte är fallet. Att real madrid är underlägsna barca i år ett typiskt sådant exempel: för dom går det bara inte att erkänna. Skulle situationen vara tvärtom skulle dom flesta idiotiska kommentarerna med all säkerhet komma från detta forum och inte från deras. Försök vara goda vinnare så ska ni se att det är mycket lättare att vara goda förlorare när den tiden kommer. ursäkta om jag blev långdragen och ostrukturerad. trevlig kväll och låt oss hoppas på en rejäl utskåpning på onsdag som bara vårat barca kan erbjuda för tillfället!
Barcelona Frodo
2009-04-19 22:04
Man börjar bli föbannad på domarkåren i Spanien. Det känns som om man aldrig vet vilken nivå de kommer att hålla. Man vet aldrig vad de kan hitta på. Oftast lackar man när ens eget lag drabbas men det händer alla lag och hela tiden. Jobbigt om man är i en toppstrid, bottenstrid eller krigar om Uefa-cup platser och man råkar ut för kostsamma domartabbar...
Barcelona Barcadinho.
2009-04-19 22:02
Andra gången på ganska kort tid att Inzaghi gör hattrick.
Det var hattrick av honom för typ en månad sen.
Barcelona Barcadinho.
2009-04-19 21:59
Det var lite för mycket kort på den här matchen. Matchen var inte precis full eller så.

Jag hoppades på ett oavgjort resultat men Valencia vann, också lite tack vare domaren.

Andra straffen var väldigt billigt.

Palop uppförde sig inte alls agressivt och vi vet inte vad han sa till domaren, men jag har en känsla av att det var inte precis hårda ord. Domaren tappade tålamodet lite för lätt för en liten sak, känns det som.

Samma sak med Jimenez - det såg inte och vara ett utbrott a la Pep mot Bayern i alla fall.
Ingen tålamod av domaren.

Menmen, vi får en reducerad Sevilla på onsdag och jag tänker inte klaga för det.
Barcelona Frodo
2009-04-19 21:59
Bluered

Yes, 3 and still counting för tillfället. Rätt sjukt att han kan göra så många mål trots sin ålder samt att man nästan inte kan klassa honom som en fotbollsspelare.
Barcelona BlueRed.
2009-04-19 21:55
Frodo

Tre har han gjort. :) Hattrick för Inzaghi ikväll.
Barcelona Rambla
2009-04-19 21:54
Atlètic spelade oavgjort hemma igår mot Ontinyent, 1-1. Dess bättre få förlorade de två lag, Sant Andreu och Badalona, som slåss med Atlètic om 4:e platsen idag. Alla tre lag står nu på 53p med 3 omgångar kvar.
Barcelona Squez
2009-04-19 21:53
tarrak
Okej då förstår jag. Tacksam för svar.
Barcelona Frodo
2009-04-19 21:53
Off topic. Säga vad man vill om Inzaghi men killen vet hur man gör mål. Ytterliga två mål ikväll av 35-åringen.
Barcelona De Goda
2009-04-19 21:52
Någon som vet hur det gick för B-laget?

Rambla: Japp, dom vann basketen med tre poäng på bortaplan, alltid härligt med vinst mot dom :)
Messi12SD
2009-04-19 21:49
Ämne: Snart är det el clas....
Det borde vara så, barca för spelet medan real satsar på kontringar, om man ser på deras senaste matcher.
Barcelona Rambla
2009-04-19 21:46
tarrak:

Nej, jag vet inte vad Palop sa men han såg rätt så sansad ut tycker åtminstone jag.

bateni:

Jo jag minns även Angulo i den matchen. Han var vidrig. ;)

Tufft läge för er inför Camp Nou. Dock känns det väl ganska så skönt med det avstånd ni har ner till de som jagar? Ni bör klara 3:e platsen utan problem ändå.

Förresten. Barça vann ju basketen mot Real Madrid igår i Madrid. :D
ANTIMADRIDISTAS
2009-04-19 21:45
Snart är det el clasico, vet att det är några matcher kvar tills dess men hur tror ni real kommer spela mot barca? kontringsspel? som förra gången?
Barcelona tarrak
2009-04-19 21:42
Squez

Alves blev varnad för "tjafset", inget för klubben att protestera mot alltså.
Barcelona A.Gaudi
2009-04-19 21:42
ANTIMADRIDISTAS

Vet inte direkt om du är oseriös men tagga ned. varför tror du folk kritiserar Puertan?
Om du har något vettigt att skriva så gör det men just nu höjer du inte direkt standarden här inne. såna där inlägg drar bara ner barcas forum på SF.
bateni
2009-04-19 21:40
Pep.G

Yes. Jag har för mig att regeln fungerar så nuförtiden, att en spelare som tilldelas ett rött kort på direkten blir automatiskt avstängd i 2 matcher.
Annons: