/spanien/barcelona/forum/18663.aspx/spanien/barcelona/forum/18663.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla
6/19/2009 12:23
Ämne: Sedan så kan ju inte....
Man skyller allt på Bojan just för att han kommer från ligavinnarna och CL-vinnarna Barcelona. Efter svensk media denna säsong valt att hylla Barcelona, blir kritiken av Bojan därefter när han nu inte lyckas för Spanien i U21-Em. Det är tufft att vara fotbollsproffs. Ros och hyllningar ena dagen kan direkt ersättas med ris nästa dag.
Real Madrid realmadridlover_
6/19/2009 12:21
Sedan så kan ju inte en spelare förändra ett helt lag. Hela Spanien har varit, rent ut sagt mycket dåliga under detta härliga unga mästerskapet. Sedan att man skyller allt på Bojan ..
Barcelona Rambla
6/19/2009 12:19
Ämne: Seriöst, är det bara....
Det är ju det som är hela grejen. Svensk media haussar Bojan som någon slags färdig produkt och världstjärna bara för att kom med i Barças A-trupp innan han hunnit fylla 17 år. Det blir värre efter den säsong klubben har gjort. Bojan har ju knappast varit den avgörande faktorn till Barcelonas succé denna säsong även om han var väldigt aktiv i CdR-triumfen. Dessa skriverier i svensk media gör ju att alla tycker han är överskattad bara för att han tex inte dominerar i U21-Em. Han är en ännu så länge en mycket lovande spelare men som måste få tid att utvecklas. När blev Iniesta stor? Knappast som 18-åring.

I Barcelona har man inte lika bråttom med Bojan utan räknar med att han ska vara "färdig" produkt först om ca 3 säsonger.
Real Madrid Bengan
6/19/2009 12:18
Ämne: Seriöst, är det bara....
Han är inte mycket sämre än han spelat i barcelona i år. Finns betydligt mycket mer lovande spelare i hans ålder. Helt klart en talang, men någon messi är han inte och kommer aldrig bli.

Såg på någon sändning om hur han vunnit trippeln och var största stjärnar i U21 etc. Men han kan ju knappast räknas som ens delaktig i iaf ligan och CL. I cupen har han bidragit en hel del men spanska cupen har väldigt låg status (iaf relativt om man jämför tex med FA cupen etc) och många lag luftar reserver. Var iof lite speciellt med barcelona i år eftersom dom siktade på trippeln men annars brukar inte cupen vara något som lag bryr sig om.
Barcelona Riiio!!
6/19/2009 12:15
// Seriöst, är det bara jag som..

Han är ingen världsstjärna och han har mycket att jobba på men aftonbladet är i så fall lika patetiska som "de" som tror sig veta redan nu att han inte kommer bli stor! Dom e lika patetiska
Real Madrid Shi
6/19/2009 12:10
Seriöst, är det bara jag som finner det ytterst patetiskt hur svensk media försöker porträttera Bojan som någon slags världsstjärna som Messi eller Ronaldo. Killen är en ung talang som har mycket framför sig att jobba på och så vidare.

Se artikeln i länktipset för att förstå vad jag snackar om.
Barcelona Riiio!!
6/19/2009 11:43
Fan va skönt om Valdes nu har förlängt! Hoppas yaya och samu gör det snart också. Hade varit nice med Villa men bättre om Samu skriver på nytt och att man istället kan lägga fokus på Vänster kant springare och vänsterback.
Barcelona Xavi O Iniesta=bäst
6/19/2009 10:45
Ciao-V:
Håller me dig för de verkär inte som om vill vill lämna Valencia fast de måste han på grund av deras ekonomi.
Om David Villa ville gå till Barca så skulle jag köpa honom om jag va laporta.
Men jag tycker att barca ska satsa på att förlänge hans kontrakt o sen köpa en vänsteranfallare.
Forza Barca
Barcelona Ciao-V
6/19/2009 10:27
Här sitter vi och snackar om Eto'os vara eller icke vara, dag in dag ut.
Gu(d)ardiolas högra hand, Vilanova säger följande:

“We are very happy with Eto'o and we will do everything we can so that he stays”.
“But sometimes, things like these are not easy because footballers have their own representatives. Still, I believe he will remain”.

Likadant har även Pep och Laporta sagt.

Media har spekulerat väldig mycket och vi culès har hakat på och tror att rykterna är sanna.

Jag tror att Eto'o stannar. Han har skrivt in sig i FC Barcelonas historiaböcker. Han vann trippeln senast. Han har varit en nyckelspelare i alla turneringar säsongen igenom. Levererat när det gäller. Han är på tredje plats när det gäller antalet gjorda mål i klubbens historia. Endast två spelare har gjort fler mål än honom.

Nej, jag tror inte att man släpper Eto'o så lätt som medierna vill framhäva. Fortsätter han kommer han att bli en riktig stor legend i klubben. Det vill åtminstone jag att han blir.

Min önskan är att få in en erfaren, billig målgörare som komplement till Eto'o. Gärna en med fysik och styrka.
Strunta i Villa. Villa har säkert bestämt sig för att Valencia ska ta det högsta budet med tanke på klubben ekonomiska läge. Det öppnar dörren för Real Madrid. Han går till Real Madrid om de kan bjuda på det mest för Valencia lukrativa budet.
Barcelona Criff
6/19/2009 10:25
Nej fy fan, Spaniens U21 flopp som man väl får kalla det måste skyllas på deras tränare.
Vad sysslar han med liksom?
Spela med Javi Martinez som någon slags vänsterytter?

Sen ha alldeles för många grovjobbare i mitten, men ingen riktigt kreativ, det var nästan så att Jurado själv, utan tränarens samtycke, sökte sig in i den kreativa mittfältsrollen, då Raul Garcia och de andra var sopdåliga.
Snällt också att sätta Javi Garcia som mittback, ofta han spelar där liksom?

Och sen har man mage att skylla på Bojan?

Också en ännu mer intressant grej, tränaren slänger in Capel för att röra runt lite, det tar ungefär 10 minuter innan bollen ens spelas på Capels kant. Borde inte du som tränare säga till dina spelare att spela bollen på den kanten istället?

Nä, helt värdelöst!
Rögle Presidenten
6/19/2009 10:08

En hyllning till Henrik Larsson på länken. 170 bilder i bildspelet och på många av dem är han iklädd Barcas vackra dress. Håll till godo!
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
6/19/2009 09:11
Ämne: Grattis till CL och ....
Tack,bättre sent än aldrig.Det är alltid svårare att försvara titlar som laget vunnit, självklart kommer det bli oerhört svårt.

WSNEEEIJDER!

Han hade ingen jätte säsong, men något säger mig att han kommer ha en mer invovlerad roll inför 09/10.

Pep vet vad han gör, vi är inte ett dugg oroliga.

Yaya och Valdes är mycket nära kontrakt om det inte redan är påskrivet. Det glädjer mig att de är villiga att stanna, vi ska inte förändra allt för mycket.

Nu väntar vi på lejonet, vad händer där blir det Mil/city eller stannar han?

Aja nu tar jag mitt pick och pack och drar på min resa till Usa, ha det gött alla fotbollsfans. (får inte glömma min Barcelona tröja, den ska ja ha på mig)

=)
Real Madrid WSNEEEIJDER!
6/19/2009 07:23
Hoppas aldrig jag hör en diskussion om Bojan vs Messi igen. Hoppas ni luftar på Henry den kommande säsongen mot de sämre lagen så Bojan inte stannar i utvecklingen som många andra spelare.. men ärligt talat tror jag bara han var ett ungdoms proffs och inte blir någon ny messi, xavi, iniest etc..
Barcelona kev
6/19/2009 06:07
japp grabbar Valdez har skrivit på. länktips
Getafe Getafe..is back
6/19/2009 03:45
Grattis till CL och Liga guldet får jag väl ta och säga. Lite sent, men ändå ett grattis!

Nästa säsong kommer ni få det mycket svårare.
Barcelona SaM__-
6/19/2009 03:29
Asenjo må vara en riktigt bra målvakt. Men fattar fortfarande inte hur man vill byta ut en målvakt som har tagit laget till 2 CL guld o 3 liga guld. Bara den meritlistan visar att Valdés är perfekt för Barcelona. Han är fokuserad till 100 % trots att han många matcher knappt rör bollen. Nu får han inte bli girig bara, vilket jag är övertygad inte stämmer, då den gode Victor är en lojal culé.

Visca Valdés !!
Messinho
6/19/2009 03:06
In Villa,Filipe luis,saltor,Mata, och en kopia av xavi/fabregas.

Madrömmen vore om Eto lämnar barca och villa drar till madrid!
Barcelona lameG^
6/19/2009 02:54
hoppas nått händer så valdes inte skriver på. vill se asenjo snälla!!!

komigen nu villa. Välj oss kan inte se dig i madrid.
Messinho
6/19/2009 02:53
Länktips om toure yayas kontrakt
Barcelona Hetfield
6/19/2009 02:27
Söder

Det handlar nog mer om att ingen vill ta över rollen som Frankrikes tränare...måste vara det tuffaste jobbet i världen
Barcelona Söder.
6/19/2009 02:20
"BREAKING NEWS: Victor Valdes Extends Barcelona Contract Until 2014
The Blaugrana's goalkeeping saga has come to an end after their No. 1 agreed to extend his stay at the Camp Nou..."

Goda nyheter på den sena kvällen. Victor stannar :-)
Barcelona Söder.
6/19/2009 02:13
Oha789

Projektet har lagts på is tills vidare och det är osäkert om det kommer genomföras nu. Och nej, det var inte ett skämt.
Barcelona Oha789
6/19/2009 02:11
Hahaha... Barcelona visade bild och allt om hur den nya Camp nou skulle se ut.. och att man skulle bygga på arenan. Men det finns inte ett ända snack om när och hur?

är nån snäll och förklarar om det var bluff eller om det finns faktis en datum då det ska börja?
Barcelona Söder.
6/19/2009 02:06
Hetfield

Och Frankrike lider också utav en pajas till coach. Beundransvärt nästan hur han lyckats hålla sig kvar på den tränarposten.
Barcelona Hetfield
6/19/2009 01:57
De har samma problem som Frankrike har, man lirar med Toulalan och Viera...inte särskilt kreativt
Barcelona el Flaco
6/19/2009 01:55
Ghazza/

Jag tycker att Spanien saknar framförallt en "Xavi", en spelare som kan fördela bollarna och bestämma tempot i en match. I deras två första matcher har man kört med spelare som Raúl García och Javi Martínez på mittfältet. Duktiga spelare, men inga playmakers. Den spanska/katalanska spelmodellen bygger på att man har en defensiv spelfördelare i det centrala mittfältet. Det är det de saknar framförallt.
Barcelona Ghazza
6/19/2009 01:41
Som jag ser det saknar Spanien alldelses för många tongivande spelare. Lirare som Mata, Pique och Busquets är spelare som har det där lilla extra och verkligen kan lyfta ett lag. Spanien har många duktiga bolltrillare, men inte många spelare med stor spetskompetens. De har ingen Walcott som kan dra tre spelare med sin speed. Istället har man Bojan, en målskytt som många tror skall göra det jobbet. Herregud, har Bojan någonsin varit en playmaker eller dribbler? Han är en smart spelare, som ofta spelare enkelt och skall vara i boxen för att avsluta. Det är hans jobb och inget annat. Tyvärr lyckades han inte med allt idag, men det gjorde knappast någon i Spanien.
Barcelona Okkapokka - El Triplete!
6/19/2009 01:38
Bengan

Vekligen inte. Spanien hade ingeting att komma med idag egentligen. Allihopa ser bara ut som ett gäng individualister och man är så långt ifrån ett lag man kan komma. Detta är till stor del Lopez Caros fel skulle jag vilja påstå.

Även om England inte heller gjorde en toppmatch så var dom ändå det bättre laget, något annat går inte att säga.
Real Madrid Bengan
6/19/2009 01:34
Ämne: Bengan

Överdriv i....
Jo, försökte var rätt ord. För någon fotboll var det aldrig tal om.
Barcelona Okkapokka - El Triplete!
6/19/2009 01:32
Bengan

Överdriv inte, Rambla sa att Spanien försökte spela fotboll. Inte att dom spelade strålande fotboll.
Annons: