/spanien/barcelona/forum/18662.aspx/spanien/barcelona/forum/18662.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona AlexandraJonson
2009-04-21 19:35
Ayaz kan inte hitta den :/ kan du inte skicka i länktips? :)
Barcelona Koeman_4
2009-04-21 19:31
Ämne: Till alla er som int....
Hmm, den hittar då inte jag där ialalfall :(
Vill du får du gärna skicka ett pm med direktlänken
Barcelona Ayaz
2009-04-21 18:57
Till alla er som inte har sett den. Kings of Clubs: FC Barcelona (dokumentärm om barca)Värd att se.Ni kan hitta den på mininova.
Cesc soler
2009-04-21 18:47
Värva Cesc fabregas
Barcelona Islam_Bosna
2009-04-21 18:39
Tompa

Kanske för han varit fullständigt värdelös hittils denna säsongen.
Barcelona A.Gaudi
2009-04-21 18:37
verkar som att etoo stannar trots allt. Jag tycker det vore snyggt ifall han stannar resten av sitt kontrakt hos oss för att sedan gå till mallorca som bosman. Dom är inte en rik klubb och etoo har alltid sagt att han ska återvända dit någon gång.

Vore ett snyggt avslut på hans barca-karriär och han kommer bli ihågkommen som en legendar.
Barcelona Tompa
2009-04-21 17:58
Eftersom Messi haft magproblem tycker jag också han borde vilas i morgon. Angående ersättare - varför har Pep så lågt förtroende för Hleb?
Barcelona AlexC
2009-04-21 17:48
Ang. Hleb.

Han slog även en assist till Henrys 2-0 mot Valencia hemma. Men han är fortfarande inte ens nära att ha slagit fler assist än vad han startat matcher.
Messi12SD
2009-04-21 17:07
Taiwo enligt goal;
"I am not scared by the level in England. I believe I have the right level to defend against [Wayne] Rooney or Cristiano Ronaldo.

"Anyway I am more powerful than them. The only one with whom it would be much more complex is [Lionel] Messi.

"He is too small and too strong. That's why maybe it could be better for me to join England rather than Spain."

Messi är bäst :)
Barcelona Pep.G
2009-04-21 16:56
Delarocha

Jag nämnde två och jag tror verkligen inte att han bara har gjort en till..
Barcelona Pep.G
2009-04-21 16:55
kallesiete

Av vad jag har fått veta, så är det ingen allvarlig skada. Han skulle kunna starta mot Sevila imorgon, men jag hoppas inte han gör det :)
Delarocha
2009-04-21 16:54
Pep.G. Sist jag kollade på Barcelonas hemsida hade han gjort en sisådär 3 assist...

Edit: Hela två assist var det till och med. På 16 startade matcher. Nästan rätt Pep.G

Kolla hemsidan. Vet inte vad den övre assist kolumnen betyder men tror inte det är den man ska gå efter då Messi har typ 60 assist enligt den kolumnen. Så vad jag får ihop det till har Hleb 2 assist.
Barcelona Pep.G
2009-04-21 16:53
Okkapokka

Vi får väl hoppas på det och att Hleb nu tar chansen.

Många här underskattar Hleb men han har slagit mer assists än vad han har startat matcher tror jag.

På tal om assist så var det just Hleb som slog den fina passningen till Messis 3-0 mål vid vår senaste match mot Sevilla. Det var han som gjorde så att det blev just 2-0 mot Real och inte 1-0. Han har slagit för många assists för att "inte hålla Barca klass".
Barcelona kallesiete
2009-04-21 16:49

Vadå är det med Messi? Magsjuk "bara" ?
Någon som vet hur illa det är?
Delarocha
2009-04-21 16:39
Så som Hleb spelat i Barcelona finns det ingen anledning att spela med honom istället för typ Iniesta eller Bojan. Hleb lär bli såld i sommar.
Barcelona Barça! (MQUC3)
2009-04-21 16:38
Messi är väl magsjuk.
Barcelona Okkapokka
2009-04-21 16:32
Om han inte fick förtroendet i en "avgjord" CL-kvart mot Bayern så tror jag inte han får chansen nu heller. Skulle gärna se att han får det men det finns inte mycket som talar för det direkt.
Messi12SD
2009-04-21 16:30
Messi borde vilas, och då borde man ge Hleb chansen
Spela med Henry-Eto`o Hleb på topp, vi avgör matchen snabbt och byter ut Henry, Eto`o och Iniesta så de vilas
Barcelona Pep.G
2009-04-21 16:30
Okkapokka

Vi behöver Hleb nu helt enkelt och det vet Pep säkert..
Barcelona Vampíro
2009-04-21 16:20
Håller med om att Messi borde vilas imorn, Sevilla har ett par viktiga spelare borta plus att deras form är lite tveksam. Bättre att spela med Messi på Mestalla mot fromtoppade Valencia. Hoppas Bojan får starta imorn, vet att Pep inte gillar att spela med honom på kanten men det är vårt enda val, Iniesta behövs på mitten och Hleb är helt iskall, han verkar heller inte ha nått förtroende från Guardiola.
Barcelona Jay-z
2009-04-21 16:20
Pep borde ha vilat Messi i ett antal matcher där han inte behövdes, samma gäller Alves. Specielt matchen i Munchen kunde dessa två herrar ha vilat.

Det är helt och hållet Pep's fel om dessa två herrar bli överbelastade och de kan leda till skada. Nu i slutet så kan de två inte vila eftersom matcherna är otroligt viktiga även matchen nu mot Sevilla är döds viktig. det är hetl enkelt "Do or Die" vi får se hur Pep hanterar de.
Barcelona Okkapokka
2009-04-21 16:19
Finns inte en chans att Hleb kommer spela imorgon som det sett ut på senare tid. Om Messi vilas så kommer Iniesta få spela högerytter.

Hleb är helt under isen och jag blir förvånad om Pep spelar med honom från start imorgon.
Barcelona Pep.G
2009-04-21 16:15
Jag hoppas verkligen på den här elvan imorgon

Valdes
Alves,Puyol,Marquez,Sylvinho*
Yaya
Iniesta,Xavi
Hleb**,Etoo,Henry

* Vill gärna att Abidal ska starta mot Valencia för jag anser att det är en svårare match och jag vill inte att han ska starta två matcher i rad direkt för han har kommit ifrån en skada.

** Jag hoppas Messi hamnar på bänken nu på Onsdag. Vi behöver vila han lite och dessutom så har vi en viss Iniesta som också kan röja runt lite i Sevillas förvar :)
Barcelona Squez
2009-04-21 15:48
Jag kommer sova extra gott om Getafe berövar Real på poäng.. om Guti startar så finns chansen iaf. Lika säker som jag är på att Alves startar imorgon, lika säker är jag på att vi vinner imorgon.
Barcelona HugoBoss
2009-04-21 15:20
Om Messi känner sig okej så tycker jag han ändå ska börja på bänken. Hellre en 100% Messi i fem matcher än en 80% Messi i en match.
Barcelona pokke
2009-04-21 15:19
Hoppas Messi vilas mot Sevilla. Precis som tarrak skrev så är Sevilla försvagat. Nån gång måste han vilas under den här ''svarta'' månaden och imon är det bästa möjliga tillfälet.

Mot Valencia på mestalla kommer han behövas.
Messi12SD
2009-04-21 15:18
Tror inte att Alves kommer vila, han verkligen möta sitt gamla lag, + han vet ju hur spelarna är och så, han borde starta väl?
Barcelona Smogen
2009-04-21 15:16
Tror ändå det kommer bli lite rotation imorgon, skulle inte förvåna mig ifall Messi får vila inför kommande matcher,
kan också tänka mig att Pep kan ställa upp med Abidal-Marquez-Pique-Puyol imorgon för att sen låta Alves spela 5 matcher på raken.

mittfältet är också intressant, men kanske får vi se både Toure och Busquets imorgon?

Jag tror nämligen att Pep ser Sevilla på Camp nou som en lättare match än Getafe borta, (även om Sevilla naturligtvis är en enormt tuff motståndare) vilket nog gör att han roterar 4-5 spelare imorgon....

...eller så kanske han bara kör på resten av säsongen? det får bära eller brista med att konstant spela Xavi, Iniesta och Messi.....
Barcelona tarrak
2009-04-21 15:13
Jag tror också att det finns en möjlighet att han vilas, oavsett sina magproblem. Han kan ju omöjligt spela alla de tuffa matcher som ligger framför oss och då är väl ett försvagat Sevilla på Camp Nou ett bra tillfälle.
Messi12SD
2009-04-21 15:08
Verkar inte som att det är någon fara, är det inte bättre att han vilar imorgon? Vi borde ju vinna ialafall
Annons: