/spanien/barcelona/forum/18658.aspx/spanien/barcelona/forum/18658.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid #Redondo#// Faubert
6/22/2009 15:31
J.Gamper

Eftersom han påstår att Franco hjälpt Real med det ena och det andra så kanske han hjälpt Real med dessa 1,6 miljarder också. Vem vet?
ThierryHenry
6/22/2009 15:30
Ämne: ThierryHenry

42 m....
jaa vi fick ju han inte gratis precis men det vra fortfarande inte några 42 milj euro
Real Madrid HalaMadrid319^
6/22/2009 15:30
Och ni som bryr sig om real lånar pengar. Bankerna kommer få tillbaka pengarna annars skulle dem inte gå med på lånet från första början.
6/22/2009 15:29
Ronaldinhoismx3

Ja men det är ju det jag säger. Vi gör ju ingen hemlighet av att vi betalar mycket. Men ni är ju rena hycklare då ni själva har slagit transferrekord flera gånger. Har för mig att ni betala stora summor för Shuster och Cryff också.
Barcelona J.Gamper
6/22/2009 15:29
Ämne: Rambla

Det måste ....Nej, 1.6 miljarder kronor föll ned från himlen. Försöker du få honom att framstå som en löjlig människa eller försöker du föra en allvarlig diskussion?
6/22/2009 15:28
ThierryHenry

42 miljoner är närmare än 0. :D
6/22/2009 15:27
Rambla

Det måste vara Franco som fixat dessa 1,6 miljarder kronor. Tror du inte det?
Barcelona Ronaldinhoismx3
#Redondo#// Faubert

Och hur många Real madrid värvningar ligger på topp 5 nu? Det måste vara bara maräng värvningar va?

Dessutom så var världs ekonomin på den tiden EN ANING starkare än vad den är nu.
Barcelona DET FINNS EN GUD OCH HAN HATAR CHELSEA
Fan va onödig krönika, låt dom skötta sig eget och vi vår eget, behövdes inte direkt en krönika för att förstå allt det. Dom har en filosofi och vi en annan låt de va där inget som behövs nämna hela tiden vafan
ThierryHenry
6/22/2009 15:26

Men var de....
ja, vadå? det är ju närmare 2 Miljarder än 1 miljard? :D
Barcelona Mojito
6/22/2009 15:26
#Redondo#// Faubert

Tack för att du finns!

Kan du inte fatta att er så kallade ekonomi också påverkar resten av fotbollsvärlden. Det ni gjort innan transferfönstret öppnar får så klart konsekvenser sen också.

Det är detta personer här inne på les rambles funderar över.

Så tack, och hej.
6/22/2009 15:25
Ronaldinhoismx3

Förstör marknaden? Har du kollat upp eran historia? Ta reda på hur mycket ni betalade för Maradona och Ronaldo då ni värvade dom. Ni slog transferrekord i båda fallen. Hycklare är vad ni är.
Barcelona Rambla
6/22/2009 15:25
Fredrik R

Men att Real Madrid tillåts låna €160m i dessa finanskriser, speciellt i Spanien, och pumpar in dessa pengar i fotbollen, är helt okej menar du?

Det är hyckleri på hög nivå anser jag. De klubbar som får ta del av dessa pengar, tror du de bryr sig om de kommer från Abramovichs ficka eller från någon bank i Spanien?
6/22/2009 15:24
Rambla

Men var det inte någon som skrev att real hade värvat för NÄSTAN 2 miljarder. vi värvade för 1,7 miljarder. det skiljer 300 miljoner kr. Inte lite pengar där.
#Redondo#// Faubert

Jag bryr mig inte ett sk*t om eran j*vla ekonomi, tänker bara på hur ni förstör marknaden.
adil,

Du lär väl byta lag om en eller två säsonger. Jag vet att du är medgångsfans.
6/22/2009 15:22
Ronaldinhoismx3

Tack för att du bryr dig om Real Madrids ekonomi. Tack till alla andra också.
Real Madrid Fredrik R
6/22/2009 15:21
Rambla

"Men hur jälva naiv är du egentligen? Vuxna människa och allting. Som jag tidigare skrev, ni gör vad ni vill med era medel. Det komiska är bara era desperata behov att försöka försvara det. När klubbar som Man City, Chelsea och dylikt värvar för astronomiska summor, så står madridistas i främsla ledet och gapar högst här på SF. Skrattretande hur ni nu vänder kappan."

Chelsea skulle gå i konkurs ifall Abramovich bestämde sig för att han inte ska lägga ett öre ur egen ficka för att rädda klubbens ekonomi. Klubbens utgifter är större än dess inkomster, ändå kan de spendera bara igenom att Roman pumpar in pengar ifrån en uppenbarligen bottenlös ficka. Därmed så gäller inte de ekonomiska spelreglerna för klubben, den behöver inte gå plus, spelarna de köper behöver inte regenerera pengar igenom varken marknadsföring eller resultat då notan ändå betalas av utav Roman. Samma sak kommer nog gälla för City när utgifterna sticker i höjden.

Real Madrid finansierar alla sin utgifter igenom klubbens egna intäkter. Hur är det hyckleri att då klaga på dessa klubbar som bokstavligen talat förstör ekonomin igenom att pumpa in pengar som inte borde finnas i fotbollsekonomin överhuvudtaget utan något krav på lönsamhet?
Barcelona Rambla
6/22/2009 15:21
Hehe, jag hade ju knappast skyltat med resultatet 11-1 med tanke på vilket sätt det kom till på. Hemliga polisen, tortyrexperterna, fixade det resultatet.
adil,
6/22/2009 15:20
Fyfan, ush, har ni Madrid-fans inget hyfs? Ni borde tiga och hylla mästarna som gjorde 6 mål på er hemmaplan. Visa respekt för mästarna, skäms ni inte att komma in här och klaga på världens bästa klubb? Fyfan era sopor, HYLLA MÄSTARNA. Om jag var i er position skulle jag inte visa mig ute, så förnedrade som ni blev. Och endå har ni mage att komma in här och klanka ner på oss.

Det är klart man reagerar när en klubb köper två spelare för priser som aldrig skådats förr. Men å andra sidan förstår man ju Madrids desperata åtgärder. Stackarna vill ju komma upp i vår nivå så snabbt som möjligt, och då är överpiser det enda alternativet för att få spelare som Kaka etc. Enkelt att förstå. 2-6, märks att det sved.
6/22/2009 15:20
HalaMadrid319^

Ja det skiljer ju "bara" ca 77 miljoner svenska kronor NÄSTAN samma.
Barcelona Rambla
6/22/2009 15:19

35 mille ä....
Ja visst är det. Det skiljer ju bara ca 80 miljoner kronor. Verkligen småpotatis.
6/22/2009 15:19
Ronaldinhoismx3

11-1 :)
Barcelona el Flaco
6/22/2009 15:18
Fredrik R/

Slutsumman för Dani Alves slutade på 34,225 miljoner euro. (32 + 2,25 i bonusar och klausuler).

*Se länk
6/22/2009 15:18
Rambla

35 mille är ju nästan som 42.
6/22/2009 15:17
Fredrik R

Finanskrisen var inte lika allvarlig när vi köpte Alves.

Dessutom borde inte ni gå tillbaka ett helt år för att kolla på våra värvningar eftersom ni alltid kommer och påpekar att vi inte ska prata om det förflutna när vi nämner tex 2-6 på Bernabeu =)
Barcelona Im back
6/22/2009 15:17
Fredrik R
Om Spanien går mot den långa ekonomiska kris som många tror är det inte direkt någon garanti att detta blir en framgångsrik strategi. Nyckelordet här är "debt deflation". Alltså att skuldernas relativa värde blir större i förhållande till de fallande intäkter. Om Spanien har en arbetslöshet på 20-30% kommer det bli deflation som närmast automatisk konsekvens.
Barcelona Rambla
6/22/2009 15:16
Ämne: Trippeln

Det är ....Fel fakta. Alves kostade €29m. Det kan max stiga med €6m till under fyra säsonger. Då ska Alves och Barcelona vinna i stort sett allt för att det ska bli verklighet. Alltså 35 miljoner. Dina 42 milj är ren och skär spekulation från källor som Goal.com
Real Madrid Fredrik R
6/22/2009 15:14
Trippeln

Det är ingen som skyller något på någon. Slutsumman för Alves hamnade väl på 42 miljoner Euro efter alla klausuler. Nästan en halv miljard. Det ända madridistas vill ha sagt med detta är att vi inte är ensamma om att lägga stora belopp på spelare.

Jag hade inte skrivit fem krönikor här ifall Barcelona köpt Zlatan, Fabregas och Ribéry för totalt en rejäl bit över miljarden, i ärlighetens namn så hade jag inte brytt mig i större grad än "kan vi konkurrera med Barca nu?". Den ekonomiska aspekten är inte mitt problem och jag förmodar att Barca vetat vad de gör ifall de spenderat de pengarna. Liksom jag förmodar att Real Madrid vet vad de gör. Ifall Real Madrid samtidigt hade haft en trupp fylld med stjärnor ifrån egna led, medan Barca investerar externt så hade jag tyckt det varit skönt att vi inte behövde spendera sådana pengar för att konkurrera, inte anklagat rivalen för att de har det behovet.
Barcelona Rambla
6/22/2009 15:14
Ämne: Rambla//

Det är....Hyckleri! Pengar som pengar, alla är de ihoptjänade på ett eller annat sätt.

Vilka faktafel syftar du på i artikeln? Snarare åsikter du inte håller med om, vilket resulterar i bitterhet.
Annons: