/spanien/barcelona/forum/18646.aspx/spanien/barcelona/forum/18646.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Canaletes
6/17/2009 17:12
ÄNTLIGEN!!!

Hoppas nu Irak särrar på sig så vi kan göra minst 3 mål till!!
Barcelona Okkapokka - El Triplete!
6/17/2009 17:11
David Villa! :D
Barcelona Vampíro - El Triplete 2008/2009!
6/17/2009 16:59
Okkapokka:

Haha Del Bosque får skylla sig själv. Annars tycker jag att Spanien saknar både Iniesta och Silva i EM08-form. Konstigt att inte Silva får hoppa in, han brukar ju alltid vara bra i landslaget.
Spanien Don Pelayo
6/17/2009 16:57
Pinsamt att se Irak. Hela laget är nere i knät på målvakten.

Det är fan inte bra försvarsspel. Det finns inga ytor att anfalla på.

Jävla fegspel hela tiden.
Barcelona Barcaloni
6/17/2009 16:53
kom igen.. det är Spanien vi snackar om här.. Förväntade ni er att Irak skulle anfalla? :P

Ramos situationen mot Qasid (målvakten) var lite tveksamt där.. Vilken målvakt som helst hade gjort likadant tror jag.
Canaletes
6/17/2009 16:51
Cesc lär komma in, mästare på assist :)
Barcelona Den vise
6/17/2009 16:49
Irak är nog supernöjda med en poäng. De har inte några som helst intentioner på att skapa något framåt. Absolut noll. Men spanien ska nog få till ett mål eller två...
6/17/2009 16:48
Vampíro

Haha, Busquets löser alla problem ;-)
6/17/2009 16:47
Det här hade nog inte spanjorerna tänkt sig, börjar likna Barça-Chelsea. Men man måste ju också säga att Irak spelar väldigt bra försvarsspel, deras tränaren vet vad han gör.

Del Bosque får hitta på något i paus, in med Busquets så löser det sig ;).
Canaletes
6/17/2009 16:46
Äckligt Irak spelar,

Precis som Chelsea när dem kom till Camp Nou...
Barcelona Den vise
6/17/2009 16:42
Otroligt irriterande att iraks landslag maskar så jävla mycket haha. Tråkigare lagprestation får man leta efter.
6/17/2009 16:41
Vilken skojare Iraks målvakt är. Ronaldo klass på den.
Barcelona Smogen
6/17/2009 16:39
Fredrik R

nu stod det ingenting i kviborgs krönika om kaka och att man då hamnat på samma summa som barca.
och ja, för en spelare hade Real då kanske lagt lika mycket som barca la förra sommaren på Hleb, Henrique, D.Alves, Keita och Pique.
bra argument för att barca och real spenderar lika mycket.
det understryker ju i så fall bara ännu mer att kviborg är borta i blåbärsskogen och äter så mycket att han blivit lite snurrig i bollen.

real får för min del låna hur mycket dom vill och köpa vilka spelare dom vill (så länge det inte är barcas), men gör inte sådana korkade argument som att jämföra barcas fem spelarköp förra sommaren med att säga att dom kostade lika mycket som en av Reals nyförvärv i år, (eh...den billigaste dessutom).
6/17/2009 16:36
Nu börjar det hända lite grejer runt Barça, ryktena blir mer och mer. Först och främst tycker jag man borde prioritera kontrakten sen kan man leta efter andra alternativ.

Det kommer bli en svårare silly season än vi trodde. Ett par truppspelare hade jag väntat mig men det verkar som att ledningen även har andra planer.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
6/17/2009 16:22
Ämne: El Kaiser de Michoac....
Jag har väl ingenstans hävdat att Ribery är på väg till barcelona. Tvärtom så tror jag knappast att Barcelona tänker betala de summorna som har nämts innan. Det jag menade med mitt tidigare inlägg var att det är väldigt få personer som verkligen vet något av vikt ang Riberys framtid eller tex Villas framtid. Mycket rykten och spekulationer. Det kan väl inte minst ni maränger intyga.
Barcelona Ronaldinhoismx3
6/17/2009 16:12
Okkapokka - El Triplete!

Jag är ju lugn =)

6/17/2009 16:04
Ronaldinhoismx3

Tagga ner. Ingen madridista har postat något provocerande här inne.
Barcelona Abbe - el triplete!
6/17/2009 15:57
Piqué startar, kul. Hade jag inte väntat mig.
Kixer
6/17/2009 15:55
Robinho lär ju inte vilja sänka sin lön och jag tror knappast att Barca är villiga att betala så hög lön för honom.

6/17/2009 15:52
Alla maränger här inne.

Om Barca förra året la ut lika stor summa som real gjort i år är jag tveksam till men om det nu stämmer så har ni lagt ut 1.7 miljarder på TVÅ spelare! Dessutom med lånade pengar verkar det som!

Barca värvade mer än 2 spelare förra året och dessutom som någon sa sålda man spelare så man gick inte mycket minus.

Dessutom är väl barca en av få klubbar som faktiskt inte har skuld? (Är dock inte hundra).

Att ni ska komma in till oss och prata om pengar är bara patetiskt när ni sätter rekord i dyra värvningar med lånade pengar och dessutom har några MILJARDER i skuld?

Ni kan gå härifrån nu. Gå tillbaka till er reklambyrå till klubb.
Real Madrid el Jaguar
6/17/2009 15:51
För fotbollens skull så vore det väldigt synd ifall Barca nu köper till sig Robinho. Som fotbollsälskare så hoppas jag att barca fortsätter spela de oändligt vackra spelet som dem har gjort under hela 08-09, med robinho i truppen så har risken stor att han tjafsar, skapar dålig stämning och gnäller. Men som Madridista så hoppas jag att Barca köper honom för att han ska förstöra för er och för att åka på stryk i bernabeu.
Real Madrid el Jaguar
6/17/2009 15:47
el Flaco

Ne jag vet, jag ville ba starta en Ribery-diskussion eftersom både Real o Barca har sitt intresse för fransmannen. Det är som du säger faktist det är svårt och avgöra hur det blir med franmannen, nu har även Chelsea lagt hört av sig om spelaren.
6/17/2009 15:44
Barca Barca

Mycket bra inlägg.

-------------

Om nu Bayern gått ut och sagt att de kan sälja Ribery tycker jag man ska ge allt för att få honom.

Skitsamma om han kostar 400 miljoner eller 550 miljoner. Den killen kommer behövas och kommer kunna bidra med oerhört mycket i våran perfekta trupp (om det ens är möjligt).

Sedan kan man få skeppa iväg V.V och Samu med deras lönekrav! Vi får hoppas på att åtminstonde VV får vett i huvudet och stannar för hans utveckling har verkligen gått rakt upp.

Det diskuteras Asenjo som är en enorm talang men han behöver 2-3 år till för att kunna ta över som första målvakt i Barca.

Robinho? Ja, tack om man ser till hans spel han kan visa upp ibland. Som någon skrivit tidigare så var han outstanding vissa stunder i de vita.
Värre är det med hans personlighet dock! =(

David Villa när skriver du på ?!?!
Real Madrid el Jaguar
El Kaiser de Michoacán

hehe hövdingar, nej men jag är säker på att Ribery hamnar i Real. Nu tar median fart och placerar Ribery som real tredje medavärvning. Under veckan har Ribery även uttalat sig om en eventuell flytt till Madrid, tidigt som idag så har även Beckenbauer sagt att Bayern inte ska stå ivägen för Ribery ifall hans önskan är att flytta.

Mycket tyder på att Zidane får sin önskan, och att Ribery spelar hos dem vita, sen om du tror eller tycker att Ribery står närmast till Barca så kommer det ta kål på dig och såra dig väldigt mycket ifall han nu hamnar i Real, vi har iallafall ingeting och förlora eftersom vi har Kaka och C.Ronaldo och även Robben som inte är en stor skillnad med Ribery.
Barcelona el Flaco
el Jaguar /

No, para nada. Om du läser mitt inlägg så ser du att jag bara hänvisar till EMDs artikel. Men det är egentligen svårt att spå vilken klubb som ligger bäst till att värva fransmannen. Skulle inte förvåna mig heller om han fortsätter ett år till i Bayern faktiskt. Vi får se hur det hela slutar.

Smogen /

Bry dig inte om vad varken han eller Madrid-redaktionen skriver. Deras åsikter/krönikor under silly season har regelbundet floppat.
Real Madrid Fredrik R
6/17/2009 15:42
Smogen

Förra sommaren var differensen så stor att ifall vi hade köpt Kaká för samma summa då som nu, så hade Real Madrid och Barcelona gått minus lika mycket den sommaren. På ett ungefär.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
6/17/2009 15:39
Ämne: el Flaco

Skulle....
Skulle jag såra dig om säger du inte har en aning vem som egentligen liggaer närmast att värva Ribery såvidare någon av Bayern-hövdigarna har sagt det till dig vilket jag starkt betvivlar
Barcelona Smogen
6/17/2009 15:36
Kviborg, denna kviborg? Är han allvarlig eller skämtar han?

"Lite roande är det ändå att Barca köpte för mera pengar förra året än just Real Madrid, det har dock glömts bort helt av både media och alla dessa människor som mejlar mig och frågar vart ifrån Real Madrid får alla pengar. Jag har alltid hävdat att alla storklubbar är av samma skrot och korn,"

det där är nog det konstigaste, mest missvisande jag någonsin läst bland alla argument om miljardvärvningar. Han är ju så långt ute i snårskogen och cyklar att han inte ens med stjärnkikare kan se vägen tillbaka igen.

1. visst, förra sommaren köpte man för mer pengar än Real, men förra sommaren var det heller ingen som klagade på Reals miljardvärvningar då man inte gjorde några.

2. Barcelona sålde dessutom spelare för nästan lika mycket, summa, ungefär minus 200 miljoner.

3. eller menar Kviborg att barca köpte spelare förra året för mer än vad Real gjort i år? i så fall har han nog sett fel på en nolla eller två.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
6/17/2009 15:32
Om Mascherano köps så tycker jag inte Barca behöver köpa någon vänsterytter. Masc, Xavi och Toure i mitten har allt som behövs. Styrka, teknik, bollvinnar-mentalitet, passningsspel. Toure skulle även kunna använda kraften och styrkan mer i offensiven.

Iniestas plats på vänsterkanten med Henry som avbytare hade varit given.
Real Madrid el Jaguar
6/17/2009 15:31
el Flaco

Skulle jag såra dig om jag sa att om det är någon klubb Ribery är närmast att skriva för så är det Real Madrid och perez är redo att pumpa ut 55 miljoner euro?
Annons: