/spanien/barcelona/forum/18642.aspx/spanien/barcelona/forum/18642.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona marcus
2009-04-26 17:45
2bbbe

Som spelidén såg ut igår kan man knappast prata om något snabbt djupledsspel. Valencia låg väldigt lågt och försvarade sin ledning och en stark Zlatan i mitten hade inte varit fel?

Men visst. Eto' o passar i vårt system som handen i handsken och jag skulle inte vilja byta ut honom mot någon.
Barcelona Okkapokka
2009-04-26 17:43
Hoppa Valdes! (Usel målvakt, tack Barca!)

Varför har du en Barça-tröja när du är madridista?

Nu ändrade du.
Hoppa Valdes! (Usel målvakt, tack Barca!)
2009-04-26 17:42
Herregud, klart Zlatan skulle kunna göra det bättre än Eto'o är 100% övertygad även om jag tycker att Eto'o gör ett bra jobb!

Eto'o gör mest enkla och turliga mål medan Zlatan bombar in bollar från alla håll och vinklar.. Gå för Zlatan men om ni inte lyckas få honom så tycker jag ni ska ta Villa och om inte det lyckas Benzema.
Barcelona Kim
2009-04-26 17:18
Vilken övertygelse?
Barcelona 2bbbe
2009-04-26 17:12
Om vi ska fortsätta spela 4-3-3 med snabbt djupledsspel på forwads och agressivt försvarsspel är ett inköp av zlatan emot 4-3-3:s principer.

Visst skulle man kunna ändra om i spelsystemet och spela mer "targetspel" men är Laporta och grabbbarna beredda att ge upp det spel som gjort Barca så pass känt världen över?
Barcelona Okkapokka
2009-04-26 17:10
Jag önskar ingen lycka till Espanyol, må dom åka ur primeran snälla.

Sen är det klart att El Clasico spelas på Lördag 20:00, för den som undrade.
Delarocha
2009-04-26 17:09
Kim. Då kan du nog ändra din övertygelse. Jag har ingen önskan att se Zlatan i Barcelona alls. Gillar inte honom som varken spelare eller person. Dessutom hade jag inte klarat av svensk medias bevakning av honom.
Barcelona Ciao-V
2009-04-26 17:08
Ämne: Vill ni att Espanyol....
Jag vill ha Espanyol kvar i Primera.
Barcelona kungfurre
2009-04-26 17:07
Är el clasico på lördag eller söndag? Är det överhuvudtaget bestämt?
Canaletes
2009-04-26 17:06
Vill ni att Espanyol ska vara kvar i Primera eller åka ner till Segunda?

dagens fråga :P dem leder nu 1-0 mot Betis
Barcelona Ciao-V
2009-04-26 17:06
Ämne: Spelar Kanoute så ha....
Har svårt att se att Real kommer att förlora men däremot att det kan bli ett kryss.
Sevilla är i dålig form. Det gynnar Madrid som kan försvara och kontra som vanligt. Madrid har spelare som passar i kontringsspel. Higuaín och Huntlaar.
Det kanske ändå inte blir mer än sex poäng som skiljer när omgången spelas klart. Om inte fyra poäng.
Barcelona Okkapokka
2009-04-26 16:51
"Vet" var väl kanske fel ordval då.
Barcelona Kim
2009-04-26 16:47
Hur kan du vara så säker på det?
Barcelona Okkapokka
2009-04-26 16:43
Haha Kim, med dina inlägg så blir jag nästan övertygad om att jag vill ha Zlatan i Barça. Men bara nästan.

Det är nåt som får mig att känna en viss osäkerhet när jag tänker på Zlatan i Barça. Det är nåt jag skulle vela pröva men jag vet att det inte kommer fungera. Ungefär som att man skulle testa glass på pizza, det låter intressant men man vet att det inte kommer fungera. :-)
Barcelona Barça! (MQUC3)
2009-04-26 16:42
Spelar Kanoute så har Madrid inte en chans ;)
Barcelona Barcadinho.
2009-04-26 16:40
Om Zlatan skulle göra det bättre än lejonet är svårt och veta. Man kan inte veta innan man har provat. Kankse kanske inte.

En sak skulle klart blir bättre - luftrummet i anfallsspelet, men en annan sak sämre - hög press av anfallarna.

Men det låter som en del här tror att Zlatan är väldigt mer effektiv spelare som skulle sätta in massa med mål.
Jösses vad många målchanser han missar. Han bränner många chanser han med och är långt ifrån en notorisk avslutare som t ex Ruud V.N var.

Lite tidigare inlägg:

Casillas har bara tre gula kort. De som riskerar avstägning i el clasico idag är Gago o Higuain.

Jag tror på Sevilla idag och jag hoppas att de inte gör mig besviken. Jag tror att de är supertaggade att slå madrid. Alla lag vill slå madrid (och Barca) framför sina egna fans.
Jag är nöjd med ett kryss med.

Barca har gjort mål nu på 31 liga matchar i rad. Det är kul med nya och bättre rekord.
Det finns fortfarande en chans att slå rekordet på 107 avgjorda mål av Real. Nu ligger vi på 94.

Eto'o har sagt igår på en intervju med Daily Day att han har för avsikt att stanna i klubben. Frågan är om klubben (Pep) vill. Jag tror att det blir ett positivt besked om vi vinner ligan.

Eto'os kontrakt slutar nästa sommar och inte den här sommaren som nån skrev. Men om man väntar tills det utan att förnya, så kan han byta en klubb utan att Barca får en enda krona.
Barcelona marcus
2009-04-26 16:38
Att Zlatan är en diva tycker jag är något överreklamerat. Fundera på hur många tränare han har kommit i kant med så blir resultatet väldigt lågt.

Han har ett enormt självförtroende. Det är därför han är där han är och hur många superstjärnor är inte diviga egentligen? Vi i Sverige har kommit honom nära och journalister är inte sena med att vända allt negativt.

C Ronaldo är ett väldigt mycket större ego och inte lider Man Utd av det på planen?

Zlatan är inte Divig. Han är målmedveten.
Han har skojat om John Carew. Han har blivit arg på jurnalister(vem har inte blivit det?). Vad gör honom så hemskt som inte andra spelare gör?

jag är positiv till Ibra i Barcelona. Han skulle utveckla sitt målskytte och bli en bra tillgång.

Dock som "andraanfallare" bakom Eto´o. Det kommer finnas speltid till ännu en anfallare nästa säsong för vi har haft en enorm tur med skador iår. Hellre Silva, men gärna Zlatan!
Barcelona Kim
2009-04-26 16:38
Det känns lite som de naturliga försvarsmekanismerna aktiveras när man säger att Zlatan med sin attityd skulle passa i Madrid. Är det månne så att man är för rädd att förlora honom i en budgivning, att man väljer att attackera honom så? Jag vågar påstå att hans lynne inte är så mycket som en neutron sämre än Dani Alves, eller Eto'o heller för den delen. Det handlar om att lära sig att kontrollera sina känslor. De två sistnämnda har lärt sig det, varför skulle inte Ibrahimovic klara av det under en tränare som Guardiola?

Jag är fullständigt övertygad om att alla här inne kommer att jubla av glädje ifall det visar sig att Zlatan skulle skriva på ett kontrakt i sommar. Försvarsmekanismer var ordet.
Canaletes
2009-04-26 16:28
supermac

Zlatans svaghet är ju huvudspelet
Barcelona lameG^
2009-04-26 16:22
pokke//

du har rätt. Barca är ett lag. Vi behöver fler som iniesta. Ribery är perfekt köpt tycker jag.

Bara för att ribery kommer behöver det inte betyda att henry petas. Rotations system och etoo spelar afrikanska mästerskapen gör att henry kommer vara riktigt delaktig nästa säsong med.

Ynglingar vill jag inte barca ska köpa. Vi har många i athletic. Kerrison ryktas till oss men är inte säker ifall jag vill ha honom. Bojan är vår ersättare till etoo. Men vi kan köpa han nästa säsong eller nått men inte i år iallafall.

Anfallstruppen 09/10

Ribery,Etoo,Messi,Henry,(Iniesta),Bojan

iniesta i parantes för att han kan spela där. Men hans naturliga position är innermitt och där presterar han bäst.
Barcelona pokke
2009-04-26 16:16
Zlatan är så divig så hans attityd passar i Madrid.
Barcelona C.Andrés
2009-04-26 16:13
Hoppas innerligt att Sevilla vinner ikväll men har mycket svårt att se att det faktiskt blir så. Det blir upp till oss att förnedra de vita antagonisterna på deras egna arena.
Barcelona Barça! (MQUC3)
2009-04-26 16:09
Okkapokka, u the man ;)

Precis vad jag skulle säga men nu slapp jag det..
Barcelona supermac
2009-04-26 16:03
Jag är väldigt kluven till Zlatan i Barca.

Fördelar som jag ser det:

* huvudspel (ihop med alves inlägg som någon annan nämnde)
* styrka (bra mot epl lag)
* teknik i allmänhet, sinnessjukt bra bollmottagning vilket jag tycker att ETO inte alltid har
* blivit ruggigt bra på frisparkar, vilket vi behöver i Barca.

Nackdelarna är dock för stora tror jag:

* Han jobbar inte hem som ETO eller våra andra anfallare gör.
* Humöret, jag är rädd att han skulle sprida dålig stämning om allt inte gick hans väg och det kan ju påverka oerhört mycket, det verkar som balansen i laget nu är så bra, och det vore synd om den förstördes.
* Egot. Tror det är för stort för vårt kära, ödmjuka Barca.

Summa: Nej han funkar nog tyvärr inte hos oss.

För övrigt tror jag inte ens Barca funderar på att värva honom, men det är ju kul att spekulera. Som svensk skulle det ju vara oerhört kul med honom i Barca, det var grymt när Henke lirade hos oss!
Barcelona Okkapokka
2009-04-26 15:59
Det jag är mest nyfiken på är hur Zlatan skulle hantera att vara "en i gänget" precis som Henry fick, och alla andra stjärnor som anlänt till Barça. Som vi alla vet så gick spelet genom Henry i Arsenal och desamma kan man säga om Zlatan i Inter. Men I Barça så går spelet genom Messi & CO, så jag undrar om Zlatan verkligen skulle vara så dominant som han är i Inter? Jag tror inte det alltså.

Henry har blivit en lagspelare i år och är en vital del i vårat anfall. Sen att han kan nå 30 mål i alla turneringar i år talar väl sitt tydliga språk också.
Barcelona Kim
2009-04-26 15:57
haeger:

Lugnt. :)
Barcelona haeger
2009-04-26 15:55
Kim

Läste lite för hastigt, my bad. :)
Barcelona A.Gaudi
2009-04-26 15:52
Islam bosna

Du är löjlig. Blir nästan irriterad när man läser sånt där. Henry har sin renässans och är VERKLIGEN en vital del av årets upplaga av barca. Visst han bränner en del chanser men han dominerar sin kant match efter match. Och då ofta utan abidals hjälp.

Jag tycker t.om att henry har varit bättre än etoo andra halvan av den här säsongen. Han bränner lite för mycket chanser men å andra sidan skapar han flest chanser av alla spelare i barca(förutom messi). Han får fler chanser än etoo, och det är tack vare att han löper smartare än etoo. Han måste vara barcas bäste spelare utan boll.

Sen att du jämför zlatan med henry. dom har TOTALT olika roller i sitt lag. Zlatan är 50% av inter medan henry är en 1/11 del av ett barcelona där alla jobbar tillsammans.
Barcelona Kim
2009-04-26 15:52
haeger:

Läs om, läs rätt.
Barcelona Fc Barcelona-Spaniens Stolthet!
2009-04-26 15:47
Islam! men alla bollar kommer ju till zlatan i inter.Inte konstigt att han gör fler mål än henry.
Annons: