/spanien/barcelona/forum/18632.aspx/spanien/barcelona/forum/18632.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona PILMÀ (Kärlek & Respekt)
2009-04-22 21:05
Ämne: PILMÀ (Kärlek & Resp....
el capitano

Ja Ja hahah.
Ändå roligt var det.
Real Madrid VI GER OSS ALDRIG, REAL MADRID!!
2009-04-22 21:04
någon som vet start elvorna?
el capitano
2009-04-22 21:01
PILMÀ (Kärlek & Respekt)

Det är fan sant :)
2009-04-22 21:00
Ämne: Pepe ser ut som Moe ....
hahahahahahah
Barcelona Tan
2009-04-22 21:00
Ämne: Vi har haft detta up....
Ja, låt oss höja nivån på vårt forum. Strunta i vad för dumheter som skrivs annanstans och fokusera på vårt eget.
Barcelona Barcanist
2009-04-22 20:57
Tur att det finns sånna personer som "___ЖIИ₲ ṜƋЦL___" på puertan också.
Barcelona Evička
2009-04-22 20:54
Vi har haft detta uppe innan. Sluta citera idiotinlägg från Puertan! Den som tycker det är intressant kan läsa där själv. Vi behöver inte hjälpa dem med att sprida dyngan hit också.
Barcelona Humphrey Bogart
el capitano

Det är mitt första klistrade inlägg från Puerta. Kunde inte motstå det löjliga inlägget.

Okkapokka

Tyvärr så kommer han inte bli spärrad även om han bryter reglerna. Har även sett ett par moderatorer på Puerta som kallar Messi för dvärg o dylikt.
el capitano
Pepe ser ut som Moe från Simpsons
el capitano
2009-04-22 20:53
Sluta kopiera inlägg från Puertan, vem fan bryr sig vad idioterna skriver där! Låt dom gråta och övertala sig själva.

Barcelona Okkapokka
2009-04-22 20:52
Kan gissa på att den killen inte kommer bli spärrad heller.
Barcelona Barcanist
2009-04-22 20:51
Humphrey Bogart

Det är ett par omogna kids på 9 vårar.
Såg även att någon där inne tyckte att Pep såg ut som en luffare, ha ha.
Barcelona Humphrey Bogart
2009-04-22 20:49
Man undrar vad som har hänt på SvenskaFans.

Denna personen som skrev detta på Puerta är inte frisk.

''rövansikte; schimpansansikte, fågelskrämma, alkoholist/pissluffare, chokladglasspinne; alkoholist/fågelben, grodögon, vampyr/nördface; hormonsprutande handbollsspelare, lama (osportlig och spottar på motståndare bara för att han har råd att vara avstängd när han ändå ska spela afrikanska mästerskapen), melonhuvud ''

Vart går gränsen?
Barcelona Barcanist
2009-04-22 20:48
Herregud, man undrar ju vad för drog Juande Ramos går på? (LÄNKTIPS)
Barcelona Jr. Honken
2009-04-22 20:47
Vågar man sig fram igen nu eller? Hemskt snack här inne innan! Behöver väl knappast gå djupare i det...

...för ikväll är det som sagt match! :D

Mot Sevilla, vilket jag tror kommer bli väldigt svårt!
Sevilla är ju ett topplag i Spanien, och har ju faktiskt lyckats bra även denna säsongen. Även om blickarna riktats mot Barca-Real Madrid så har ju Sevilla trots allt en 3:e plats i beslag för tillfället, vilket jag tror kommer bli deras slutposition i tabellen.

Tror att matchen kan stå och väga ett tag, dvs om inte Barca får in ett tidigt mål. För om dem får det, så kommer greppet om matchen att växa mer och mer för varje minut skulle jag tro.
Men om inte, så tror jag att det blir en ganska låst match. Hoppas att dock inte att M-E-H startar. Tror och hoppas att Pep väljer att vila någon/några av dem. Framför allt Messi. Sen kan ju han klart komma in och avgöra, om det skulle behövas. Han har ju det där lilla extra, vad gäller att avgöra på egen hand. Det har vi fått se många gånger!
Men Pep har ju även andra allternativ att ta in, om ifall att matchen skulle bli låst. För exempel, Gudjhonsen. Han brukar ju ta det tuffa jobbet, och ofta lyckas bra med det.

Resultatet? Har suttit och resonerat om ett eventuellt resultat ett tag nu, och har kommit fram till att Barca vinner med 2-0. Ett mål i varje halvlek. Runt 25-35 tror jag att Henry sätter dit det första, om han nu startar.
Sen tror jag att Xavi, Iniesta eller Messi (dvs om han startar/kommer in) gör det andra målet för dagen. Runt 75 minuten tror jag att någon av dem prickar in det.

Era åsikter? :)

Oj, blev ett ganska långt inlägg! Nåväl...
Hehehe :P
Barcelona petersays
2009-04-22 20:46
3-0 tippar vi på ikväll. Kul med mycket matcher framöver så man får någonting att göra på kvällarna ;)
2009-04-22 20:23
mofasa!real!

Ikväll lär det bli en svår match men jag tror starkt på att Barça kammar hem 3 pinnar.

Higuain? vad ska man säga om denne kille.
Ibland kan han vara lite naiv med att passa bollen dock inte ála Robben.
Annars är han en klar stjärna hos er.
Tycker att han har blommat ut rejält i år.
Kan dock förstå varför Han inte kommer med i det argentinska landslaget när man har spelare som Messi, Lavezzi, Aguero, Tevez där framme.
Men hans chans kommer komma det ska man vara helt säker.

Är också lite orolig för Navass filmningar som kan skapa några farliga frisparkar från ingenstans.

Men som sagt vinst ikväll och 3 pinnar till den hederlige katalonien.
Barcelona AlexC
2009-04-22 20:16
Ang. Higuaín

Jag tycker inte det är straff. Higuaín har bestämt för att falla lätt redan när han föddes och gör så även igår. Han inväntar kontakten med Getafespelaren istället för att fortsätta löpningen. Att han fick gult för filmning kan man diskutera. Han vill ju bli fälld hellre än att gå förbi backen men samtidigt så är där en liten kontakt som man kan anse störa honom.

Jag står 50/50 till om han skulle haft det gula, men du kan vara lugn med RFEF. De har annullerat betydligt värre saker för den kungliga klubben.
Barcelona Ayaz
2009-04-22 20:15
CS

Taktiska kort får man gärna ta om man håller på Real Madrid

Förklara gärna
Barcelona Gonzalez_Barca
2009-04-22 20:14
Mofasa!real!

Higuain, jaa vad ska man säga om den killen? Grym målsinne och väldigt bra på att ta sig ur svåra situationer.
Matchen idag är helt öppen men det lutar nog mest åt en Barcelona seger.
Eto'o och Xavi kan riskera matchen mot Valencia.
Barcelona pokke
mofasa

Higuain är en underbar spelare som verkligen borde få chansen i landslaget av Maradona. Hans skott utanför straffområdet är livsfarliga som vi fick se igår :)
Real Madrid VI GER OSS ALDRIG, REAL MADRID!!
jag tror att om barcelona får in ett snabbt mål så är matchen avgjord. men om det står 0-0 i paus och barca går ut mer offensivt i andra så är det lite 50/50. öppnar upp för ytor. och vi i real vet hur bra sevilla var på att uttnytja dem.
Real Madrid La madridista
El Tiburon

Nej, högerback! Det kommer att bli Henry som får tampas med honom, eller kanske ska säga tvärtom istället.
Barcelona El Tiburon
2009-04-22 20:13
Okkapokka
Ok, tack.

Jo helt rätt. Även om han i så fall kommer lindrigt undan enligt mig.
Barcelona Okkapokka
2009-04-22 20:11
El Tiburon

Startelvan lär dyka upp om cirka en timme.

Det har talats om 8 matchers avstängning i spansk radio berättade en madridista här tidigare. Vilket skulle betyda att han är avstängd resten av säsongen + 2 matcher i nästa säsong.
Real Madrid mofasa!real!
2009-04-22 20:10
Hejsan, är inte här för att bråka, bara prata:D

Vad tycker ni om Higuain? helt ärligt?

Vad tror ni om eran match idag? svårt? lätt? jämn? vad är avgörande?

Tror ni att ni vinner lätt eller svårt?

---

Jag tror att ni kommer föra spelet som vanligt, och att sevilla kommer kontra, de är starka på det. Vad jag ser det som är det antligen en barca vinst eller kryss, ser inte sevilla, omöjligt i mina ögon! Gör bara 2-0 snabbt, så är matchen över.

Det längre in i matchen det blir kan det bli tufft spel, tror att någon åker ut faktiskt.

Navas kommer vara irriterande, med sina filmingar och sånt, och han kommer säkert vara jobbig mot baklinjen.

Tror att ni får se upp med kanoute iallfall.

tips: 3-0,4-1,2-2
själv hoppas jag som madrid fan, ett kryss:D men ser faktiskt att det är omöjligt:D

Hur som hellst, hoppas det blir en underbar match,och inte bara en stor seger för barca, gillar när det är spaännande och med mång amål, för båda lagen , lycka till

vilka har chansen att missa valencia matchen?
vem skulle ni hells inte skulle missa den matchen? av alla de som finns i risk zonen
Barcelona El Tiburon
La Madridista
Är inte Mosquera relativt långsam jämfört med Navarro?

EDIT: Aha trodde du skrev vänsterback.
Barcelona Riiio!!
Spelar Mosquera högerback så hoppas jag verkligen att Henry frar till med sina otroliga ryck som mot Bayern (Oddo).
Kan bli kul för mosquera i så fall! =)
Barcelona petersays
2009-04-22 20:09
Synd att Jeffren ser ut att bli borta resten av säsongen.
Real Madrid La madridista
2009-04-22 20:08
Messi(as)

Idag spelar förmodligen colombianen Mosquera som högerback i Sevilla.
Annons: