/spanien/barcelona/forum/18627.aspx/spanien/barcelona/forum/18627.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Mojito
2009-04-27 14:07
Ponta87

Och lägger du till alla andra positioner så kan även Real bli ett (komplett) lag.
Ponta87
2009-04-27 14:04
Barca kan bli ett komplett lag när ni har en ny vänster back samt en såkallat målvakt inte en clown i valdes
Barcelona Napao
2009-04-27 14:04
Ämne: Förstår inte varför ....
Ja sant fattar inte på fixeringen av nya anfallare men jag litar på Guardiola att fixa spelare som man behöver och inget annat.
Barcelona Mojito
2009-04-27 14:03
CS

Det jag tror Frodo menade är följande;

I höstas hade båda lagen liknande spelschema, då var skador ett bekymmer för er, och ni behövde era rotationsspelare. Dessa presterade inte, och därmed behövde ni köpa in fler spelare.

Nu, efter nyår, ser spelschemat hårdare ut för Barca, vilket innebär att de på bänken så klart ska gå in och axla emellanåt.

Skillnaden är att ni nu har "fullt lag", samtidigt som vi har ett tuffare spelschema och tvingas vila spelare mot bättre motstånd än i höstas.

Klart då att ni har större chans att vinna era matcher, vilket ni också gjort.
Barcelona Culéé
2009-04-27 14:02
lion0

Håller med dig fullständigt.
Vill inte ha "filmaren" David Villa i laget, Sammy ska bära på nummer nio ett tag till.
El Capitano
2009-04-27 13:58
tarrak

Jag älskar lejonet, han är en krigare och kämpar i 90min i varje match men det går många rykte att han lämnar till sommaren.
Han verkar trivas som f*n i klubben men varför alla dessa rykte?
Barcelona Lion0
2009-04-27 13:57
Förstår inte varför så många Culés vill ha ny anfallare som Villa, Benzema, Zlatan o.s.v. Vi har världens bästa anfallare just nu som har gjort mäktiga 27 mål på 29 matcher, vad mer krävs ? Dessutom har vi Bojan på bänken som jag tror kan ta över Eto'o om 2-3 år och Eto'o är absolut inte slut som spelare om 3 år, tror inte jag iaf.

Ska vi söka oss mot nyförvärv ska vi först hitta en ersättare till Sylvinho, det är det viktigaste för där har vi en spelar vars kontrakt går ut i sommar.
Real Madrid CS
2009-04-27 13:53
Det jag menar är att man först inte kan säga åt Madridfans att skylla ifrån sig och i nästa andetag nämna att det är mycket svårare för Barcelona med fler matcher.

Jag ser bara bortförklaringar hos båda lägren.
Barcelona är värdiga vinnare av La Liga just nu och har varit det väldigt länge. Anledningen till det är att de har fler poäng än övriga lag.

Angående logiken i k u s h t r i m. inlägg så blev den inte större med hjälp av ditt. Hans inlägg säger fortfarande emot sig självt något enormt.
Barcelona tarrak
2009-04-27 13:49
El Capitano

Då ska man komma ihåg att EMD är väldigt anti-Eto'o och därmed drar till sig läsare av samma skrot och korn. En omröstning i Sport hade förmodligen givit ett annat utslag, men det är ändå sorgligt hur lite uppskattning Samu får.
El Capitano
2009-04-27 13:44
"I Barcelonatidningen El Mundo Deportivo ber man däremot läsarna att rösta på den spjutspets de vill se i Barcelona nästa säsong. Ställningen just nu:"

37,7% David Villa
27,7% Ibrahimovic
19,6% Eto'o
11,2% Fernando Torres
2,6% Benzema
1,3% annan

Själv hoppas jag på Villa, Aldrig Benzema. Bojan är vassare än honom och Bojan är bara 18 år.
Barcelona k u s h t r i m
2009-04-27 13:42
tarrak

Helt rätt. Men det är så att man på något sätt alltid lyckas hitta olika anledningar..

Men håller fullständigt med. Det laget med mest poäng i slutet är de värdiga vinnaren.
Barcelona DM1982
2009-04-27 13:42
Tarrak

Du har helt rätt, det lag som har flest poäng (eller vunnit inbördes möten vid lika poäng) är värdiga vinnare. Det återstår fortfarande några matcher i ligan och det är en ganska öppen affär fortfarande även om Barca har ett övertag.

Det enda vi kan göra är hoppas att spelarna i Barca orkar med det mycket tunga schema som är just nu där varje match är viktig och man möter idel stora lag.

Barcelona tarrak
2009-04-27 13:39
Över huvud taget är det hopplöst mycket bortförklaringar från både culés och maränger just nu. Är det inte domarna, så är det skador, motståndare som viker ner sig, TV 4 eller vädret. Det lag som tagit flest poäng efter 38 matcher är värdiga vinnare, punkt slut. Och det kommer jag stå fast vid, även om Madrid skulle gå om här på slutet, hur snopet det än skulle kännas.
Barcelona Frodo
2009-04-27 13:37
CS

Vad försöker du säga? Vill ni att vi ska berömma er när ni kommer in hit? Det är väldigt starkt av er att vinna många matcher och ni har en väldigt stark mentalitet i laget. Det är inget snack om den saken. Dock vet jag inte varför ni kommer in hit för att fiska efter komplimanger när ni inte kan föra en match på hemmaplan mot bottenlag.

Angående det krossade glashuset hängde jag inte med. Lite långsökt koppling?
Barcelona DM1982
2009-04-27 13:36
Ämne: -k u s h t r i m-
....
För att logiken ska blir mer logisk måste du ta in fler faktorer.

Barca leder ligan och har gjort överlägset flest mål och släppt in överlägset minst mål.

En Barcaspelare leder skytteligan.

Barca är i final i Copa del Rey.

Barca är i semifinal i Champions League.

För att logiken ska bli hög, som du insinuerar att den inte är nu, måste du räkna med det här.
ElCapitano
2009-04-27 13:34
CS

Huh? var var poängen med ditt inlägg?
Barcelona Mojito
2009-04-27 13:33
Vad tycker ni? Fungerar verkligen Piqué och Puyol som mittbackspar. Jag får en känsla av att de båda vill ta stor plats (den gamle och den nye "ledaren"), och att detta underminerar samarbetet i backlinjen.

Puyol är Puyol, och inget kan rucka mina tankar för denne kämpe, men samtidigt har Piqué varit den genomgånede mest stabila försvararen denna säsongen.
Jag undrar hur Pep resonerar inför CL, men tippar på att rutinerade Marques och Puyol får starta, och att Piqué kanske får ställa sig in på att ta ner Huntelaar på lördag i stället..?
Real Madrid CS
2009-04-27 13:30
Först:
* Skyll inte på skador. Ni har massa spelare på bänken som tjänar massvis med pengar och även de har en funktion att fylla om man vill vinna titlar.

Sen:
* Ni är bara med i ligan. Att spela en match i veckan är lättare än att spela två matcher i veckan. Det tar på krafterna att spela matcher mot Lyon, B.Munchen och lag som går längre i copa del rey.

Vad heter det?
Just det, ett krossat glashus.
Barcelona Frodo
2009-04-27 13:27
Det flesta realfans som kommer in hit verkar hallucinera. Realiteten är denna:

* Ni är bara med i ligan. Att spela en match i veckan är lättare än att spela två matcher i veckan. Det tar på krafterna att spela matcher mot Lyon, B.Munchen och lag som går längre i copa del rey.

* Ni spelar kass fotboll. Juande Ramos kommer att tillåtas spela det här spelet säsongen ut. Sen kommer det att krävas bra fotboll från honom (om han får förlängt förtroende) och då kommer det inte att räcka med resultat. Se på hur det gick för Capello.

* Ni hävdar att lag som kommer till Camp Nou lägger sig medans de ger allt när de möter er. Lag som kommer till Camp Nou spelar samma fotboll som ni gjorde när ni var här senast. Gav ni också upp? Det är snarare tvärtom att ni drar fördelar av att spela lag som mött oss omgången tidigare.

* Skyll inte på skador. Ni har massa spelare på bänken som tjänar massvis med pengar och även de har en funktion att fylla om man vill vinna titlar.
Barcelona tarrak
2009-04-27 13:27
Jag vill dock understryka att jag är imponerad av Madrid. Vinnarkulturen i klubben är inte av den här världen och hur stormigt det än är i klubben, så är man alltid med i toppen. Det är bara att lyfta på hatten.
Barcelona tarrak
2009-04-27 13:20
Om man ser till poängen gör Real Madrid sin bästa säsong någonsin, men spelmässigt lämnar man mycket att önska. Tycker att det är fånigt av vissa madridistas som framställer detta faktum som att culés på SF använder det som ett sätt att förminska resultaten. Hur mycket kritik har Ramos lagbygge inte fått på hemmaplan, tom av klubbens hederspresident?

Nu har den fantastiska segerraden tystat kritikerna för tillfället, men den dagen man får lite motgång så kommer det slå tillbaka med full kraft igen. Obefintligt passningsspel, avsaknad av offensiv spelidé och oförmåga att föra en match är inte sånt som går hem i Madrid.
Barcelona Smogen
2009-04-27 13:14
Fan, redan nervös inför el clasico, Chelsea matcherna orkar jag inte ens tänka på.

Men på lördag räcker ett oavgjort resultat, det är skönt att veta. Skulle Barcelona vinna är ligan avgjord och förlorar vi leder vi fortfarande med 1poäng och med ett enklare spelschema. Men jag vill verkligen inte behöva möta Deportivo, på bortaplan, i sista matchen av säsongen med endast 1 poängs skillnad.
el capitano
2009-04-27 13:13
När Real blir utklassade då tar de upp följande saker: "Domaren var kass", "Domaren var katalan", Domarens pappa är culé" eller "Vi spelade med B-laget med tanke på skadorna / avstängningar".
SO WHAT om RM har många skador? Skador är en del av fotbollen likså avstängningar, Pepe får fan skylla sig själv.

Trött på tjat om skador, avstängningar och annat bullshit. Koncentrera på fotbollen istället, spela vackert och vinna eller förlora vackert.
Real Madrid CS
2009-04-27 13:10
-k u s h t r i m-

Världens genom tiderna bästa lag leder med fyra poäng över ett lag som absolut inte är bra. Det är logik på hög nivå.
Barcelona k u s h t r i m
2009-04-27 13:01
Madrid är absolut inget bra lag. Absolut inte denna säsong i alla fall. De har på något sätt lyckats vinna match efter match.. och nu har du fått rejält med luft och de svävar bland moln.

Barca bör och SKA tar ner dem på jorden igen när det möts på deras hemmaplan nu i helgen. :D
el capitano
2009-04-27 12:54
Real är långt i från världens bästa lag! Real har vunnit matcher i la liga mot små lag, va var världens bästa lag i CL mot Liverpool på både hemma / bortplan??
Barcelona Mojito
2009-04-27 12:53
Fredrik R

"Varenda lag krigar 120% mot oss, medan de lägger sig innan de gått ut på planen emot er."

Jo jag tackar, är det inte dags för dig att kliva ner från dina höga hästar?
Ni gjorde ju på samma sätt som alla andra lag som kommer till Camp Nou, menar du att ni också gav upp på förhand, eller var det bara Schuster...?
Har för mig att just du menade att Gago tog bort Xavi, Messi med flera på egen hand, och hyllade ert sätt att kriga.
Nog måste du hålla med om att det under säsongen funnits lag som kämpat mot oss? Bara för att lagen inte få låna boll betyder det inte att de inte krigar i sitt försvarsspel.

Men, en ska håller jag med om. Real får kriga lite mer i sina matcher, vilket ger er ett metalt övertag vid underläge. Där är Real bättre än Barca, som ofta kan hamna i småstressiga situationer med grus i spelet som följd då man ligger under.

Väl mött på lördag 20.00!
Barcelona Rambla
2009-04-27 12:53
Hiddink fick sig en fotbollslektion förra sommaren under Em av Iniesta och Xavi. Det är inte omöjligt att så blir fallet igen.

Fredik:

Det skulle vara intressant att veta hur pass väl Madrid hade hängt med i titelracet om de inte åkt ut mot Real Union i coppan och Liverpool i CL. Ni haft en match i veckan att koncentrera er på sen februari. Skyll inte på skador nu för ni skaffade en del spelare i januari som täckt upp.
Barcelona ihefsu
2009-04-27 12:50
Ämne: Jag tycker det är in....
Jag håller med dig på rätt många punkter där, faktiskt.

Att folk nedvärderar Real Madrids resultat (och därmed Barcelonas) tycker jag är konstigt, eftersom det är fruktansvärt lönlöst och inte alls nödvändigt. Det är väl bara att erkänna att Real Madrid och Barcelona är två av världens absolut bästa lag, såväl nu som genom tiderna, och att El Clásico nu i veckan kan komma att bli ett av de bästa derbyna på mycket, mycket länge - dels med tanke på vad som står på spel och dels med tanke på båda lagens form.

Gött! Fotbollsfest!
DECO_LIONEL-MESSI_XAVI
2009-04-27 12:46
Canaletes

Ronaldo den riktiga är inte i närheten av att vara fet. Han väger under 90 pannor nu och gjort riktigt fina mål. han springer förbi sina motståndare :). Kungen är tillbaka :D
Annons: