/spanien/barcelona/forum/18624.aspx/spanien/barcelona/forum/18624.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid mofasa!real!
2009-04-22 20:10
Hejsan, är inte här för att bråka, bara prata:D

Vad tycker ni om Higuain? helt ärligt?

Vad tror ni om eran match idag? svårt? lätt? jämn? vad är avgörande?

Tror ni att ni vinner lätt eller svårt?

---

Jag tror att ni kommer föra spelet som vanligt, och att sevilla kommer kontra, de är starka på det. Vad jag ser det som är det antligen en barca vinst eller kryss, ser inte sevilla, omöjligt i mina ögon! Gör bara 2-0 snabbt, så är matchen över.

Det längre in i matchen det blir kan det bli tufft spel, tror att någon åker ut faktiskt.

Navas kommer vara irriterande, med sina filmingar och sånt, och han kommer säkert vara jobbig mot baklinjen.

Tror att ni får se upp med kanoute iallfall.

tips: 3-0,4-1,2-2
själv hoppas jag som madrid fan, ett kryss:D men ser faktiskt att det är omöjligt:D

Hur som hellst, hoppas det blir en underbar match,och inte bara en stor seger för barca, gillar när det är spaännande och med mång amål, för båda lagen , lycka till

vilka har chansen att missa valencia matchen?
vem skulle ni hells inte skulle missa den matchen? av alla de som finns i risk zonen
Barcelona El Tiburon
La Madridista
Är inte Mosquera relativt långsam jämfört med Navarro?

EDIT: Aha trodde du skrev vänsterback.
Barcelona Riiio!!
Spelar Mosquera högerback så hoppas jag verkligen att Henry frar till med sina otroliga ryck som mot Bayern (Oddo).
Kan bli kul för mosquera i så fall! =)
Barcelona petersays
2009-04-22 20:09
Synd att Jeffren ser ut att bli borta resten av säsongen.
Real Madrid La madridista
2009-04-22 20:08
Messi(as)

Idag spelar förmodligen colombianen Mosquera som högerback i Sevilla.
Barcelona El Tiburon
2009-04-22 20:08
Någon startelva som kommit ut än?

Och en annan fråga också, ngn som hört nåt om Pepe ang eventuell avstängning?
Rätt lustigt att Pepe får detta utfall dagen efter att jag satt upp honom på min Kalkon lista.
Barcelona Okkapokka
2009-04-22 20:07
Ganska otroligt att antalet inlägg på vårat forum är lite övet 1000 inlägg, och vi har inte haft en match idag eller igår.

Synd att minst hälften av dessa inlägg är innehållslösa och ren provokation.
Barcelona Riiio!!
2009-04-22 20:07
// Ordinarie högerback är Konko

Det e sant, Konko är ordinarie och adriano har vikarierat där och navvaro spelar vänsterback.
Navarro e snabb så det blir nog svårt för Messi

Hoppas på Abidal i alla fall.
Barcelona Islam_Bosna
2009-04-22 20:06
pokke

Haha, akta dig du är hatad av alla på Puertan.
Real Madrid CS
2009-04-22 20:06
-Ayaz-

Taktiska kort får man gärna ta om man håller på Real Madrid.
Real Madrid CS
2009-04-22 20:05
Messi(as)

Ordinarie högerback är Konko, men han har varit skadad ett tag och är tveksam. Adriano är så vitt jag vet avstängd efter utvisningen senast.
Real Madrid VI GER OSS ALDRIG, REAL MADRID!!
2009-04-22 20:05
Okkapokka

Tack! :)
Barcelona pokke
2009-04-22 20:04
Autobahn Arjen

Wow, tror du jag bryr mig om jag verkligen är hatad av Madrid-fansen? Vi har match snart och du kommer hit och är dryg.
Barcelona Riiio!!
2009-04-22 20:03
oooo inte den jobbiga jäveln igen!!!
snacka inte till folk här om vad dom skall koncentrera sig på.
koncentrera dig på att dra tillbaka till Puertan!
Barcelona Ayaz
2009-04-22 20:01
Vad tror ni om kvällens match.Vem/vilka gör mål?Kommer vi ta på oss taktiska kort?Ska vi in föra in 2-3 mål och sen sänka tempot och byta ut spelare?
Barcelona Barcadinho.
Men va jobbigt. Vilka meningslösa inlägg. Jag scrollade nästan allt. Det finns knappt något vettigt o läsa. Massa med maräng tjafs inbakad med religiös propaganda.

Men några ord i alla fall.

Jag har varit nervös inför matchen hela dagen och kunde inte heller sova så lätt igår. Som tur är så hade vi mycket att göra på jobbet och sen här hemma, så tiden har rullat lite snabbare.

Det är vissa saker som talar för oss:

1) Sevilla spelar med en reserv målis.
2) Sevilla har sin andra borta match på kort tid efter Valencia. Det tar på krafterna och det är en bit och köra från Sevilla till Barcelona.
3) Barca är i bra form, utan skador i stort sett och vi spelar hemma.

Men det är två huvudsaker som talar emot oss:

1) Pressen - pressen är mycket större på oss än Sevilla. Reals vinst igår höjde pressen ett snäpp högre.
2) Med Kanoute och Fabiano på plan kan allt hända. Det har vi sett många gånger.

Vi håller tummarna. Jag pallar inte en ny natt med dålig sömn.

(tur för mig att barnen och sambon är lika fotbolls galna. Annars skulle det vara en skilsmässa för länge sen, haha)
Barcelona Messi(as)
La madridista:

Tack för påminnelsen, glömde bort att det är Adriano som löper med Navas på högerkanten.
Barcelona Okkapokka
VI GER OSS ALDRIG, REAL MADRID!!

Jag har vad du behöver! En länk ;)
Real Madrid Autobahn Arjen
pokke

Du som är så hatat av alla madridfans, bidrar du själv med något konstruktivt?
Barcelona petersays
2009-04-22 20:00
Kul att se att Henrique faktiskt gjort 6-7 matcher som högerback i Tyskland. Ännu mittback som kan vikariera om Alves måste vila är ju faktiskt något vi behöver. Killen har spelat i princip varje match för laget så jag tror verkligen på att plocka hem honom nästa säsong.
Real Madrid VI GER OSS ALDRIG, REAL MADRID!!
2009-04-22 19:59
en fråga bara vilka utav barca spelarna har 4 gula? så man kan hålla tummarna lite:D
Barcelona pokke
2009-04-22 19:59
Autobahn Arjen

Snälla, lämna för din och vår skull. Du bidrar inte med något konstruktivt.

Vi har match att fokusera på.
2009-04-22 19:58
Islam_Bosna

Koncentrera dig på barca istället, de finns andra forum där man kan diskuteras om homosexuella osv.
2009-04-22 19:57
Tarrak
Du har fortfarande inte svarat på min fråga.
2009-04-22 19:56
Messi(as)

Navarro är vänsterback, och Jesus Navas högerytter.
Barcelona Evička
2009-04-22 19:54
Nu är det färdigdiskuterat om relationer, religion och politik. Vi har en match som börjar snart koncentrera er på den i stället. Det finns andra forum för den andra sortens diskussioner, leta up ett sånt och förtsätt där eller snacka i PM.
Barcelona Messi(as)
2009-04-22 19:53
Ja jag är nog lite rädd för att det kan bli åka av mot Navas. Förhoppningsvis inser Navas att han inte kan göra vad han vill mot Puyol eftersom han då inte får spela i landslaget ;)

Nä men ärligt, jag tror Navas kommer få det lite svårt i offensiven han kommer bli tvungen att hjälpa Navarro i defensiven. Inte lätt för Navarro att försvara ensam mot Henry och speciellt Iniesta som oftast är den som löper bakom Henry och inte Puyol. Däremot måste mittfältet hjälpa till när Sevilla kontrar. Det är deras chans till att plocka poäng.

Jupp Iniesta is the shit! Jag har sagt det förr och säger det igen. Han är skillnaden mellan vinst och förlust i de stora matcherna. Finns ingen som är lika bra som Iniesta, INGEN. Det som han saknar som många redan påpekat är just avsluten. Skulle han förbättra det inom 2-3 år ja då ser jag ingen anledning till att han inte blir världens bästa spelare. Dvs om inte Messi fortsätter att leverera :)

Är det någon som tror att Xavi kanske kan vinna titeln som världens bästa spelare? Det har alltid vunnits av spelare som vinner något stort (EM). Men har måste nog vinna Cl i år ifall han ska ha en chans, kanske räcker med att vinna ligan. Har funderat lite på detta och Xavi har verkligen varit helt outstanding i år.
Barcelona k u s h t r i m
2009-04-22 19:47
Se länktips för ett bra stream alternativ för dagens match mot Sevilla.

www.atdhe.net
www.iraqgoals.net
Börja helst streama 5-10 min innan matchen.
Länktips: www.atdhe.net
2009-04-22 19:45
Rambla

Kontringar är ännu bättre för gode Navas.
Barcelona Frodo
2009-04-22 19:43
La Madridista

Precis. För Puyol har aldrig tidigare mött någon snabb spelare.*Ironi*
Annons: