/spanien/barcelona/forum/18618.aspx/spanien/barcelona/forum/18618.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Bernie
2009-04-22 13:08
Eto'o, Xavi, Tourè och Busquets ligger på 4 gula kort inför ikväll och är nog tvungna att ta sitt femte för att slippa risken att missa mötet mot Real Madrid. Tar de kort ikväll missar de Valencia borta vilket blir en tuff nöt den med. Undrar hur Pep har valt att göra, personligen skulle jag ta kort faktiskt, hm..
Barcelona Sürer
2009-04-22 13:06
väldigt mycket snack om pepe, själv tror jag inte han missar hela säsongen eftersom spanska förbundet är usla vad gäller avstägningar men de vill nog ge honom ett kännbart straff så att han missar el classico, en frågan är om det är nog? tycker han är en väldigt duktig mittback ligans bästa tillsammans med puyol men det han gjorde igår kväll är oförlåtligt och det säger han själv också

måste bara bermma higuain, tycker han är helt fantastisk reals bästa offensiva spelare helt klart
Barcelona I Lujan
2009-04-22 13:01
Ämne: Ämne: Shi:
....
Här, näst sista stycket.
Real Madrid VI GER OSS ALDRIG, REAL MADRID!!
2009-04-22 12:58
Ämne: Shi:

Peps egna u....
"I am very sad and disappointed with my attitude. It was in the heat of the moment, and as a human being I am entitled to make mistakes. But the important thing is for me to recognise my mistake. I apologise to the fans, to Real Madrid, to Casquero, and to everyone else.

"I wasn't able to speak to [Casquero] after the game, so I ask him for his forgiveness in front of the media. This has never happened before in my life. I try to deal with bad things differently. I have no idea what happened to me. I have no explanation for my attitude.

"I don't know what will happen now. I'm not a violent player. I've only had a few bookings this season and I hope that this is taken into account. But I know that I'm in the wrong and that I must be punished."

sorry för långa inlägget men vart ser du att han erkänner att han var tvungen att fälla honom?
Real Madrid VI GER OSS ALDRIG, REAL MADRID!!
2009-04-22 12:53
Ämne: Sherko

Är Pepe e....
haha tror ingen vull röra keane iaf:D men vart får du etoo ifrån? vad skulle han göra? synd att pepe gjorde det hära. hade varit kul att se etoo vs pepe. förra året var ju etoo så feg och ville inte gå pasillo i bernabeu och tog ett gult kort matchen innan:P
Barcelona Taherinho
2009-04-22 12:44
Ok om Barca... jag hoppas spelarna inte har tankarna pa Reals match igar aven om det kommer vara svart utan koncentrerar sig pa sitt eget spel och som de har spelat hittills.

Messi ar tydligen fortfarande osaker infor kvallens match men det ar val lika bra att han startar pa banken sa han far vila lite infor det som komma skall, Eto'o maste gora mal igen for att kanske vila mot Valencia och vara taggad igen mot Chelsea och Real. Jag hoppas verkligen de ar taggade ikvall men inte for mycket som matchen hemma mot Espanyol, det kommer vara tryck ikvall i Camp Nou... Sjalv ska jag gora allt for att ga pa matchen ikvall, hoppas hoppas vi gor en grym match och att vi vinner ganska enkelt Madrid tror jag kommer fa mycket svart mot Sevilla i Sanchez Pijuan...Visca Barca
Barcelona Taherinho
2009-04-22 12:38
Det var lange sen jag skrev har men jag maste bara saga hur jag kanner sa jag far ut ur mig. Alltsa Real MAdrid med all sin sa kallade magik igar, vilket skamt! Folk glommer att de inte motte Bayern eller Milan eller Liverpool pa hemmaplan, de motte Getafe och med sitt riktiga skitspel (forutom si sadar 15 minuter i andra halvlek) sa vinner de anda pa ett satt som maste bara vara hjalp fran ovan... Getafe far skylla sig sjalva helt enkel, vad ar det for skitstraff idioten lagger i sista minuten? Skams han inte? Och nu ligger Madrid med sitt spel 3 poang efter oss....det ar otroligt assa!!! Tack o lov ar jag inte Madridsupporter (ANTIMADRIDISTA) men hade jag varit det sa hade jag fatt nog for lange sen, Madrid ar inte ett smalag som tappert kampar till sig varje match for att hanga pa det stora Barcelona, Madrid ar enligt de sjalva, varldens maktigaste klubb, anda har de spelat som ett smalag i 5 ar nu... Och de fortsatter med sitt spel och inte nog med det, de ar stolta over sitt lag med sitt spel...

Nog om det, jag fick ut ur mig min angest som har fatt att jag andrade mitt msn namn till ANTI ANTI ANTIMADRIDISTA... Nu skriver jag en ny inlagg om Barca...
Barcelona kP.
2009-04-22 12:34
Vill bara säga att Inför - rapporten vart mycket bra skriven.
Barcelona Dizzy
2009-04-22 12:28
Är det sant att Messi missar matchen idag? Kan någon skicka en länk.
Real Madrid Sherko
2009-04-22 12:09
Captain Fantastic!

Har du ens kollat på reals matcher?
Han har varit riktigt grym så snacka inte tjurskit.

D_ALVES_20

Ärligt talat du måste skoja?
Pepe är utan tvekan en av världens bästa backar.
Du har verkligen på dig barca glasögon när du säger så. Den som inte kan erkänna det tar jag inte på allvar.

Barcelona Barca love
2009-04-22 12:06
asså snälla snälla kan ni släppa den där grisen peppe. sluta prata om madrid o svinet hela tiden.. dom borde inte ens få komma in här å skriva.. skit i det o skriv om vår lag ist. är så trött på dom jävlarna förlåt för språket. men ja hatar dom verkligen. SLÄPP det nu och prata om matchen ikv
Barcelona Dizzy
2009-04-22 12:06
Hello Cules. Såg matchen igår vill ge cred till real spelarna så som dom kämpade. Men tyvärr så kommer vi vinna ligan den här gången.

Ärligt talat vad håller Pepe på med? Vilken sjuk spelare han är! Som sparkar på Casquero två gånger när han ligger ner! Hoppas han får 2 matchers avstängning.

Seger idag 4-1.
Barcelona Barça! (MQUC3)
2009-04-22 12:02
Shi:

Peps egna uttalande: Det var ett väldigt känsligt läge i matchen och jag hade ingen anna möjlighet än att fälla honom..

Källa: fotbollskanalen..

Haha pwned.
Real Madrid Shi
2009-04-22 12:02
Captain Fantastic!

Snälla, sluta vara så jävla känslig, vakna upp och se vart världen är. Folk dör i krig varje dag och du sitter och är så upprörd att du nästan spricker över att han kallat domaren horunge? Tål man inte skällsord skall man inte spela fotboll, såna ord förekommer i varje match vare sig man vill det eller inte.

Ännu en gång vill jag understryka att jag försvarar Pepes beteende, men att göra det till någon någon slags skräckfilm är ju bara så fjolligt som det kan bli. Han kommer få vad han förtjänar, sen kommer han komma tillbaka och vara lika bra som han alltid har varit. punk.
Barcelona Captain Fantastic!
2009-04-22 11:54
Shi/

OK. Så vänta nu, du menar alltså att sparka på nån, kalla dommaren för h*ra, boxa en annan person...är bara att inte hålla käften och att "visa känslor"?

Det säger mer om dig än mig!

J.Gamper/

Arg och arg, jag tycker att det han gjort måste han stå för och ta sitt straff, så som alla gjort när de gjort fel, Hagi, Stoichkov, Romario o.s.v alla tog sitt straff och höll käften. Att komma med bortförklarningar som Pepe och Ramos gjorde är än mer pinsamt.
Barcelona I Lujan
2009-04-22 11:53
HaHa, alla som säger att Casquero filmade kan ju kolla länktipset. Pepe säger själv "Det var ett väldigt känsligt läge i matchen och jag hade ingen anna möjlighet än att fälla honom."
Real Madrid Shi
2009-04-22 11:45
Captain Fantastic!

Att du kan glömma allt Puyol gjort efter ett hjärnsläpp och hade begärt hans kaptensbindel säger mer om dig än om någon annan, du vill alltså att spelare ska spela och hålla käften bara.

pokke

Ännu en gång, vad andra madridistas har skrivit skiter jag i, har du problem med vad de skrivit får du ta upp det med dem.

Jag rättfärdigar inte Pepes agerande. Han kommer få ta sitt straff sen är det glömt för mig. Killen är fortfarande en av världens absolut bästa backar. Alla har vi gjort något vi ångrar, inte ska vi få sota för det hela livet.
Barcá_ultras
2009-04-22 11:42
Tror det blir seger ikväll vi måste vinna för att hålla REAL bakom oss. Jag är skitnervös då vi har ett minst sagt jobbigt spelschema med både CL,LA Liga och spanska cupen. Men nu kör vi järnet, Barca :)
Barcelona J.Gamper
2009-04-22 11:38
Vad tror ni? Kommer Ribery till Barca?
Barcelona D_ALVES_20
2009-04-22 11:31
pokke

Därför alla madridistas måste veta att de ska inte försvara handlingen på nåt sätt, och om Pepe var man. Han ska inte ge sig på en liggande spelare, jag säger bara till Pepe. Gå till Gattuso och visa att du e man.
Barcelona pokke
2009-04-22 11:30
Kan visa er vart Pepe har fått inspiration från. Kolla länktips.
Barcelona pokke
2009-04-22 11:25
D_ALVES_20

Gattuso är livsfarlig. Ingen vågar mucka med honom :)
Barcelona J.Gamper
2009-04-22 11:20
Ämne: Sherko

Är Pepe e....
För att vara objektiv och tala sanning så var Pepe väldigt bra under EM och han är en väldigt bra back. Stark fysiskt, snabb och bra med fötterna. Kanske inte allra bästa backen men han hör till toppen. Min åsikt!
Barcelona pokke
2009-04-22 11:18
Shi

Ja du, det var i princip 10 Madridistas igår som började ta upp gamla incidenter precis som du gör. Du försöker tona ner Pepes agerande genom att rabbla upp gamla incidenter.
Barcelona D_ALVES_20
2009-04-22 11:16
Sherko

Är Pepe en av världens bästa backar? Du kanske menar en av världens bästa på att misshandla andra spelare under matchen. Du e skojare nr UNO, bara så du vet. Om man ska vara en världens bästa backar, då han borde vara bättre än Terry, Vidic, Lucio, Puyol, Marquez, Ferdinand, Gallas.

Och förresten varför ska Pepe vara en av världens bästa backar?
Med tanke på ert CL fiaskot ska han vara det?

Förlust mot Juve både borta o hemma, samma med Liverpool. Visst ni har vunnit de enkla matcher, det e imponerande men inte tillräckligt när det gäller dueller mot GIGANER som Liverpool, Barca, Juve, Chelsea, Man U. plus ni vann mot Valencia när de hade svag form.

Så varför ska Pepe rankas som en av världens bästa backar?
Var han lika bra som Puyol eller Marchena under EM 2008?
Svar: nej inte ens i närheten.

Förresten om det ska vara rättvistt, då ska Pepe vara avstängd resten av säsongen plus böter. Det var liknande straff som Portugals stjärnor fick efter semifinalen mot Frankrike i EM 2000. För du kommer väl ihåg hur det gick i den matchen.

Dessutom Pepe visar vad han går för mot en spelare som ligger på gräset, det verkar vara så Pepe visar att man en riktig man. Undra om han skulle våga ge sig på spelare Gattuso eller föredetta Roy Keane, eller Puyol, Terry eller Etoo. Jag tvekar på det, de skulle käka upp honom. Min åsikt!
Barcelona J.Gamper
2009-04-22 11:12
Ämne: Shi/

- Han sparka....
Haha värst vad du var arg. Men förstår dig.. var precis lika förbannad på Pepe igår. Han påminner mig av nån anledning om Cristian poulsen
Barcelona Captain Fantastic!
2009-04-22 11:09
Shi/

- Han sparkade på Casquero två gånger.

- Han boxaden Albin i ansiktet

- Han kallade dommarna för i princip h*rungar på vägen ut efter utvisningen.

- Han sprang in på planen och firade ert sista mål, trots sin utvisning.

Snubben har defenitivt gjort sig förtjänt av minst 6 matchers avstägning. Skulle Puyol ha gjort det så skulle jag ha krävt honom på kaptensbindeln och inte betalat ut hans lön under flera veckor.

Han och er tränares skitsnack i efterspelet är än mer patetiskt:

Juande Ramos: "Han försökte bara träffa luften när han sparkade!"

Pepe: "Jag är inte en våldsam spelare"

Nej nej, såklart du inte är Pepinho, det bevisade du mycket väl igår kväll!!!! Estupido de mierda!

Hur som helst, jag skiter i om Pepe hade spelat mot oss eller ej, så dålig som han varit de senaste matcherna så hade hans huvud nog fallit av mot oss. Ert lag stod knappt på benen mot ett lag som nästan finns på nedflyttningsplats.....lycka till mot Sevilla, Villareal, Valencia (alla på bortaplan) och främst mot OSS. Vi har spöat mycket bättre lag än er iår med mycket stora siffror, om allt går enligt fysikens och logikens lagar så kommer ni få spö på Bernabeu.

Allt från mig om denna patetiska incident och de som försöker försvara den!
Real Madrid Shi
2009-04-22 11:05
pokke

Ni madridistas? Ser jag ut som någon ambassadör för Real Madrids fans? Ställ mig till svars för det JAG skrivit inte vad någon annan som delar samma lag som jag...
Barcelona kallesiete
2009-04-22 11:05

Xavi, Toure, Iniesta på mittfältet från start.

Keita kan få komma in i andra halvlek.

Om vi leder i slutet hoppas jag att Bojan / Hleb får lite speltid.

Barcelona J.Gamper
2009-04-22 11:03
Vem ska spela ikväll? Iniesta eller Keita på mittfältet? Tycker Keita bryter mönstret med sin löpvilja, nickstyrka och skott.
Annons: