/spanien/barcelona/forum/18613.aspx/spanien/barcelona/forum/18613.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
el capitano
2009-04-23 11:46
I dag för 25 år sedan:
Diego Armando Maradona gör hattrick i sin sista ligamatch i Barcelona: 5-2 i derbyt mot Espanyol.

Espanyol ska ut ur la liga denna säsong, hoppas. Äckligaste laget efter RM.
Barcelona Frodo
2009-04-23 11:45
Ciao-V

Jag syftade mer på att Real körde fult mot oss senast. Att de spelar kontringsfotboll på hemmaplan mot mindre lag har nog inte undgått någon.;)
Barcelona Squez
2009-04-23 11:41
Jag kommer att sova gott om Real får 0p mot Sevilla, samtidigt som vi åker hem med 3p från apelsinernas stad. Då har vi chansen att vinna ligan på självaste Santiago. Ett drömscenario, fast det spelar egentligen inte roll vart vi säkrar guldet! :b
Barcelona Ciao-V
2009-04-23 11:41
Ämne: Det räcker med att v....
Real kör kontring även mot små lag som Getafe. Oavsett om de spelar på hemmaplan och borta.
Jag förväntar mig inte annat mot Barca.
Men jag tror dock att spelarna i Barca kommer ändå att sätta några bollar bakom målvakten.
Barcelona Frodo
2009-04-23 11:28
Det räcker med att vi vinner 3 matcher till, om 1 av de här 3 matcherna är mot Madrid. Vinner vi mot Madrid så tror jag att vi säkrat ligan (jag tar dock inte ut något i förskott).

Något som oroar mig är matcherna mot just Real och Valencia. Det som oroar mig är inte att vi ska torska utan mer att våra spelare ska bli skadade. Albelda och Marchena spelar oftast fult och man vill inte att Albelda ska trampa Iniesta och Xavi på hälarna. Vi såg ju hur Real spelade senaste el clasico och vi ska nog inte förvänta oss något annat den här gången heller. Med tanke på slutstriden och mötena mot Chelsea vill jag inte att skador på våra spelare ska ske på grund av fult spel.
Barcelona Barcaloni
2009-04-23 11:26
Ämne: Jag tror att han har....
Ravo/

Jag vet att den finns där, men det jag säger är att den inte brukar representera FC Barcelona. Och Du har rätt angående nyansen, lite rödare borde det vara :)
Barcelona attacante
2009-04-23 11:26

Real möter Sevilla borta utan

Pepe
Robben
Higuain
Sneijder

Det är klart att dom kommer att saknas :D
Barcelona Ravo
2009-04-23 11:22
Jag tror att han har fått färgen från Barcelonas logo, den som är längst upp till vänster. För om ni tittar noga så kan man se samma nyans av lila i bakgrunden som de är vid de blå/lila strecken där bollen är. Den ska ju vara lite lila men inte så här mycket, lite rödare hade vart rätt.
Barcelona k u s h t r i m
2009-04-23 11:19
Jag tycker också att den lilla färgen förstör designen.
I alla fall. Mycket skönt med vinst igår. Madrid kan vinna ALLA sina resterade matcher. Det kommer tyvär inte ikapp.

Mes Que Un Club!
Barcelona Barcaloni
2009-04-23 11:12
tarrak/
Tack för en välskriven match-rapport :)

Red/
Man vill inte vara gnällig, och med all respekt till skaparen av den nya designen, men den lila färgen representerar inte våran Blaugrana. Detta är min åsikt iaf :)
Barcelona Walsing22
2009-04-23 10:58
Att se Barcelona spela nuförtiden är helt otroligt. Jag förstår inte hur folk fortfarande kan vara kritiska mot dagens Barcelona när man vecka efter vecka bevisar vilken fotboll man står för. Att vinna över över ligatrean med 4-0 utan 2 av lagets viktigaste spelare på plan och bjuda på bättre fotboll än vanligt för matchen igår var något utöver det vanliga. Det är bara att njuta!

btw, bra val av designen =) Det enda som jag kan klaga på är att jag anser att den lila färgen borde vara mörkare för att spegla Barcelona lite mer..
Barcelona HugoBoss
2009-04-23 10:41
Klockren av Henry.
Malibou
2009-04-23 10:23
till alla madrid fans som gnäller om att dom har skador och avstängda här har ni erat svar:

” Henry said. “I don’t care if Madrid are in crisis, if they have been losing or if they have a lot of injured players. In last season’s game we had our own problems, but nobody cried for Barca and now we are not going to cry for Madrid.”
Barcelona Barça-fan
2009-04-23 10:03
Latinoo.
Jag håller med om att Villa är bättre. Enligt mig är han världens bästa renodlade anfallare just nu. Men Eto'o levererar fortfarande och man kan inte bara skaffa spelare hejvilt bara för att de är lite bättre.
Barcelona Latinoo
2009-04-23 09:55
Hoppas Barca säljer Eto'o till nästa säsong och köper David Villa.

Inget ond om Eto'o men David Villa hade redan gjort över 30mål i detta Barca.
Barcelona Tompa
2009-04-23 09:54
Angående Iniesta:
En fantastisk match igen av "vampyren" igår. Igår var han bäst av alla i ett makalöst bra Barca. Som någon skrev, han vinner antagligen aldrig Guldbollen men so what? Alla som vet något om internationell fotboll och inte har ett helvitt fotbollshjärta vet att Iniesta är en av världens främsta spelare. Kan Iniesta börja göra mer mål till nästa säsong så utmanar han Messi som lagets och därmed världens bäste spelare.
Barcelona ihefsu
2009-04-23 09:51
Såg nu att det "bara" var 76 000 pers på plats igår. Varför så lite? Någon som har svaret?

Svara gärna i PM om ni vet!
Barcelona ihefsu
2009-04-23 09:49
Igår gjorde Barcelona en riktigt bra match. Iniesta är onekligen bäst, medan jag tycker att både Xavi och Eto'o borde ha gjort ett mål till.

Men 4-0 mot Sevilla är inte fy skam det heller...
Barcelona Ciao-V
2009-04-23 09:47
ANTON SONESSON
Du skriver en mycket bra match-rapport. Gillar din avslutning, reflektionsdelen.
Tack för det.
Barcelona KeLLeFeNi
2009-04-23 09:46
HugoBoss

Nej tror inte barca har någon avstängd till nästa match, men flera spelar är ett kort ifrån avstängning!
Barcelona HugoBoss
2009-04-23 09:44
Såg inte hela matchen igår, men hann se hela matchen. Är Alves avstängd mot Valencia?
Barcelona Frodo
2009-04-23 09:34
Heywood Jablome

Precis, han verkar inte bry sig om sånt. Det enda han bryr sig om är att spela för laget. Det är nästan omöjligt som Barca-supporter att inte gilla den killen.
Barcelona Heywood Jablome
2009-04-23 09:08
Frodo. Jag är också inne på samma spår. Det är inget fel på hans spelstil, utan mer hans sätt att vara sig själv.

Jag är säker på om han skulle bli en bad boy skulle fler supportrar runt om i världen uppskatta vampyren.

Som du säger: Jag bryr mig inte om han skulle vinna något pris, det sköna är att han inte bryr sig heller. Han är nöjd med att spela för Barca. Och då är jag nöjd.
Barcelona Frodo
2009-04-23 08:58
FCB_armin

Han kommer nog aldrig vinna Guldbollen och såna individuella priser på grund av sin lågmälda profil. Personligen struntar jag i alla såna utmärkelser då de blivit mer av skämt på senare tid. Det spelar ingen roll vad några(52)journalister tycker. Vi som sett Iniesta spela de senaste 5 åren vet att han tillhört den absoluta världstoppen de senaste åren. Om han inte är bäst nu (Messi är rätt bra han med:P) så tror jag att han med sitt spel kommer att bevisa det i framtiden.
Barcelona kallesiete
2009-04-23 08:54
Ämne: Köp David Villa....

Vi behöver inte honom för tillfället. ;)
Men om Eto'o eller Henry skulle gå så ja, gärna.
Barcelona Sébéloné
2009-04-23 08:52
Köp David Villa
Barcelona Frodo
2009-04-23 08:51
Angående Iniesta igår...fy fan vilken lirare han är! Han placerades på högerkanten men ägde nog minst 1/3 av planen kändes det som. Det spelar ingen roll var man placerar killen, han är världsklass överallt! Pure class, både som spelare och som person!
Barcelona FCB_armin
2009-04-23 08:50
God morgon alla culés!

Har en viktig diskussionsfråga.
Kan Andrés Iniesta bli världens bästa spelare?
Barcelona kallesiete
2009-04-23 07:10

Fruktansvärt bra match igår.
Iniesta och alla andra = helt magiska.

Fortsätter vi så här och våra nyckelspelare förblir skadefria tror jag vi tar trippeln. Men det ska göras också. Krossa valencia!

Visca!
Barcelona Saman.
2009-04-23 00:15
Godnatt alla Cules. Jag fortsätter vaka över ingenmansland. :)
Annons: